Patriarchat Won

Nie zmieścimy się w ciasnych strukturach, mentalnych zatwardzeniach, mechanizmach ego.

Wyrzuci nas z matni, jak z katapulty kamień.

Nie pomieszczą nas ciała insektów.

Nie wykarmią zainfekowane grzyby.

Nie zmieścimy się w wąskich tunelach, pustostanach, zalęknionych przestrzeniach jaźni.

Nie zmieścimy się w umysłach trawionych, zakopanych w piasku Sahary.

One nie mają potencjału ognia.

One nie mają potencjału wody.

One nie mają potencjału powietrza.

One nie mają potencjału ziemi.

Gubi je pycha.

Gubi je próżność.

Gubi je emocjonalny chłód.

Gubi je beznamiętność.

Wchłania je lodowate morze.

Mamy swoje agendy, swoich spiskowców rozkoszy, swój muzyczny gang.

Cieszę się, że patriarchat wyjeżdża na Marsa.

Ty zostań.

Średnia ocena: 2.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (25)

  • laura123 09.07.2021
    Kici, Ciebie zgubiło nieczytanie poezji... ale może zaczniesz czytać, jak myślisz?
  • Kici-Budda 09.07.2021
    czytam poezję z coraz większym zainteresowaniem, natomiast masz rację, choć do końca nie rozumiem, o co chodzi?
  • laura123 09.07.2021
    O to chodzi, że to jest bardzo słaby tekst. Powtórzenia niczego nie wnoszą, jedynie drażnią i stawiają pytania: kiedy to się skończy, a tu jedna seria się kończy i zaczyna druga, a jakby tego było mało, to i trzecia pcha się na afisz. Gdyby wyrzucić te ''litanie'', to niewiele by zostało... poza tym dosłowność aż boli.

    Co to jest poezja?
  • Kici-Budda 09.07.2021
    Poezja to ja
  • laura123 09.07.2021
    Tego nie widać akurat. Malować, rysować nie umiesz?
  • Kici-Budda 09.07.2021
    Umiem
  • Kici-Budda 09.07.2021
    Mam pomysł na cykl, w którym ilustracja będzie się łączyła z tekstem. Bardzo chcę mówić, bo mam coś do powiedzenia, natomiast jeżeli chodzi o formę, to traktuję to bardziej intuicyjnie. Dziękuję za komentarze. Twój głos jest ważny w dyskusji.
  • laura123 09.07.2021
    Ja też mam pomysł... to może Ty rysuj albo maluj, a wiersz niech napisze ktoś, kto ma o tym pojęcie? Popytaj znajomych, może komuś gra coś w duszy...
  • Kici-Budda 09.07.2021
    Nie to zły pomysł.
  • laura123 09.07.2021
    Bardzo dobry, tylko jeszcze o tym nie wiesz.
    Stawiam jedynkę, bo tu nic innego nie można postawić. Albo inaczej, inna ocena byłaby profanacją poezji.
  • Kici-Budda 09.07.2021
    Mam wrażenie, że się zamieniłyśmy na rolę. Pokarz mi jakiś swój wiersz, a ja go opiszę.
  • laura123 09.07.2021
    O, ''pokarz'' - pokaż
    .
    Ucz się, w tej chwili to wydaje się najważniejsze. Dla Ciebie.

    Nie wiem po co masz opisywać mój wiersz, skoro on jest napisany? Hallo, tu ziemia! Ląduj bezpiecznie...
  • Kici-Budda 09.07.2021
    Moja droga we współczesnej polszczyźnie dopuszczalne jest użycie obu form. Który wiersz jest twoją dumą, twoim największym skarbem. Chodzi o opis wrażeń.
  • laura123 09.07.2021
    ''Pokaż - oznacza pokazywanie komuś czegoś. Wyraz ten odnosi się do objaśniania i prezentowania jakiejś rzeczy lub pomysłu. Pokarz - pisownia używająca rz odnosi się natomiast do karania kogoś lub czegoś. Wyraz ten wymienia się na słowo pokarać.''

    Brak elementarnej wiedzy, to wstyd!

    Ty się dobrze czujesz? Ty chcesz moje wiersze pisać od nowa, kiedy swojego nie potrafisz napisać? Chyba na głowę upadłaś...
  • Kici-Budda 09.07.2021
    wypad z mojego profilu. chamstwa nie będę tolerować. Ucz się manier.
  • laura123 09.07.2021
    Twoja. to jest publikacja, przestrzeń pod wierszem należy do czytelników. Nawet tego nie wiesz? Wstyd!
  • Kici-Budda 09.07.2021
    żeby było bardziej dosłownie. Patriarchat WON
  • Kici-Budda 09.07.2021
    Mnie nie zawstydzaj. Po co wstyd. Wstyd jest dobry w sypialni. Naucz się tak formułować myśli, żeby nikogo nie obrażać. Zwłaszcza, że masz tu do czynienia z perełką.
  • laura123 09.07.2021
    No, mamy przyjaciółkę, Mar.
    ''Perełka'' - ludzie to maja pomysły, ale jedno jest pewne ''szczęśliwi''
  • Kici-Budda 09.07.2021
    Każdy sam wybiera. Udało Ci się dotrzeć do sedna sprawy.
  • laura123 09.07.2021
    Daj znać, kiedy wiersz napiszesz, zakładając, że kiedyś to nastąpi, tylko nie zawracaj mi głowy byle czym, bo nie lubię tracić czasu.
    No i przede wszystkim - czytaj poezję, bo nie wyglądasz na kogoś, kto kiedykolwiek jakiś wiersz przeczytał.

    Do miłego!
  • laura123 09.07.2021
    Aha, wstyd w sypialni nie jest dobry, raczej zbyteczny, bo po co on tam?
  • Pan Buczybór 09.07.2021
    Niezłe. Myśl dobra, ale forma... No, ja bym to inaczej napisał, ale może zostać jak jest. I powtórzenia dobrze ci wyszły.
  • Kici-Budda 09.07.2021
    Panie Buczybór bardzo dziękuję.
  • pansowa 09.07.2021
    Koszmar i tyle.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania