¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (51)

  • nicki 29.09.2020
    Może - ''jak za ciasny but, wciąż uwiera''
  • Narrator 29.09.2020
    Też tak uważam. Liczba pojedyncza ma silniejszą wymowę. Ale może autorce chodziło o coś innego?
  • Szpilka 29.09.2020
    Nicki, wszystko można, ale to klasyk i trzeba trzymać się ramy, jak to rezolutnie Pazura w pewnym filmie zauważył ?

    Po zastosowaniu Twojej innowacji, misternie zbudowana średniówka runie z hukiem jak... nieważne ?
  • Narrator 29.09.2020
    Dobrze wyrażona myśl. Mam nadzieję, nie na osobistym doświadczeniu. A zresztą, nikt nie jest święty.
  • Szpilka 29.09.2020
    Narrator, podmiotu lirycznego nie utożsamia się z autorem wiersza, to nieporozumienie. Dziękuję za dobrze wyrażoną myśl ?
  • Enchanteuse 29.09.2020
    Bardzo mi się podoba układ rymów i wersyfikacja. Już wcześniej wpadłam i od razu wpadł mi w oko, ale myślę... Hmm, trzecia zwrotka trochę burzy rytm, ale w sumie... Szkoda byłoby w tym grzebać, bo wiersz w takim kształcie jest bardzo ok. Och, no i ta bajeczna niedokładność rymów, mega.
  • Narrator 29.09.2020
    Burzyć rytm, nie burzyć... odwieczny dylemat. Czytając ktoś zaśnie, albo straci równowagę. Jeden wiersz, wielu odbiorców, każdy oczekuje czegoś innego. Nie dzielmy włosa na czworo.
  • Enchanteuse 29.09.2020
    Trochę tak, a trochę nie... Ale nie będę się wykłócać. Wiersz jest dobry imo.
  • Szpilka 29.09.2020
    Enchanteuse, dzięki za pochylenie nad wierszem, zatem nie będę grzebać, no i wena poszła w siną dal, a bez weny trudno, jeszcze raz dziękuję ?
  • Szpilka 29.09.2020
    Narrator

    Wszystkie uwagi cenne, żeby w przyszłości ustrzec się błędów ?
  • Dekaos Dondi 29.09.2020
    Szpilko→Prawdy życiowe tu widzę i... dopracowanie
    10/10/10/4→i powtarzane średniówki
    Jedynie co mi trochę wadzi, to powtórki→tuż i błogość.
    Ale może tak chciałaś przecie:)
    A rytm ma każdy człek inny↔Pozdrawiam:)↔5
  • Szpilka 29.09.2020
    Hahahahaha, Dekaos, jak ja lubię Twoje komentarze - "A rytm ma każdy człek inny", zapamiętam sobie jako świetną ripostę ?

    Tak chciałam, dziękuję za wizytę, ale mi humor poprawiłeś, leje u mnie od trzech dni i szlag mnie trafia, wrrr ?
  • Tjeri 29.09.2020
    Przestraszny wiersz.
    Kolejny raz nachodzi mnie refleksja, jak bardzo rym potrafi zamaskować treść. W sensie, że gdybyś to samo napisała w formie wolnej, treść krzyczałaby dramatem. A tak - uderza znienacka. I ostateczne robi wrażenie chyba większe. Na mnie przynajmniej.
    Tekst o wielkiej mocy.
  • Szpilka 30.09.2020
    Tjeri, dziękuję za wielką moc, cieszy, gdy uda się myśli dobrze odzwierciedlić w słowach ?
  • Mnie się czyta jak tekst piosenki, może nie miał wiersz taki być z założenia, ale tak mi się czyta, oczytałem się trochę tekstów piosenek, to pewnie dlatego. Rzekłbym, że jest melodia - no płynie ten wiersz.
  • Szpilka 30.09.2020
    Yanko, dziękuję za melodię, zdarza mi się jeszcze gubić rytm ?
  • Bożena Joanna 30.09.2020
    Zniewolony mężczyzna przez nałóg i kobietę. Nie może wyzwolić się z przyzwyczajeń albo po prostu jest mu tak wygodnie. Jest raczej pogodzony z losem, nudę zabija i alkohol i obcowanie z kobietą, bez której nie ma dla niego istnienia. Smutne prawdy życiowe, ale wiele osób żyje w pseudo buncie, gdyż są przywiązani do lichej codzienności. Tyle moich refleksji.

    Załączam pozdrowienia!
  • Szpilka 30.09.2020
    Bożena, dziękuję za Twoje refleksje, cieszę się, że wiersz czytelny ?
  • Rupert Green 30.09.2020
    Piękny wiersz i do tego skłaniający do rozważań:) Pokazuje, jak bardzo przedkładamy wygodę i tkwienie w rutynie nad tak potrzebną zmianę, 5/5.
  • Szpilka 30.09.2020
    Rupert, no cóż, człowiek jest okrutnie skomplikowany, dość często mu w życiu niewygodnie, stąd pocieszacze, dziękuję za komentarz ?
  • Nibyjak 30.09.2020
    ciekawe rymowanko, aż za dokładne i puentę przydałoba się bardziej zaskakująca
  • Szpilka 30.09.2020
    Nibyjak, to są rymy niedokładne, czyli różnią się identycznością głosek w obszarach rymowanych. Pewnie Ci chodziło o asonanse, też mi się zdarza popełnić wiersz z asonansami.

    Może tak, ale nie zawsze się udaje z przytupem, dziękuję za wizytę ?
  • Nibyjak 30.09.2020
    Szpilka Rzeczywiście po bliższym przyjrzeniu się widzę, że rymy są niedokładne. Sorki, szybko czytałem i tak dźwiękowo je odebrałem bardziej.
  • Szpilka 30.09.2020
    Nibyjak

    Nic się nie stało ?
  • Pasja 30.09.2020
    Męskie poddanie się już za rogiem. Syzyfowa walka z bezsilnością, Przypomina mi się Morfina Twardocha. Facet kiedy postawi kobietę i alkohol na jednej szali, zawsze jest przegrany. Bycie w tym prowadzi do całkowitego ubóstwa. Tytuł pociąg jest dwuznaczny - mknie po torach codzienności i może się wykoleić.
    Pozdrawiam
  • Szpilka 01.10.2020
    Pasja, aha, to miałam na myśli, dziękuję za przybycie ?
  • Alicja 30.09.2020
    Podoba mi się ten wiersz. Tekst przedstawia smutną historię mężczyzny, który nie może poradzić sobie ze swoimi słabościami. Z jednej strony alkohol stał się dla niego czymś ważnym, ale może z drugiej chciałby się już uwolnić z tego nałogu. Potrzeba dużo cierpliwości i silnej woli.
    Pozdrawiam
  • Szpilka 01.10.2020
    Alicja, dość często nam brakuje silnej woli, słabi jesteśmy, dziękuję za komentarz ?
  • Piotrek P. 1988 07.10.2020
    Dobrze mi się ten tekst czytało. Jest życiowy i klimatyczny. 5, pozdrawiam :-)
  • Szpilka 08.10.2020
    Piotrek, dziękuję za komentarz ?
  • laura123 08.10.2020
    niewygodnie - niej to raczej słaby rym, a oceniając wg Twoich standardów, to i "rogiem - wrogie" też nie powala. Jednak u siebie nie widać, prawda?
  • Szpilka 08.10.2020
    Napisz taki jak ja, to wtedy podyskutujemy i nie przemawia przeze mnie arogancja, tylko dobre, wypracowane rzemiosło!
  • laura123 08.10.2020
    To czemu tego rzemiosla nie używasz w wierszach? Chętnie bym zobaczyla. Naprawdę.
  • Szpilka 08.10.2020
    Niewygodnie i uciec od niej, to piękny rym składany, także iĆ już, bo się znowu blamujesz.
  • laura123 08.10.2020
    Moim zdaniem piszesz lepiej od tych, ktorzy jadą gramatycznym i dokladnym, ale do ideału, to jeszcze Ci brakuje. No chyba, że chcesz, by do najslabszych Ciebie porównać, to wtedy tak, świetnie piszesz.
  • Szpilka 08.10.2020
    A to nie Ty nazwałaś mnie poetką? Bardzo niskie, co teraz robisz, już wiem, dlaczego Cię znienawidzili.
  • laura123 08.10.2020
    Szpilka owszem nazwalam, bo gra Ci w duszy i tego nie kwestionuję, ale jedziesz podobnym rymem do mnie, i wytykasz moje, nie widząc swoich. To coś nie tak, nie widzisz?
  • Szpilka 08.10.2020
    laura123

    Już Ci tłumaczyłam, że wiedza kosztuje i nie będę analizować Twoich rymów. Koniec. Kropka.
  • laura123 08.10.2020
    Szpilka no pewnie, ze nie będziesz, bo wtedy i swoje byś musiała...
  • Szpilka 08.10.2020
    laura123

    Tak, tak, miłośniczka piękna jadem strzyka na cały portal, bo ktoś śmiał się do jej rymów przyczepić ?
  • laura123 08.10.2020
    Szpilka przecież nie o rym chodzi a o satyrę, przecież już to napisałaś. Zresztą moj rym podobny do Twojego, to też musiałabyś się do niego przyczepić.

    Ano dwuznaczy jak najbardziej, ale rubaszny, to jak dla mnie, prostacki.
  • Szpilka 08.10.2020
    laura123

    Ale po co to ciągle gadać o tym, jak nic po tym? Będę teraz wychwalać pod niebiosa, szczególnie te z rymami, a jak zapodasz na jakiś konkurs i pojadą po wierszu z grubej rury, to wtedy wspomnisz moją zaledwie uwagę z rozrzewnieniem ?
  • laura123 08.10.2020
    Szpilka to Ty też nie wstawiaj na konkurs, bo i po Tobie pojadą... Hahaha

    Nie mam czasu, później się odezwę.
    Miło bylo... Hahaha
  • Szpilka 08.10.2020
    laura123

    Jakoś nie pojechali, a nagrody leżą na półce ?
  • laura123 08.10.2020
    Szpilka, moje też, ale ja nie lubię się chwalić.

    Uciekam, bo nie mam czasu. Papatki.
  • Szpilka 08.10.2020
    laura123

    Ale nie za wiersze rymowane, papatki ?
  • laura123 08.10.2020
    Piękny rym skladany - o rany!
  • laura123 08.10.2020
    Rozumiem, że nie spodobało Ci się moje zdanie o rubasznych satyrach. Po prostu nie uznaję takiej poezji, uderza w moje poczucie piękna. Zresztą nie.ja jedna tego nie lubię. Niemniej to nie powód, zeby tak atakować, jak Ty. Czyli walić slepakami.
    ,
    Może nad tym się zastanów. Nikt nie musi mieć takiego zdania jak. Można i trzeba się różnić.
    Pa!
  • laura123 08.10.2020
    jak Ty - korekta
  • kigja 08.10.2020
    Biere popcorn i czytam?
  • Szpilka 08.10.2020
    Nom, rozrywka jak się patrzy ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania