"Podróż w nieznane" *

Był Rok 1984 Błękitnego Lotosu. Światem rządziła Łysa śpiewaczka imieniem Lolita. Mieszkała na Pustyni Tatarów z Kochankiem Lady Chatterley – Wielkim Gatsby. Od stuleci trwała Wojna światów.

 

Aurelian Obcy W poszukiwaniu straconego czasu niczym Mały Książę już niedługo miał wyruszyć w Podróż do kresu nocy, by Czekając na Godota wypowiedzieć Imię Róży przed Różoukrzyżowaniem, kiedy nastąpi Przemiana.

 

Marzył o tym każdego dnia i każdej nocy. Wszystkie ważne informacje zapisywał w Kronikach marsjańskich, a na początku każdego miesiąca sporządzał Protokół dla Lolity. Oprócz tego prowadził prywatny Dziennik, w którym zapisywał słowa Pogardy dla swojego ciemiężyciela Władcy Pierścieni, przez którego został ujęty w niewolę i skazany na życie i badanie czerwonej planety. Ale już niedługo miała skończyć się jego Dola człowiecza.

 

W odmęcie uczuć minęło Sto lat samotności i wreszcie Aurelian wyruszył w Cudowną podróż na Proces Generała martwej armii, poplecznika Władcy.

W drodze, przemierzając Czarodziejską górę, spotkał komandorów Mistrza i Małgorzatę oraz Ulissesa z ich obrońcą wielkim, kudłatym Psem Baskerville’ów, który niestrudzenie Buszował w zbożu, zarastającym Archipelag GUŁagu.

 

Zmęczeni po podróży rozpalili ognisko Pod wulkanem czując i słysząc Wściekłość i wrzask żołnierzy, zaś po krótkiej dyskusji o skazanych na banicję Fałszerzach - Martinie Edenie i Teresie Desqueyroux oraz bardzo trudnym Wyborze Zofii, zapadli w Głęboki sen.

Obudziła ich Oblubienica Pana - Matka Boska Kwietna trzymająca w dłoniach Kamień filozoficzny, szeptała Komu bije dzwon, Dzieci Pólnocy, bo już wszystko Przeminęło z wiatrem…

 

Ponownie zasnęli, obudzeni Pod słońcem szatana głośno stwierdzili, że to Fikcje, albo Żart i po skromnym śniadaniu rozstali się czując w sercu Smutek tropików, więc rzekli Witaj, smutku i ruszyli w swoje strony.

 

Aurelian odwrócił się w stronę przyjaciół i przyglądając jednemu z nich zadał sobie pytanie – Czy to jest człowiek? - jednak nie zastanawiał się nad tym dłużej. Cieszył się, że Proces zakończy wojnę i zacznie się Nowy wspaniały świat.

 

______

 

*Tytuł powieści A.Christie

~~~~~~~~~

W utworze zostały wykorzystane niektóre tytuły z listy 100 książek XX wieku ogłoszonej w dzienniku "La Monde" - wikipedia

~~~~~~~~~

03 marca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Pisarzy

~~~~~~~~~

Międzynarodowy Dzień Pisarzy ustanowiony został w 1984 roku przez PEN Club. Jego celem jest promowanie literatury, oraz obrona wolności słowa i rozwój społeczności pisarzy na całym świecie. Przy okazji święta organizowane są spotkania autorskie oraz wieczory literackie.

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Kiguś↔Kto, jak nie Ty, potrafiłaby tak wpleść tytuły w tekst, którego najlepiej czytać "Tam gdzie rosną poziomki"
    a "Ptaki" nie atakują i "Ogniem i mieczem" nie trza się bronić:)?↔Ciekawie napisałaś i wszystko pasi dosie:)
    No i zakończenie↔"Nowy wspaniały świat":)↔Pozdrawiam, chrupiąc słone paluszki malarza??↔%
  • kigja dwa lata temu
    Nowy wspaniały świat bez zbrojeń wojennych, zbrodni, chorób i całego zła pochodzenia ludzkiego z całego serca życzę Światu.
    Ślicznie dziękuję Dekosiu za komentarz i serdecznie pozdrawiam z oceanicznymi paluszkami ??
  • Noico dwa lata temu
    Mowa trawa.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Kigja↔Dzięki za "oceaniczne paluszki" Tak raczej niestety nigdy nie będzie. Przynajmniej na tym świecie. Ale można chociaż nieustannie się do tego zbliżać:)?
  • yanko wojownik 1125 dwa lata temu
    Wojna Światów, to XIX w. ale faktycznie na liście https://pl.wikipedia.org/wiki/100_ksi%C4%85%C5%BCek_XX_wieku_wed%C5%82ug_Le_Monde
    bo to idzie o popularność, nie kiej napisano, zapewne. Jako jedyna z ujętych, napisana przed 1900 r. który był przecież ostatnim rokiem XIX stulecia, co za tym listę powinni byli ogłosić pod koniec 2000 lub wręcz w 2001 i "Lord Jim" z 1900 - nu francuskie naliczanie... Ale Tomasz Beksiński popełnił samobójstwo z przeświadczeniem, że z końcem roku 1999 kończy się wiek, aż tak bywa mylnie.

    Lektura ciekawa, robiłem takie zabawy z frazami z różnym piosenek, tudzież ich tytułami. Z kniżkami dużo ciekawiej - miszczostwo i można ludziów dołuczyć, co winni przeczytać na bank - wstyd, połowy listy nie czytałem, ale ze słyszenia znam większość, Nie wszystkie jednak bym też chciał przeczytać jak "Przygody Galla Asteriksa" jeśli to taki banał, jak kreskówka, czy film, to nigdy.
  • kigja dwa lata temu
    Dziękuję za komentarz, yanko.
    Literackie zabawy są najfajniejsze.
    Zdrówka.
  • Pan Buczybór dwa lata temu
    Pomysł dobry, wykonanie również. No i ten tekst całkiem dobrze może spełniać rolę przechowywacza wielkiej literatury, po którą trzeba prędzej czy później sięgnąć.
  • kigja dwa lata temu
    Dziękuję Panie Bu, ale jednak za mało użytych rekwizytów na przechowywanie.
  • Anonim dwa lata temu
    No i pięknie. Jak ktoś nie wie, co czytać, to już wie ;) Czytałem tego z połowę.
    Podobało siem.

    Pozdrox!
  • kigja dwa lata temu
    Antoni, dziękuję za czytanko i komentowanko?
    Ja przeczytałam z tego może dwie, ale kiedyś nadrobię? i Cię przegonię?
    Trzymaj się na slamie?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania