Opowieść wigilijna cz. 1

Żydzi od zawsze mieli ból d. z narodzinami chrześcijaństwa. Aczkolwiek nadejście Mesjasza przepowiadali liczni prorocy i samo pojawienie się Chrystusa w niczym, no może poza samą datą, ich nie zaskoczyło, to szybko się tym oczekiwanym od wieków dziecięciem rozczarowali. I stwierdzili, że to jednak nie ten.

Liczyli bowiem, że Mesjasz stanie na czele antyrzymskiego powstania, uwolni Izrael spod ucisku, stworzy państwo od morza do morza i zapoczątkuje nową jerozolimską dynastię. Słowem, niczym pewien wódz urodzony dziewiętnaście wieków później stworzy nad morzem śródziemnych nową Wielką Rzeszę, która podbije i opanuje cały znany świat. Któż by nie chciał tak chlubnej przyszłości dla swego narodu.

Tymczasem nic takiego nie nastąpiło, a Jezus twierdził, że Królestwo, które głosi nie jest z tego świata, ba nawet uznał legalność okupacyjnej władzy rzymskiej, zaakceptował na pewien sposób jej walutę i nie zamierzał wznosić miecza. Ba, przewidział nawet rychłe zburzenie Świątyni przez Rzymian, co za rządów Wespazjan i jego syna Tytusa się ziściło.

Niby powtarzał, że przyniósł na ziemię wojnę, że brat wystąpi przeciw bratu, dzieci przeciwko rodzicom, i że należy go naśladować, nie dawał jednak żadnych konkretnych wskazówek. W jego przypowieściach królowały metafory niezrozumiałe dla prostych umysłów dotkniętych rakiem materializmu i pychy.

Dlatego Żydzi rozczarowani Jezusem, który w kółko powtarzał fanfaronady o potrzebie odnowy życia moralnego, zamiast zajmować się formowaniem wojska, szybko się go pozbyli pod zmyślonym pretekstem. Za pomocą intryg wydali w ręce rzymskiego prokuratora i doprowadzili do ukrzyżowania.

Jednak ten ruch nie rozwiązał problemu, ale go zaognił, bowiem okazało się, że śladem Chrystusa zamierza podążyć całkiem spora grupa jego uczniów. Wśród Żydów było takich całkiem wielu, ale prawdziwym uznaniem jego nauki zaczęły cieszyć się wśród pogan. Zabicie Chrystusa okazało się chybionym pomysłem, bo zwolennicy nowej wiary zyskali męczennika, którego zamierzali czcić aż po kres czasów. To tylko rozsierdzało błąkających się po całym świecie Żydów, którzy nie mogli patrzeć na to, jak chrześcijaństwo się rozprzestrzenia na nowe narody. Postanowili więc z tym walczyć, choć ta walka mimo dużej intensywności przypomina działania don Kichota z Manczy. I choć Chrystus był Żydem, reszta Żydów serdecznie znienawidziła swojego rodaka.

Jeśli uznamy tezę, że każdy ziemski naród ma swój wyjątkowy, indywidualistyczny charakter, to Jezus na tle narodu żydowskiego okazał się wyjątkowo parszywą czarną owcą. Nie był materialistą, głosił potrzebę altruizmu, miłości bliźnich, a nawet wrogów. Często też potępiał przywódców żydowskich, że wiodą naród na zatracenie.

Ponieważ ukrzyżowanie przyniosło skutek odwrotny od zamierzonego, więc postawiono na propagandę, opanowano media (telewizje, radio, prasę, portale netowe) za pomocą których, tak sądzono będzie łatwo zrobić chrześcijanom wodę z mózgu.

Wiedzieli bowiem, że tylko ten panuje nad wolą ludu, kto ma ambonę. A dzisiejszą amboną są media. Im więcej ich się posiada, tym lepiej bo można siać propagandę z szybkością karabinu szybkostrzelnego.

Przyjęto trzy strategie. Pierwsza polega na przemilczaniu prawdy. Pięćsettysięczna pielgrzymka chrześcijan na Jasną Górę przez wiele mediów przechodzi praktycznie niezauważona, natomiast te same media z upodobaniem przez wiele dni trąbią o kilkudziesięcioosobowym happeningu jakiegoś obleśnego typa, tylko dlatego że facet jest antychrześcijańskim fanatykiem i pederastą. Z wydarzeń, które nie mają żadnego praktycznego znaczenia poza sianiem społecznego zamętu, robione są wielotygodniowe newsy, natomiast masowe wydarzenia związane z chrześcijaństwem, np. liczne coroczne pielgrzymki do różnych sanktuariów są bezczelnie przemilczane.

C.d.n.

Średnia ocena: 2.5  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (49)

  • Grain 25.12.2020
    Czekam, aż ktoś napisze, jak jakiś sprytny Żyd dyktował Mahometowi jego Koran.
    Bidak, nie przewidział co będzie dalej.
  • Jacom JacaM 25.12.2020
    hm....jest taka opowieść o pewnym Żydzie i jego spuściźnie, nie wiem kto komu ją dyktował, co przewidywał.
  • Grain 25.12.2020
    Może podwyżki cen prądu.
  • Zaciekawiony 25.12.2020
    to parodia katolickich fanatyków?
  • Celina 25.12.2020
    Zaciekawiony, widzę, że niewiele z tekstu wyniosłeś.
  • Zaciekawiony 25.12.2020
    Celina
    Nie sądzę, abyś był antysemitą, dlatego zastanawiam się, czy to nie miała być aby parodia czyichś poglądów.
  • Celina 25.12.2020
    Zaciekawiony tu nie ma grama antysemityzmu, tylko rzetelny opis prawdy historycznej, w uproszczeniu. Jeśli już, to za antysemitę musiałbyś uznać Jezusa, bo on rugał Izraelitów za ich przywary, a oni jak to mówią go nie przyjęli.
    Nie było miejsca w gospodzie dla Króla i Boga. I tak w wielu sercach semickich nie ma tego miejsca do dzisiaj.
  • Zaciekawiony 25.12.2020
    Celina
    Uznawanie, że każda informacja medialna, która ci się nie zgadza ze światopoglądem, to zagrywka Żydów, którzy sterują mediami, to pogląd antysemicki. Coś w stylu ludzi, którzy wierzą, że "Protokoły Mędrców Syjonu" to prawda.
  • Celina 25.12.2020
    Zaciekawiony uważasz na przykład taką Gejzetę Wybiórczą za medium polskie? Albo tefałszen? Bo one się zajmują taką propagandą. Tvp nawet za Tuska sobie nie pozwalała na takie manipulacje.
  • Zaciekawiony 25.12.2020
    Celina
    Obecnie TVP pozwala sobie na manipulacje daleko przekraczające najgorsze występki GW (która nie na darmo bywa nazywana Gazetą Wybiórczą). Manipuluje swoimi widzami wykręcając obraz rzeczywistości na wszystkich płaszczyznach. Co zresztą widać też po Polskim Radiu.
  • Zaciekawiony 25.12.2020
    Celina TVP międliła temat Margo przez ponad miesiąc. Kurski też się przyczynił do rozsławienia tematu.
  • Celina 25.12.2020
    Zaciekawiony każdy temat można międlić, tyle że powinien być opatrzony odpowiednimi komentarzami. Tvp nigdy nie dała temu typowi glejtu prawomyślności, tylko pokazywało prawdziwe oblicze tego typa.
  • Zaciekawiony 25.12.2020
    Celina
    Czy TVP za Tuska stworzyła dokument satyryczny, w którym niby przypadkowi ludzie komentowali materiały z telewizji i przypadkiem wszyscy uczestnicy chwalili PO a ganili strajkujące pielęgniarki, po czym okazało się, że przypadkiem większość uczestników to działacze PO i ich krewni? Czy za Tuska urządzono debatę wyborczą, na której mieszkańcy małej miejscowości mieli zadawać pytania, po czym okazało się, że z miejscowości nie wpuszczono nikogo oprócz działaczy Partii? Czy to za Tuska zdarzyło się, że strajkujące pielęgniarki oskarżano w portalu wiadomości o oszukiwanie, że są biedne i o jedzenie kanapek z kawiorem? Czy za Tuska TVP zrobiła specjalny materiał o tym, jak to Tuskowa doskonale się ubiera, wsparty nagraniem z wypowiedzią chwalącego jej kreacje amerykańskiego projektanta mody Christiana Paula, który... nie istniał?
  • Celina 25.12.2020
    Zaciekawiony słyszałeś, że gdzieś dzwonią, ale nie za bardzo wiesz w którym kościele;)))
    Kanapki z kawiorem to było przy okazji strajku tych pseudorezydentów w szpitalach. Czy kanapki z kawiorem były prawdą, tego nie potwierdzę, bo nie wiem, ale ja sam na fejscie, już nie pamiętam jej imienia, przywódczyni tego strajku widziałem zdjęcia koło mustanga w USA. Gdy jej o tym napisałem o na jej fejscie to baba mnie zablokowała:)))
  • Celina 25.12.2020
    Zaciekawiony a szafiarą nazywano Kasię T., która założyła blog o modzie, przypadkiem gdy tatuś był premierem, przypadkiem opłacany grubymi pieniędzmi z kasy prywatnych spółek, które zabiegały o względy tatusia na kontrakty rządowe.
  • Zaciekawiony 26.12.2020
    Celina
    I nic dziwnego że zablokowała, bo powtarzałeś kłamstwa. Materiał o rezydentach wycofano bo zarzuty okazały się nieprawdziwe:
    https://wpolityce.pl/media/362493-tvp-przeprasza-za-tekst-o-kanapkach-z-kawiorem-lekarzy-rezydentow-kossakowski-zawieszony-przez-stacje
    https://wiadomosci.dziennik.pl/media/artykuly/613314,proces-lekarze-rezydenci-tvp-kossakowski-pereira.html
    Kanapki okazały się być posmarowane zwykłą pastą kanapkową. Zdjęcia z rzekomych zagranicznych wojaży pochodziły w misji humanitarnej. O której TVP powinna raczej wiedzieć, bo rok wcześniej zrobiła materiał o polskich lekarzach pomagających w Syrii, gdzie ta rezydentka się nawet wypowiadała. Zdjęcia obok Mustanga pochodziły z wyjazdu na konferencję jeszcze za czasów studenckich. Dziewczyna zobaczyła zabytkowy samochód i zrobiła sobie z nim zdjęcie, bo już się takich nie widuje.
  • Celina 26.12.2020
    Zaciekawiony mustanga widziałem na profilu tej baby, więc było prawdziwe, z podpisem że musi w przyszłym roku takim wrócić do Polski. Nie wierz tefałenowi. Wysokie wymagania płacowe mają/mieli ci rezydenci. Widziałem też wiele innych fotografii z ich przejażdżek po świecie. To były ich staże opłacane przez państwo, na których się bawili za podatników pieniądze. Nie wiem, kto podburzył tę bandę do strajkowania, ale na pewno nie zrobili tego z biedy. Chciałbym być tak "biedny" jak ci tak zwani rezydenci.
  • Celina 26.12.2020
    Zaciekawiony i dziwne, że się tłumaczyła, że się takich mustangów się nie widuje, jak podpis pod fotografią brzmiał, że musi taki mieć w przyszłym roku. Głupia jaka, czy co? Zabytek sobie chciała kupić, do muzeum techniki. I taka ma mnie leczyć w przyszłości. Ech
  • Zaciekawiony 26.12.2020
    Celina/Bogumił
    Czyli zostałeś internetowym trollem:
    "Internauci-wolontariusze przeszperali profile na społecznościówkach protestujących rezydentów i wyciągnęli – ich zdaniem – dowody na obłudę młodych lekarzy. Nie analizowali kontekstu fotografii, wrzucali je od razu na Twittera. To na ich podstawie został zbudowany materiał Kossakowskiego oraz główne wydanie „Wiadomości”, które posłużyło się zdjęciami w materiale o rzekomych „luksusach” rezydentów.

    I tak, za pomocą zdjęć z Kurdystanu czy Tanzanii (w ramach Wolontariatu Polska Pomoc) przedstawiono Katarzynę Pikulską jako opływającą w bogactwach lekarkę, która „regularnie odwiedza egzotyczne zakątki świata”. I nic to, że - jak podało w oświadczeniu Porozumienie Rezydentów - by wyjechać do Kurdystanu i Tanzanii, lekarka wzięła bezpłatny urlop.

    Dodano jeszcze zdjęcia doktor Pikulskiej z USA. Lekarka stała oparta o drogi samochód. – Mustanga wypożyczyłam podczas urlopu na kilka godzin! Urlop miałam dwa lata temu. Zaprosili mnie przyjaciele – małżeństwo, które niestety wyemigrowało – tłumaczyła wtedy lekarka, cytowana przez „Gazetę Wyborczą”.

    Ale nie tylko dr Pikulska „epatowała luksusami”. TVP Info prześwietliło także Tomasza Rynkiewicza. Zgrzeszył m.in. pobytem w Meksyku i Dolomitach. No i jadł kanapki z kawiorem. Tyle tylko, że Rynkiewicz w Meksyku był na praktykach, a w góry pojechał dzięki życzliwości i wsparciu rodziców swojej dziewczyny. Kawior z kolei kawiorem nie był, ale – jak powiedział w lekarz w rozmowie z „Gazetą Wyborczą” – tapenadą, czyli stosunkowo tanią pastą z oliwek.

    Internetowi trolle, na których bazowało TVP Info, tropili ponadto poglądy polityczne rezydentów (proniemieckie) i szukali związków ze służbami specjalnymi. Na przykład profil Napalony Wikary zamieścił tweeta o tym, że jeden z protestujących, Andrzej Górzyński, był bratankiem generała Marka Dukaczewskiego, szefa Wojskowych Służb Informacyjnych, oraz działaczem „neomarksistowskiej” partii Razem. Okazało się jednak, że Andrzej Górzyński nie istniał - był jedynie asystentem doktora Lubicza z serialu „Klan”, a grał go aktor Maciej Makowski. "
    https://www.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/tvp-kontra-rezydenci-autor-paszkwilu-tvp-info-na-lekarzy-rezydentow-odpowiada-przed/29nh3kj
  • Celina 26.12.2020
    Zaciekawiony mustanga i podpisy widziałem na własne oczy i żadne reportaże tefałenu i ich kłamstwa nic tu nie zmienią. A może mieszkanie Gawłowskiego w Chorwacji zapisane na teściową to też fikcja?

    Co do tych rezydentów mam wyrobione zdanie. Banda zadufów, których po podpuściło.
  • Zaciekawiony 26.12.2020
    Celina
    Nie mówię, że Mustanga nie było. Ale wszystko ma swoje wytłumaczenie. Wmawianie innym że są wielbłądami, bo mam się jakieś zdjęcie kojarzy to głupota.
  • Celina 26.12.2020
    Z tego wszystkiego to może kanapki z kawiorem były nieprawdziwe, ale pozostałe luksusy jak najbardziej. Nie raz jeździłem na takie akcje studenckie i wiem jak są wykorzystywane. Jako okazja do popicia, pożarcia i pozwiedzania.
  • Zaciekawiony 26.12.2020
    Celina
    Zresztą za co w takim razie przepraszała telewizja? Za co zawiesili swojego pracownika?
  • Zaciekawiony 26.12.2020
    Celina
    Nie oceniaj innych po sobie. Jeśli ukrywasz swoje bogactwo i żebrzesz do innych o kasę, to inni mogą tak nie mieć.
  • Celina 26.12.2020
    Zaciekawiony tyle, że podpis że musi wrócić takim za rok do Polski widziałem na własne oczy. Czym chciała wrócić, okazem muzealnym? Stała w wypożyczalni samochodów. Może ktoś jej obiecał, że jak uda się jej obalić rząd, to dostanie tyle kasy ile w życiu nie widziała na oczy.
  • Zaciekawiony 26.12.2020
    Celina
    Zdjęcie pochodziło sprzed 2 lat. No to ma tego Mustanga czy nie ma? Nie widziałeś nigdy zdjęć z heheszkami w podpisach?
  • Celina 26.12.2020
    Zaciekawiony teraz się nauczył babon, żeby na fejsie nie chwalić się prywatnym życiem, bo to zostanie wykorzystane przez kogoś w odpowiednim momencie.
  • Zaciekawiony 26.12.2020
    Celina Jeśli tak wygląda twoje rozumowanie, na podstawie którego oskarżasz innych o różn rzeczy, to nie dziwię się, że nie widzisz niczego niewłaściwego w propagandzie TVP.
  • Celina 26.12.2020
    Zaciekawiony tvp zawsze było prorządowe, za Tuska propaganda leciała równo, więc nie wiem o co się tobie rozchodzi, czy mają opierniczać rząd? I tak pis w porównaniu z po, to jak lambordżini przy wozie z gnojem.
  • Zaciekawiony 26.12.2020
    Celina
    Telewizja powinna być w miarę możliwości obiektywna i przedstawiać różne opinie.

    Twój argument co coś w stylu "nie mówcie, że ci złodzieje są źli, bo oni zawsze kradli"
  • Zaciekawiony 26.12.2020
    Celina
    Nie wiem czy pamiętasz jaka telewizja relacjonowała aferę taśmową i historię z przeszukaniem ABW w siedzibie Newsweek. A to była sprawa bardzo uderzająca w PO.
  • Celina 26.12.2020
    Zaciekawiony tvp jest teraz o niebo obiektywniejsza, niż za Tuska, czy SLD. A w dodatku nie ma tego całego ujadania antyklerykalnego. To jest plus nad plusy. Teraz szczujniom takim jak tefałszen czy polszmat, udający obiektywną stację, trudniej kłamać bo każdy to może zweryfikować gdzie indziej. I dobrze.
  • Celina 26.12.2020
    Zaciekawiony z aferą taśmową chyba nie mieli wyjścia, bo sami byli w szoku, tak samo jak ze śmiercią Lecha Kaczyńśkiego, ale późńiej zaczęli plć jak zwykle, że odwrócił szalik do góry nogami i Irasiad. To było żenujące, poniżej wszelkiego poziomu.
  • Zaciekawiony 26.12.2020
    Celina
    W TVP wystarczy, że Ziobro się pokłóci z Kaczyńskim a posłowie Solidarnej przestają być zapraszani do programów na żywo. Telewizja, która tak się boi opinii ludzi, że w jej programach satyrycznych wypowiadają się członkowie Partii i ich krewni, nie jest dobrą i obiektywną.
  • laura123 25.12.2020
    przemilkiwane - ja bym napisała przemilczane.

    Interesujący tekst, zgodny z prawdą. 5
  • Celina 25.12.2020
    Serdecznie dziękuję Lauro, poprawiłem i życzę wspaniałych Świąt Bożego Narodzenia.
  • laura123 25.12.2020
    Bogumił, dziękuję za życzenia i oczywiście odwzajemniam.
  • Celina 25.12.2020
    Serdecznie dziękuję, Lauro. Jak mijają Święta?
  • laura123 25.12.2020
    Bogumił, przede wszystkim rodzinnie. W Wigilię śpiewaliśmy kolędy, dzieliliśmy się opłatkiem i składaliśmy sobie życzenia oraz prezenty pod choinką. Dwanaście potraw zgodnie z tradycją.
    Dzisiaj większy luz, no i trochę spokojniej, bo jestem nieco zmęczona przygotowaniami. Ale kocham Święta Bożego Narodzenia.
    A jak u Ciebie?
  • Celina 25.12.2020
    Lauro, u nas podobnie, spotkanie z rodziną, dzieliliśmy się opłatkiem, składaliśmy życzenie i oczywiście także kolędy były, aczkolwiek rodzina mało muzykalna. Byliśmy też na pasterce, niepowtarzalny klimat, wróciliśmy o 1.30, w tym roku była nieco krótsza niż zwykle. A dziś pojechaliśmy do kuzynów. Też miło spędziliśmy czas przy rozmowach.
  • laura123 25.12.2020
    Ja w tym roku nie byłam na Pasterce, wszyscy nie mogliśmy iść... mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie wreszcie normalnie.
  • Celina 25.12.2020
    Lauro, miejmy nadzieję, że to wariactwo w końcu minie. U nas na pasterce było bardzo wiele osób, mimo że to mała parafia, obejmująca zaledwie niewiele wiosek, których większość mieszkańców zimuje w mieści, tylko latem przyjeżdża na wypasione włości.
  • SwanSong 26.12.2020
    Celina
    Wiadomo, plebs...
  • piliery 25.12.2020
    Powtarzał fanfaronady. :) Tekst ciekawy. Łatwo o uproszczenia Czekam na dalszy ciąg. .
  • Celina 25.12.2020
    Dziękuję pillery. Postaram się jeszcze coś napisać.
  • Karawan 25.12.2020
    Celina Twoja arogancja i ignorancja są zadziwiające. Sprawiasz wrażenie jakbyś lekcje brał u samego Józia od Goebbelsów. Był tu już taki na tym forum bogumił - identyczny pseudouczony, zakłamany troll i podobne pisał idiotyzmy nie mające nic wspólnego z tym co ustalili naukowcy. Popisz jeszcze trochę - skończysz jak ów pseudopatriota. Fałszowanie historii nikomu nigdy na zdrowie nie wyszło.
  • Celina 25.12.2020
    Pan poza wyzwiskami chyba nie ma wiele w życiu do powiedzenia. Mimo wszystko dziękuję za fascynujący i inspirujący komentarz, po którym autorowi przychodzi na myśl, że warto było napisać ten, jakże pełen prawdy tekst.
  • Celina 25.12.2020
    Tytułem wyjaśnienia, bo zauważyłem, że zbyt wielu czytelników, w tym pan Karawan nie rozumie tekstu. Żydzi nigdy nie uznali Jezusa, za zapowiadanego przez proroków Mesjasza, i nada na niego oczekują. Tyle, że oni oczekują na twardego przywódcę, który obejmie władzę i da im władzę nad światem. Z tego tytułu Jezusa uznali za falsyfikat i nie uznali jego nauk. Choć oczywiście pierwszymi chrześcijanami byli Żydzi, którzy nie posłuchali nauk faryzeuszy i kierowali się własnym rozumem. Niemniej do dziś Żydów chrześcijan jest bardzo niewielu, a każda żydowska kobieta traktowana jest jako ta, która urodzi potencjalnego Mesjasza. Zresztą zauważcie również i to, że wśród ludów niesemickich linia rodzinna liczona jest po mieczu. Natomiast wśród Żydów, po kądzieli.
  • SwanSong 26.12.2020
    Masz ból tyłka, że się w Polsce nie urodził? :) Gdyby urodził się na naszych terenach, to skończyłby równie marnie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania