🔔🔔🔔🔔

🔔🔔🔔🔔

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (31)

  • Pobóg Welebor 9 miesięcy temu
    Zgadzam się, państwo "neutralne światopoglądowo" wiadomo jakie jest. Poza tym Kościół jest konserwatywny, zatem używa jeszcze logiki, i to jest dla mnie Jego największa zaleta. Zresztą wszystkie ugrupowania monarchistyczne w Polsce trzymają zdaje się z Kościołem.
    Pozdrawiam :)
  • Conie 9 miesięcy temu
    Witaj Weleborze, jak widzisz, nie pozwoliłem się zakneblować i zamieściłem kolejny tekst. Oczywiście, że państwo neutralne światopoglądowo lansowane przez lewactwo nie istnieje. W takim neutralnym rządzi murwa, pederasta i złodziej. Nie ma zgody na takie bolszewickie państwo.
  • Pobóg Welebor 9 miesięcy temu
    Conie, no i bardzo dobrze. Ja chyba też rozpocznę wkrótce nowy projekt :D
  • SwanSong 9 miesięcy temu
    Conie Teraz tacy rządzą.
  • Conie 9 miesięcy temu
    To powodzenia Weleborze.
  • Pobóg Welebor 9 miesięcy temu
    Conie, dziękuję :)
  • SwanSong 9 miesięcy temu
    Ale bzdury. Nawet nie rozumiesz pojęcia polityki. A jeśli Jezus był politykiem, to wyjątkowo nieudolnym.
  • Conie 9 miesięcy temu
    Nie, Jezus nie był politykiem. Trzeba być wyjątkowym głupkiem, żeby tak sądzić. Ale jego misja była rewolucyjna, bo wywracała porządek polityczny cesarstwa rzymskiego głąbie kapuściany.
  • SwanSong 9 miesięcy temu
    Conie
    Skoro napisałeś, że jego misja była polityczna i wszystko jest polityką, to był politykiem. I nie obalił polityki Rzymu. Rzym sam sobie zdecydował o tym, dla własnych korzyści.
  • Conie 9 miesięcy temu
    ty chyba do szkoły miałeś pod górkę.
  • SwanSong 9 miesięcy temu
    Conie
    Przynajmniej do jakiejś chodziłem.
  • Conie 9 miesięcy temu
    Tak, do specjalnej, to widać.
  • SwanSong 9 miesięcy temu
    Conie
    Szkoły specjalne uczą całkiem przydatnych umiejętności. Na przykład krytycznego myślenia, czego ci brakuje.
  • Conie 9 miesięcy temu
    Z tego co pokazujesz, to myślenia cb tam nie nauczyli. A szkoda.
  • SwanSong 9 miesięcy temu
    Conie
    Najwyraźniej uczono mnie myśleć w inny sposób, za co jestem bardzo wdzięczny, bo nie robię z siebie idioty, jak ty.
  • Conie 9 miesięcy temu
    Całe twoje istnienie to sen wariata.
  • Johnny2x4 9 miesięcy temu
    "Cała misja Jezusa była misją polityczną" - wyżej mówisz "Jezus nie był politykiem". Kłócisz się sam ze sobą. I nie, misja Jezusa nie była misją polityczną. On interesował się sprawami duchowymi, a nie ludzkimi. Bóg przyszedł do ludzi, aby ustawić właściwie prawo, wypełnić prawo, przekazać pociechę, w związku z tym co miało nadejść po jego śmierci. O Rzymie, owszem, wypowiedział się. Przewidział upadek Cesarstwa. Nie mówił jednak wprost o przyczynach i skutkach.

    "Nawracajcie się, bo bliskie jest nadejście Królestwa Niebios".

    Jezusowi chodziło o nawrócenie, a nie wypełnienie politycznej misji.
  • Johnny2x4 9 miesięcy temu
    Co do Diaspory Żydowskiej - oni również nie byli w centrum zainteresowania Jezusa. Brzydził się nimi. Wiedział, że nie są to ludzie, którzy są zdolni do nawrócenia. W ich przypadku przewidział upadek II Świątyni Jerozolimskiej.
  • Conie 9 miesięcy temu
    To może inaczej, nie był politykiem, ale przez większość był odbierany jako polityk, konkurent, względnie wichrzyciel, buntownik. Stąd prowokacja z monetą z wizerunkiem cesarza. Nie miał wpływu na postrzeganie przez innych ludzi siebie i swoich słów. Napisałem wyraźnie, że nie był politykiem. Ale konsekwencje jego misji niestety są polityczne bo religii nie da się praktywać w politycznej próżni.
  • Conie 9 miesięcy temu
    Johnny2x4 co do diaspory, to pełna zgoda. Przypadki nawrócenia wśród Żydów są niesłychanie rzadkie.
  • Poncki 9 miesięcy temu
    Różnica jest taka, że cesaż przyśle fiskus, a Bóg wcale nie prosi o atencje.
    A mnie się wcale nie uśmiecha komukolwiek czegokolwiek oddawać.
  • Conie 9 miesięcy temu
    Człowiek to istota społeczna, i niestety nie ma moźliwości całkowitej separacji od reszty stada.
  • Poncki 9 miesięcy temu
    Conie nie bardzo widzę co ma piernik do wiatraka?
  • Conie 9 miesięcy temu
    Poncki jeśli nie interesujesz się fiskusem, to fiskus zainteresuje się tobą.
  • Poncki 9 miesięcy temu
    Conie nie próbuję uciekać od podatków, nie dysponuje wystarczającymi środkami. Napisałem, że nie mam ochoty. Nie zawsze jednak się robi to na co się ma ochotę.
  • Pobóg Welebor 9 miesięcy temu
    Dodam, że "cokolwiek robimy jest polityką", to z tego nie wynika, że wszyscy jesteśmy politykami. "Misja Jezusa była misją polityczną", to z tego nie wynika, że był politykiem. Był cieślą, a z tego nie wynika, że Jego misja musiała koniecznie być ciesielska. Zdanie pierwsze tłumaczy drugie.
  • SwanSong 9 miesięcy temu
    Nie musisz tak wchodzić w tyłek Bogusiowi. Trochę szacunku do siebie. I tak nie masz racji.
  • Pobóg Welebor 9 miesięcy temu
    SwanSong, nie ma mowy o wchodzeniu w tyłek między równymi. Ja się nie szanuję, czyli jestem szmatą według Ciebie, to jest raczej coś, co można powiedzieć komuś, kogo się dobrze zna. Nie sądzę, żeby moje wtrącenie było obraźliwe, a racji wolę nie mieć niż mieć :D
  • Conie 9 miesięcy temu
    Jakąś własną mikropolitykę wobec innych, często naiwną, każdy z nas prowadzi w jakimś sensie więc jesteśmy politykami amatorami. Więc masz rację Weleborze, wbrew temu co bredzi ten esesman poniżej.
  • Pobóg Welebor 9 miesięcy temu
    Conie, wiem, ale ubawiło mnie, że On uważa, że słuszność bądź nie jakichś słów zależy od czyjejś opinji ;)
    A zwycięstwo w dyskusji jest bardziej przykre niż przegrana, dlatego napisałem, że wolę nie mieć racji :D
  • Conie 9 miesięcy temu
    Opinie tego próbującego za wszelką cenę zwrócić na siebie uwagę pajaca, przy całym szacunku dla pajaców oczywiście, są mało interesujące:))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania