Poprzednie częściPamiętnikarstwo: Nocne Kwiaty

Pamiętnikarstwo: Nocne Kwiaty 2

Jestem jednych z tych ludzi, którzy rozkwitają nocą – chociaż dzisiaj zaczęło się od chęci zatrzymanej gdzieś na końcówkach synaps. Chciałem coś napisać. Chciałem coś.

Chciałem. A jednak czas przeszły.

Owijam się w kokon nostalgicznych uniesień i łapię myślomuchy. Wzbieram, unosząc się na elektromagnetycznym wykresie aktywności mózgowej, wzbieram w falę, wskaźniki szaleją. Na zewnątrz nic się nie dzieje, to pod powierzchnią wszystko.

Dzisiaj jestem oceanem, rozbijam się o rozmyślanie.

(Autoheart – The Sailor Song)

Tak naprawdę to mam ochotę porwać się z motyką na Canis Majoris. Wyjątkowo nie kawa, wyjątkowo sok pomarańczowy. Co to o mnie mówi dzisiaj?

Co to powie o mnie historii?

Co to powie o mnie dzieciom?

Co to powie o mnie wnukom?

Czy ktoś w ogóle pomyśli, czemu dzisiaj sok pomarańczowy, a nie kawa?

Ktoś inteligentny powiedział, że brak nam rewolucji w literaturze. Kultura stanęła w miejscu.

Dziękuję, przepraszam, proszę.

Pisząc powyższe odczuwam dyskomfort. Fakt, kultura stanęła w miejscu niczym kutas denata. Może i są tacy, którzy jeszcze buszują w zbożu, lecz zboże rozciągnęło się na róży geograficznej i pokryło połać zbyt wielką, byśmy się znaleźli.

Igły w stogu siana.

Ludzie buszujący w zbożu. Czy ludzie buszujący w zbożu pili zbożową kawę?

Dziwicie się brakom point? Dzisiaj jest luźno. Dzisiaj po prostu rozkwitam – wegetuję myślowo, łapię muchy, dzisiaj sobie wzbieram w falę. Rozpierdolę się o brzeg z hukiem kiedy indziej, dajcie odpocząć, dajcie ślepemu zamknąć czasem oczy, czasem musi przestać udawać, że widzi, dostrzega i bada.

Dymne zasłony zwisające na oknach duszy.

Skorzystam z oczu – tak poradziła, tak mi mów, tak mi rób, tak mi praw, zgadzam się. Oczy innych zawsze widzą nieco inaczej, czasem mniej, czasem więcej. Każdy widzi inny fragment puzzli, poskładajmy się w puzzle. Patrzymy na świat i widzimy jedynie tę część puzzli, których sami nie układamy. Ilu ludzi potrzeba, by złożyć całość i dlaczego zawsze będziemy postrzegać obraz bez naszego puzzla? System, od środka, Watts.

Z ilu elementów składają te puzzle? Czemu nikt nie dał instrukcji obsługi?

Nadążacie. W końcu dzisiaj sok pomarańczowy, dzisiaj nie kawa.

Nie krzyw się, Jaro. Wbrew pozorom, jest w tym sens. Ten przecinek, jest tutaj zbędny – a jednak coś o mnie mówi. Co o mnie mówi? Jak mam się wytłumaczyć dziejom z tego przecinka? Ile psychoanaliz będzie potrzebne, by potwierdzić jego zasadność? Ile fabuły kryje się w tym znaku interpunkcyjnym?

Przecinek, przecinek, koma. Może ja jestem takim przecinkiem – pomyliłem się w miejscu i czasie.

To nie jest telegram do myślobójców. Jak wspomniałem – jestem kwiatem, który rozkwita nocą.

(Reignwolf – Are You Satisfied?)

A może jednak w pisaniu nie chodzi o coś więcej? Może to w czytaniu chodzi o coś więcej?

Gonią mnie demony LaPlace'a, uzbrojone we wszystkie cząstki elementarne - chcą mnie porwać. Czekam niecierpliwie, już chory na syndrom sztokholmski.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Autor Anonimowy 04.10.2016
    Uwłaczają mi te odautorskie krzyki, ja sobie wypraszam, ja nie pozwalam - szacunku się domagam dla czytelnika! Chciałam posłuchać, miałam posłuchać.
    Nie posłucham.
  • Arysto 04.10.2016
    A co to za rozterki!
    Mój żeński pierwiastek się buntuje - ja nie krzyczę! Ja podkreślam moje racje!
  • NataliaO 07.10.2016
    Ma to w sobie takie "coś", ale jednak jakoś nie odnalazłam się w tym, było trochę takiej sztuczności jakiś kiepski pokaz, ale jak to Ty masz w sobie taki pierwiastek i podoba mi się jak to ująłeś : - ... Może ja jestem takim przecinkiem – pomyliłem się w miejscu i czasie...
    Napisałeś to pewnie w jakimś celu czy po prostu tak, bo jak dla mnie czasem jesteś taki Nie w tym miejscu i Nie w tym czasie, Dobra może bredzę. 4:)
  • Arysto 10.10.2016
    Bo to był tani występ za kawę za 7,99 ;D Miłominiezmiernie, że coś dla siebie znalazłaś. Pierwsza część chyba była lepsza :(

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania