Po raz pięćdziesiąty Literkowa zaprasza do Bitwy na słowa

Witamy i zapraszamy chętnych do kolejnej Bitwy na Prozę. Tym razem inicjatorką fabuły jest Literkowa.

 

Tematem przewodnim jest:

~ Jeden dzień z życia kobiety/mężczyzny.

 

Pani Wisława Szymborska napisała:

"Talent prozatorski to zdolność wyskakiwania z własnej skóry, to umiejętność stawania się w myślach kimś całkiem innym, prezesem spółdzielni, brzuchomówcą w cyrku, kobietą oczekującą dziecka, robotnikiem wysłanym na kurs, wdowcem i pięcioletnią dziewczynką"

 

JEDEN DZIEŃ, a dokładniej kartka z kalendarza. Myśli, fragmenty, czy opisy pojedynczych zdarzeń. Zwątpienia i radość z bycia sobą. Może być realna albo wyobrażona, nie musi być wspomnieniem — dziennik jest tu tylko formą, jaką ma przybrać tekst.

 

Dodatkowym tematem jest:

~ Morderstwo w białych rękawiczkach.

 

Pan Vladimir Nabokov napisał:

"Na mordercę zawsze można liczyć, że błyśnie kunsztowną prozą"

 

MORDERSTWO W BIAŁYCH RĘKAWICZKACH ubrane w codzienność. Spotkanie z mordercą albo z ofiarą. Z przystojnym komisarzem albo z uroczym detektywem dżentelmenem. Powieść kryminalna charakteryzuje się fabułą krążącą wokół zbrodni i wykrycia sprawcy.

 

Nie proponuję żadnych precyzyjnych wskazówek. Pozostawiam Wam pole do popisu. Puśćcie wodze fantazji!

Dwa tematy i dwa wyzwania, aby zaskoczyć Autorów i Czytelnika.

Można pisać na jeden, można obydwa powiązać, a można napisać tylko na drugi. Nie ma żadnych granic. Co do koncepcji i gatunku wszystkie chwyty dozwolone… Do dzieła Szanowni Opowijczycy! Piszemy do 20 października.

Napisz i wygraj. Potrafisz zostać zwycięzcą. W nagrodę to, Ty otrzymasz możliwość podania inspiracji do kolejnej Bitwy.

 

Uwaga!

Autorze, zgłosiłeś już opowiadanie linkiem, ale chciałbyś poddać je kosmetyce, wdrożyć rady czytelników? Nie ma sprawy – zadbaj tylko o to, by nie zmieniać treści opowiadania w trakcie trwania głosowania.

 

Z życzeniami literackich inspiracji. Liczę na Was Kochani — Literkowa

 

*więcej o konkursie w zakładce na Głównej pod stopką KONKURSY i na Profilu.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania