O pierdach rzecz

Gdy pewnego razu w trakcie jakiejś tradycyjnej dyskusji o wszystkim i o niczym mój interlokutor – Prawie Najlepszy Kolega Piotr argumenty przeze mnie użyte nazwał ,,pierdami” postanowiłem stanąć w obronie tego, co niewidzialne, ulotne, a jednak istotne.

Jakież ubogie byłoby nasze życie bez pierdów. Tych z głębi trzewi, niesfornych bączurów, penetrujących bez skrępowania teren wokół. Nieszanujących granic, świętości, ni tabu. Beztroskich, frywolnych, ale i dokuczliwych, smrodliwych i czasem, niestety ... z kleksem. Tych odwiecznych nosicieli dobrych i złych nowin, zwiastunów prosperity i trudnych chwil. Ileż skomplikowanych słów, trudnych do opisania stanów emocjonalnych potrafi przekazać jedno, ale w odpowiednim momencie wyartykułowane pierdnięcie. Słowo ,,wyartykułowane” jest tu jak najbardziej na miejscu. Próżno by szukać drugiego takiego niewerbalnego uniwersalizmu w naszym coraz bardziej zwariowanym, pędzącym licho wie dokąd i po co, skomplikowanym życiu. Towarzyszący nam od samego początku, od zarania.

Oczami wyobraźni widzę pierwszego człowieka i jego reakcję na puszczonego bąka. Jego inteligentny błysk w oku, delikatny grymas uśmiechu i to zdziwienie. Zdziwienie, które według Arystotelesa jest początkiem filozofii. Mimo, że towarzyszą Homo sapiens od zawsze, to cieszą się niesłabnącą estymą. Większość ludzi odnosi się do nich z niesłychaną ostrożnością, niezrozumiałą powściągliwością i różowiącą lica wstydliwością. Trudno zaprzeczyć, że jest w tym rodzaj jakiegoś nieszablonowego szacunku. Na bezpruderyjne korzystanie z ich dobrodziejstw może sobie pozwolić bardzo, bardzo niewielu.

Żeby to nie brzmiało zbyt patetycznie przytoczę taką oto historyjkę:

Do dyrektora filharmonii zgłosił się niepozornie wyglądający człowiek. Spytany, czego sobie życzy odpowiedział, że chciałby przystąpić do orkiestry symfonicznej. Na pytanie na jakim gra instrumencie odpowiedział:

- Dupą, dupą będę grał.

Pan dyrektor obruszył się i kazał wyjść intruzowi, ten jednak uparł się, że nie żartuje i chce zaprezentować co potrafi. Dyrektor, aby się go pozbyć zgodził się i po chwili usłyszał pierdnięciami wykonaną melodię znanego skądinąd utworu ,, Przez twe oczy zielone”. Nawet się uśmiechnął z żartu i aby temat zakończyć podsunął soliście pod nos partyturę jednego z współczesnych kompozytorów:

- A to pan zagra ? – spytał ze złośliwa satysfakcją. Właściciel muzykalnej dupy przeleciał wzrokiem po pierwszej stronie zapisu nutowego, pokiwał smutno głową i odpowiedział:

- Przykro mi, ale nie dam rady.

- Tak myślałem – przerwał mu dyrektor.

- Bo tu i tu – dokończył, pokazując palcem na pięciolinie – musiałbym się zesrać.

 

A przecież takim zwykłym, klasycznym pierdem można wyrazić praktycznie wszystko. No... Prawie wszystko. Żeby nie być gołosłownym przytoczę garstkę przykładów z życia wziętych, gdzie ,,piardy mówią”:

1 Żonka ugotowała smaczny obiad. Najedzony małżonek, zamiast lakonicznych: ble, ble, ble z wdzięcznością puszcza bąka.

2 Innej żonce buzia się nie zamyka od samego rana. Zrozpaczony mąż kończy ten słowotok donośnym: buuu!

3 Kazek chciałby pójść z kolegami na piwo. Niestety – jest na nudnej randce i nie wie jak się z niej wymiksować. Nagle wpada na fantastyczny pomysł i : buuu! Zaskoczona dziewczyna wstaje obrażona i wychodzi. Kazek czmycha do kolegów.

4 Romek proponuje swojej połowicy wspólną wyprawę na ryby. Ta wolałaby jednak – nie. Gdy ten zachwala uroki wędkarskich eskapad żonka na to: buuu! Romek jedzie sam na ryby.

5 Kowalski ma dość wszystkiego. Najchętniej to by... No właśnie: buuu!

Zatem - nie lekceważmy pierdów, bo nas już nie będzie, a one wciąż błąkać się będą.

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • D.E.M.O.N 16.12.2021
    hahaha, trzeba to było nazwać "rozprawa o pierdach" :D lub "pierdowa epopeja flozoficzna" :D
  • madmike 16.12.2021
    ...A jeśli nie jestem w błędzie, to pierd śliczny będzie...(CCB, "Dwaj stolców producenci")
  • Piotrek P. 1988 16.12.2021
    Ha ha ha ha ha XD! Bardzo udana komedia :-D.
    5, pozdrawiam :-)
  • DrV 17.12.2021
    'Prawie Najlepszy Kolega Piotr' jest najlepsze, w Polsce nikt nigdy nie miał, nie ma i nie będzie miał przyjaciela tej samej płci, u nas słowo 'przyjaciel' zaczyna się od płci przeciwnej czyli friends - kolega friends with benefits - przyjaciel, dziękuję za uwagę x)
  • Marian 17.12.2021
    Moja babcia mawiała, a była to mądra kobieta, że "żeby nie ten dech, to by człowiek zdechł".
    W symie fajny kawałek.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania