...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • Domenico Perché dwa lata temu
    Statki odrzucił potężnym elektromagnesem, ale już głośników ani mikrofonów nie?

    Obiekt prawie idealnie czarny w świetle widzialnym. A poza światłem widzialnym?

    Co to jest "punkt graniczny orbity"?

    I niby jak Amerykanie chcą zhakować system o którym nie wiadomo nic?
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Agencie Mulder, to są pytania na które nie dostaniesz odpowiedzi:) The truth is out there
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Dziękuję za zwrócenie mi uwagi na pewną rzecz. Jeżeli ci kosmici pochłaniali prawie całe światło padające na statek, powierzchnia ich "pojazdu" musiała się rozgrzewać niesamowicie. Aby zminimalizować charakterystykę cieplną w przestrzeni kosmicznej należało transportować to ciepło do wewnątrz za pomocą wydajnej pompy ciepła. W tym celu najlepiej użyć materiału o niskiej temperaturze wrzenia. Takim pierwiastkiem zdaje się jest wodór. Przy temperaturze prawie minus 253 zamienia się w gaz. Trzeba jednak zdać sobie sprawę z ciśnienia jakie wytwarza podczas przemiany.
  • Domenico Perché dwa lata temu
    Abbie Faria Niekoniecznie musi być transmisja do środka. Może być oddawanie w innym zakresie spektrum. Może w UV świeci jak żarówka?
  • Domenico Perché dwa lata temu
    Z innej strony może to być bardzo dobrej jakości panel fotowoltaiki i generować prąd elektryczny.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Domenico Perché Ale tu chodzi o to aby statek był niewidoczny dla innych cywilizacji w szerokim spektrum widma. Teraz znalazłem, że hel jest lepszym materiałem do transportu ciepła - około 4 K. Temperatura tła kosmosu - promieniowanie CMB to około 2,73 K.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Domenico Perché Przy takiej ilości prądu muszą mieć dobre zasobniki. Magazynowanie wielkiej ilości ciepła wydaje się "najlepsze" w postaci generowania pierwiastków promieniotwórczych. My nie potrafimy jeszcze sztucznie tworzyć Uranu 235, no bo i po co. Ale jak się ma nadmiar energii to trzeba ją jakoś przechowywać.
  • Domenico Perché dwa lata temu
    Abbie Faria Albo mają technologię nadprzewodników lepszą niż my i w spiralkach zasuwają TWh. Od razu jest źródło do elekromagnesów.

    Ale generowanie pierwiastków to też dobry pomysł. Odwrócenie E=mc², minimalny wzrost masy daje kolosalny magazyn energii.

    Choć czy w podróży obiekt zgromadzi aż tyle energii z paneli? W stosunku do potrzeb?

    Nic nie wiemy o źródle napędu. A to zazwyczaj kosztowne energetycznie.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Domenico Perché Racja. Napęd. On dawałby dużą sygnaturę cieplną w kosmosie. Może generator fal grawitacyjnych. Da się wykryć potężne zjawiska - LIGO, ale napęd relatywnie małego statku.?
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Domenico Perché Nie rozumiem tego zdania " technologię nadprzewodników lepszą niż my i w spiralkach zasuwają TWh"

    przecież to prąd powstaje z ruchu w spiralce - siła elektromotoryczna. Mając prąd możemy wytworzyć ruch - silnik. Mając ruch możemy wytworzyć prąd - prądnica. Jeżeli na skutek efektu fotoelektrycznego powstałby prąd, można go przechowywać w cewkach indukcyjnych lub kondensatorach. Ale gęstość energii jest niewielka i raczej nie wzrośnie znacznie nawet za 1000 lat.
  • Domenico Perché dwa lata temu
    Abbie Faria Oni w nadprzewodniku prąd krąży bez oporów. Więc teoretycznie możemy zagęścić go bardzo mocno i sporo terawatogodzin upchać do krążenia w spiralce.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Domenico Perché Chodzi o SMES i wszystko jasne.
  • MKP dwa lata temu
    Dawaj, dawaj dalej: cz2
    Takie akcje w stylu patroszenia statku obcych to coś, lubię:)
  • Poncki dwa lata temu
    Tekst wciąga niezależnie od tego, że (jak już zauważył Domenico) kilka rzeczy jest nie do końca zgodnych z teorią, ale fikcja to fikcja. Pisanie daje nam taką możliwość, że wiele może być niedopowiedziane i wiele może być zredefiniowane.

    Mnie się, na przykład rzucił w oczy "amagnetyzm". Z tego co wiem, to są materiały, które nie wykazują się magnetyzmem własnym, ale nie ma takich, które nie reagują na zewnętrzne pole magnetyczne, choć czasem reakcja nie jest widoczna z poziomu makro.
    Druga sprawa, to napisałeś, że jajo miało 200 metrów średnicy w przekroju. Moim zdaniem "w przekroju" wprowadza w błąd, bo sugeruje, że może być jeszcze jakaś inna średnica - nie w przekroju. Logicznym jest, że pisząc o średnicy jaja mamy na myśli średnicę koła a nie elipsy i chodzi o średnicę w najszerszym miejscu. Takie moje odczucie.

    Teraz odnośnie hakowania i rozwiązań siłowych proponowanych przez uczestników misji. Rozumiem, że Twoja decyzja jest podyktowana stereotypami na temat tych krajów.
    Ja bym raczej ocenił, że USA strzela a potem pyta, wiec to oni prędzej byliby za rozwiązaniem siłowym. Nie ma co się opierać na ich cywilizacyjnej propagandzie. Nie zapominajmy, że USA to jedyny kraj na świecie, który w konflikcie zbrojnym użył bomby atomowej na cywilach. A po zaobserwowaniu skali zniszczeń zrzucił następną na kolejnych cywilów.
    Chiny odpowiadają w największym stopniu za ruch w Internecie w zakresie działań niezgodnych z prawem (taki raport z analizy ruchu w Internecie gdzieś mi się przewinął). Potem są Indie.
    A ruscy? Nie ma się co oszukiwać. Oni przyszli to jajo po prostu zajebać.

    Szkoda, że Polacy nie zostali poproszeni o interwencję. Znając naszą gościnność po prostu zaprosilibyśmy jajo do wspólnego wielkanocnego stołu.

    Jajo - symbol życia. Przypadek?

    To jest właśnie przyczyna czemu obcy, żyjący w odległych galaktykach nie chcą nas odwiedzać. Dlatego też wszystkim na Ziemi się wydaje, że życia poza naszą planetą nie ma.
    Ziomek poznał dziewczynę przez galaktyczny Internet, postanowił wsiąść w swoje nowiutkie jajo i przelecieć parę galaktyk za głosem serca. Skończyła mu się energia więc zaparkował sobie koło Ziemi. Postanawia naładować bateryjki w słońcu i zdrzemnąć się przed dalszą drogą. No ale na Ziemi mieszkają ziemianie. Wysłali delegację i od razu zaczynają próby abordażu, mimo, że dostali informację zwrotną elektromagnesem, że kierowca nie chce, aby mu przeszkadzano. Nie wziął pod uwagę, że ziemianie wyślą przedstawicieli z:
    USA : "you're tresspassing, no? ill shut you anyways",
    Chin: "przychodzimy aby ci pomóc, podporządkuj się"
    i ruscy: "mieszkańcy jaja zdecydowali w referendum, że chcą należeć do terytorium rosji".

    Ciekawe co w następnych odcinkach.
    Pozdrawiam ?
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    A czemu nikt się nie czepia kształtu jaja? ?.
    "Na pokładzie obcych był potężny elektromagnes, który odpychał z potężną siłą" 2x potężny
    Jest ok
    Pozdr
  • MKP dwa lata temu
    No właśnie! Skąd kosmici wiedzieli, jaki kształt ma jajo!!! :)
  • Vespera dwa lata temu
    MKP Może składają jaja... Ale to ziemianie nazwali jajo jajem przecież.
  • Abbie Faria ponad rok temu
    Jajo jest dość efektywnym kształtem dla statku kosmicznego. Po pierwsze łatwo wyprowadzić jajo z niezamierzonego ruchu obrotowego. "Silniczki" na brzegach najbardziej wystających brzegów jaja będą dużo efektywniejsze, działając większym momentem siły niż gdyby statek był kulą. Taka kula tocząca się jak od kręgli nabawiłaby kosmitów choroby morskiej.

    Po drugie jest opływowe. Każdy obły kształt lepiej odbija drobne kruszynki kosmiczne niż kształt kanciasty, który przyjmuje 100 procent energii kosmicznych kamyczków. Spodziewając się kosmicznej burzy mikrometeorytów można się ustawić do nich najbardziej efektywnie, na przykład przodem jaja z dziubkiem:)
    Pomijam fakt, że na takie burze na przód można wysunąć specjalną twardą "czapeczkę" jak nos Concorda.
  • MKP ponad rok temu
    Vespera
    Te rozważania są głęboko filozoficzne i zasługują na osobny wątek na forum:)
  • Vespera ponad rok temu
    MKP Ziemianin widzi statek w kształcie jaja, to mówi na niego jajo, bo mu się z jajem kojarzy - jest to naturalne skojarzenie przecież. A dla takiego kosmity to może być kształt czegoś zupełnie innego, a koncepcji jaja nie rozumie, bo u niego nic jajorodnego nie żyje.
  • MKP ponad rok temu
    Vespera Wiem o tym: robiłem sobie subtelne ziemskie jaja z próby racjonalizacji wszystkiego w tym tekście:)
  • Vespera ponad rok temu
    MKP Subtelne ziemskie metaforyczne jaja, a to też tylko w języku polskim, bo w innych byłoby trudniej...
  • MKP ponad rok temu
    Vespera Aż wyszukam jak w angielskim się mówi - oczywiście oprócz "making fun off".
  • Vespera ponad rok temu
    MKP Na pewno mają na to jakiś idiom.
  • Domenico Perché ponad rok temu
    Najbardziej ekonomiczną formą jest oczywiście kula, ale jajo plansuje się całkiem nieźle.
  • Bettina dwa lata temu
    Pajączek nie mógł dowierzyć swojemu szczęściu! Mógł pogłaskać Bożenkę i przytulić. Po chwili turlali się po całym łóżku.
  • Bettina dwa lata temu
    O, sorry Abbie, byłam pewna, że jestem u Demenico i wkleiłam to, żeby go zapytać o ten cytat. Przepraszam, jestem zmęczona, stąd to roztargnienie. Źle wkleiłam.
  • Domenico Perché ponad rok temu
    No i nie zapytałaś...

    Coś nie tak z tym fragmentem?
  • Bettina ponad rok temu
    Narrator, mnie pozbawił tego pytania.
  • Bettina ponad rok temu
    Niektórzy ludzie mogliby czasem ugryźć się w język i zaakceptować, że nie jesteśmy wszyscy tacy sami. W zasadzie każdy jest inny.
  • Bettina dwa lata temu
    O prądzie wiem tylko tyle, że płynie zawsze z większego potencjału do mniejszego.
  • zsrrknight ponad rok temu
    naukowy bełkot (a w zasadzie nawet nie do końca) i prawie niczego konkretnego. Niezbyt ciekawe, przynajmniej dla mnie.
  • Bettina ponad rok temu
    No co ty zsrrknight przecież tu jest niewiele naukowego podejścia.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania