Pęd twórczy

Chciałbym mieć skrzydła przeogromne,

By móc wysoko wzbić się znów.

Przestać w końcu czuć się tak podle.

Mężnie wciąż znosić życia trud.

 

Pofrunąć wartko w siną dal,

Będąc skąpanym w słońca blasku.

Troski swe wszelkie nabić na pal.

Wyzwolić w pełni z chandry potrzasku.

 

Poczuć w swym sercu inspiracji zew.

Odkryć znów w sobie twórczą wenę.

Będę więc dzielny, niczym lew.

Nakreślić słów kilka aż się ośmielę.

 

Przeleję na papier wszelkie swe troski.

Twórczemu pędowi dam się pochłonąć.

Działa on niczym eliksir boski,

Od życia udręki pozwala ochłonąć.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • laura123 28.03.2021
    Jordan, bardzo zły rym, częstochowski. Chcesz pisać rymem, poczytaj o tym, co w poezji wolno, a od czego trzeba uciekać. Na pewno trzeba uciekać od takiego rymu.
    Nie oceniam.
  • Jordan Tomczyk 28.03.2021
    Laura, dziękuję Ci za komentarz, jednak nie mogę się z Tobą do końca zgodzić. Nie chodzi o jakość utworu, bo to akurat kwestia gustu i tutaj każdy ma prawo do własnej opinii. Chodzi mi bardziej o styl pisania. W moim odczuciu istnieje wiele dzieł wybitnych autorów, które zostały napisane takim, lub podobnym stylem i zyskały powszechną aprobatę. Tuż przed stworzeniem tego wiersza czytałem sobie akurat Fausta i w moim przekonaniu on używa tam trochę takiego stylu, choć też miesza kolejność rymów od czasu do czasu.

    Ponadto, wiersz ten powstał pod wpływem impulsu i w moim odczuciu nie powinno się przywiązywać aż tak wielkiej wagi do schematów, które owszem, są ważne i warto je znać, ale przesłanie również ma znaczenie. Mam zasadę, że prozą piszę utwory "na chłodno", zaś w przypadku wierszy daję się porwać emocjom i nawet zbytnio ich później nie modyfikuję, co obsesyjnie czynię w przypadku opowiadań.

    Niemniej jednak szanuję Twoje zdanie i nie mówię, że nie poczytam o rymach w wolnej chwili, bo lubię wciąż uczyć się nowych rzeczy, ale tak, jak wspominałem, nie chcę zbytnio ograniczać się w tym przypadku schematami. Pozdrawiam Cię i przy okazji chętnie zajrzę do Twoich utworów, bo mimo, że styl odmienny, to jednak bardzo go sobie cenię ;)
  • Jordan Tomczyk 28.03.2021
    On, czyli Goethe oczywiście ;)
  • pansowa 28.03.2021
    Jordan Tomczyk Problem Twój polega na tym, że powołujesz się na cmentarz.
    W swoich czasach ci poeci pisali w określonym stylu i robili to świetnie.
    Ale jest XXI wiek.
    Wszystko się zmienia, więc poezja też.
  • Jordan Tomczyk 28.03.2021
    pansowa A to jest zakaz pisania takim stylem? No to niech będzie, że taki ze mnie buntownik i osobiście nie mam z tym problemu :D Moim zdaniem to kwestia gustu i tak, jak wyżej napisałem, nie mam zamiaru zamykać się w takich schematach, które mi nie odpowiadają. Niemniej dziękuję za komentarz i pozdrawiam ;)
  • pansowa 28.03.2021
    Jordan Tomczyk Nie rozumiesz. Nie ma zakazu, ale są inne czasy.
    Możesz pisać i heksametrem homeryckim, ale zawsze to zostanie wytknięte jako poetycki skansen.
  • Jordan Tomczyk 28.03.2021
    pansowa Rozumiem doskonale, jednak nie zamierzam wysyłać tego wiersza na żaden konkurs poetycki, ani nic w ten deseń. Można określać pejoratywnie taki styl, jako skansen, czy też cmentarz... Jednak niezależnie od nazewnictwa, taki właśnie format mi odpowiada i dlatego zamierzam się go trzymać ;)
  • pansowa 28.03.2021
    Jordan Tomczyk Jak Ci odpowiada to Twoja sprawa, ale nie dziw się krytycznym uwagom.
    Wrzucasz w przestrzeń publiczną, więc dostajesz info.
    Oczywiście to mój subiektywny punkt widzenia, niemniej trochę o poezji wiem.
  • Jordan Tomczyk 28.03.2021
    pansowa A czy w którymś miejscu napisałem, że się dziwię? Napisałem tylko, że mam odmienne zdanie i to wszystko :D każdy ma prawo do własnej opinii. Amen ;)
  • pansowa 28.03.2021
    Jordan Tomczyk Amen
  • Celina 28.03.2021
    pansowa przestań męczyć kolejnego chłopaka, boś ani mądry, ani utalentowany. Niech go ręka broni od pisania takich gniotów jak ty, nudnych pod sztampę.
  • pansowa 28.03.2021
    Celina Powiem to grzecznie celinko - odpierdol się, bo dziś przechodzisz sam siebie w głupocie.
  • Celina 28.03.2021
    pansowa kompromituj się dalej. Ciekawe, że swojej pańci nie krytykujesz, tylko zawsz sobie kogoś upatrzysz, żeby męczyć. Będzie chciał pisać inaczej to napisze, nie twoja sprawa. Nie podoba ci się to napisz, uzasadnij i idź stąd, a nie rób z kolejnego wątku g.burzy.
  • pansowa 28.03.2021
    Celina Paszoł glisto ludzka.
  • Celina 28.03.2021
    pansowa tak to nieładnie pomagasz koledze:))) Pewnie posłucha.
  • illibro 28.03.2021
    Emocjonalnie i od serca. Fakt, można dzięki pisaniu zapomnieć o świecie i wywalić z siebie smuty. Pachnie mi to romantykami typu Słowacki, ale mogę się mylić. A podoba mi się malowanie obrazów, w drugiej zwrotce są fajne 3 ostatnie wersy.

    Pozdro:)
  • Jordan Tomczyk 28.03.2021
    Dziękuję bardzo za miły komentarz i z pewnością wpadnę poczytać również Twoje teksty. Pozdrawiam :)
  • illibro 28.03.2021
    A tak w ogóle to tak chyba nieładnie kłócić się w komentkach pod nieswoim tekstem.
  • Tamaryszek 29.03.2021
    Super słuszna uwaga!
  • Motywujący, optymistyczny tekst :) Stawiam 5 i pozdrawiam!
  • Jordan Tomczyk 30.03.2021
    Dzięki bardzo ;)
  • kikimora 29.03.2021
    Widzę, że jesteś zwolennikiem wysokiego stylu, ale aż 13 czasowników w formie bezokolicznika. Warto dopracować.
  • Jordan Tomczyk 30.03.2021
    Nawet na to nie zwróciłem uwagi. Dziękuję bardzo za sugestię ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania