xxx

x

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Wrotycz 26.08.2020
    Skądś znam ten styl. Pan A.?
    Ciekawy wiersz. Pytanie w dobie współczesnej technologii jak najbardziej zasadne (Rok 1984 - i możliwość obserwacji obywateli, wojny).
    Myślę jednak, że liberalizm wyniósł na szczyt indywidualizm, i " zepsute głowy" nie mają szans na hodowlę "ryb bez głosu".
  • Format 26.08.2020
    Dzięki.
    Orwell wyprzedził swoją epokę.
    Wysokie ego też uwzględnił.
  • wicus 26.08.2020
    Sam wiersz można oceniać róźnia, ale trzeba bardzo docenić przywołanie postaci Orwella. "Jeśli chcesz wiedzieć jaka będzie przyszłość, wyobraź sobie but depczący ludzką twarz, wiecznie".
  • Format 26.08.2020
    Dobra myśl.
  • Pan Buczybór 26.08.2020
    Chyba w końcu będę musiał przeczytać TĘ książkę pana Orwella...
    Tak czy siak bardzo spoko wiersz
  • Format 26.08.2020
    Dzięki.
  • TheRebelliousOne 26.08.2020
    Jak patrzę na to co wyprawia np.: radykalna lewica w USA to zastanawiam się skąd Orwell wiedział, że świat będzie zmierzał w tym kierunku. Dobry wiersz, więc leci 5

    Pozdrawiam ciepło :)
  • Format 28.08.2020
    Dzięki.
    Pozdrawiam
  • Nachszon 27.08.2020
    Ciekawy interpretacyjnie wiersz. Jeżeli jest to samospełniająca się przepowiednia, to znaczy, że gdyby jej nie było, wówczas nie mogłaby się spełnić. Ale skoro przepowiednia pojawiła się, więc musi się spełniać, jak jakiś pomysł szaleńca, który podchwycili inni. Zatrzymać zdarzenia może tylko ten, który wywlókł przepowiednię na wierzch, ale jest to niemożliwe, bo twórca nie ma głosu (na przykład nie żyje) . Musi milczeć jak ryba. Psująca się głowa ryby to moralna poprawność na powierzchni, pod której powierzchnią kryją się demoralizacja, degradacja. Siła słabości, która ma skłonności moralnej poprawności. Bardzo ładne, bardzo prawdziwe. Orwell jest tu tylko symbolem, wskazówką, jak należy iść myślą za wierszem, a nie odniesieniem explicite. Gdyby nie inny nick, powiedziałbym, że to Artbook. Jesteś z nim Format kongenialny w formie wypowiedzi i stylu myślenia. Bardzo inteligentny wiersz.
  • Format 28.08.2020
    "Orwell jest tu tylko symbolem, wskazówką, jak należy iść myślą za wierszem, a nie odniesieniem explicite."
    Dzięki.
  • Dekaos Dondi 27.08.2020
    Format→Bardzo na tak. Książkę czytałem:)↔Pozdrawiam:)→5
  • Format 28.08.2020
    Dzięki.
    Dobrze czytać.
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania