Płomień Oczyszczenia - Reaktywacja z okazji zbliżającej się rocznicy

(Żeby żadna nie pomyślała, że o niej, bo to o całkiem o innej wiedźmie. Działając z ramienia

podziemnej inkwizycji, z wytycznymi by zwalczać na chwałę w miejscu zatrzymania. O tyle tylko z

zaleceniem, by lico na poświęcony obiekt skierować, to przeciągnąłem w pobliże.)

 

to ja chciałem czarownicę spalić

tak blisko kościoła

pal się zawalił

bo od dołu bardziej był spalony

tam naftą podlałem i wrzuciłem smoły

czarownica w płomieniach co prawda

ale wciąż silna spełza poziomo

i uciekła

wprost do wrót kościoła

a to była katedra

 

nawiałem

bo nie wiedziałem co robić

biegłem długo

martwiłem się co uczyni wypięta

ta z płonącego pala zła wiedźma

a potem o tym napisali

 

nie komentowałem

wiedziałem że się jednak skończyło się happy endem

nie uszła - ogień ją dopalił

dobrze że pod Częstochowę nie poszedłem

tylko do Paryża żeby wiedźmę spalić

 

spłonęło

ja niechcący ten ogień podłożyłem

wiedźmą to czyniąc

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (79)

  • laura123 05.04.2021
    Dzisiaj święto jeszcze, czy naprawdę tak trudno uszanować? Spalił się kult chrześcijaństwa, czy to jest powód dla Ciebie do robienia sobie jaj? Co żeśmy Ci zrobili, że nawet w nasze święta z taką nienawiścią i pogardą?
  • Narzucanie wszystkiego, co Wasze na każdym kroku mnie, odkąd pamiętam?
  • PS
    Już to kiedyś komentowałaś Lauro.
  • laura123 05.04.2021
    Nikt Ci nie każe świętować, czy ktoś wymaga tego od Ciebie?
  • laura123 05.04.2021
    A może ktoś Ci każe iść do kościoła?
  • Tak, każdy.
  • laura123 05.04.2021
    Nie spodziewałam się dzisiaj czegoś takiego. Są jakieś granice. Pomyśl o tym.
  • Lauro, Wyjdź z tych ram. Właśnie katolik zawsze ma mi coś za złe, zawsze jakiś.
    Mogłabyś pisać w kosmos wiersze, ale trzyma Cię świętość, tego nie dotkniesz, tego też.
    Oddajesz kult przedłużce władzy Watykanu.
  • laura123 05.04.2021
    yanko wojownik 1125 właśnie tego nie rozumiesz, że jest coś takiego, jak wyznanie i ono jest zagwarantowane konstytucyjnie. Tak więc mam prawo do jakiej chcę wiary, ale Ty nie masz prawa tego deptać.
    Nikt nie wymaga, żebyś wierzył, ale jest coś takiego jak tolerancja. Spróbuj, to jest dobre.
  • laura123,No bardzo wielu katolików na mnie psy wiesza, gdy deklaruję niewiarę. Co pięćset metrów stoją krzyże. Nie narzuca nikt katolikom świeckości, tyko oni wszystkim swoją wiarę.
  • laura123 05.04.2021
    yanko wojownik 1125 nie zamierzam wieszać na Tobie psów, jest mi tylko przykro, że nie potrafisz uszanować mojej wiary i to w najważniejsze dla nas święta.
    Niemniej jesteś dorosły, chciałeś - uderzyłeś. Przykre.
  • laura123, Lauro, zbierasz owoce wyhodowane przez ogrodników i pasterzy Twojej wiary.
    Wiesz, że cios nie był wymierzony właśnie w Ciebie, tylko w kościelną korporację.
  • laura123 05.04.2021
    yanko wojownik 1125 rób, co uważasz za stosowne, koniecznie nawet, dla Twojej niewiary.
    Niech Ci Bóg wybaczy.
  • laura123, Nie go Lauro, nigdy nie było, tym bardziej smutne,że w imię mitu tyle zła.
  • laura123 05.04.2021
    yanko wojownik 1125 może być mi tylko przykro, że nigdy nie doświadczyłeś dobroci Boga, ale może nigdy nie potrzebowałeś... no cóż.
    Pozdrawiam świątecznie.
  • laura123, Nie wiem czy potrzebowałem Boga właśnie, czy tylko mądrzejszych i lepszych, tolerancyjnych ludzi wokół. Chyba ten Bóg bóg nie mógłby mi pomóc bardziej niż Thor i Zeus.
  • Opalony Ernest 05.04.2021
    laura123 Nikt tak nie doświadczył dobroci Boga jak matki z dziećmi prowadzone do komór gazowych.
  • laura123 05.04.2021
    Bóg ich tam prowadził, czy człowiek, który uważał, że Boga nie ma, który sam siebie za Boga uważał?
  • Opalony Ernest 05.04.2021
    laura123 Ale podobno "Proście, a będzie wam dane". Myślisz, że nie prosili Boga o ratunek?
  • laura123 05.04.2021
    Myślisz, że wiedzieli dokąd idą? Fakty temu przeczą.

    Poza tym zobaczyliście, co Szatan potrafi i jeszcze wątpicie w Boga?
  • Shogun 05.04.2021
    laura123 jaki Szatan? Skoro Bóg nie prowadził ludzi do gazu, to i Szatan nie prowadził ludzi do prowadzenia innych ludzi do gazu.
    Proste.
  • Opalony Ernest 05.04.2021
    laura123 Skoro Szatan robi co chce, a Bóg nic na to, to co to za Bóg.
  • laura123 05.04.2021
    Opalony Ernest gdyby Szatan robił, co chciał, to nadal byłyby obozy, a wojna nigdy się nie skończyła albo skończyła niewolnictwem.

    Są zapisy cudów, cudownych ozdrowień, wystarczy się zapoznać. A może wystarczy wierzyć, żeby doświadczyć cudu?
  • laura123, Lauro, przeczytaj z uwagą stary testament, w miarę obiektywnie - to już wystarczy by zwątpić.
  • laura123, Ja nie znam żadnego przypadku cudu, opisać można wszystko.
  • Opalony Ernest 05.04.2021
    yanko wojownik 1125 Niby żart, ale w gruncie rzeczy...
    "Po sieci krąży nowa facebookowa zabawa pod nazwą „Biblia”. Polega to na tym: bierzemy do ręki Biblię, otwieramy na dowolnej losowej stronie i robimy wszystko, co jest tam napisane. Wygrywa ostatnia osoba, która trafi do więzienia."
  • Opalony Ernest, Zbyt jestem wrażliwy, to krwawe i na sumieniu się kładzie.
  • laura123 05.04.2021
    yanko wojownik 1125 ależ ja nikogo nie zamierzam przekonywać. Ja wierzę w Boga, wy nie musicie, ta wiara nie opiera się na przymusie, jak islam.
  • laura123, Można jednak pośród katolików odnieść takie wrażenie.
  • O właśnie - sumienie, ja swe uczynki niosę, a katolikowi spowiedź zmywa.
  • Shogun, Dzięki za odczyt i dobre słowo, Shogunie.
  • Shogun 07.04.2021
    yanko wojownik 1125 ?
  • Shogun :)
  • Dead_Dog 11.04.2021
    yanko wojownik 1125 gówno wiesz o katolicyzmie
  • Shogun 11.04.2021
    Dead_Dog odezwał się katolik za dychę.
  • Dead_Dog, A ty jesteś popierdolony
  • Dead_Dog 11.04.2021
    yanko wojownik 1125 chuj ci w dupę
  • Dead_Dog, Ograny tekst. Człowieku! To portal pisarski! Tu się klnie z wyobraźnią, górnolotnie ,a to Twoje "chuj", to takie dno, takie nieliterackie, nie masz grama talentu.
    Postaraj się, dobre docenię.
  • laura123 05.04.2021
    Swoja drogą ciekawa jestem, czemu nikt islamu nie atakuje, toż to też wiara? Odważysz się, Yanku?
  • Lauro, już Ci tłumaczyłem, żaden Muzułmanin, mi nic złego nie uczynił, a katolicy wiele, z tym że muzułmanina znałem tylko jednego. Nikt mnie nie pcha do meczetu i pyta czemu tam nie chodzę, a o kk, już tak.
  • Opalony Ernest 05.04.2021
    Tu się zgadzam z Laurą. Po katolucyzmie się jezdzi, po islamie i judaizmie nie.
  • Opalony Ernest, A co Ci Erneście żydzi uczynili, tu teraz?
  • Opalony Ernest 05.04.2021
    yanko wojownik 1125 Jasiu, teraz idę do sąsiadów, bo zaprosili na kawę. Ci odpowiem, gdy wrócę.
  • Opalony Ernest, Uważaj na żydów, ja żadnego nie znam, ale mogą być może być niebezpieczni.
  • Opalony Ernest, Zagryzaj coś.
  • laura123 05.04.2021
    Kto Ciebie pcha do kościoła?
  • Pchali pchali, wbrew woli jak mały byłem i prali dla zachęty.
  • laura123 05.04.2021
    yanko wojownik 1125 ale chyba już dorosłeś? Wiadomo, że jak rodzice szli do kościoła, to i dzieci brali, później, kto chciał to chodził, żaden ksiądz nie stał na ulicy i nie ciągnął na siłę.
  • laura123, Był taki rysunek, jak ksiądz z siatką na motyle pędził za dzieciakiem , cale lata 90te popularny i jeszcze na początku XXI w i tak to było.
    Tam jeszcze jakiś slogan był, ale go nie pamiętam.
  • laura123 05.04.2021
    Obejrzyj filmy o islamie...
  • Po co?
  • laura123 05.04.2021
    Te dopiero potrafią przestraszyć... zbrodnie honorowe i takie tam. Ciekawe...
  • Może i kiedyś obejrzę, nie chcę się uprzedzić, póki nic mi osobiście nie zawinili.
  • Szpilka 06.04.2021
    Oj, Yanko, ale się naraził modlącym fałszywie, bo ten prawdziwie się nie oburza, on swoje wie i swoje u Boga wydepcze.

    Piątak za odwagę ?
  • Dzięki, to było już n opowi dwa lata temu z dzień czy dwa po fakcie. https://www.opowi.pl/plomien-oczyszczenia-a50701/
  • Pan Buczybór 06.04.2021
    No, pojechałeś. Znaczy dobry wiersz. Podoba mi się ogólna jego wymowa, a w sumie bardziej sama forma i obudowanie wokół ognisto-wiedźmowych tematów.
  • Dzięki panie B. Nie wiem czy dobry, napisany jakoś pod wpływem newsów w tv, kiedyś.
    A temat lubiłem, paliłem też np. na sąsiednim portalu wiedźmę Alkę.
  • Zaciekawiony 06.04.2021
    Słabo wykonane.
  • No trochę fuszerka, tak to, jak zapał nie przełoży się na jakość wykonania i tanio szuka się efektu.
    Dzięki.
  • Baba Szora 10.04.2021
    Nie czytałam wcześniejszych komentarzy, bo nie mam tego w zwyczaju, aby się sugerować innymi opiniami.
    Bardzo fajny pomysł. Nie będę oceniać wykonania, bo nie znam się na poezji.
    Ale ciekawy to byłby temat na opowiadanie, może spróbuj? ;-) Taka 'groza + fantasy' ewentualnie sama 'groza' :-)
    Pozdrawiam,
  • Dziękuję za pochylenie, to akurat tekst sprzed dwóch lat, przypomniał się mi sytuacyjnie, myślałem, że jest rocznica i wstawiłem, rocznicy nie ma, ale pozostał.
    Żałuję, że bardzo leniwy jestem do opowiadań, ale może to zmienię, gdyż jeżeli jest być może takie zapotrzebowanie - to oczywiście żart, bo go nie ma, ale i tak, nawet tym bardziej może powinienem.
    Również pozdrawiam.
  • Dead_Dog 12.04.2021
    SDHGASDH
  • Dead_Dog 12.04.2021
    SSEYZDRHYZDRHHZ
  • Dead_Dog 12.04.2021
    GswgADHJZSJ
  • Dead_Dog 12.04.2021
    AEHHAwWW
  • Dead_Dog 12.04.2021
    AWwWQTGJMXMXV
  • Dead_Dog 12.04.2021
    HHSsTYAERHYHJUSJ
  • Dead_Dog 12.04.2021
    JTJSRAHERAasegh
  • Dead_Dog 12.04.2021
    HAEAESJKK,KSFJ
  • Dead_Dog 12.04.2021
    YAWAWYYWYA
  • Dead_Dog 12.04.2021
    ARHARHYAHAHAH
  • Dead_Dog 12.04.2021
    YAWEHYASJ
  • Dead_Dog 12.04.2021
    HJAEAEHYAYAHY
  • Dead_Dog 12.04.2021
    AYAHYAETAEAWYAYW
  • Dead_Dog
  • Dead_Dog
  • Dead_Dog
  • Dead_Dog
  • Dead_Dog

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania