Odyseja 2020 - przepowiednie (1)

Przypadkiem przeglądałam twórczość Dostojewskiego i zastanowiły mnie tytuły niektórych dzieł Wielkiego Myśliciela. Czyżby przewidział pandemię, z którą przyszło nam się zmierzyć w obecnych czasach?

 

Paskudna historia – o potężnym drobnoustroju, który postanowił zwiedzić świat;

 

Biedni ludzie – którzy spotkali naszego podróżnika;

 

Skrzywdzeni i poniżeni – poddani kwarantannie wbrew woli ;

 

Notatki z podziemia – przekazywanie informacji z drugiej bądź trzeciej ręki;

 

Idiota, Młodzik – kwarantanny banita, którego siłą dostarczono służbom medycznym;

 

Wspomnienia z domu umarłych – im już nie możemy pomóc;

 

Stuletnia – oby Mistrz nie był dogłębnie przewidywalny...

 

_______________

Marzec 2020.

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Pan Buczybór 08.12.2020
    ?
    Takie nic w sumie. Jakby się zastanawić to nawet ciekawe, ale nie ma co komentować i co oceniać, bo trudno to uznać za... no, literaturę.
  • kigja 08.12.2020
    Pan Buczybór,

    Dla mnie literatura, to jednak zabawa i uwielbiam takie smaczki. Zreszta wszystkie literackie smaczki uwielbiam. I jak pisałam to w marcu, to wydało mi się interesujące, ale innym nie musi się podobać. To oczywiste.

    Przecież mnie też nie wszytko się podoba, tylko nie mam zwyczaju informowania o tym innych autorów.
    Po prostu omijam.

    Aczkolwiek lubię dawać upust swoim zachwytom.
  • Shogun 08.12.2020
    Dostojewski kolejnym Nostradamusem? haha :D

    My również na naszym Polskim podwórku mam swojego Nostradamusa, choćby Stanisława Lema ;)
  • kigja 08.12.2020
    Shogun,

    Ale akurat Lem nie miał "pandemicznych" dzieł...
    Oprócz 3.
  • Shogun 08.12.2020
    kigja tak, wiem. Tutaj chodziło mi bardziej o całokształt jego twórczości i to co przewidział w aspektach technologicznych :)
  • kigja 08.12.2020
    Shogun

    Chwała Lemowi!
    Pomnik dla Lema w stolycy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    A nie jakies popiersie w Kelcach.
  • Anonim 08.12.2020
    Ten wirus to za nasze grzechy. Mówi o tym w metaforze "Zbrodnia Ikara".
    A jest jeszcze "Anna Kaszlenina" o tej, której wirus rzucił się na płuca.
  • kigja 08.12.2020
    Antoni Grycuk,

    Zbrodnię Ikara --- napisał w zeszłym roku Nazareth, jednak o Ani Kaszleninie nikt jeszcze nie wspomniał.

    Masz szansę to nadrobić.
  • Dekaos Dondi 08.12.2020
    KIgja↔W sumie fajny pomysł:)) Dopisując do danej wypowiedzi, swoją wersje, uzyskujemy coś innego:))
    Pozdrawiam:)↔Za pomysł↔5:)
  • kigja 08.12.2020
    Dekaos Dondi,

    Po lewej stronie są tytuły powieści Dostojewskiego, a po prawej mój komentarz...

    Dziękuję za czytanie.
    Pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 08.12.2020
    KIgja↔Kiedyś dawno temu napisałem tekst, z wplecionymi tytułami różnych powieści. I starych i nowych.
    Np↔Było wtedy śliczne "Przedwiośnie" kiedy to "Ogniem i mieczem" walczył. a "Janko Muzykant"
    przygrywał mu, siedząc na "Smętarzu zwierząt" w "Lśnieniu" Nagrobnego aniołka... itp...
  • kigja 08.12.2020
    Dekaos Dondi,

    Ja żem napisała w marcu na święto Pisarzy z top listy 100 Najlepszych powieści.

    Polskich powieści jeszcze nie wykorzystałam...
    Ale nic straconego :)))
  • Dekaos Dondi 08.12.2020
    Kigja↔A to coś napisała, to gdzieś tu jest? Bym zerknął:))
  • kigja 08.12.2020
    Dekaos Dondi,

    Nie, jeszcze nie wstawiłam.

    :)))
  • Lotos 08.12.2020
    Najwięcej proroczych wizji zawarł w Biesach.
  • kigja 09.12.2020
    Dziekuję za komentarz.

    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania