***

***

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (34)

  • MartynaM 02.02.2022
    Niedobry ten peel, karmi kłamstwem za tę mannę...

    Zaczęłabym ten wiersz od "dobrze wyglądasz w za dużej koszuli...", anielski bym wyrzuciła.
    Ale ogólnie podoba mi się klimat. 5
  • miętus 02.02.2022
    Tak w ogóle to przepraszam za brak powitania. Nie wiem, gdzie to się tutaj robi. A teraz cześć i dzięki za komentarz, i pozytywny odbiór:-)
    Wiersz zaczął się od manny i na razie trudno mi się z nią rozstać;-) Przemyślę uwagi.
    Peel niedobry, ale co też on chciał powiedzieć, i co usłyszał, nim to zrobił...
  • miętus Tutaj się nie "powituje" - a co się tu robi, to zapewne zauważysz. Ciekawe czy się zniechęciesz do tego miejsca i jak szybko.
    Wiersze to nie moja działka, dlatego w tym temacie się nie wypowiem.
    Pozdrawiam.
  • miętus 02.02.2022
    błękitnypłomień
    Zabrzmiało złowieszczo, choć i intrygująco ?
    Pozdrawiam i do zobaczenia następnym razem przy... prozie.
  • miętus Bardzo oczekuję i z zaciekawieniem.
  • MartynaM 02.02.2022
    miętus, czyżby usłyszał radosną nowinę o tym, że zostanie tatusiem?
  • miętus 02.02.2022
    MartynaM
    Mogło tak być.
  • miętus 02.02.2022
    błękitnypłomień
    Fajnie;-)
  • MartynaM 02.02.2022
    miętus, mogło, ale czy tak było?
  • miętus 02.02.2022
    MartynaM
    Ponoć co czytelnik wyczyta to jego. Chcę również pozwolić innym na domysły.
  • miętus 03.02.2022
    MartynaM
    Poniżej już wszystko zostało wyjaśnione, więc teraz mogę napisać: tak było.
  • Cicho_sza 02.02.2022
    Bardzo ciekawy wiersz. Stylem trochę mi przypomina pewnego autora z Opowi ? Owego autora bardzo cenię za surowe, męskie spojrzenie i Ciebie też odbieram w podobnym tonie. Podoba mi się.

    Nie słuchaj, zawsze dobrze jest się przywitać ? Opowi to miejsce o wielu twarzach i osobowościach, zresztą sam zobaczysz... Rób swoje i ciesz się z literek, wszystko inne to tylko marność ?

    Pozdrawiam
  • miętus 02.02.2022
    Cicho_sza
    Dobry wieczór i dzięki za słowa otuchy. ?
    Róbmy swoje...
  • Trzy Cztery 02.02.2022
    Głoska, która wymaga dotknięcia językiem podniebienia to "l". Może peel chciał powiedzieć: "lubię". "Lubię ciebie". Lubię zaczyna się na "l".

    Jeśli zgadłam, mam już swoją interpretację. Wiersz podoba mi się.
  • miętus 02.02.2022
    Trzy Cztery
    Nawet nie wiesz, jak bardzo chcę ją przeczytać. Ale czy warunkiem jest to, że powiem, że zgadłaś?
  • Trzy Cztery 02.02.2022
    miętus, nie. Przecież, jeśli odpowiem tak, możesz skłamać, jak Twój bohater?
    Po prostu interpretacja opiera się o taki domysł.
    Pewnie nie zgadłam?
  • miętus 02.02.2022
    Trzy Cztery
    Nie. Ale proszę o interpretację. Każda to miód na serce.
  • Trzy Cztery 02.02.2022
    OK, już piszę. Zaraz skończę i wkleję.
  • Trzy Cztery 02.02.2022
    A więc tak:

    Co znaczy określenie "guzik z pętelką"? Że coś nie wyszło. Że - nic z tego. Albo - po prostu - nic.
    Jest jeszcze inne powiedzenie – guzik z tego będzie. To też oznacza, że coś się nie uda. nic z tego nie będzie.
    I puenta tego wiersza wzięła się, moim zdaniem, od tych powiedzonek:

    pytasz czy się cieszę
    zawieszam wzrok na guziku
    kłamię

    Zawieszając wzrok na guziku, robimy z tego wzroku rzeczoną pętelkę:)
    A w ogóle – skupienie się na guziku, a nawet samo przywiedzenie do wiersza tego słowa – od razu nasuwa skojarzenie:

    - Cieszysz się?
    - A guzik! Nic a nic!

    (Ale – kłamię, że tak).

    Dlaczego w peelu nie ma radości?

    Oto mężczyzna przygląda się seksownej kobiecie krzątającej się po kuchni w jego koszuli. Koszula odsłania nagie ramię, pozwala zobaczyć nogi od góry do dołu, jest tak miło, że człowiek mógłby czuć w sobie święto: „niedawno było Boże Narodzenie/ myślałem że we mnie”. Mógłby czuć. Ale nie czuje. „Myślałem że we mnie wzbudzisz uczucie”. Ale uczucia nie ma...

    I nic wielkiego by się nie stało, gdyby o tym powiedzieć zwyczajnie, że fajnie było, lecz to nie to, czego się szukało. „Nie tym razem”. Nie kocham ciebie, ale lubię. I już mężczyzna chce to powiedzieć kobiecie. Tylko łagodniej. Bez tego :nie kocham”. Dlatego jego język nie dotyka tylnych ścian górnych jedynek i dwójek, gdzie zaczyna się od głoski „n” słowo „nie”, a dotyka podniebienia:

    otwieram usta język już dotyka podniebienia

    Już, już chce powiedzieć sympatyczne, chociaż nijakie „lubię ciebie”, ale kobieta jest pierwsza!
    I mówi: „Kocham. Cieszysz się?”

    Dlaczego w peelu nie ma radości? Bo najsmutniejszą rzeczą na ziemi jest nie móc pokochać kogoś, kto kocha. Oszukiwanie jest na dłuższą metę zabijaniem. Dlatego mężczyzna za chwilę opuści kuchnię i zostawi w niej anielską kobietę od manny z nieba.
    Wyjdzie na dwór. I tym sposobem tytułowe pierwsze ślady na śniegu będą należały do niego.
  • Trzy Cztery 02.02.2022
    O, tak to wymyśliłam, przez tę głoskę wydobywaną opisaną w wierszu sztuczką.
  • miętus 02.02.2022
    Trzy Cztery
    Jestem pod wrażeniem Twojej umiejętności wchodzenia w wiersz. Z guzikiem właśnie o to mi chodziło.
    Ten mężczyzna rzeczywiście żałuje, że nie zdołał pokochać, ale chce postawić sprawę jasno, mówiąc: lepiej będzie,jeśli się rozstaniemy. Nie kocham cię. Oczywiście może powiedzieć: lubię cię, ale... Ona jednak go wyprzedza i przekazuje dobrą nowinę...
    I rzeczywiście to do kobiety miały należeć pierwsze ślady.
    Jaki finał będzie miała ta historia... Może o tym napiszę kiedyś wiersz.
    Sprawiłaś mi wiele radości swoją interpretacją:-)
  • Pan Buczybór 02.02.2022
    zmysłowe
  • miętus 02.02.2022
    Dzięki.
  • Nuria 02.02.2022
    Oj, urzekłeś i tą za dużą koszula / lubię takie :)/ i tym kuszacym piegowatym ramieniem...
    Dobre wejście:)
  • miętus 02.02.2022
    Nuria
    Dzięki za miłe słowa :-)
  • Mistrzowski szlif.
  • miętus 03.02.2022
    Yanko wojownik 1125
    Bardziej miszczowski ?
    A na poważnie to nie wypada podważać zdania czytelnika. Dzięki ?
  • miętus, Bałem się napisać "miszczowski", choć bardzo byłem w zamiarze, jesteś nowym userem, a nowy, to a nuż, niebezpieczny...
  • miętus 03.02.2022
    yanko wojownik 1125
    Wojownik się bał? Trudno w to uwierzyć.
  • A jednak, jest lęk pisać pewne zwroty i przekręcone wyrazy, mniejszy na forum, w wątku "pitolenie".
  • Wrotycz 03.02.2022
    Tytuł przyciągnął. Piąteczka za niego.
    Wiersz też b. dobry.
    Pozdrawiam Autora.
  • miętus 03.02.2022
    Wrotycz
    Dzięki ? i pozdrawiam czytelnika.
  • Dobre, końcówka wybija w pozytywnym sensie. Pozdrawiam 5
  • miętus 06.02.2022
    Dzięki ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania