papierowy

leżał na mchu

w środku lasu nic w nim nie było

z człowieka

zwierzęta ze strachu nie podchodziły

słońce odwracało

wzrok

 

a on leżał i myślał że kiedyś był

to jedno

wspomnienie

żyło tylko w trupie

rozrywało tatuaże

 

świtem powlókł się dalej

do głębi

której nikt już nie widział

była jedynie w nim

 

na kartce papieru

Średnia ocena: 3.1  Głosów: 19

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (74)

  • Berkas 16.08.2019
    Podoba mi się.
  • betti 16.08.2019
    Dziękuję.
  • Margerita 16.08.2019
    komu tym razem to zwędziłaś?
  • Pan Buczybór 16.08.2019
    spadaj
  • Aisak 16.08.2019
    Hahaha Hahaha Hahahaha

    (musiałam xD)
  • Canulas 16.08.2019
    "i to jedno

    wspomnienie

    żyło tylko w trupie

    rozrywało tatuaże" - po prostu sztos zapis. Sorry, wiem, że nie lubisz u siebie wulgaryzmów, ale po prostu zapis rozpierdala. Idealnie me gusta.
    Zastanawiałem się czy lepiej piszesz, czy po prostu coraz częściej umiem się dostroić. Nie wiem. Nieważne.
    5+

    Uber-sztos. Na pewno wrócę.
  • betti 16.08.2019
    Dziękuję, Can. Cieszę się, że tym razem trafiłam w Twój gust.

    Pozdrawiam.
  • sensol 16.08.2019
    czad. z wykopem. do przemyślenia i pochylenia się na sobą.
  • betti 16.08.2019
    Miło Ciebie widzieć, sensol. Dziękuję za wizytę.
  • Dekaos Dondi 16.08.2019
    Betti→Bardzo na TakI.Pozdrawiam:)
    ?????
  • betti 16.08.2019
    Dzięki, DD.

    Pozdrawiam.
  • wojtas326 16.08.2019
    trudno mi znaleźć jednolity ba jakikolwiek przekaz ale to tylko mi. nie oceniam. Pozdrawiam :)
  • betti 16.08.2019
    Wojtas, bo ja tylko obraz ''namalowałam'' i co kto na nim zobaczy - to jego. Ty nic nie zobaczyłeś, przykro mi trochę, bo się starałam, no ale trudno...

    Pozdrawiam.
  • Bogumił 16.08.2019
    Jestem pod wrażeniem.
  • betti 16.08.2019
    Wróciłeś... i jak było?
  • Bogumił 16.08.2019
    betti dupę pierwsze wrażenia opisuję w tekście.
  • betti 16.08.2019
    Nie rozumiem
  • Bogumił 16.08.2019
    Super smartfon robi takie cuda. Przepraszam za smatfona;)
  • Bogumił 16.08.2019
    Zaraz odpiszę z komputera
  • betti 16.08.2019
    Ok. W pierwszej chwili zbaraniałam, ale już jest dobrze.
  • Bogumił 16.08.2019
    Tu już takie cuda się zdarzyły chyba Halmar, gdy jej smartfon Aisak zamienił na Aisrak;))) Się wtedy uśmiałem, a teraz sam padłem ofiarą takich cudów. Po prostu trzeba patrzeć co się napisało na telefonie, bo one mają funkcję podpowiadania innych słów i same coś wrzucają.
  • Aisak 16.08.2019
    Wszystko patrzę :/
  • Bogumił 16.08.2019
    Aisak opisałem tylko prawdziwe zdarzenie, żeby się wytłumaczyć przed betti. Pamiętasz to?
  • Aisak 16.08.2019
    Pamiętam.
    Ale mam życzenie, żebyś mie wymieniał więcej, nigdy, mojego nicku

    Zapamiętasz?
  • Bogumił 16.08.2019
    Uwielbiam ten nick, a poza tym miałaś nigdy nie wchodzić pod utwory moje i Misia, i masz tę obietnicę gdzieś. Czyli nie dotrzymujesz obietnic, a wymagasz od kogoś.
  • Aisak 16.08.2019
    Bogumił, jak mogę nie wchodzić, jak czytam Aisrak :(
    I przykro mi z tego powodu.
    Nie wiesz, co czuję.
  • betti 16.08.2019
    Bogumił ja też się śmiałam... ale nie piszesz jak było, a tego najbardziej jestem ciekawa?
  • Bogumił 16.08.2019
    betti no więc było super, w dodatku przed Kwidzynem zboczyliśmy trochę z trasy i zdążyliśmy zwiedzić zamek w Gniewie (niemieckie Mewe), tam jest izba tortur. Z tą izbą jest związana fajna historia bo jakieś gimbusy zamknęły w skrzyni z kolcami swoją koleżankę, która omal nie umarła ze strachu. Od tego czasu zdemontowali te kolce i teraz skrzynię pokazują niepełną.
    Mieliśmy zostać dużej, ale ponieważ mieliśmy zarezerwowany domek tylko do soboty, to nie udało się przedłużyć, ze względu na masę ludzi, którzy tam wypoczywają na Mazurach. We wrześniu chyba pojadę tam jeszcze raz jak będzie większy spokój.
  • Bogumił 16.08.2019
    A najbardziej się cieszę, że zobaczyłem miejsca związane z Dorotą, nie byłem tylko w Gdańsku, gdzie mieszkała przy Długiej 46. To było dla mnie prawdziwe przeżycie, Kupiełm książkę Marty Kowalczyk, bł. Dorota z Mątów i już ją przeczytałem 300 stron, jednym tchem.
  • betti 16.08.2019
    Bogumił to pozwiedzałeś i odpocząłeś od portalu, a ta cela jak wygląda? Straszna chociaż trochę?
  • Bogumił 16.08.2019
    betti Taka zaokrąglona, jak piwnica. W tej chwili jest w niej taki mały otłarzyk z obrazem bł. Doroty. I jedno małe okienko wychodzące na miasto. Drugie w kierunku ołtarz jest zamurowane. Ta cela jest od strony prezbiterium. W katedrze kwidzyńskiej są jeszcze dwa obrazy przedstawiające Dorotę. A w ogóle na tamtych terenach jest ona bardziej znana. Ktoś powiedział, że gdyby odnaleziono jej ciało, do Kwidzyna przyjeżdżałyby miliony pielgrzymów. No i te jeziorka, bo byliśmy jeszcze w Iławie nad Jeziorakiem, w Suszu, Dzierzgoniu, Dąbrównie itp. itd.
  • Bogumił 16.08.2019
    A i miała w niej łóżku, do celi odprowadzona została w procesji, były dwie msze święte w jej intencji przed zamknięciem. Ten biskup Johannes Monch, mimo że był wysoko postawionym krzyżakiem, zachował się całkiem całkiem, nie uznał Doroty za niezrównoważoną, pomagał jej i napisał po łacinie trzy grube tomy o niej, Jeden ma tytuł Siedmiolilie.
  • betti 16.08.2019
    Bogumił to faktycznie jakby odnaleźli szczątki, bo już tylko to, to miejsce byłoby kultowe, dla katolików.
  • betti 16.08.2019
    Była dla wszystkich zagadką... zamknąć się za życia, na własną prośbę - wszystkich pewnie szokowało, a kiedy później pomagała, to tym bardziej.
  • Bogumił 16.08.2019
    betti a cela to taka że współczuję tej dziewczynie zamurowanej. Ale ona cały czas była tam radosna. Była grupa i małe dziewczynki wśród zwiedzających to patrzyły na to z przerażeniem.
  • betti 16.08.2019
    Bogumił dziwisz się? Trudno pojąć coś takiego.
  • Bogumił 16.08.2019
    betti ona nadal pomaga choćby się ogarnąć polecam ci jej życiorys narty Kowalczyk doktor uniwerka warmińsko mazurskiego.
  • Bogumił 16.08.2019
    Marty znowu ten smartfon
  • betti 16.08.2019
    Bogumił przeczytam, z ciekawości.
  • Bogumił 17.08.2019
    betti tu masz link do kawałeczka tej książki w pdf i spis treści, możesz się zapoznać o co chodzi, już te dwa wstępy dużo mówią o Dorocie.

    http://floscarmeli.pl/zalaczniki/1796634_Dorota_z_Matow.pdf
  • betti 17.08.2019
    Bogumił zaraz przejrzę, dzięki wielkie.
  • betti 17.08.2019
    ''każdy człowiek ma swoją własną, niepowtarzalną drogę do przejścia. To, gdzie dojdzie, w pewnej mierze
    zależy od niego samego i od tego jakie obierze sobie cele i jakich
    wyborów dokona kierując się swoją wolną wolą.''

    I właściwie w tym zdaniu wszystko się zamyka, prawda?
  • Bogumił 17.08.2019
    tak betti
  • jesień2018 16.08.2019
    "słońce odwracało
    oczy"
    To mi zabrzmiało trochę banalnie, a poza tym - podoba mi się, naprawdę mnie poruszył!
  • betti 16.08.2019
    Dziękuję - jesień, jeśli poruszył, to najważniejsze. Raczej nie zmienię tego słońca, bo szczerze mówiąc nie mam pomysłu jak...

    Pozdrawiam.
  • 00.00 16.08.2019
    Lśnienie odwracało żarliwe spojrzenie. Taki banał mi się nasunął do tego spoglądającego słońca.
    Mnie tu nie było. :)
  • betti 16.08.2019
    Zbyt ładnie Szu... a tam zbyt brudno.

    Bardzo się cieszę, że przyszłaś.
  • Zaciekawiony 17.08.2019
    Świetne, i trochę inne niż poprzednie wiersze
  • betti 17.08.2019
    Dziękuję, Zaciekawiony.
  • Tjeri 17.08.2019
    Świetny wielowymiarowy wiersz... Nie znam wszystkich Twoich tekstów, ale ten jest najlepszy, z tych co czytałam. Robi wrażenie i zostaje w głowie.
  • Zaciekawiony 17.08.2019
    Inne wiersze Betti mają charakter jednostkowy, może osobisty. Tutaj jest większa dowolność.
  • Tjeri 17.08.2019
    Zaciekawiony - wydaje mi się, że ten też jest osobisty, ale masz rację, że tu jest większa dowolność.
  • betti 17.08.2019
    Dziękuję, Tjeri.
  • Ozar 17.08.2019
    Czytam twoje wiersze i choć nie do końca kumam treść ten akurat mi się podoba. Kiepski ze mnie poeta ale staram się coś tam czytać. Nie oceniam bo na to jestem za słaby.
  • betti 17.08.2019
    Ozar, ja się cieszę, że przyszedłeś i przeczytałeś, a na dodatek zostawiłeś ślad.
    Bardzo Ci dziękuję.
    Pozdrawiam.
  • Ozar 17.08.2019
    betti moja opinia niewiele tu znaczy czasami mam vene na poezję ale to rzedkie przypadki. Czasami coś mnie nawidzi ale to raczej przypadek.
  • betti 17.08.2019
    Ozar Każda opinia dużo znaczy, wszak nie piszemy tylko dla siebie. W sumie najważniejszy jest czytelnik, jeżeli coś tam z wiersza do niego trafia, to jest nagrodą dla autora.
    Jeżeli masz wenę wyrzucaj to z siebie, po co tłamsić?
  • Ozar 17.08.2019
    betti no w sumie masz rację.
  • Zaciekawiony 17.08.2019
    Jeśli wiersz się czuje, to nie trzeba go interpretować.
  • betti 18.08.2019
    Zaciekawiony wtedy właśnie - trzeba. To nagroda. Jako autor chciałabym wiedzieć, co poczułeś, wszak bazujemy tylko na tym.
  • kalaallisut 23.08.2019
    O ten! Bardzo mi się podoba! To "wspomnienie

    żyło tylko w trupie

    rozrywało tatuaże"
  • betti 23.08.2019
    Ten to pod prądem pisany. Inna bajka.

    Dziękuję za ''podobanie''
  • kalaallisut 23.08.2019
    Pod Mia napisałam serio mam dwa stare do poprawki. Jakbyś miała ochotę
  • betti 23.08.2019
    kalaallisut a gdzie one? Jak nie będę mogła spać, a myślę, że nie będę mogła, to z przyjemnością zajmę się czymś pożytecznym. Podaj tytuły.
  • kalaallisut 23.08.2019
    betti Skasowałam hmmm dużo właśnie próbowałam odnaleźć po kropkach. Odezwij się na entropia1234567@wp.pl.
    Ja nie myślę, mam straszny katar, więc się korzątam, póki nie padnę.
  • betti 23.08.2019
    kalaallisut wolałabym, żebyś tutaj podała. W czym problem?
  • kalaallisut 23.08.2019
    W jakoś kropkę wstawię. Ale jeden w takim razie. Drugi wolałbym nie. Chwilka.
  • betti 23.08.2019
    Mi się tutaj dobrze pisze i myśli... chyba w chaosie lepiej się odnajduję.
  • kalaallisut 23.08.2019
    Mam powody dwa. Więc tylko ten w rupieciach. Ps i przy okazji pytanie, ale zerknij na http://salonliteracki.pl/new/prezentacje/20-agnieszka-marek i Laura Makabresku, pisałaś może coś w takiej formie?
  • betti 23.08.2019
    Próbowałam, ale ja nie odnajduję się w takiej formie. Lubię oszczędność słowa. Gdybym się zawzięła, to bym napisała, ale po co na siłę? A Ty chcesz tak pisać?
  • kalaallisut 23.08.2019
    Spróbować. I coś też przerobić.
  • betti 23.08.2019
    kalaallisut próbuj, chętnie zobaczę.
  • kalaallisut 23.08.2019
    betti stary wiersz zerknij bo ten kojarzysz tytuł rupiecie
  • kalaallisut 23.08.2019
    W sensie z drugiej beczki. Tego od tych form wybacz nie będę wstawiała tutaj.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania