Podpis

My, Polacy, lubim najsampierw dostawać w skórę, a potem rzewnie płakać. Deliberować ziejąc naokół świętymi ogniami oburzenia. Radośnie wspominać piękne katastrofy uciesznie chlipiąc nad rozlanym mlekiem. Zachodzić w głowę, dlaczego i za jakie grzechy nas wykiwano. Dlaczego daliśmy się zwieść, omamić, kolejny raz wydymać bez mydełka Fa.

 

My, Polacy, lubim traktaty; słowo na papierze, okraszone zawijasowym gryzdem, złożone przez Prokurenta Ważnego Państwa, w moment po przystawieniu pieczęci, okazuje się frazesem, humbugiem, kartą niestrawnych dań; lecz my, Polacy, jak żaden inny naród, okrutnie wierzym w coniebądź podpisanego: w solenne przyrzeczenia, obietnice bez pokrycia lub huczne deklaracje składane na wiatr.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • befana_di_campi dwa lata temu
    Widocznie nie jestem Polką, ponieważ nie wierzę. Zanadto - może nie tyle mnie - co pradziadów, okukano.
  • nerwinka dwa lata temu
    Befanko roztomiła!
    Co się stało, że mnie nie krytykujesz? Czyś nie chora?
    pozdrawiam połowicznie
  • Andi Perry dwa lata temu
    "Lubim" to po rosyjsku, "lubymo" po ukraińsku, a "lubimy" po polsku.
  • nerwinka dwa lata temu
    Andy Perry
    bardzoś to rezolutnie wywiódł, Rochu Kowalski
  • Andi Perry dwa lata temu
    nerwinka :)
    W polskim języku "lubim" jest używane gwarowo, trudno mi wykryć rejon Polski, ale kiedyś słyszałem takie użycie.
    Fajne jest pokrewieństwo gwarowej końcówki czasownika "- ta" liczby mnogiej drugiej osoby z włoskim -te.
    Ogólnie odmiana w liczbie mnogiej jest dość podobna do słowiańskich.
    wł: "Amia - mo" ukr. "luby - mo".
    Nie wiem dlaczego takie podobieństwo, bo włoski i polski to dość odległe języki.
  • Marian dwa lata temu
    Komentowałem to już u konkurencji.
    Pozdrawian.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    My Polacy lubimy mówić w imieniu Polaków?
    Pozdrawiam
  • nerwinka dwa lata temu
    Józwa Kemilk
    przeważnie większość człeków, to wiecownicy

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania