Królowa też odeszła

Wieczorny mrok zgasił oczy

Przykrył ramiona wyschniętym liściem

Tam gdzie radość i uśmiech

Kotwiczny ciężar podnosi dźwig losu

Płyną berła, cygara w rzece brandy

Zostaje przystań cicha, zadumana

i wspomnienie mgliste

 

Pamięci królowej Elżbiety II, która odeszła 8 września 2022 roku w wieku 96 lat. Była praprawnuczką królowej Wiktorii i najdłużej panującą monarchinią Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii.

 

Boże ratuj naszą łaskawą Królową…

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (114)

  • Szpilka dwa lata temu
    No jaki ładny wiersz ?

    Mimo że królowa i w przepychu żyła, cierpiała jak zwyczajny zjadacz chleba. Mąż playboy, dzieci wiele trosk przysporzyły - Karol się z Camillą szlajał, Andrzej zamieszany w aferę z handlem ludźmi, pewnie po tatusiu ten niezdrowy pociąg do kobit ?

    Piątak ?
  • Narrator dwa lata temu
    Szpilka

    Nie było weny, natchnienia, lecz chciałem upamiętnić to wydarzenie — dziś o niczym innym nie mówią: zmienili program w radio i TV, puszczają od rana Purcella, Elgara, Deliusa, Williamsa, nawet sam sobie się dziwię, jak dalece wrosłem w kulturę angielską, no ale większą część biologicznego życia spędziłem w służbie Jej Królewskiej Mości, nie jakiegoś kurdupla i jego przydupasów.

    Tutaj jest inaczej: śmierć królowej nie dzieli, tylko jednoczy, chociaż co trzeci Australijczyk urodził się za granicą, a ponad połowa mieszkańców opowiada się za zniesieniem monarchii i utworzeniem republiki.

    Dziękuję za piątaka i pozdrawiam. ?
  • Narrator dwa lata temu
    pirnaw

    Szkoda, że Anat to nie jest piękna małolatka, bo już zamierzałem ją adoptować jako wnuczkę.

    Najlepiej pisać o nas samych, dlatego powinieneś ten komentarz opublikować jako obszerne opowiadanie.

    Nie rozumiem tylko, co ma do tego królowa Elżbieta II?
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Ech, szkoda. Lekko w życiu nie miała. Niech spoczywa w spokoju.
    5/5
  • Narrator dwa lata temu
    Piotrek71

    Miło przeczytać pocieszające słowa od nowego czytelnika. ?
  • okruszynka dwa lata temu
    W WB mają na to uniwersalną receptę: „Umarł król, niech żyje król”.
  • Narrator dwa lata temu
    okruszynka

    Zgadza się: nie ma bezkrólewia, zamętu, politykowania, anarchii, właściwej innym systemom — w momencie odejścia królowej, na tron wstąpił jej syn: Karol III. ???
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Czy ja wiem, czy to jest uniwersalna recepta? Życie musi toczyć się dalej nie zatrzyma się choć nawet na chwilę z powodu śmierci choćby największego człowieka na Ziemi.
  • MartynaM dwa lata temu
    "dźwig losu", "rzeka brandy" - dopelniaczowki, raczej w poezji ucieka się od nich.
    Ładne pożegnanie ogólnie. 5
  • Narrator dwa lata temu
    MartynaM

    Taki komentarz to największy komplement — czuję się zaszczycony, absolutnie. ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Narratorze, metytoryczny przede wszystkim, a o to chyba chodzi na portalach literackich, ale mogę się mylić, bo bardzo często widzę tylko mizianie w komentarzach. I oczywiście wynikające z tego szczęście.
  • MartynaM dwa lata temu
    merytoryczny*
  • Pasja dwa lata temu
    Ładny hołd złożony monarchini. Nie miała lekko, ale zawsze była uśmiechnięta i mimo protokołu i etykiety dworskiej potrafiła skręcać na lewo. Trzymała prawie 70 lat władzę. nie doczekała do 2023 roku.

    Pozdrawiam
  • Pasja dwa lata temu
    Jeszcze dopowiem - /Ostatni rejs/ po Styksie zakończony.
  • Narrator dwa lata temu
    Pasja

    Nie tyle hołd, bo czołobitność nie jest w moim stylu, ale atmosfera mi się udzieliła — właśnie pokazują salut z dział w Canberze trwający szesnaście minut: 96 salw, po jednej co dziesięć sekund, za każdy rok życia królowej. Gdybym był teraz w Warszawie, czułbym się na pewno inaczej.

    Dziękuję za przypomnienie o Styksie — każdy tam skończy, prędzej czy później. ?
  • Poncki dwa lata temu
    Jedno jest pewne.
    Królowa Elżbieta była ikoną naszych czasów.

    Jestem przekonany, że niezależnie od przynależności narodowej, etnicznej czy wyznaniowej wszyscy ją znali i wszyscy ją szanowali.

    Jej śmierć kończy pewną epokę w dziejach Europy.
    Nawet bym powiedział, że ludzkości.
  • Narrator dwa lata temu
    Poncki

    Przynajmniej jeden głos nie mający nic przeciwko Wspólnocie Brytyjskiej — dziękuję. ??
  • Tjeri dwa lata temu
    Poncki ubiegł mnie, użyłabym dokładnie tych samych słów.
    Śmierć ikony, koniec epoki.
    Mam niezbyt dobre zdanie o Brytyjczykach, także historycznie – wnieśli światu ogrom zła i zamieszania (nie chcę wchodzić w dyskusję, być może "brzydko" upraszczam), ale królowa była uosobieniem tej dobrze kojarzącej się "brytyjskości". Złośliwi mogliby powiedzieć, że była tylko dostojną maskotką, myślę jednak, że mimo braku oficjalnej siły sprawczej, jej charyzma i autorytet wywierały wpływ na największe głowy.

    Martyna wskazała słabe punkty, zgadzam się z nią – także w pozytywnym podsumowaniu wiersza.
  • Narrator dwa lata temu
    Tjeri

    Dziękuję za komentarz i wykazanie słabych punktów — postaram się nigdy więcej nie pisać nic podobnego. ?
  • Tjeri dwa lata temu
    Narrator oj tam oj tam.
    Wielkich "zarzutów" do wiersza raczej nie ma.
  • Tjeri dwa lata temu
    Narrator
    A co do samej królowej, podobała mi się jej skromność, dystans do siebie. Najwidoczniej też miała poczucie humoru.
    https://youtu.be/1AS-dCdYZbo
  • Narrator dwa lata temu
    Tjeri

    Ze względu na wiek większość pamięta ją jako staruszkę, jakby taka się urodziła, a przecież była młoda, chodziła na randki z marynarzami, lotnikami, prowadziła ambulans w czasie wojny, a nawet odbyła przeszkolenie jako mechanik samochodowy.

    Cóż, człowiek się zmienia tak bardzo, że jest nie do poznania; każdego to czeka. ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Dawno niczego nie publikowałeś. Wiersz przepiękny. Pokój jej duszy! Pozdrawiam 5
  • Narrator dwa lata temu
    Marku,

    ano poniosło mnie — widok ludzi na ulicy, bardziej życzliwych niż zazwyczaj, bo jeśli królowa umarła, to każdy umrze, prędzej czy później, to po co sobie skakać do oczu?

    Teraz podwyższą nam podatki, ponieważ trzeba będzie wymienić monety z podobizną królowej o nominale jeden i dwa dolary, oraz banknot pięć dolarów. ?

    Dziękuję za wizytę i również pozdrawiam. ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Narrator Była głową twojego państwa, więc naturalne, że odbieracie to mocniej niż my. Monarcha ma swój urok, nawet w tej progresywnej formie.
  • Narrator dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    Od kilku lat mamy debatę czy znieść monarchię i ustanowić republikę. Ostatnie referendum preferowało minimalnie monarchię, lecz tylko dlatego, ponieważ w proponowanym modelu republiki prezydenta miałby wybierać parlament, a nie bezpośrednio naród. Wtedy byłem za republiką, dziś jestem za monarchią konstytucyjną, bo republika niczego nie polepszy, a trzeba będzie ponieść ogromny koszt związany ze zmianą administracji, przepisów, flagi narodowej, monet i banknotów, itp. Zatem dyskusja trwa.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Narrator Jak poszczególne partie widzą sprawę?
  • Narrator dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    Generalnie partie konserwatywne (liberałowie i partia narodowa farmerów) są za utrzymaniem monarchii, lewacy (zieloni) są za republiką, a laburzyści grają rolę języczka u wagi. Inne partie mają niewiele do powiedzenia.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Narrator OK; spodziewałem się po laburzystach bardziej stanowczego republikanizmu.
  • Narrator dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    Laburzyści po przegranych wyborach w 2019 zrobili się ostrożni — ich celem jest utrzymanie się przy władzy i to dyktuje ich polityczną agendę. Natomiast zieloni mogą być głosem ludu, gdyż i tak nigdy nie wygrają.

    Polityka i prostytucja chodzą jedną drogą. ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Narrator "Polityka i seks ograniczają się do jednego - pieprzenia!" ? Czy wiesz, z stąd ten cytat?
  • Narrator dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    Nie wiem kto jest autorem, ale powiedzenie znam od dziecka. Może ten co powiedział: „Polacy to wspaniały naród, tylko ludzie kurwy”?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Narrator Usłyszałem to w grze "Wiedźmin", ale skoro mówisz, że znasz to od dziecka, to niewidocznej jest starsze niż ta RPG.
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Narrator Piłsudski jest autorem tych słów.
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Źle zaadresowałem odp. sory.
  • Narrator dwa lata temu
    Piotrek71

    Tak, Piłsudski bardzo źle się wyrażał, zwłaszcza pod koniec życia. Pam Bóg zanim kogoś zabierze, odbiera mu rozum. ?
  • Narrator dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    >>>> spodziewałem się po laburzystach bardziej stanowczego republikanizmu.

    Labor jest partią „pracy” tylko z nazwy — zdradziła związki zawodowe i składa się z aparatczyków nie mających nic wspólnego z klasą pracującą. Koalicja natomiast portretuje związki zawodowe jako bandę wichrzycieli (bunch of thugs).
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Piotrek71 Dzięki!
  • Noico1 dwa lata temu
    Narratorze, to przypomina nieco, albo wprost adres wiernopoddańczy do cara, bądź cesarza "Przy tobie najjaśniejszy panie stoimy i stać chcemy".
  • Narrator dwa lata temu
    Noico1

    Lepiej być pastuchem w służbie Jej Królewskiej Mości niż ministrem u cara. ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Narrator lepiej być wolnym obywatelem we własnym kraju, niż pastuchem u Elżbiety, byłej już.
  • Narrator dwa lata temu
    Noico1

    Pastuch też ceniony, poszukiwany specjalista w swoim zawodzie, do tego dobrze opłacany.

    Bez kasy nie masz wolności, a połowa Polski zaiwania w UK. ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Narratorze, toż już Mickiewicz pisał, że lepszy na wolności kęsek lada jaki, niźli w niewoli przysmaki. Każde uczciwe polskie dziecko to wie. Tak bardzo się odkleiłeś od polskości?
  • Narrator dwa lata temu
    Noico1

    Mickiewicz pisał i francuski chlebek jadł. ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Narrator Mickiewicz był kilka lat na zesłaniu w Rosji, wcześniej w więzieniu w Wilnie, więc nie mógł legalnie wrócić. Do Wielkopolski też wjechał na fałszywym paszporcie, Adama Muhla, nie odwracaj kota ogonem Narratorze.
  • Narrator dwa lata temu
    Noico1

    Mickiewicz mógł być nadwornym poetą cara, ale wybrał emigrację (tak jak ja). ?? ?
  • Poeman dwa lata temu
    Jak to się ma do inflacji w Polsce?
  • Grain dwa lata temu
    Po pierwsze ona już nie żyje i nie rozumiem tego, spóżnionego:

    Boże ratuj naszą łaskawą Królową…

    Po następne, nie ma monet i banknotu dolarów z podobizną Elżbiety II.
    Literat, literat.
  • Tjeri dwa lata temu
    Grain, jak nie ma, jak są...?
  • Grain dwa lata temu
    Tjeri ano, są
  • Noico1 dwa lata temu
    Pewnie sporo nagrzeszyła, że aż Narrator się nawrócił;))
  • Piotrek P. 1988 dwa lata temu
    Minęła pewna epoka. Świat już nie będzie taki, jak dawniej. Świat się zmienia przez cały czas, ale szczególnie bardzo wtedy, kiedy dzieje się na nim takie wydarzenie, o którym mówią wszędzie. Piękny wiersz. Przypomniał mi o niektórych fragmentach z mojego życia, które w poprzedniej dekadzie przytrafiły mi się w różnych miejscach: od Hurghady po Karlskronę. Ten motyw rejsu. Piękny i inspirujący wiersz.

    5, pozdrawiam ?
  • Akwadar dwa lata temu
    Na moment zatrzymała się historia...
    Hołd i szacunek dla tej kobiety.
  • Poeman dwa lata temu
    Może na Wawelu ją pochowamy ? :D:D:D
  • Akwadar dwa lata temu
    Poeman wiesz co to Wawel?
    Pochowaj swój bardzo mały rozumek i tak nie masz z niego pożytku.
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Poeman Żałosne
  • Poeman dwa lata temu
    Akwadar weź rozwiń tę twoją błyskotliwą myśl, ponieważ wygląda na to że będzie zabawnie :)
  • Poeman dwa lata temu
    Piotrek71 Obok kaczyńskiego z szybką na rozkładające się zwłoki :)
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Poeman Jak lubisz się pogrążać to rób to dalej.Popatrzę na to jak na nowy gatunek gnojownika.
  • Akwadar dwa lata temu
    Poeman jesteś głupiec i tyle.
  • Poeman dwa lata temu
    Piotrek71 Nazywasz gnijącego Leszka gnojownikiem? oj nieładnie
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Poeman Chciałeś błysnąć jak złota jedynka, nie wyszło, zgasłeś jak kiep. Ile ty masz lat 6 ?
  • Poeman dwa lata temu
    Akwadar To ty jesteś głupiec, karmiący się tanimi zgonami medialnymi
  • Poeman dwa lata temu
    Piotrek71 A co lubisz 6latki zaczepiać w sieci zboku?
  • Akwadar dwa lata temu
    Piotrek71 szkoda na niego i pół słowa więcej, to mały złośliwy człowieczek łaknący choćby ociupinki uwagi.
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Poeman Riposta godna ciebie, kolesia z intelektem pustego opakowania po kondomie.
  • Poeman dwa lata temu
    Akwadar Weź powiedz coś po królewsku jeszcze, te twoje bezmózgie morały są szalenie zabawne
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Akwadar Ciekawią mnie tacy ludzie to coś jak nowy gatunek robaka.
  • Poeman dwa lata temu
    Piotrek71 Nie mam 6lat daj mi spokój bo powiem mamie!
  • Akwadar dwa lata temu
    Piotrek71 żywot robaka ma sens, tego czegoś nie... a najlepsze jest to, że on o tym wie, ale wciąż się łudzi, że jest inaczej.
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Poeman jprd , spisujesz te teksty ze ściany ubikacji w podstawówce?
  • Poeman dwa lata temu
    Akwadar masz układ z piotrkiem, razem łowicie dzieci na gwałt w sieci?
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Poeman No my nie, ale ciebie zapewne skrzywdzili analnie koledzy w szkolnej ubikacji
  • Poeman dwa lata temu
    Piotrek71 Tak to tłumaczysz swoim ofiarom?
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Poeman Monotematyczny jesteś i nudny. Jak chcesz błysnąć wykaż więcej kreatywności.
  • Akwadar dwa lata temu
    Piotrek71 odpuść, chcesz gadać z tym na zdjęciu?
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Akwadar hahaha :)
  • Poeman dwa lata temu
    Piotrek71 Ty już błysnąłeś skrzywionymi zainteresowaniami, Akwadar trzyma ty używasz, a potem się zmieniacie, żeby każdy miał trochę frajdy? XD
  • Poeman dwa lata temu
    Oświadczam że prędzej zginę niż skończę jak inne dzieci co się z wami zadały ...
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Akwadar Masz rację, nie będę tracił czasu na jakiegoś frajerzynę
  • Poeman dwa lata temu
    UPRASZAM WSZYSTKIE DZIECI NA PORTALU ABY ZACHOWAŁY SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ W KONTAKTACH Z AKWADAREM PIOTREK71 !!!
  • Narrator dwa lata temu
    Poeman

    Tutaj nie ma dzieci… Dzieci na takie strony nie zaglądają. ?
  • DarekB.. dwa lata temu
    Szanowny Narratorze
    Nawet łuk tęczy pojawił się nad Pałacem Buckingham, nawet sir Winston /RIP/ zgasił cygaro... Good save the King.
  • Narrator dwa lata temu
    Yeah, rainbow of covenant has arched in the sky… ?

    God loves our Queen, God loves us (including LGBTQIA+) ?️‍? ?
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Otóż to, panie Narratorze, nie tylko odeszła do piekła Jej Kurewska Mość, przepraszam, Królewska, zaczynają również podnosić bunty angielskie kolonie, które wciąż istnieją pod nazwą Wspólnoty Narodów, należy również pamiętać o tym, że dzięki wojnie na Ukrainie - Polska jest pierwszym i najważniejszym sojusznikiem Amerykanów, nawet Izrael usiadł grzecznie na dupę, przepraszam, pupę - jakoś już nikt nie oskarża Polaków o "wyssany z mlekiem matki antysemityzm" - teraz Izraelczycy są bardzo mili, mało tego: swoją praktyczną podstawą Niemcy stracili na międzynarodowym znaczeniu, stąd: Polska żąda reparacji wojennych, Grecja już w tej sprawie wysłała notę dyplomatyczną, nie, nie jest źle, nawet bezrobocie spadło z 5,3% do 4,8%, pomimo wysokiej inflacji - za to przede wszystkim odpowiadają Niemcy i Unia Europejska, np: większość cukrowni należy do Niemców (i nie tylko), dodam jeszcze: politykę klimatyczną Unii Europejskiej - Polska ograniczyła wydobycie węgla, oczywiście: jeśli PiS wygra wybory w trzeciej kadencji - dojdzie wyjścia Polski z Unii Europejskiej (na podobnych zasadach jak zrobiła to Wielka Brytania), też już mam dość hipokryzji z Brukseli, grunt to, iż jesteśmy najważniejszym sojusznikiem USA i członkiem NATO i po co nam kula u nogi coś takiego jak Unia Europejska (tak, głosowałem w referendum przeciwko wstąpieniu do europejskiego bagna).

    Łukasz Jasiński
  • Noico1 dwa lata temu
    Nawet Ci się zdarzy p. Jasiński jakąś mądrą analizę politologiczną napisać i całkiem mądre idee zza opłotków wyłażą. No ale nie lubię chwalić dnia przed zachodem słońca.
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    I jeszcze jedno, panie Narratorze, kto to jest w ogóle Anat? Jak pan dobrze wie, rzadko tu bywam i kto to w ogóle jest? Nawet padły z jej strony wobec mnie obelgi i groźby (według kodeksu karnego - karalne), groził/ła mi, że mi rentę zabiorą, chyba ten nijaki osobnik żyje oderwany od rzeczywistości: bez podstawy prawnej i pełnego uzasadnienia nic nie mogą zrobić, a poza tym: jest bardzo duża różnica pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Opieką Pomocy Społecznej, sama nazwa mówi jasno: "ubezpieczenie" i "pomoc" - to dwa różne pojęcia i to ta pierwsza firma państwowa wypłaca mi dożywotnie odszkodowanie za utratę słuchu z winy państwowego szpitala (oficjalna nazwa: dożywotnia renta socjalna), tak: w ZUS-ie posiadam również emeryturę - jestem byłym pracownikiem Zakładu Pracy Chronionej, Archiwum Akt Nowych i Narodowego Klubu Libertyńskiego, więc: nie jestem na utrzymaniu podatników, bo: mam wypracowane ubezpieczenie (zdrowotne też), co innego już jest z opieką i pomocą - społecznej, słowem, ci, którzy otrzymują jakieś renty, zasiłki i dodatki - są pod opieką społeczeństwa, które im udziela finansową pomoc, tym samym: są na utrzymaniu podatników i na moim utrzymaniu - cały czas płacę podatki, rozumie już pan, panie Narratorze?

    Łukasz Jasiński
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Łukasz, pytanie nie do mnie, ale odpowiem. Ta pani mieszka za wielką wodą. Tam panuje inne prawodawstwo- common law i precedens ,a u nas jest prawo stanowione przez normę prawną, więc nic Ci ona nie zrobi.
  • Łukaszenko dwa lata temu
    Tak myślałem że masz rentę...
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Tak, mam i to bardzo wysoką (otrzymuję również Trzynastkę i Czternastkę), a dzięki czemu? Legalnej pracy! Przysługuje mi również zasiłek dla bezrobotnych (800 zł miesięcznie), gdybym w ogóle nie pracował, to otrzymywałbym rentę w postaci 600 zł z Opieki Pomocy Społecznej, którą w każdej chwili można cofnąć i taka właśnie jest różnica pomiędzy ZUS-em i OPS-em, gdybym w ogóle nie pracował i nie płaciłbym składek i podatków - otrzymywałbym marne 600 zł (bez Trzynastki i Czternastki) - byłbym na utrzymaniu podatników, jednakże: Fario, obelgi i groźby są karalne, jeśli wszystko dobrze pójdzie (eksperyment w województwie warmińsko-mazurskim), to: Bezwarunkowy Dochód Podstawowy zostanie wcielony w całej Polsce i to wszystko zależy od tamtej społeczności, jeśli 1300 zł miesięcznie będą wydawać na alkohol i dziwki - nic z tego nie będzie, jasne: można wydawać kasę na alkohol i dziwki, tylko: własną - wypracowaną, trzeba chyba mieć jakieś zasady, prawda?

    Łukasz Jasiński
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Łukasz Jasiński Tak, są karalne. Ale jakbyś zaczął gadać z Innuitem z Kanady i by Ci groził, to które prawodawstwo by go ścigało - polskie czy kanadyjskie?
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    W tym wypadku wszystko zależy ode mnie: musiałbym gromadzić dowody i iść do prokuratury, a wtedy ona wystawia wniosek o ekstradycję do władz kanadyjskich (gubernatora), a raczej do władz Wielkiej Brytanii, bo: Kanada jest kolonią Wielkiej Brytanii w ramach Wspólnoty Narodów i to może trwać latami (biurokracja), wolę zrobić nieoficjalnie - użyć Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Agencja Wywiadu jest za słaba) i kula w łeb w imieniu Rzeczypospolitej.

    Łukasz Jasiński
  • Akwadar dwa lata temu
    no dobre, dobre...
  • Narrator dwa lata temu
    Łukasz Jasiński
    >>>> I jeszcze jedno, panie Narratorze, kto to jest w ogóle Anat?

    Anat to młoda i ładna kobieta, do tego literacko uzdolniona, ale bez gabloty nie pogadasz. ?
  • Łukaszenko dwa lata temu
    Narrator dobre ;)
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Może uzdolniona, jednakże: bez jakiegokolwiek ogłady, wykształcenie nie świadczy o inteligencji, jak widzę: zaczyna z niskiego pułapu, powinna zacząć tak jak ja: wydać najpierw książkę i na własnej skórze odczuć - co to tak naprawdę jest być osobą publiczną - żyć pod ogromną presją, potem: publikować na Poezji Polskiej i Nieszufladzie - przeprowadzić wywiad z Jackiem Dehnelem, pożyjemy i zobaczymy, jeśli będzie pokorna - otworzą jej drzwi do salonu, jeśli nie, to zmielą ją w maszynie do mielenia mięsa.

    Łukasz Jasiński
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    I mówiąc dalej, panie Narratorze, nie mam krótkiej pamięci, doskonale pamiętam jak prezydent Lech Kaczyński podpisał Traktat Lizboński i teraz Unia Europejska gwałci ustalenia - traktaty, które miały być oparte na solidarności europejskiej, otóż to:

    - za moje podatki Straż Pożarna pomagała gasić pożary w Szwecji, Turcji, Grecji i Rosji,

    - za moje podatki Wojsko Polskie pełni misje pokojowe w byłej Jugosławii na wniosek biurokratów europejskich,

    - za moje podatki kilkanaście razy wysyłano pomoc humanitarną na Białoruś - zawsze była przyjmowana,

    - za moje podatki Straż Graniczna i Wojsko Polskie chroniło granicę przed sztuczną i nielegalną emigracją na granicy z Białorusią, pytanie: dlaczego wśród tych "emigrantów" nie było Białorusinów? Otóż to: tu nie chodzi o zwykłych Białorusinów i Rosjan, tylko: Łukaszenkę i Putina - większość Białorusinów i Rosjan są przyjaźnie nastawieni wobec Polaków, podobnie jak Ukraińcy - jak to u Słowian,

    - za moje podatki są leczeni uchodźcy ukraińscy, którzy również otrzymują pomoc socjalną, nie wspominając już o ogromnym wysiłku wolontariuszy i zwykłych obywateli, osobiście: wrzuciłem pięć złote do skarbonki "dla braci Ukraińców", więc: mam czyste sumienie - spełniłem obowiązek obywatelski, chrześcijański i patriotyczny,

    - za moje podatki Ukraina otrzymała czołgi, Kraby i broń palną jak karabiny i pistolety,

    więc? Otóż to: zbyt dużo robimy dla solidarności europejskiej, a biurokraci z Brukseli mają bezczelny tupet zadać "niezależności" sądownictwa, niech pan sam sprawdzić jak wygląda sądownictwo w Niemczech i we Francji - jest trzy razy bardziej upolitycznione co w Polsce, tylko jeszcze Włochy walczą z tymi biurokratami, słowem: nie tak miało być - Unia chce narzucić nadrzędność własnych dyrektyw wobec Konstytucji III RP i na to nigdy nie będzie mojej zgody - Liberum Veto!

    Łukasz Jasiński
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    *żądać
  • Łukaszenko dwa lata temu
    Łukasz Jasiński Piłeś nie pisz, ciesz się karuzelą...
  • Akwadar dwa lata temu
    Łukaszenko albo konikiem bujanym ;)
  • Łukaszenko dwa lata temu
    Akwadar Mam córkę na Mazowszu ;)
  • Akwadar dwa lata temu
    Łukaszenko no i fajnie
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    I widzisz, stary dziadu, nigdy nie piję i nie rozmawiam po pijaku, także: nie piszę po alkoholu, zresztą: ktoś już kiedyś w starożytności rzekł, otóż to: myślenie jest trudne, więc większość ludzi ocenia innych ludzi, a od siebie samego dodam: większość ludzi ocenia innych ludzi według własnej miary i sami sobie wystawiają świadectwo, akurat Anat miała co do ciebie rację, niestety...

    Łukasz Jasiński
  • SwanSong dwa lata temu
    Twój głos nikogo nie obchodzi. Doucz się, co to Veto.
  • Łukaszenko dwa lata temu
    Łukasz Jasiński A byłem pewien że zalany w trupa piszesz za każdym razem jak pojawiasz się na tym portalu...
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Tak przy okazji, panie Narratorze, na Polskim Portalu Literackim (poezja.org) - wrzucam moje osobiste zdjęcia z różnych podróży, jasne: na Photoshopie wystylizowałem je na mroczny artyzm (ponad 20 zdjęć) - "Wieliczkę" już opublikowałem, a w dalszej kolejności: opublikuję ilustracje graficzne, prócz języków obcych (już pan o tym wie), znam jeszcze język migowy i piszę różne teksty - od rymowanek poprzez eseje, recenzję, nowele do prozy - poetyckiej (o tym już pan też wie), nie wiem skąd tutaj tyłu durni, przecież z zawodu jestem poligrafem - komputerowym składaczem tekstu i nie mam żadnego problemu z ustaleniem ID danego nicka, potem: ustalić tożsamość - imię i nazwisko, nawet wiem jak można wejść na tak zwany ciemny internet, wystarczy zainstalować przeglądarkę Tor i znać odpowiednie hasła.

    Łukasz Jasiński
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    "wiem jak można wejść na tak zwany ciemny internet" - Najprościej Torem, ale z Windows można było też z Comodo IceDragon.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Ojej, gdzie ja trafiłem?! Tu Monarchiści!
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Polazłem za komentarzem z głównej...
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Wiesz jak wejść do dark netu? O ja cię nie mogę, ale fajnie. Normalnie Twoja zajebistość powaliła mnie na kolana :)
  • Łukaszenko dwa lata temu
    Piotrek71 Normalnie informatyczny mag...
  • Łukaszenko dwa lata temu
    Z Jasińskiego...
  • Piotrek71 dwa lata temu
    Łukaszenko Informatyczny bóg normalnie :)
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    *tyłu (literówka)

    To jest właśnie kreatywność i elastyczność...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania