...

...

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • befana_di_campi 25.09.2020
    Z tym "kochankiem" to byłabym jednak ciut ostrożna :p
  • Bożena Joanna 25.09.2020
    Dawne znaczenie słowa kochanek: ten co kocha. Nic w tym wszetecznego!
  • kigja 25.09.2020
    kto wygasi jego płomień
    anioł śmierci w hospicjum
    czy ręka kochanka
    wsparta na śliskiej krawędzi

    Kochanek mi tutaj nie pasuje, bardziej ukochany.
    Z kochankiem są relacje czysto fizyczne i czysto usługowe, a ukochany sięga głębiej do serca, do duszy, może nawet sięgnąć dłoni w potrzebie.
    Całość na 5.
  • befana_di_campi 25.09.2020
    Nie dałam oceny, ponieważ subiektywizm odbioru mógłby skrzywdzić tekst, więc po co być złośliwą? Tak, kochanek to ktoś niezbyt "długożywotny"; ukochany przenosi na barkach wieczność.
    I dlaczego "Anioł Śmierci"? To przenośnia, która mnie niezbyt przekonuje, zwłaszcza kiedy mam przed oczami wizje św. Siostry Faustyny, która w przypadku odejścia mojego Taty w pełni się urzeczywistniła.
  • Bożena Joanna 25.09.2020
    befana_di_campi Anioł śmierci wywodzi się z wierzeń ludowych i malarstwa Jacka Malczewskiego, gdzie oznacza koniec żywota, przejście z jednego bytu do drugiego. Takie były moje myśli.
  • Bożena Joanna 25.09.2020
    Tekst jest lekko żartobliwy, więc na kochanka też można spojrzeć z przymrużeniem oka, kiedyś to słowo nie miało pejoratywnego znaczenia, dowodem Laura i Filom. Dzięki za wdepnięcie i serdecznie pozdrowienia!
  • Szpilka 25.09.2020
    Dwie ostatnie strofoidy podobają mi się najbardziej, zaś Anioła Śmierci odbieram jako ducha zniszczenia, czyli końca ? ?
  • Bożena Joanna 25.09.2020
    Dziękuję, początek jest nieco żartobliwy, a dwie ostatnie strofy odnoszą się do odejścia. Jakie one będzie, nie wiemy i nigdy się nie dowiemy póki życie trwa. Pozdrowionka
  • befana_di_campi 25.09.2020
    Bożena Joanna Szczególnie w tych ramionach niezidentyfikowanego bliżej "kochanka"??? :p
    Oj, Autorko, brałam cię bardziej poważnie ;)
  • Bożena Joanna 25.09.2020
    befana_di_campi Z reguły jestem poważna, ale czasami lubię pofolgować.
  • Dekaos Dondi 25.09.2020
    Bożenko Joasiu→No taki ''świecowy tekst'' ale obrazowy, a nawet ciutke baśniowy, gdy sobie wyobrazić, co napisane.
    No i ten tajemny ostatni wers ↔czy ręka kochanka wsparta na śliskiej krawędzi→hmm... o jaką powierzchnię chodzi, jam się zamyślił bardzo... :D →Pozdrawiam:)↔*  *  *  *  *
  • Bożena Joanna 25.09.2020
    Śliska krawędź - oznacza niebezpieczeństwo, którym może być choroba zakaźna, choćby koronawirus. Dlatego wahanie czy będzie on do końca...

    Dziękuję za odwiedzinki i serdecznie pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania