O bohaterze z książki

Ostatnio spotkałem głównego bohatera,

tym bohaterem był mały książę który nie zaczynał od zera.

Opowiedział mi że mieszka na małej planecie,

a może w malutkim jak nasz dom świecie

 

Spotkał wiele ciekawych postaci,

latarnika co co chwilę latarnię swą gasi.

Spotkał króla bez swego ludu

opuścili go bo nie dokonał on żadnego cudu

 

Spotkał człowieka straszliwie próżnego

ale nie zrobił on księciu nic złego.

Spotkał pijaka użalającego się nad sobą

nie dlatego bo piwo nie było wodą.

 

Spotkał bankiera którego chciwość od zarania dziejów pożera

a serce przez to mu bardziej umiera.

 

Na końcu swej podróży

Zastanawiał się co dać dla swej róży.

I tak udał się na ziemię,

myślał coś tym zmienię

 

Ziemia aż tak interesująca,

aż w niektórych miejscach była dla niego zbyt gorąca.

Lis uczył księcia oswajania,

zwierząt dzikich do człowieka przygarniania

 

Ogród z tysiącami róż do wzięcia

jednak żadna nie była godna serca małego księcia

W tej długiej opowieści coś ważnego dopowiedział,

że w końcu o swej trosce dla róży się dowiedział.

Upadły (Damian.F)

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Specific_girl 22.08.2016
    Dla mnie jest to piękny wiersz, aczkolwiek nawiązujący do Małego Księcia. Jest to jedna z nielicznych lektur, jakie kiedykolwiek w swojej szkolnej karierze przeczytałam.
    Wiersz piękny, opowiadający w skrócie o tym, co się działo w książce.
    Nic, tylko czytać takie wiersze. :)
  • Upadły(D.F) 22.08.2016
    Jeżeli dobrze pamiętam Mały Książę to jedna z najmilej czytających się lektur szkolnych każdego młodzieńca. A ogólnie rzecz biorąc chciałem napisać o czymś niezwykłym a ta książka takowa jest. Pokazuje tak wiele oczami dziecka i dla oczu dziecka.
  • Kociara 22.08.2016
    Upadły(D.F) wiersz bardzo mi się podobał. Ale nie zgodzę że Mały Książę to jedna najmilej czytających się lektur szkolnych każdego młodzieńca. Dla mnie była po prostu nudna. Uwielbiam czytać książki ale tą przeczytałam tylko z obowiązku i prawie ziewałam przy niej. Za to ty bardzo ładnie opisałeś całą fabułę książki. Piątka ode mnie.
  • Szalokapel 22.08.2016
    Piękny temat wiersza tak samo jak i sam wiersz. Wątek z lisem robi wrażenie. Zupełnie inny jest ten wiersz i poprzedni, takie wesołe. Pełne entuzjazmu. Miło się takie czyta, choć zapewne zauważyłeś, że lubię nutkę dramatu. Ubolewam nad tym, iż to ostatni wiersz na Twoim profilu na chwilę obecną. Na pewno będę czekać na kolejne. A więc nazywasz się Damian. :D Zostawiam piąteczkę i pozdrawiam, do zobaczenia!
  • Upadły(D.F) 22.08.2016
    A odkrycie imienia to wynik mojej pomyłki ^^ Przyznaje wolałem pozostać anonimowym Upadłym Poetą ;) I nie ostatni :) Ostatni właśnie opublikowałem ^^
  • Szalokapel 22.08.2016
    Upadły(D.F), no to mam co czytać przez trzy minuty, chwała Ci za to. Pomyłka pomyłką. Przynajmniej cieszę się, że taką popełniłeś Damianie. Sam twój nick jest bardzo mroczny, aż tajemniczy!
  • Upadły(D.F) 22.08.2016
    Nie uważam tak . Upadły ponieważ od dawna trace swój dar. Teraz tylko raz na jakiś czas coś napiszę. dlatego jestem Upadłym poetą bo zamiast często pisać wiersze skupiam sie na pisaniu Castellana który mi chyba nie wychodzi a błędów jak do tej pory poprawiam i znajduje a czasem zmieniam parę części tekstu bo coś mi nie pasuję :)
  • Szalokapel 22.08.2016
    Czasem każdy jest takim upadłym poetą, wena powraca, o ile robi się to, co się kocha. Ja również ostatnio rzadko piszę, no ale trudno. Na pewno wychodzi. Jestem przekonana. Dobrze, że tylko parę części, u mnie zazwyczaj całe opowiadanie kończy w koszu, jak poprzednie cztery.
  • Upadły(D.F) 22.08.2016
    Uwierz wyrzucałem całe masy opowiadań po 50-100 stron ot tak bo nie chciałem sprawdzać błędów ani poprawiać stylistyki a od niedawna no cóż próbuje dokończyć swojego detektywa ale marnie mi to idzie z bólem to przyznaje ;)
  • Szalokapel 22.08.2016
    Upadły(D.F), pojawi się detektyw na Opowi? Nieraz wyłapanie błędów boli, w oczach artysty nieobeznanego z pisarstwem większość opowiadań wydaję się być "wspaniała", haha. Właśnie dlatego trzeba pogodzić się z krytyką. Ona przyjaźni się z opowiadaniami i wierszami, hehe.
  • Upadły(D.F) 22.08.2016
    Pojawił się :) I muszę ci powiedzieć że nie tylko cię zaatakowały trolle he ;) Detektyw pod tytułem ''Detektyw Castellano'' co prawda nie byłem wtedy zarejestrowany ^^
  • Szalokapel 22.08.2016
    Upadły(D.F), Trolle dopadają każdgo po kolei, okropieństwo. No to będę musiała przeszukać Opowi, w końcu przeczytam. :D
  • Upadły(D.F) 22.08.2016
    Szalokapel Już udostępniłem na swoim profilu . to znaczy mam nadzieje że udostępnią w najbliższym czasie i będziesz miała okazję je ocenić i wytknąć mi parę błędów (zapewne są) :) Chyba iż wolisz link by sprawdzić komentarze trolli ? he :)
  • Szalokapel 22.08.2016
    Upadły(D.F), Widziałam haha. Szybko działam. :D Na pewno przeczytam. Ja jestem średnia w wyłapywaniu błędów, ale zrobię co w mojej mocy. :D Jutro zaczynam czytać.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania