Parszywy kabaret- felieton

Mowa nienawiści to bardzo ciekawy frazes. Pojęciami pod nią skrytymi można by było zapełnić cały Bałtyk, a jeszcze by ich kilka zostało. Są to kolejno (nie wszystkie, bo nie sposób ich zapamiętać): homofobia, germanofobia, ojkofobia, polakożerstwo, antysemityzm, frankofobia, nazizm, faszyzm, komunizm, ksenofobia, seksizm, rasizm, szowinizm, transfobia, ageizm, islamofobia, chrystianofobia, adultizm, heterofobia, rusofobia, polakofobia, mizoandria, mizoginizm, autofobia, Heksakosjoiheksekontaheksafobia et cetera et cetera…

 

Nie twierdzę, że każde z tych pojęcie jest dobre, bo ponad wszelaką oczywistość należy stwierdzić, że dobre to one nie są ( no może poza Heksakosjoiheksekontaheksafobią), ale każde z tych stwierdzeń jest stanowczo zbyt często używane i traci swój pierwotny charakter, który miał piętnować nie pożądane w społeczeństwie zachowania. I tak jak teraz ktoś niezbyt pochlebnie wypowie się o polskich zwyczajach czy tradycjach zostanie nazwany ojkofobem, bądź polakofobem, tak kiedyś był traktowany jak liberał który chce uwolnić się od sztywnych ram kulturowych. Podany przykład jest co prawda niszowy, ale można go odnieść do większości codziennych sytuacji. Wystarczy wejść do internetu, znaleźć pierwszy lepszy artykuł jakiegoś zagranicznego portalu o konflikcie Palestyńsko Izraelskim i będzie można przeczytać w komentarzach o „antysemityźmie” i „mowie nienawiści” osób sprzeciwiających się działaniu państwa Żydowskiego. Najczęściej jednak, to strona krytykująca, używająca tego jakże pięknego frazesu jakim jest mowa nienawiści zapomina o kulturze języka i z hipokryzją zaczyna agresywnie odpowiadać na komentarze, najczęściej z dodatkiem wulgaryzmów (żeby podkreślić swoje przeogromne niezadowolenie).

 

Dzisiejsza sytuacja z tym frazesem zaczyna przypominać tytułowy kabaret.

Niby to powinno nas śmieszyć, ale w rzeczywistości powoduje tylko uczucie żałości, a u bardziej wrażliwych odczucia wymiotne.

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Bogumił 02.03.2019
    Próbują nam tym pustosłowiem zamknąć usta. Widać, że część publiki to łyka, jak ciemne bułeczki.
  • Bogumił 02.03.2019
    * ciepłe bułeczki
  • Canulas 02.03.2019
    Przeczytałem. Jak zawsze, kiedy idzie o tego typu teksty, zdanie zatrzymam dla siebie.
  • Bogumił 02.03.2019
    Ja też już tu o tym pisałem. Tylko tym razem temat ujęty prozą.

    http://www.opowi.pl/do-cenzorow-a48727/

    Zwracałem też uwagę, że fani Owsiaka wygrażają tym którzy tę hucpę krytykują śmiercią, kalectwem, spaleniem domów. Poza ci którzy prezentują się jako zwolennicy Jurka Owsiaka używają nieprawdopodobnych wulgaryzmów i wyzwisk.
  • Zygfryd X 02.03.2019
    Ogólnie jest to felieton na narzucony temat, na lekcję języka Polskiego. Głównie chciałem sprawdzić czy jest to zdatne do czytania :)
  • Pan Buczybór 02.03.2019
    Znowu polityka na Opowi? Tak sam w sobie niezły, ale...
  • Zygfryd X 02.03.2019
    Ogólnie jest to felieton na narzucony temat, na lekcję języka Polskiego. Głównie chciałem sprawdzić czy jest to zdatne do czytania :)
  • sensol 03.10.2019
    nie zachwyca

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania