^^^

0

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • Paleo dwa lata temu
    Zachęcam też do wysłuchania opowiadania i, jeśli ktoś zechce, wyrażenia swojej opinii.

    https://www.youtube.com/watch?v=gu3PBPSgs00
  • Akwadar dwa lata temu
    Podobuje mnie się.
    Nadużywasz średnika.
  • Paleo dwa lata temu
    Wiem, że język polski nie lubi średników, ale to był dość trudny tekst i w kilku miejscach właśnie tylko średnik mi pasował. Ale przejrzę jeszcze raz opowiadanie pod tym względem. Dziękuję za opinię i cieszy mnie, że się podobało.
  • Akwadar dwa lata temu
    Paleo lubi czy nie lubi, pasuje czy nie, w kilku miejscach jego obecność jest nieuzasadniona...
  • Paleo dwa lata temu
    Gdybyś mi te miejsce wskazał, byłoby mi dużo łatwiej.
  • Akwadar dwa lata temu
    Paleo w życiu łatwo nie jest... ;) tak więc ten tego tam pracuj :)
  • Paleo dwa lata temu
    Szkoda, że nie chce Ci się wskazać tych błędnie użytych średników i uzasadnić, dlaczego są błędnie użyte. Może bym się czegoś nauczył. Ale cóż, pozostaje mi więc uwierzyć, że takie są. Choć może inni czytelnicy będą bardziej łaskawi od Ciebie. W każdym razie dziękuję Ci, Akwadarze, za komentarz i życiową mądrość.
  • Akwadar dwa lata temu
    Paleo niewykluczone, że to zrobię... aż tak niełaskawy byłem? ;)
  • Paleo dwa lata temu
    Jeśli zrobisz, to w ramach rekompensaty będę Cię nazywać Akwadarem Łaskawym. ;)

    Choć na razie po prostu zarzuciłeś mi braki warsztatowe, nie podpierając się argumentami i za bardzo nie wiem, co ja mam z tym zrobić. Nie żebym jakoś szczególnie cenił własny warsztat, ale jak już się coś zarzuca (zwłaszcza braki w interpunkcji), to warto podać choćby jakiś przykład. No i w przyszłości może nie straszyłbym czytelników błędnie użytymi średnikami.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Przesłuchałem i jestem na tak
    5?
    Pozdr.
  • Paleo dwa lata temu
    Dziękuję, Józefie. Również pozdrawiam.
  • Akwadar dwa lata temu
    Zarzucilem braki?! Skąd!
    Przykład...
    "No i nasze piekielne bezhołowie; nasze prostactwo, brutalne prawo siły i wszechobecna pogarda świeżakom nawet się podoba!" - w tym zdaniu można było go oszczędzić, nie ma jakiś szczególnie samodzielnych części wypowiedzenia.
    Widzę, że hojnie go stosujesz, przypominasz omożliwości istnienia w rozbudowanych wypowiedziach złożonych, ale przecinek byłby wystarczający, gdyż w krótkim tekście czytelnik raczej się nie zmęczy odbiorem treści i sens też zostaje zachowany. Tak więc ten tego tam...
    Hojnie również rozdajesz tytuły, ale ja nie łasy na zaszczyty, ja tylko prosty czytelnik.
    O straszenie nie obawiaj się, o trudność tekstu też. ;)
  • Paleo dwa lata temu
    Tak, masz rację. Ten średnik można zastąpić przecinkiem. Choć nie wiem, czy go z automatu likwidować. Tekst był umyślnie stylizowany na występ komika, a komicy często zmieniają intonację, modulują głos, średnik zaś oddziela "No i nasze piekielne bezhołowie..." (które ma mieć neutralny ton) od "nasze prostactwo, brutalne prawo siły i wszechobecna pogarda świeżakom nawet się podoba!" (które ma być wykrzyczane). Za to kropka wyglądałaby nienaturalnie. Wieczorem przyjrzę się wszystkim średnikom i zastanowię się, co można zmienić, żeby tekst był bardziej przejrzysty.
    Dziękuję za ten przykład, Akwadarze Prosty Czytelniku. ;)
  • MargotkaTrufel dwa lata temu
    faktycznie sporo tych średników, ale gdy czytałam nie zwróciłam na nie uwagi więc chyba wciąż jest przejrzyście dla odbiorców. Fajny tekst, podoba mi się zamysł, że w piekle za fajnie się robi i trzeba to ukrócić. Choć trochę szkoda, bo to jedyny plus piekła, że wszystkich znajomych można tam spotkać. 5 ode mnie i czekam na więcej.
  • Paleo dwa lata temu
    Dwa średniki zlikwidowałem. ;)
    Dziękuję za komentarz i zachętę, może jeszcze coś napiszę. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania