Pasja

Pękły harf struny, powiędły kwiaty,

burzowa chmura niebo zakryła,

nektar dziecięcych snów smak utracił,

gdy powiesili na krzyżu miłość.

.

Wiatr zerwał nici babiego lata,

zatriumfowała małość i podłość,

na żer wyległa wilcza wataha,

gdy obok łotrów zawisło dobro.

 

Umilkł szum sosen i ptasząt szczebiot,

nadeszła burza, wiatr wydął żagle,

nikt nie zapytał nawet, dlaczego,

ubiczowano piękno i prawdę.

 

Lecz wzeszło światło, skruszyło skały,

wskazało drogę grzęznącym w bagnach,

bo dnia trzeciego z martwych powstały,

dobro i miłość, piękno i prawda.

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • ireneo 2 miesiące temu
    Gdyby, paciorku, wiara z nauką szła w parze migiem byś pojął boski plan zdarzeń.

    Nie wkleje go tu,
    bo komu wiara od nauki bardziej w cenie.
    temu i krzyż pański z tekstów rozumieniem.

    A tak na marginesie, choć w temacie, to tą milością zbyt się nie podniecaj, bo ona jak u modliszki (tu już nie nos w Sagę rodu Dawida, a w google)
    Zaś o tej swojej milości tak buk gadał swoimi ustami zanim się kazał przygwożdzić między łotrami.:

    "Nie sądźcie, że przyszedłem pokój przynieść na ziemię. Nie przyszedłem przynieść pokoju, ale miecz. Bo przyszedłem poróżnić syna z jego ojcem, córkę z matką, synową z teściową; i będą nieprzyjaciółmi człowieka jego domownicy. Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien."

    Ja tu widzę zapowiedź siania zbrodni wśród ludzi w imię troglodyckiego, odrażającego egotyzmu.

    I już tak nie rozdzieraj się nad ucierpieniem, bo dla boga umierać na krzyżu łatwiej niż tobie splunąć na interlokutora z braku pomyślunku. On se tak może wchodzić na krzyż i schodzić z niego setki razy w sekundzie . A jak lubi, to kto wie czy teraz tego nie robi. I tak mu dopomósz buk.😄
  • Dobranocka 2 miesiące temu
    Mk 9,43-48

    Zgorszenie
    Jeśli twoja ręka jest dla ciebie powodem grzechu, odetnij ją; lepiej jest dla ciebie ułomnym wejść do życia wiecznego, niż z dwiema rękami pójść do piekła w ogień nieugaszony. I jeśli twoja noga jest dla ciebie powodem grzechu, odetnij ją; lepiej jest dla ciebie, chromym wejść do życia, niż z dwiema nogami być wrzuconym do piekła. Jeśli twoje oko jest dla ciebie powodem grzechu, wyłup je; lepiej jest dla ciebie jednookim wejść do królestwa Bożego, niż z dwojgiem oczu być wrzuconym do piekła, gdzie robak ich nie umiera i ogień nie gaśnie.

    Nie wklejak, żeby Ciebie zdołować dobry człowieku, ale pocieszyć.

    (Mt 16, 21-27)
    Jeśli ktoś chce pójść za Mną, niech się zaprze samego siebie, niech weźmie krzyż swój i niech Mnie naśladuje. Bo kto chce zachować swoje życie, straci je; a kto straci swe życie z mego powodu, znajdzie je. Cóż bowiem za korzyść odniesie człowiek, choćby cały świat zyskał, a na swej duszy szkodę poniósł? Albo co da człowiek w zamian za swoją duszę? Albowiem Syn Człowieczy przyjdzie w chwale Ojca swego razem z aniołami swoimi i wtedy odda każdemu według jego postępowania.

    Musisz bowiem wiedzieć, że chrześcijaństwo to nie jest kawałek bułki z masłem i szynką, ani żadna łatwizna, ale ciężka droga do doskonałości. I mało kogo stać na podjęcie tego wyzwania. A słaby i chromi, którzy są zbyt mali, żeby to poważne wyzwanie podjąć wybierają drogę szyderstwa, czym dają świadectwa swojej bezradności i słabości.

    Odejdź więc w pokoju dobry człowieku i zajmij się czymś wartościowym, co by Ci pomogło w samodoskonaleniu.

    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania