Od komucha - Tuwima

Tańczące wilki nad mym truchłem

palcem grzebiące w poetyce

i najmądrzejsze jako widzę

całujcie mnie rozkosznie w dupę

 

wielkie teorią małe duchem

gorliwe błazny pobożności

jak kastrat piejcie o miłości

całujcie mnie pospołu w dupę

 

wampiry chętne na mą juchę

frustracji pełne przy krytyce

palcem grzebiące w poetyce

całujcie mnie od dzisiaj w dupę

 

łowiące prawdę jego uchem

wrażliwce kryte skórą słonia

mające prawdę w suchych dłoniach

lecz wcześniej...buzi dajcie w dupę

 

wy ciasne mózgi jednym ruchem

chcecie głupotę jako cnotę

wkleić maluczkim ale potem

całujcie mnie po prostu w dupę

 

znów zaliczyły wielką skuchę

sępy hieny i padalce

lecz patrzę na to już przez palce

bo cmokną mnie przepięknie w dupę

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (36)

  • Shogun 18.04.2021
    Heh, znakomite :) Tuwim by się nie powstydził :) Piąteczka leci.
  • pansowa 18.04.2021
    Kojarzysz jego wiersz w tym stylu? :)))
  • Shogun 18.04.2021
    pansowa Wirsz, a raczej piosenkę ;)))
  • pansowa 18.04.2021
    Shogun To wiersz, a studenci dopisali melodię.
  • Shogun 18.04.2021
    pansowa tom dobrze rzekł w sumie ;)
  • pansowa 18.04.2021
    Shogun W zasadzie tak.
    Wygrał któryś przegląd piosenki studenckiej YAPA.
  • Shogun 18.04.2021
    pansowa o proszę, nie wiedziałem.
  • Rozrywkowy 18.04.2021
    No piękna przeróbka, piękna... jestem ciekaw właśnie czy był komuchem, przez większość życia nie sławił tej ideologii i tego systemu. I dusił się w nim
  • pansowa 18.04.2021
    To w zasadzie nie jest przeróbka.
    Wykorzystałem tylko jako motyw przewodni jego pomysł na dupę w ostatnim wersie.
    I powiedz mi, jakie ma znaczenie, czy komuchem był, czy nie?
    Tu był (jest) specjalista od oceny poety przez pryzmat ich życiorysów.
    Np. świetnego Broniewskiego, piłsudczyka i weterana wojny 1920, tylko dlatego, że żył później i pisał w takich, a nie innych czasach.
    Chcieli być w kraju, to płacili określoną cenę.
    Może wierzyli w tę ideologię?
    Czy to cokolwiek zmienia w ocenie ich kunsztu i talentu poetyckiego?
  • Rozrywkowy 18.04.2021
    No ta dupa jasno naprowadza na dzieło i nawet rytmika podobna:) Znaczenia chyba nie ma, tylko się zastanawiam czy faktycznie w głębi serca był komuchem, jak sugeruje tytuł. Dla mnie to nie zmienia nic, przecież można super pisać będąc komuchem czy faszolem. Tylko mi trudno by było oceniać twórczość, jeśli ta by była nasiąknięta myślą ideologiczną, nawet jakby to było nie wiem, jak piękne.
  • pansowa 18.04.2021
    Rozrywkowy Szymborska tez pisała stalinowskie wiersze, bo takie były czasy, że aby tworzyć, trzeba było to robić.
    Czy to umniejsza w jakikolwiek sposób jej talentowi?
    Tytuł taki jest, bo własnie wspominany przez nas oszołom psy wieszał na Tuwimie za czasy w jakich tworzył.
    No i że Żyd.
  • Rozrywkowy 18.04.2021
    no przecież mówię, że nie umniejsza, tylko takie wiersze do mnie nie przemawiają. No i nie wiem czy płynęły z serca czy po to, żeby granty dostać.
  • pansowa 18.04.2021
    Rozrywkowy A co złego w tym, że pisze się dla grantów, jeśli robi sie to świetnie?
    Wybitni reżyserzy też tworzą filmy dla grantów, a nie dla ideologii.
    A te filmy stają się klasyką i są podziwiane.
  • Rozrywkowy 18.04.2021
    pansowa Propagowanie zbrodniarzy dla grantów to według mnie jest mało etyczne. Takie urabianie umysłów ludzkich za kasę. Utwory niezaangażowane ideologicznie robione dla kasy, to po prostu praca zarobkowa i to jest ok..
  • pansowa 18.04.2021
    Rozrywkowy Czasami sa takie czasy, że aby pisać nieideologicznie, trzeba też napisać ideologicznie.
    Po Stalinie płakały miliony.
    Sądzisz, że nie widzieli ich znajomych, przyjaciół, czy rodziny aresztowanych przez NKWD czy UB?
  • Rozrywkowy 18.04.2021
    pansowa No jeśli widzieli, to tu następował zgrzyt moralny. No chyba, że mieli to w nosie, co władza tamta robi z ludźmi i nie widzieli niczego złego w promocji tej ideologii. A niektóre dzieła nieideologiczne albo sprzeczne z linią partii, choćby właśnie Tuwima, były cenzurowane i nie miał tak różowo.
  • pansowa 18.04.2021
    Rozrywkowy Powiem Ci tak.
    Jestem też tylko człowiekiem. Zdarzyło mi sie więc podejmować złe wybory, źle oceniać, krzywdzić i błędnie postępować. Nie jestem z tego dumny.
    Ale tu (i gdzie indziej w tematach literackich) oceniamy twórcę za jego dzieła i talent.
    Może być, że najgorszy morderca jest jednocześnie genialnym poetą.
    Rimbaud był kryminalistą, a ocenia się dziś jego poezję, a nie życiorys.
  • Rozrywkowy 18.04.2021
    pansowa Zawsze rozdzielam życie prywatne twórcy od tego, co tworzył twórca. I patrzę na przekaz dzieła, a nie na jego życie. Chociaż sam twórca też może zainspirować, za pomocą biografii czy autobiografii
  • pansowa 18.04.2021
    Rozrywkowy I tej wersji się trzymajmy.
    Mnie zainspirował jego wiersz, a nie jego życiorys.
  • pansowa Zgadzam się.
  • skandal 18.04.2021
    troszkę się potykałem rytmicznie. do Tuwima daleko ale to nie zarzut. Tuwim był mistrzem ale miał złe pochodzenie. nie takich poetów nam polakom trzeba. nam trzeba polskich polaków.
  • pansowa 18.04.2021
    Czyli wytniemy też Lechonia, Słonimskiego, Leśmiana i pełno naukowców (choćby Funka).
    Nam trzeba dobrych poetów bez wartościowania za pochodzenie.
    Równie dobrze Mickiewicz był Litwinem, choć pisał po polsku.
    Rytmicznych potknięć nie widzę.
    Może wskażesz?
  • skandal 18.04.2021
    pansowa ej! chłopie! to ironia była. sorry. nie znasz mnie więc mogłeś nie wyczuć.
    wydaje mi się, że ostatni wers w zwrotkach ma za dużo o jedną sylabę. u Tuwima jest "całujcie mnie wszyscy w dupę" i to pasuje idealnie do rytmu. ale może się mylę. nie znam sie na poezji zupełnie. Tuwima lubię i cenie bardzo. dlatego wypominanie mu pochodzenia uważam za obrzydliwe, tak jak zresztą każdemu innemu człowiekowi.
  • skandal 18.04.2021
    pansowa to znaczy znasz mnie ale nie kojarzysz :)
  • pansowa 18.04.2021
    skandal No to dobrze żeś wyjaśnił, bo mam straszne uczulenie na te kreatury, które tak wartościują ludzi.
    Co do rytmu, raczej nie liczę sylab i zdaje się na czuja, a ten mnie raczej nie zawodzi.
    Bo nie zawsze zgodna ilość sylab jest warunkiem poprawnego rytmu.
    Przeczytałem jeszcze raz i nie widzę w odbiorze kłopotu.
    Motyw dupy wykorzystałem luźno, bez wiernego naśladownictwa mistrza.
  • pansowa 18.04.2021
    skandal Tajemniczy Don Pedro :)
  • skandal 18.04.2021
    pansowa ok. może masz rację. ja automatycznie porównuję do Tuwima i moze stąd ten zgrzyt
  • pansowa 18.04.2021
    skandal Możebne.
  • skandal 18.04.2021
    pansowa wyrzucili mnie drzwiami (kiedyś dawno) więc wróciłem oknem :)
  • pansowa 18.04.2021
    skandal Ja jestem raczej cienki w identyfikacji ofiar systemu :)
    Poza przypadkiem jednego oszołoma.
    Tu wykazuję się aż nadgorliwością, ale za dobrze znam pacjenta, aby wierzyć, że go nie ma.
    Jest tylko utajony w kolejnych klonach, co czynił zawsze.
  • skandal 18.04.2021
    pansowa tego pacjenta łatwo rozpoznać. nawet jak zmieni płeć. jego głupota przenika przez każdy kamuflarz
  • pansowa 18.04.2021
    skandal Przez jakiś czas uważa, ale przychodzi moment i puszczają mu zwieracze.
  • Jacom JacaM 19.04.2021
    :-)
  • pansowa 19.04.2021
    A co...! :)
  • piliery 19.04.2021
    I Tuwim by się nie powstydził. Twoi poetyccy adwersarze muszą spuścić nos na kwintę. Nie interesuje mnie kogo masz na myśli. Świetna robota. W czwartej strofie w drugim wersie poprawisz rytm: "sępy >i< hieny i padalce".
  • Kojarzę ten wiersz do którego nawiązujesz. Domyślam się komu dedykujesz ten wiersz. Pozdrawiam 4 Ps. Urodziłem się i wychowałem na uliczny, przy której Tuwim mieszkał.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania