osteoporoza emocjonalna

jestem wolą

wartością samą w sobie

więc dlaczego interesują mnie parszywe dzieci z Etiopii

albo kulawy pies sąsiada z naprzeciwka?

 

chyba jestem też współczuciem

lekiem na ból egzystencji

oddechem oceanu i ukrytą dysharmonią prądów

naturą burzy i nosicielem szkwałów

czystym pięknem

które niszczy

 

dotykam ciebie

świadomej własnego istnienia

 

wiem

 

jesteś wolą

pięknem

wartością samą w sobie

więc też interesujesz się zgwałconą dziewczyną z Afganistanu

i ślepym kotem babci zza płotu

 

jesteśmy

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (45)

  • Szpilka 17.04.2021
    Ale zajefajny tytuł, rzeszotowieją uczucia, na szczęście nie każdemu i to jest świetny prognostyk na przyszłość.

    Bardzo ciekawy wiersz ?
  • pansowa 17.04.2021
    Trzeba by jaką prowokację, czy napaść na usera napisać, to było by tu naprawdę ciekawie :)
    A tu tylko wiersz o uczuciach. Az mi wstyd.
    Dzięki Szpilko.
  • Szpilka 17.04.2021
    O uczuciach bardzo trudno napisać niebanalnie, Tobie się udało, a że tłumy nie wiwatują? Przeca wiadomo, co masy rajcuje ?
  • pansowa 17.04.2021
    Szpilka Ee tam, wiwaty niepotrzebne.
    Po prostu patrzę co sie tu ostatnio dzieje.
    Albo wiersze o kimś, albo polityczne, albo kruchtowe, albo prowokacje nędzne.
  • pansowa 17.04.2021
    Aa, zapomniałem o aborcji lub przemocy domowej :)
  • Szpilka 17.04.2021
    Pansowa

    Za dobry wiersz należą się oklaski, to zwykła ludzka uczciwość oraz docenienie twórczej pracy autora. O!

    Oj tak, to nośne tematy, ale i konfliktowe, mnie już obrzydły wszelkie awanturki i awantury, bo ileż można? Poza tym nudne, wszystko się z czasem nudzi, jeszcze żeby jakieś z jajem przysrywajki, ale prostackie wyzwiska? Spelunką trąci!

    Co za zimny kwiecień, aż mam ochotę SE przekląć, dobrze, że chociaż mecz dziś, tylko że bez Robka ?
  • pansowa 17.04.2021
    Szpilka I ja bywam tym zmęczony, a co rusz pada tam mój nick, albo imię.
    Dziwne.
  • Szpilka 17.04.2021
    Pansowa

    Nom, wygląda na nękanie, czyli komuś coś zrzeszotowiało ? Zmiany nieodwracalne, czarno to widzę. Można się i potarmosić, ludzkie, ale później zapominamy o zaistniałym albo się omijamy, a w nękaniu nie ma odpuszczenia, tylko narastająca zapiekłość.
  • pansowa 17.04.2021
    Szpilka Toteż staram się, aby mnie nie poniosło, bom choleryk czystej wody, ale widząc głupotę i małość niektórych - ciężko :)))
  • Szpilka 17.04.2021
    Pansowa

    Właśnie, małość i zajadłość odstręcza, też się tarmosiłam z pewnym doktorkiem na fraszkowane przysrywajki, no ale on miał twórczy polot ?
  • pansowa 17.04.2021
    Szpilka To mają co najwyżej nalot.
    No i co ja poradzę na własną naturę? (:
  • Szpilka 17.04.2021
    Pansowa

    Nic, trudno robić coś wbrew sobie ?
  • pansowa 17.04.2021
    Szpilka A często powinno się.
    Dla dobra siebie i innych.
  • Szpilka 17.04.2021
    Pansowa

    Niby tak, ale natura i tak wylizie, ja np. cierpliwa jestem do czasu, a potem jak przywalę, to wióry lecą, nie potrafię tego zmienić i dobrze.

    Tymczasem ?
  • pansowa 17.04.2021
    Szpilka Miłego
  • JamCi 17.04.2021
    Istota człowieczeństwa i spotkanie.
  • pansowa 17.04.2021
    Wspólnota dusz, która wcale nie musi być wspólnotą wprost.
    A słowo "wrażliwość" odmieniane jest tu przez wiele przypadków i ideologii, tylko zdewaluowało się dzięki temu okropnie.
    Witaj JamCiowa. :)
  • JamCi 17.04.2021
    pansowa e tam. Zależy czym człowiek nasiąka. A spotkanie dwóch człowieczeństw, które nigdy nie są takie same jest piękne.
  • pansowa 17.04.2021
    JamCi Poziom wrażliwości i podobne rozumienie znaczenia tego słowa jest akurat bardzo ważne.
    Wszyscy mają pełne gęby tego określenia, a płytkie toto jak jak kałuża na Saharze.
  • JamCi 17.04.2021
    pansowa czasem wystarczy rozumienie i akceptacja, że drugi Człowiek to nie drugi ja. Chociaż podobna wrażliwość pomaga.
  • pansowa 17.04.2021
    JamCi Skrajny przypadek Twojej teorii jest zawarty w syndromie sztokholmskim :)
    Wrażliwość nie wypełnia całej istoty człowieczeństwa.
    Tu jednak niezbędne jest jak najbliższe podobieństwo, aby było dobrze.
    Ten wiersz mówi o dwojgu właśnie jakże różnych ludzi.
    Ale wrażliwość mają wspólną.
  • JamCi 17.04.2021
    pansowa wiem.
  • Rozrywkowy 17.04.2021
    Wspólne wartości? Wspólne zainteresowania? Dobre to.
  • pansowa 17.04.2021
    Tylko wartość podstawowa.
    Empatia.
    Reszta może być różna.
  • Piotrek P. 1988 17.04.2021
    Piękne, zaskakujące, i zawartość mózgoczaszki przenika też, 5, pozdrawiam :-)
  • pansowa 17.04.2021
    Brak mi tylko empatii dla określonego rodzaju ludzi.
    Takie mam niestety upośledzenie.
    Dzięki za ślad.
  • Tjeri 17.04.2021
    Niby ok, a jed
  • Tjeri 17.04.2021
    Za wcześnie mi się wysłało...
    Niby ok, a jednak coś mi nie pasi. Muszę pomyśleć.
  • pansowa 17.04.2021
    Tjeri Zaraz poganiasz pewnie z nożyczkami.
    Czasami mam ochotę na nieco więcej :)
  • Tjeri 17.04.2021
    pansowa
    Nie w tym rzecz. Zupełnie nie w tym.
    A moje "ostatnie" teksty nie były minimalistyczne.
  • pansowa 17.04.2021
    Tjeri To szukaj Tjeri.
    Wiesz, że piszę teraz bardzo rzadko.
    I zmęczenie i wypalenie.
    To może mi wskażesz, co nie idzie właściwie.
  • Tjeri 17.04.2021
    pansowa na pewno nie leży mi ten delikatny posmak patosu (którego niby nie ma, a jednak czuje się na języku). Może też o ciut za dużo tego wymieniania (jestem tym tym i owym). Ale w sumie nie jestem pewna. Jakoś nie mogę zidentyfikować do końca co powoduje dyskomfort.
  • pansowa 17.04.2021
    Tjeri Znając Ciebie to dojdziesz co jest nie tak w/g Tjeri.
    Inaczej byłabyś chora :)
  • Cichy człowiek 17.04.2021
    Różnimy się, inaczej być nie może, ale czasem wystarczy jeden wspólny punkt zaczepienia...
    Dobry wiersz, bo pozwala myśleć.
  • pansowa 17.04.2021
    Właśnie o ten styczny punkt idzie.
    Dla mnie to wrażliwość jakkolwiek byśmy jej nie rozumieli.
    Reszta się dotrze.
  • Cichy człowiek 17.04.2021
    pansowa amen.
  • Wrotycz 17.04.2021
    Istota nauk Jezusa, najwłaściwsza z dróg do poprawy bytowania cywilizacji. Podskórnie w nas wpisana empatia, która łączy. Łączy geniusza i niepełnosprawnego intelektualnie.
    Można ją z powodzeniem zagłuszyć, jak czynimy to z sumieniem.
    Empatia dla cierpienia, chęć łagodzenia bólu istotom czującym.

    Proszę, pomóżcie Łatce i jej dziecku:
    https://centaurus.org.pl/latka-6/

    (sprawdzona organizacja, żadni naciągacze)

    Pozdrawiam, Mirek.
    I dziękuję wszystkim za empatię.
  • pansowa 17.04.2021
    Jak wspomniałem poprzednio trochę jest u mnie upośledzona.
    Nie potrafię jej odczuć dla głupków, fanatyków, nawiedzonych i zadymiarzy - oszołomów.
    Miałbym wątpliwości, czy empatia jest wpisana w nasz genotyp.
    Raczej kłóci się z chęcią przetrwania i przedłużenia gatunku, bo te pierwotne instynkty są z założenia egoistyczne.
    Prędzej już wynikało by to z nauk Jezusa, ale to, co ja tu widzę czynione z imieniem Jezusa na ustach skutecznie wyklucza mnie z takiej chrześcijańskiej empatii.
    Raczej jest ona ateistyczna i albo się ją ma, albo nie.
  • pansowa 17.04.2021
    Jak wspomniałem poprzednio trochę jest u mnie upośledzona.
    Nie potrafię jej odczuć dla głupków, fanatyków, nawiedzonych i zadymiarzy - oszołomów.
    Miałbym wątpliwości, czy empatia jest wpisana w nasz genotyp.
    Raczej kłóci się z chęcią przetrwania i przedłużenia gatunku, bo te pierwotne instynkty są z założenia egoistyczne.
    Prędzej już wynikało by to z nauk Jezusa, ale to, co ja tu widzę czynione z imieniem Jezusa na ustach skutecznie wyklucza mnie z takiej chrześcijańskiej empatii.
    Raczej jest ona ateistyczna i albo się ją ma, albo nie
  • piliery 17.04.2021
    Wyjątkowo nie. Nie tym razem. Jakoś nie mogę się przekonać do poetyckości "woli jako wartości samej w sobie".
  • pansowa 17.04.2021
    Nie ma sprawy.
    Każdy ma swój gust.
  • Pan Buczybór 17.04.2021
    bardzo spoko
  • pansowa 17.04.2021
    To dzięki Bucz :)))
  • Lotos 17.04.2021
    Dobry wiersz.
  • pansowa 17.04.2021
    Robię co mogę, aby obudzić panią wenę :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania