↓↓

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • o nim pseud ponad rok temu
    "Żydowski nastolatek — polski patriota..."

    Wygląda na to, że z jakichś powodów reżyserowi najlepiej wpisywał się w role Żyda przedstawiciel "asymilacji białej".

    *wychowany w tradycji polskiej literatury i romantyzmu, polskiej walce o niepodległość. Osoby te przejawiały także zainteresowanie kulturą hebrajską i tradycją żydowską. Trzy barwy asymilacji „Jerozolima Wyzwolona”
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Byłem pozytywnie zaskoczony, ot, nie spodziewałem się takiego głównego bohatera i tak przedstawionej akcji.

    "Jerozolima Wyzwolona” Nie wiem jak to było po wyrżnięciu wszystkich żywych w Jerozolimie przez krzyżowców, oczywiście nie szkodziłoby sobie przypomnieć, bo utwór chyba nawiązuje do krucjat - zainspirowany o ile chodzi, o to, co mam na myśli.

    Dzięki za wizytę!
  • o nim pseud ponad rok temu
    yanko wojownik 997
    Nieporozumienie. Nie miałem na myśli poematu, tylko tygodnik "Jerozolima Wyzwolona" wydawany w przedwojennej Polsce. (Pismo poświęcone sprawie walki o Palestynę)

    https://academica.edu.pl/reading/readSingle?cid=80183212&uid=75959535

    Jak książka, Demela dał radę?
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    o nim pseud, Cóż, muszę załatać niewiedzę. Tak. pomyślałem o poemacie i zakładałem, że przeoczyłem coś w Królestwie Jerozolimskim.
    Dzięki za klucz do poznania nowego mi faktu.
  • o nim pseud ponad rok temu
    Ps. s. 6–8
  • o nim pseud ponad rok temu
    *Demel

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania