Persuda - 110101011

Miałem przeczucie, że przyjdziesz wieczorem. Uchyliłem drzwi. Dawno mnie nie odwiedzałaś...

Odkąd uszliśmy przed hordą bestii w granatowych mundurach, zostaliśmy we dwoje ostatnimi Cyganami na tych ziemiach. A właściwie zostałem sam - ty zawsze żyłaś z dala i po swojemu, cicha i introwertyczna, zupełnie nie po cygańsku. Po pogromie nie musiałaś już szukać wymówek, by się wymykać: nie było już komu się tłumaczyć ani nie było powodu by dalej żyć w miejscu, które było domem naszej braci i stało się jej mogiłą.

W ostatnich dniach śniłaś mi się jak nigdy wcześniej i miałem obawy o twoje życie.

I oto stałaś w progu, a szarość twojego futra zlewała się z tłem otulonego mrokiem lasu. Zawsze był twoim sprzymierzeńcem i pierwszym powiernikiem w sprawach, których natura leżała poza moim zrozumieniem; do mnie zwracałaś się tylko w ostateczności, gdy bezradność przeradzała się w potrzebę zwykłej, ludzkiej bliskości.

Odwarem z nagietka i kory dębu oparzyłem twoje rany. Napoiłem cię gorącym mlekiem z kroplą lawendowego miodu.

Leżeliśmy długo, patrząc w ogień buzujący w kominku. Znów mówiłaś ludzkim głosem, jak to bywa, gdy się naprawdę cierpi.

Będziesz zdrowa. Jeszcze tej zimy zaprzęgniemy sanie i zanim stopnieją śniegi, wyjedziemy na poszukiwanie Northern Lights.

Wiosną ruszę na zachód, by przekroczyć ocean i własne ograniczenia.

Czekaj na wieści. Pilnuj lasu i doglądaj drzew. Niech wiedzą, że słyszę z daleka ich życie tętniące pod korą.

Tak jak to, które bije pod twoim sercem.

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Cicho_sza dwa lata temu
    Fajny tekst, taki trochę niejednoznaczny, taki trochę akwadarowy ?
  • Akwdarowa persuda? Możliwe,że traf, możliwe,że pudło XDD
  • 110101011 dwa lata temu
    Myślę że to jest dzieło młodej damy czyli pani Cicho_sza a myślę tak potemu że tekst ma poetycki sznyt
  • O! Zmiana z sowy na szsza hihihi
  • Dzienks za udział xd
  • Akwadar dwa lata temu
    Tyż Pomidor :)
  • Akwadar dwa lata temu
    a może jednak cyfrowy?... Dobra, niech będzie 110101011...
  • Akwadar tyż miała być pomidorowa O!
  • Pasja dwa lata temu
    Tytuł nawiązuje do imienia cygańskiego chłopca. Oznacza osobę niezwykle rozsądną. Tekst dskonale odzwierciedla klimat, trochę tajemniczy, trochę tęskny.

    Strzelam Cicho_sza
  • Pasja dwa lata temu
    Spudłowałam :)
  • Cicho_sza - pudło

    Pasja - pudło

    Akadar - celny strzał
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    110101011↔Taki baśniowy tekst. A przynajmniej, klimat:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • 110101011 dwa lata temu
    Dziękuję serdecznie i kłaniam się w pas!
  • Akwadar - trafiony
    Pasją - pudło

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania