...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • laura123 02.01.2021
    Bardzo dobry wiersz, Bożenko. Szczególnie końcówka uderza w czytelnika.
    Oczywiście 5
    Pozdrawiam.
  • Bożena Joanna 02.01.2021
    Bardzo dziękuję za przeczytanie i komentarz.
    Serdecznie pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 02.01.2021
    Bożeno Joanno↔Aż zimno mnie ogarnęło. Znowu taki wizualny tekst. No i koniec.
    Nie wiem dokładnie czemu, ale mi się skojarzył ze bardzo starą piosenką: "Wiatr wionął do mnie, po pustym stepie"
    Pozdrawiam:)↔5
  • Bożena Joanna 02.01.2021
    Nie znałam tej pieśni, dzięki za podanie tytułu, wyszukałam słowa, zesłanie na Sybir najcięższą karą, jaka mogła spotkać patriotę. Smutek i jeszcze raz smutek.
    Pisząc ten wiersz myślałam o nielicznych udanych ucieczkach w czasie Drugiej Wojny Światowej, zimno, głód i nade wszystko nadzieja, aby wyrwać się z piekła na ziemi.
    Dziękuję za przeczytanie i komentarz.
    Załączam życzenia noworoczne!
  • Celina 02.01.2021
    Super, że piszesz i przypominasz o tym. Piątka Bożenko.
  • Bożena Joanna 03.01.2021
    Dziękuję za przeczytanie i pozdrawiam w Nowym Roku!
  • Dekaos Dondi 02.01.2021
    Bożeno Joanno↔Też Najlepszego w tym "Oczkowym'' Roku↔20(21).
    Jest jeszcze pieśń↔"Gdym z kozaki szedł na boje"
  • Bożena Joanna 03.01.2021
    Oczko przynosi szczęście, wierzę, że Nowy Rok okaże się lepszy od minionego. Przeczytałam tę pieśń, niesie jednak smutek jak większość wojennych opowieści.
  • MarBe 03.01.2021
    Biednemu wiatr zawsze wieje w oczy, a bogatemu, nawet diabeł dziecko kołysze.
    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 04.01.2021
    Wiatr w oczy, ale podła aura sprzyja uciekinierom, utrudnia pościg. Jest szansa na wygranie ze śmiercią.
    Pozdrowienia!
  • Pasja 04.01.2021
    Mroźny obraz dalekiej Syberii i gdzieś nadzieja na przeżycie tli się jak światełko w tunelu. Czasem ta zsyłka okazywała się wybawieniem dla wielkich poetów. Tam tworzyli największe dzieła i wracali silniejsi i bardziej dorośli. Dla ludzi północy taka skala zimna to nic nie znaczy. Pamiętam film o Leningradzie i klęska wojsk niemieckich, nie kule pokonały, tylko siarczysty mróz.
    Miłej zimy
  • Bożena Joanna 05.01.2021
    Pisząc ten wiersz myślałam o udanej ucieczce z Kołymy. Pewien Anglik uznał Syberię za przeklętą ziemię, chociaż przebywał tam na własne życzenie, a nie jako zesłaniec. Natura może utrudnić pościg za prześladowanym, wichury mogą zasypać ślady, oblodzić trakty i odciąć drogę pojazdom.
    Zwykle funkcje więzienne sprawowali Rosjanie związani z kręgami bliskimi KGB, więc trudno im było również przystosować się do życia w warunkach ekstremalnych.
    Dzięki za czytanie. Załączam serdeczne pozdrowienia!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania