Ojcowska kołysanka

Zaśnij córeczko, zmruż już swe oczy

ciemno-błękitne jak niebo gwiaździstej nocy

Ojciec Twój jutro rusza z wrogiem w bój

bronić swej ziemi na lepszy żywot Twój

 

Na imię Swaroga i Swarożyca

pięknaś jak słońce i silnaś jak niedźwiedzica

w chwałę bogów naszych i puszczy starej

ogień i siłę w serce swego ojca nalej

 

Śpij córeczko, miłości ojca swego

on bronić Cię będzie do upadłego

dajcie mnie bogi po tym boju szanse

zobaczyć jak raz jeszcze przy dzieciu mym zasnę

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (49)

  • Tina12 08.07.2016
    Piękny starosłowiański klimat. Te wiersze mają swój urok, i tajemnice. Cudne rymy. Cóż chcieć więcej.
    5
  • xxECxx 08.07.2016
    "...dajcie mnie bogi po tym boju szanse.." - bogi?
  • pharunwh 08.07.2016
    Tak, celowe stylizowanie na mowę staropolską w odmianie liczby mnogiej :)
  • xxECxx 08.07.2016
    pharunwh dobrze się przygotowałeś do tematu :)
    Udało Ci się zachować staropolską stylistykę w wierszu, bo nie wystarczy tylko pozmieniać kolejność słów w wersie... ale wprowadzić pewien klimat miedzy jednym a drugim...
    "Śpij córeczko, miłości ojca swego" - bardzo mi się podoba :)
  • pharunwh 08.07.2016
    xxECxx dziękuję, naprawdę jest mi słowiańsko od kilku dni i dobrze się w tym czuję. Trochę potworzę i podejmę wyzwanie opowiadania :)
  • Neurotyk 08.07.2016
    Podoba mi się zabieg stylizacji o konwencja odkopana z wykopalisk, ładny wiersz :) 5
  • Neurotyk 08.07.2016
    Ps czytałem opis profilku: ale traktujesz osoby, którym nie dogodziłeś poezją :) Boję się krytykować aż, a byłoby może co w innych wierszach :) Ja np. na luzie podchodzę, ale to może żart ten mejl ... tak?:)
  • Neurotyk 08.07.2016
    oj, przepraszam, przeczytałem jeszcze raz, źle zrozumiałem nazwę mejla, ach te szybkie czytanie :) Kłaniam isę :)
  • xxECxx 08.07.2016
    Hahahahah dopiero to zauważyłam...
    pharunwh NIE MOGĘ UWIERZYĆ, ŻE TO NAPISAŁEŚ!!
    Przecież Ty zawsze taki miły :)
  • xxECxx 08.07.2016
    .... kłaniam się bardzo nisko i bije brawo :)
  • Neurotyk 08.07.2016
    xxECxx cicha woda brzegi rwie, jak to robi? Kto to wie :D
  • pharunwh 08.07.2016
    ten mail to żart ;) widziałem kiedyś zdjęcie samochodu z napisem "Don't like my driving? E-mail me: eatshit@gofuckyourself.com" :) ja bardzo lubię krytykę dlatego zostawiłem drugą drogą kontaktową do siebie - taką którą sprawdzam regularnie :)
  • Neurotyk 08.07.2016
    pharunwh i przychodzi krytyka czy słodzenie dziewcząt>:)
  • pharunwh 08.07.2016
    Neurotyk różnie różnie ;) a tak serio to póki co po prostu korespondencja :)
  • xxECxx 08.07.2016
    Neuro a do Ciebie piszą wielbicielki?
  • pharunwh 08.07.2016
    xxECxx A wiesz ;) czasem warto zaskoczyć asem z rękawa ;) miły jestem dla miłych - przecież wiesz :)
  • Neurotyk 08.07.2016
    xxECxx żadna, bo nie podałem mejla :D
  • xxECxx 08.07.2016
    pharunwh Ty tylko beznamiętnie mi przytakujesz... czuje się czasami ja wyrocznia..
  • xxECxx 08.07.2016
    Neurotyk podaj, to coś Ci napiszę :)
  • Neurotyk 08.07.2016
    xxECxx możesz na facebook :)
  • pharunwh 08.07.2016
    xxECxx jak to przytakuję? No wiesz co :P w dodatku beznamiętnie... cóż za poczwarz i obelga z Twojej strony :P
  • Neurotyk 08.07.2016
    xxECxx jesteś na grupie fb 'autorzy z Opowi' ? Chyba już o to pytałem, czy nie... męska pamieć.:)
  • xxECxx 08.07.2016
    Neurotyk tylko nie wiedziałabym do kogo pisać...
  • xxECxx 08.07.2016
    Neurotyk nie jestem, nie wiedziałam, że coś takiego istnieje...
  • Neurotyk 08.07.2016
    xxECxx a jesteś na fb? Jak tak, to wpisz w wyszukiwarkę fb autorzy z opowi :) I tam zgłoś chęć dołączenia, admini Cię włączą w poczet :)
  • xxECxx 08.07.2016
    Neurotyk heheh wyższy level znajomości :)
  • Neurotyk 08.07.2016
    xxECxx, jak już dołączysz do grupy, to wyśle Ci zaproszenie, a tam napisz posta w grupie, że witasz wszystkich , to będę wiedział kogo zapraszać :) Ale to zawiłe...
  • xxECxx 08.07.2016
    Neurotyk ja Ci ułatwię...
    Będę jedyną Emilką w grupie :)
  • Neurotyk 08.07.2016
    xxECxx dobrze, Emilko :)
  • Łowczyni 08.07.2016
    O, młodzieńcze! Cudny wiersz nam przedstawiłeś. Te słowiańskie rytmy bardzo mi odpowiadają. ;)
    Leci kolejna piąteczka. :)
  • pharunwh 08.07.2016
    Dzięki :) Młodzieńcem to ja od dobrych 10 lat nie byłem nazywany :D
  • Łowczyni 09.07.2016
    Haha, to najwyższy czas, by Cię odmłodnić. :)
  • pharunwh 09.07.2016
    Łowczyni botox? Nie nie-ja boję się igieł :D
  • Łowczyni 09.07.2016
    A kto tu o botoksie mówi? :P Czyż nie wystarczy dobre słowo? :D
  • pharunwh 09.07.2016
    Łowczyni a jak słowem to ok ;) dobre słowo zawsze chętnie przyjmę ;)
  • Łowczyni 09.07.2016
    pharunwh No! I tak ma zostać. :)
    A tak nawiasem mówiąc: jeszcze młody jesteś. Mówię poważnie. :)
  • pharunwh 09.07.2016
    Łowczyni nie no stary się nie czuję ale czasy nazywanie mnie "młodzieńcem" już minęły :)
  • Łowczyni 09.07.2016
    Zatem jestem wyjątkowa! :)
  • pharunwh 09.07.2016
    Łowczyni o tak, przypomniałaś młodzieńcze lata staremu człowiekowi ^^ a tak serio-po tylu latach aż dziwnie mi się czytało zwrot "młodzieńcze" pod moim adresem :) autentycznie jak bym znowu miał to -naścielat... :D
  • Łowczyni 09.07.2016
    Pharunwh, hm, dziwnie, ale choć troszkę przyjemnie? :)
  • Łowczyni 09.07.2016
    Mnie odpowiada. To wszystko zależy od Ciebie. :)
  • pharunwh 09.07.2016
    Łowczyni nie no, przyjemnie, przyjemnie :) po prostu zaskakująco usłyszeć takie określenie po bez mała 10 latach bez niego :)
  • Łowczyni 09.07.2016
    Pharunwh, rozumiem. :)
  • pharunwh 09.07.2016
    Łowczyni a że okres letnio-wakacyjny to zaraz się przypominają wszystkie głupoty jakie się robiło kiedy określenie "młodzieniec" było zdecydowanie częściej przeze mnie słyszane :) ehhh... trafiłaś z tymi słowami, trafiłaś :)
  • alfonsyna 08.07.2016
    Przez cały czas równie dobrze wychodzą Ci te słowiańskie klimaty (o ile nie coraz lepiej) - pozwalasz się - całkiem sprawnie dobierasz słowa, stylizacja bardzo udana, niejako przenosi w inne czasy i inny świat. Podoba mi się, ale żadna to nowość, 5 jak zwykle. ;)
  • pharunwh 08.07.2016
    Dziękuję. Trochę słowiańskich klimatów jeszcze powstanie :) w głowie cały czas swojskość się kręci a za namową xxECxx nawet opowiadanie :)
  • alfonsyna 08.07.2016
    Pharunwh, to i opowiadanie Twoje chętnie przeczytam, bo jeszcze okazji ku temu nie było. Weny zatem życzę. ;)
  • pharunwh 08.07.2016
    alfonsyna będzie to moje pierwsze opublikowane opowiadanie. Doświadczenie w tej materii mam raczej skromne, no ale wierszy 2 miesiące temu też jeszcze nie pisałem :) a że teraz tydzień urlopu to i trochę czasu i weny powinno się znaleźć.
  • alfonsyna 08.07.2016
    Pharunwh, każdy od czegoś zacząć musi przecież, a wiersze, jak na ledwie 2-miesięczny "staż", wychodzą Ci lepiej niż niejednemu bo dużo dłuższej praktyce (moje subiektywne odczucie przynajmniej, ekspertem wszak nie jestem), więc i z prozą nie powinno być źle. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania