text usunięty

💩

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Patriota dwa lata temu
    Widzę, że Tadeusz Peiper powinien zostać patronem opowi. Jego poglądy na poezję byłyby niewątpliwie miłe większości tutejszych twórców:

    Bronił trudnego języka poezji, ponieważ poeta nie mógł nazywać stanów i emocji wprost, jak to czyni proza; popierał skrót myślowy i teksty bez „waty słów” z racji faktu, że poezja współczesna powinna odejść od swojego pierwowzoru, jakim była pieśń. W koncepcji poetyckiej Peipera widoczne były sprzeczności, dlatego też część poetów Awangardy Krakowskiej odeszła od jego poetyki.

    Ja mimo wszystko wolę pieśń, czyli klasykę.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    On sam nie przestrzegał swoich zasad. Jego publicystyka to również poezja. Ciekawostką jest, że Peiper rymował. Zawsze. Były to nieraz rymy z odwróconych spółgłosek, ale jednak.
    Dzięki za komentarz, ja chyba też wolę pieśń.
    Pozdrawiam ?
  • Patriota dwa lata temu
    Współczesna jest często niezrozumiała. Niewiele osób potrafi pięknie wyrazić myśli za pomocą wiersza białego, większość robi to tak topornie, że nie chce się tego czytać.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Mowa to zawsze śpiew. Nieraz śpiew robota, ale śpiew. Gdy nikt nie śpiewa, wychodzę.
    Pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
                                 Pobóg Welebor↔Ma specyficzny klimat ów tekst.
    Trochę jak ludzka psychika "rozsmarowana na papierze" który "wie" o jej pragnieniach.
    Papier jak człowiek. Może być... aż za bardzo czerpany, aż w końcu→wyczerpany. Lub chociaż pognieciony.
    Ale to i tak lepsze, niż być pustą kartką papieru, na której nawet nie można "pognieść tekstu" by go zrozumieć:)
    Mam czasami dziwne skojarzenia:)?↔Pozdrawiam↔%
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Papier, który wie – świetne. Nigdy nie pomyślałem, że papier może wiedzieć, co na nim napisane. Dzięki za tę myśl.
    Pozdrawiam ?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Super oryginalne; niewymuszone; nieprzegadane; napisane wzorową polszczyzną :)
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Bardzo dziękuję, w tego typu wierszu nie czuję się pewnie. Nawet nie wiem, czy chcę takie pisać, bo bez rymów, a Peiper rymował. Ale wtedy to pewnie byłoby wymuszone. Wciąż czuję, że nie jestem sobą, tylko na pół Kochanowskim, a na pół Peiperem. Sam chcę nadać sobie imię – słowa Peipera. Poezja metryczna bez rymów, chyba to chcę robić.
    Pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Pobóg Welebor↔Skoro o Kochanowskim, to sobie przypomniałem ?→że kiedyś napisałem...:)
    Jak chcesz, to zerknij:)   https://www.opowi.pl/kici-w-kiciu-a46917/
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Dzięki, wpisałem się tam. W kiciu mieszkań tyle kotków :(
    Pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Pobóg Welebor↔Zauważyłem:)?↔Ale na końcu jest nutka nadziei.
    Że coś szybuje, poza kicia pręty...
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Czytam Twój wiersz "Naturalność"... Jest tak dobry, że nie mogę więcej niż kilka wersów ?
    Pozdrawiam ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania