Opo mojego brata

W historii Polski było dużo walk.

Podczas II wojny światowej napadły nas Niemcy, którymi rządził Hitler. Dogadał się z prezydentem Rosji i napadli na nasz kraj. Mija 100 lat od tej chwili na na stulecie niepodległości życzę wszystkim Polakom wszystkiego dobrego!

Średnia ocena: 1.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Pan Buczybór 12.11.2018
    no, ekhm, dobrego
  • Madżin 12.11.2018
    Czemu 1 gwiazdka?
  • Canulas 12.11.2018
    Bo się nie da przepołowić?
    A serio, nie wiem. Ja nie oceniam, bo był dołożył drugą.
  • Madżin 12.11.2018
    Co jest w tym takiego złego?
  • Canulas 12.11.2018
    Madżin, żartuję. Mam dobre serce. Dałbym dwie, dwie i pół. To jest po krostu krótkie i stricte nastawione na informację. Nie ma tu zbyt wielkiej wartości literackiej. Jest próba zabazowania na patriotycznym odruchu. Ciaox
  • Madżin 12.11.2018
    Canulas zobacz moje najnowsze opo
  • Canulas 12.11.2018
    Jak wrzucasz za dużo, to wpada na wystawę od razu. Dwa cuda na dobę tylko.
  • Z prezydentem Rosji się dogadał?
    Ani nie było wtedy Rosji, ani nie miała ona w tamtym czasie prezydenta...
    Nie trzymanie się faktów historycznych to nie jedyny z mankietów tych życzeń.
  • Madżin 13.11.2018
    Mój brat chodzi do 1 klasy podstawówki więc...
  • krajew34 13.11.2018
    Napisałeś tak, jakby to od rozpoczęcia II wojny minęło 100 lat, no i Ruscy nie mieli demokracji, by był prezydent. Krótki i z błędami opis do życzeń... Wiele można tolerować, ale jeśli komuś życzysz od serca, to powinno być o wiele dłuższe, bardziej opisowe, żeby było widać , że prosto z serca, a tu to, co najwyżej polityk może się podpisać i to ten niezbyt rozgarnięty. I co to w ogóle znaczy opo mojego brata? Opona? Oponka? Mam nadzieję, że nie opowiadanie.
  • Madżin 13.11.2018
    To znaczy opowiadanie
  • krajew34 13.11.2018
    No i nie Rosja, tylko ZSRR
  • Canulas 13.11.2018
    Naprawdę starasz się go jeszcze reanimować?
    Prawie podziwiam zapał.
  • krajew34 13.11.2018
    Canulas bądź co bądź sam popełniam mnóstwo błędów, staram się myśleć, że to tylko zwykła nie wiedza, a nie ego. Palce same pchają się na klawiaturę, czytając takie coś, chciałbym siedzieć cicho, ale po prostu nie mogę, szczególnie kiedy ktoś daje tytuł opo mojego brata, nosz kurczę
  • Madżin 13.11.2018
    krajew34 mój brat chodzi do 1 klasy więc cudów nie oczekujcie
  • Madżin 13.11.2018
    Madżin podstawówki
  • Ozar 13.11.2018
    Muszę przyznać, że czytałem tekst dwa razy, tak żeby się upewnić, że to nie jakaś fatamorgana czy inna morgana. Po pierwsze tytuł jakiś taki dziwny, ale dobra, pomyślałem, że może to jakiś skrót myślowy. Jednak dalej jest podobnie.
    Napisałeś „W historii Polski było dużo walk” - no w zasadzie to prawda, jednak można to trochę inaczej zapisać. Proponuje tak: „Historia Polski to czasy zarówno pokoju, jak i wojen”
    Napisałeś „Podczas II wojny światowej napadły nas Niemcy, którymi rządził Hitler” - tutaj ponownie masz rację, ale napisałbym tak „Druga wojna światowa rozpoczęła się napaścią Niemiec hitlerowskich na Polskę 1 września 1939 roku”
    Napisałeś „Dogadał się z prezydentem Rosji i napadli na nasz kraj” - po pierwsze w 1939 roku nie było Rosji, a Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich, który został utworzony 30 grudnia 1922. Na jego czele w 1939 roku stał (od 1924/1925) Józef Stalin formalnie jako sekretarz generalny KPZR (Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego) oraz premier ZSRR, a faktycznie dożywotni dyktator Związku Radzieckiego, posiadający nieograniczoną władzę.
    A co do dogadania, to owszem Hitler i Stalin dogadali się, tworząc podwaliny pod IV rozbiór Polski, podpisując tajny protokół do Paktu Ribbentrop-Mołotow – umowy międzynarodowej z 23 sierpnia 1939 roku, będącej formalnie paktem o nieagresji pomiędzy III Rzeszą i Związkiem Socjalistycznych Republik Radzieckich. Tajny protokół dotyczył rozbioru terytoriów lub rozporządzenia niepodległością suwerennych państw: Polski, Litwy, Łotwy, Estonii, Finlandii i Rumunii.
    Napisałeś „Mija 100 lat od tej chwili” - W 1918 roku Hitler był zwykłym nikomu nieznanym kapralem i raczej nie mógł na nikogo napaść.
    Reasumując, proponuje przed napisaniem kolejnego tekstu rzucić okiem choćby na Wikipedię, która może nie jest idealna, ale zawiera podstawowe informacje i daty.
    Nie oceniam, ale radzę przy pisaniu o historii najpierw poczytać na dany temat.
  • Ozar liczyłem po cichu, że to wyprostujesz i nie zawiodłem się :)
  • Madżin 13.11.2018
    Ozar to pisał mój brat z 1 klasy podstawówki więc ma ultramałą wiedzę historyczną. Ja zaś mam ją dość dużo czego dowodzi Clan Fight (swoją drogą czekam na twoją opinię o moim Clan Fight)
  • krajew34 13.11.2018
    Madżin to nasuwa się jedno zasadnicze pytanie, mając taką wiedzę jak sam twierdzisz, dlaczego tego nie poprawiłeś? Wrzucasz to jako swój tekst, więc tłumaczenie, że napisał go pierwszoklasista nie jest żadnym wytłumaczeniem. Nawet można to uznać, że ukradłeś mu tekst...
  • Madżin 13.11.2018
    krajew34 nie ukradłem bo sie zgodził
  • Ozar 13.11.2018
    Madżin Zgoda, ale jak wstawisz taki tekst kogoś młodszego, to albo poprawiasz, albo piszesz że wstawiasz w oryginale. Wtedy wszystko jest jasne. Clan obadam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania