Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

On do takiej Polski wracać nie chce

Szkockie pedały mu w więzieniu chcą płacić za robienie loda. A on się takimi brzydzi i nie chce mieć z nimi nic wspólnego. Mówi, że siedzi przez Sorosa. Ale matka wie, że to wszystko przez Karolinę. Ostrzegała go przed nią. Przez nią przecież wyjechał z Polski i się rozpił. Miała go trzymać daleko od wódki, bo gdy sie napije, robi się z niego wariat. Drugi ojciec. Po pijaku inny człowiek. Co miesiąc w dzień wypłaty lądował na izbie wytrzeźwień. Matka się o niego martwi. Były dni, że nic nie pisał, zgłaszała więc na policję zaginięcie. A on przez tydzień potrafił pić u kuzyna na Piltonie, aż go znajdowali gdzieś na cmentarzu w centrum Edynburga i wysłali w końcu do „Uciechy”. Na początku był cichy i spokojny. Większość czasu nie wychodził z pokoju i schodził tylko na śniadania. Dlatego pracownicy się zdziwili, gdy wywiesił na ścianie zdjęcie Putina i Merkel a potem wymazał je gównem. Nie można było wejść do pokoju, taki był smród. On tłumaczył, że dla Polaków Niemcy i Ruscy to tak jak dla Szkotów Anglicy - odwieczny wróg. Potem powywieszał na ścianach mapy i zdjęcia z gazet i połączył je nitkami, rozciągniętymi wzdłuż i wszerz pokoju. Tłumaczył, że wszystko się łączy, że nadchodzi wielki przełom i trzeba się na niego przygotować. Wtedy właśnie przyszli i go areszowali, jakby kogoś zamordował. Mówili, że pobił Karolinę, że to przemoc domowa i poważne przestępstwo. Zdjęcie pokazali jej posinaczonej twarzy. Robiła z nim, co chciała, to który by nie wybuchł. Może i ją uderzył, ale komu, jak komu, tej się należało. Matka wie, że bez powodu nikomu nie zrobiłby krzywdy. Dostał za takie nic dwa lata. Ojciec po pijaku czasami uderzył matkę i nigdy nie było cyrków z policją. Cały blok trzeba by było wtedy aresztować i baby musiałyby wtedy same pracować w kopalni, bo wszyscy mężczyźni by siedzieli. Teraz babom sie trochę poprzewracało w głowach. Karolinka już od razu sobie znalazła innego. Tylko matka go odwiedza. Adwokat chce go przenieść do więzienia w Polsce, a on mówi, że do takiej Polski wracać nie chce.

 

Edynburg, 2020

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Józef Kemilk 19.12.2020
    Nic, co warto przeczytać. Ogonki pogubiłeś w "się"
  • Jan Sobkowski 19.12.2020
    Dzieki Joziu
  • Jerzy 19.12.2020
    Kuźwa charakterny facet, że nie chce wracać, patriota, a że wali kobitki to niech se tam siedzi, aby do usranej śmierci. Olee!
  • Szpilka 20.12.2020
    Jan, facet bije w myśl ludowego powiedzenia - "gdy chłop baby nie bije, to jej wątroba gnije", zaś tradycja bijania kobiet wywodzi się z korzenia biblijnego oraz bredni Tomasza z Akwinu, który stwierdził, że dziewczynka to następstwo uszkodzonego nasienia mężczyzny.

    No cóż, nadal jest społeczne przyzwolenie na przemoc domową, jak i zalewanie ryja przez mężczyznę, a mnie się pytanie nasuwa, czy to adekwatna nazwa - mężczyzna? Chyba się powinno ukuć nową nazwę, bardziej adekwatną ?

    Poruszyłeś niewygodny temat, oczywiście wielu nie będzie się podobać, bo te pępki świata nie lubią czytać prawdy o sobie ?
  • Castor 20.12.2020
    Ech ta przemoc. Zawsze okrutna. Ta widoczna, najbardziej oburzająca, widoczna gołym okiem. I ta druga mało widoczna, niepozorna a czasem bardziej niszcząca. Jak to porównać, jak zmierzyć?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania