O ile potrafię docenić Twoją prozę, o tyle nie lubię poezji. Traktujesz ją bardzo wyniośle, a to przeszkadza i razi. I powtórzenia, ktore akurat tutaj niczego nie wnoszą.
"...drogi śnie i niewolniku międzynarodowej hierarchii" - patos, patos, patos
Ma swój rytm, a co najważniejsze słowa trafiają do mnie, oczywiście nie wprost, ale okrężną drogą, z różnych stron, załamując się w strumieniu myśli, niczym promienie słońca w ziemskiej atmosferze.
Ciekawe użycie myślnika —
Po prostu weź pióro, // rytm prosty: bla bla bla bla
Po prostu weź - pióro, // rytm uzupełniony pauzą, oczekiwanie zwiększa napięcie, stopniuje dramatyzm
Zauważyłem, że używasz interpunkcji inaczej niż większość autorów. Kilka dni temu wytknąłeś, że kropka powinna służyć oddzielaniu myśli, nie zdań. Nie jestem co do tego w pełni przekonany, z drugiej strony jest w tym stwierdzeniu trochę racji.
Również umiejętne zastosowanie powtórzeń potęguje efekt.
W swoim życiorysie piszesz: „posiada całkowity ubytek słuchu”, jednak Twoja poezja wydaje mi się całkiem „muzyczna”.
Komentarze (5)
"...drogi śnie i niewolniku międzynarodowej hierarchii" - patos, patos, patos
Ma swój rytm, a co najważniejsze słowa trafiają do mnie, oczywiście nie wprost, ale okrężną drogą, z różnych stron, załamując się w strumieniu myśli, niczym promienie słońca w ziemskiej atmosferze.
Ciekawe użycie myślnika —
Po prostu weź pióro, // rytm prosty: bla bla bla bla
Po prostu weź - pióro, // rytm uzupełniony pauzą, oczekiwanie zwiększa napięcie, stopniuje dramatyzm
Zauważyłem, że używasz interpunkcji inaczej niż większość autorów. Kilka dni temu wytknąłeś, że kropka powinna służyć oddzielaniu myśli, nie zdań. Nie jestem co do tego w pełni przekonany, z drugiej strony jest w tym stwierdzeniu trochę racji.
Również umiejętne zastosowanie powtórzeń potęguje efekt.
W swoim życiorysie piszesz: „posiada całkowity ubytek słuchu”, jednak Twoja poezja wydaje mi się całkiem „muzyczna”.
Napisz komentarz
Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania