...

...

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Szpilka 30.10.2021
    No proszę, jak pięknie rymem wywija ?

    "spoczęli, by dusze od ciał oswobodzić."

    Bardzo ładna fraza i jaka prawdziwa. Wydaje mi się , że "spotkać" i "wędrówka" się nie rymują, no i przestawiłabym szyk i wytrzuciła jeden zaimek wskazujący:

    nad zapomnianym już, leżącym tu w ciszy.

    "Przed tą odpowiedzią rozsądek się wzbrania"

    Tutaj też można wygładzić, czterozgłoskowce oprócz akcentu głównego posiadają też poboczny, stąd zachwianie akcentowe, staram się ich unikać.

    Piątak ?
  • Szpilka 30.10.2021
    *wyrzuciła
  • Tak, można by dopracować akcentowo. Nie będę się tłumaczył początkami piania, żadne usprawiedliwienie. Pomyślę. Niestety, Twoja propozycja "nad zapomnianym już, leżącym tu w ciszy." nie poprawia akcentowo rytmiki czterostopowego amfibrachu.
    Jeśli tylko coś wymyślę...
    Dzięki :)
  • Trzy Cztery 30.10.2021
    Wiersz refleksyjny, bardzo spokojny, jak leciutka mgła na cmentarzu. Takie westchnienie, które może pojawić się przy każdej wizycie "na grobach". Ja bym wolała, żebyś napisał coś bardziej osobistego, mniej "ogólnego".

    Zacząłbyś np. od tych słów:

    A gdzieś na uboczu wyryte napisy

    I te napisy byłyby "wyryte" ołówkiem na urwanym skrzydełku kartonika, w którym przyniosłeś coś do domu, i noszone w kieszonce kurtki, w okolicy serca. Tak sobie wyobrażam ten wiersz:)
  • pansowa 30.10.2021
    I to jest to u autora.
    Brak osobistych refleksji i zdarzeń osnutych na tle ogółu, bo tak, to wychodzi całość bezdusznie i bezosobowo.
    Takie myśli strzeliste i spostrzeżenia rodem z romantyzmu czy młodej polski.
    Wyrwij murom zęby krat
    zerwij kajdany połam bat... i napisz coś bez czterostopowego amfibrachu, a przemawiające głębokością, a nie techniką.
  • Wyobrażenia są jak płatki śniegu - niepowtarzalne.
    Widocznej moje wyobrażenia łaziły własnymi alejkami cmentarnymi ;)
    Dziękuję :)
  • pansowa
    Powiem tyle, że nie wszystkie wiersze muszą być zaraz osobowe, duszne. Nie możemy wszyscy jednakowo pisać. Przecież nie mogę być pansową, bo nawet system nie przyjąłby dwóch jednakowych nicków ;)
    Dzięki za recenzję.
  • Trzy Cztery 30.10.2021
    piszęwięcjestem, no tak, wyszło takie snucie się "po całości". Takie białe, zaśnieżone pole. Czasem przydaje się taki wiersz, jako tło dla pojedynczych płatków, które - niestety - też zamienią się w "tło". Chyba, że ktoś ulepi bałwana? Wsadzi w górną kulkę nos z marchewki. przecież nie każda osobista treść musi być duszna:)
  • pansowa 30.10.2021
    piszęwięcjestem Osobiście oznacza właśnie niejednakowo.
    To Ty trzymasz się kurczowo schematu, liczysz drobiazgowo i skrupulatnie, martwisz się o technikę.
    I umyka Ci coś, co ma chyba większą wartość dla wiersza.
    Osobisty stosunek do wydarzeń, obrazów i słów.
  • Trzy Cztery
    Jak nie każda ogólna treść musi być bezduszna, "uwierz w ducha? ;)
  • pansowa
    A czyj niby tenże stosunek, grabarza z dziurą w ziemi?
    Czasem tak mam, że trzymam się schematu, poukładany jestem ;)
    Przyjąłem opinię do wiadomości. Co komu pasuje, można czytać tylko moje wiersze niematematyczne, choć podobno wszystko jest matematyką.
  • Dekaos Dondi 30.10.2021
    Piszęwięcjestem↔''Wyobrażenia są jak płatki śniegu - niepowtarzalne.''→zgadzam się całkowicie.
    Każdy inaczej widzi świat i odczuwa wiele spraw i piszę. Mnie najbardziej druga i ostatnia.
    Śmierć – zdaniem mym – to jeno "przerwa w życiorysie" a później, to już bez przerw.
    Ilu ludzi, tyle zdań i pytań na ten temat. Nie wszystko da się zdefiniować::
    Pozdrawiam:)↔%
  • W temacie "przerwy w życiorysie" raczej mamy odmienne zdanie, niestety, słuszność nie do zweryfikowania :)
    Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania