orzeł i reszta

orze orzeł i orze, aż orzekł:

 

dość tego,

 

idę zwalić konia

 

*

 

*

 

*

 

*

*

*

 

*

 

*

 

*

z wersalki

 

___

A oto wyjaśnienie:

 

Otóż, był i żył sobie orzeł. Orzeł był rolnikiem. Dobrym rolnikiem, bo był orłem i wszystko robił doskonale. Pewnego dnia zobaczył swojego konia, który orłem nie był, tylko koniem, a w zasadzie kuniem i o mało nie padł na zawał. Kuń bowiem źle orał ziemię. A ziemia potrzebowała dobrej orki. Co zrobił orzeł? Wygonił kunia do chałupy, żeby odpoczął, nabrał siły, i orzeł sam zajął się oraniem. Dobrze mu to szło, ale miał również inne zobowiązania. Musiał krowy wydoić, owce ostrzyć, świniom błoto wyszykować, żeby się ubłociły. Tak, więc po kilku dniach stwierdził, że kuń wypoczął i powinien wrócić do swoich codziennych zajęć. I wygonił orzeł kunia z wersalki. No co będzie się kuń byczył? Co nie? W koń-cu jest kuniem, a nie bykiem.

 

O i cała historia :)))

 

___

(Dział: Miniaturki)

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (25)

  • kigja 11.10.2020
    Hahahaha, jak mnie to śmieszy?
  • Dekaos Dondi 11.10.2020
    Kigja-czkowe i tak fajnie napisane:))
    Wersalka powinna stać na polu, a na niej byczący kuń.
    Gdyby zobaczył mozoły rolnika, to mu się żal chłopa zrobiło.
    Ruszyłby z kopyta z ciepłych jaśków wersalczych i by całe pole pięknie zaorał.
    Nawet z rolnika zrobiłby rajkę:))
  • kigja 11.10.2020
    Dziękuję za komentarz i podobanie.
    Szukałam słowa -rajka- i sjp mówi, że to albo jabłonka albo rowek. Za bardzo nie zrozumiałam, bo chyba nie chodzi o molestowanie? E, to chyba niemożliwe.

    Pozdrawiam serdecznie Dekoś?
  • Dekaos Dondi 11.10.2020
    Kigjaczku↔A gdzie tam o molestowanie:)→Jeno o rowek:)
  • 00.00 11.10.2020
    Orzeł i reszka. ? Tak przeczytałam za pierwszym razem. Rzut, a raczej zrzut konia całkiem zaskakujący.
  • kigja 11.10.2020
    Dziękuję Szu.
    W mojej głowie głupotek mrowie?

    Pozdrawiam serdecznie?
  • Szpilka 11.10.2020
    Podchodzi pod erekecjato ?

    Orze rolnik Orzeł,
    a tu deszczem w twarz na domiar,
    rolnik już nie może,
    poszedł do chałupy i zbił
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    sobie konia.
  • kigja 11.10.2020
    Fajnie wyszło Szpilka.

    Pozdrawiam serdecznie?
  • Szpilka 11.10.2020
    kigja

    Dzięki, też pozdrawiam ?
  • Szpilka 11.10.2020
    *erekcjato
  • wicus 11.10.2020
    Proponowałbym, by ci, którzy piszą prześmiewcze wierszyki o rolnikach i wsi, definitywnie zrezygnowali z jedzenia chleba (i reszty pieczywa żytniego, pszennego itd.), mięsa, owoców, warzyw, a także picia wina mleka i soków. Bez rolników tego nie ma, chyba że ktoś woli celofan itd. Bazgroły wyśmiewające wieś to relikt komunizmu - to wtedy mówiono o "kułakach", próbując zaprowadzić kołchozy.
  • kigja 11.10.2020
    Nie wiem, o co ci chodzi, ale najwyraźniej źle odczytałeś miniaturkę.

    Nie moja to sprawa.
  • Jarema 11.10.2020
    kigja przyłączam się do przedpiścy, ma rację, nawet jeśli nie zrozumiał, bo tekst jest zwyczajnie głupi, nie rozumiem jaki jest cel i sens pisania czegoś podobnego. Tego typu teksty obrażają pojęcie humanizmu. W szpitalach psychiatrycznych pewnie nie wpadliby na coś takiego, co tutaj wymyślają dorośli ludzie, z nudów.
  • kigja 11.10.2020
    Jarema

    Nie znasz mnie i nie wiesz, że kocham grę słowną. Uwielbiam. Miłuję bardziej od mojej ostatniej miłości, ale nie bardziej id seksu?

    Więc tutaj nadrzędną rolę odgrywa zabawa słowem

    Orze Orzeł Orzekł

    A dalej samo się napisało...
  • Jarema 11.10.2020
    kigja ok, ale mam prawo jako czytelnik napisać, że nie podoba mi się takie coś. Pozdrawiam.
  • kigja 11.10.2020
    Jarema

    No jasne, że tak.
    Pozdrawiam.
  • nowy swiay 11.10.2020
    pozdrawiam
  • kigja 11.10.2020
    ???
  • laura123 11.10.2020
    Nie, to jest arcydzieło. Dowcipne na maksa, śmieszne jak u cioci na imieninach.
    Hahaha
  • kigja 11.10.2020
    Hahaha Hahaha Hahahahaha
    ?
  • Pan Buczybór 11.10.2020
    Początkowo miałem skojarzenia z Sensolem, potem pojawiło się zawiłe, acz sensowne wytłumaczenie. Niezłe, choć niespecjalnie ciekawe. Plus za "zwalenie konia" - niech się ruszy, a nie :)
  • kigja 11.10.2020
    Dzuękuję.
  • kigja 11.10.2020
    Jak ktoś decyduje się na napisanue Niezłe, to po co dopisek nieciekawe? To się wyklucza, przecież.

    Bez sensu.
  • Wertyt 08.06.2021
    Świetna zabawa. I ludzkie panisko z tego Orła :)))
  • kigja 08.06.2021
    No, to jest to, co ubóstwiam najbardziej ???
    Dziękuję za czytanko.
    Pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania