Poezja (Strofa Spenserowska)

..

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (93)

  • Tjeri 20.10.2020
    Nie czuję się mocna w meandrach sylabotonizmu i może ktoś lepszy mnie poprawi - mnie wychodzi, że autor nie posługuje się w tym wierszu jambem, który oprócz konkretnego rymowania jest najważniejszą cechą strofy spencerowskiej. Jeśli się mylę, z góry przepraszam (patrz pierwsze zdanie) i proszę autora o opis akcentów w tym tekście (dla nauki mojej i innych czytelników).
  • Narrator 20.10.2020
    Nieodparte pragnienie reprodukcji wyrażone w sposób jakże subtelny.

    „jej samogloskę w odzie do młodości” -> „jej samogłoskę w odzie do młodości” (w ferworze uczuć chyba zgubiłeś kreskę w ł?)
  • Szpilka 20.10.2020
    Nom, ja też bym się chętnie douczyła o stopach metrycznych i zestrojach akcentowych, bo gdy kiedyś miałam ochotę zgłębić temat, to materiałów w Necie nie było. Zatem gotowa jestem nadrobić braki, gdy tylko Autor zechce przystępnym językiem wyklarować ?
  • Tjeri 20.10.2020
    Kurczę, liczyłam na Ciebie, Szpilko. Próbuję sobie tę wiedzę usystematyzować, ale nie jest to proste.
    Może autor coś rozjaśni.
  • kigja 20.10.2020
    Ja też liczę na to, że Szpilka poprowadzi kącik poezji klasycznej, bo ma dużą wiedzę w tym zakresie.

    I tym samym wprowadzi Weekend z Klasyką.

    ?
  • Szpilka 20.10.2020
    Tjeri

    Dyć książkę trzeba zakupić i przeczytać, żeby jakieś pojęcie mieć, to zagadnienie, które się zgłębia na studiach filologicznych:

    https://www.krzysztofgajewski.info/pdf/dydaktyka/poetyka/prezentacje/wersologia.pdf
  • Szpilka 20.10.2020
    Kigja

    I będzie jak w przysłowiu - uczył Marcin Marcina, a sam głupi jak ?

    ???
  • Tjeri 20.10.2020
    Ano mało netowych źródeł, to fakt. Dzięki!
  • Jamazur69 20.10.2020
    Strofa spenserowska (ang. Spenserian stanza) – typ strofy składającej się z dziewięciu wersów, w tym ośmiu jambicznych pięciostopowych i jednego sześciostopowego, rymowanych ababbcbcc[1][2]. Ten układ strofy wiersza charakterystyczny był dla angielskiego poety Edmunda Spensera, w którego twórczości po raz pierwszy się pojawił[3]. Najstarszym świadectwem użycia tej formy jest The Faerie Queene (1596)[4]. Strofą spenserowską posługiwali się liczni poeci angielscy w tym Robert Southey[5], George Gordon Byron (Wędrówki Childe Harolda), Percy Bysshe Shelley (The Revolt of Islam, Adonais) i John Keats (Wigilia świętej Agnieszki). W Polsce używali jej Juliusz Słowacki i Jan Kasprowicz.
  • Szpilka 20.10.2020
    Jamazur, ale co komu po przeklejonej definicji, zaprezentuj, jak wygląda wiersz pisany jambem. O!
  • Jamazur69 20.10.2020
    Szpilka Spróbuj sama napisać a zrozumiesz.
  • Szpilka 20.10.2020
    Jamazur69

    a Ty napisałeś jambem?
  • Jamazur69 20.10.2020
    Szpilka Zostawiam to Tobie , przecież ty wszystko wiesz. Pozdrawiam
  • Tjeri 20.10.2020
    Jamazur69
    Definicję znamy. A możesz rozpisać akcenty u siebie? (W celu ukazania jambu)
  • Szpilka 20.10.2020
    Jamazur69

    Tobie zadano pytanie, otóż nie wiem i zawsze to podkreślam. Napisałeś strofą spenserowską, to o niej opowiedz.
  • Szpilka 20.10.2020
    Tjeri

    Jak zwykle sianem się wykręcił ?
  • Tjeri 20.10.2020
    Szpilka liczę na to, że autor jednak rozjaśni.
  • Szpilka 20.10.2020
    Tjeri

    Nic nie rozjaśni, bo on pojęcia nie ma o stopach metrycznych i zestrojach akcentowych. Znalazłam wiersz Mickiewicza pisany jambem:

    Słowiczku mój! a leć, a piej!

    Sło­wicz­ku mój! a leć, a piej!
    Na po­że­gna­nie piej
    Wy­la­nym łzom, speł­nio­nym snom,
    Skoń­czo­nej pio­sn­ce twej!

    Sło­wicz­ku mój! twe pió­ra zzuj,
    So­ko­le skrzy­dła weź,
    I w ostrzu szpon, zo­ło­to-stron
    Da­widz­ki hymn tu nieś!

    Bo wy­szedł głos, i padł już los,
    I taj­ne brze­mię lat
    Wy­da­ło płód! i stał się cud!
    I roz­ra­du­je świat.
  • Tjeri 20.10.2020
    Szpilka no właśnie przy okazji wierszy Asnyka poczytałam trochę o trocheju i jambie, tu nie widzę tego porządku. Ale mam kłopot z wysłuchiwaniem akcentów, dlatego zupełnie nie czuję sie dokształcona i kompetentna do formułowania zdecydowanych sądów... To chyba rodzaj wiedzy, który najlepiej przyswaja się słuchając wykładu. Ale mam ochotę na zanurkowanie w tę tematykę, może za jakiś czas będę mogła pewniej o tym dyskutować. ;)
  • Szpilka 20.10.2020
    Tjeri

    Ja też się nie czuję kompetentna, trudne zagadnienie, też bym posłuchała wykładu, bo tak na sucho z Internetu idzie jak po grudzie i zniechęca.

    Zatem nurkuj, może się nie zniechęcisz ?
  • kigja 20.10.2020
    Matko, jakie to wszystko skomplikowane?

    Jamby
    Jambojety
    Ko ko dżamba
    Elo makareno
    ?
  • Szpilka 20.10.2020
    Ano, skomplikowane, ale nie ma się co łamać, wystarczy pisać na ucho i dobrze będzie ?
  • laura123 20.10.2020
    Ale żeście się wzięły za biedaka... niczym zlot czarownic.?
  • Szpilka 20.10.2020
    Nom, swój do swego w niewiedzy ciągnie, co nie? ?
  • laura123 20.10.2020
    Szpilka dokładnie?

    Jeszcze trochę, to nikt poza Waszym gronem nie odważy się niczego napisać.
    Uśmiałam się... ?
  • Szpilka 20.10.2020
    laura123

    Z czego? Jak się coś prezentuje, to wypada mieć o tym pojęcie, nieprawdaż?

    I jak autor teraz wygląda? Ja zza krzaka ?
  • Szpilka 20.10.2020
    *jak
  • laura123 20.10.2020
    Szpilka czemu u kigji tych błędów nue widzisz, a nawet znajdujesz uzasadnienie?
    Nie ma to, jak jeść sobie z dziobkow, co nie? ?
  • Szpilka 20.10.2020
    laura123

    Kigja nie prezentuje nowych strof, Kigja chce się uczyć form klasycznych, a nauczyciela nie ma, może Ty się zdecydujesz ?
  • laura123 20.10.2020
    Szpilka nie mam czasu na głupoty. Zresztą, Wy we trzy, jestescie najlepsze!

    Narka.?
  • Szpilka 20.10.2020
    laura123

    Nom, wiedza to głupota, tak trzymaj!

    Ciao ?
  • laura123 20.10.2020
    Szpilka ja kiedys, przed laty próbowałam i zero efektów, ale przy Tobie mogą być. ?
  • Szpilka 20.10.2020
    laura123

    Nie próbowałaś, wyszydzałaś tylko, do kłamstw dobra pamięć potrzebna ?
  • laura123 20.10.2020
    Szpilka ja nawet na przykładach pokazywałam, ale kto by to pamiętał... chociaż kigja na pewno pamięta, wszak za to mnie znienawidzila.

    Ale dzisiaj mnie przebilyscie, bezdyskusyjnie. Podoba mi się to.

    Tak trzymać, a tylko Was będziemy czytać. Papatki.?
  • Szpilka 20.10.2020
    laura123

    Tjaaaaaaaaaaaa, to oznacz jamby w wierszu Jamazura, skoro taka mocna jesteś ?
  • laura123 20.10.2020
    Szpilka napisz jeszcze, ze wiersze mogą pisać jedynie osoby po filologii... i przede wszystkim na słabych portalach. ?

    Tjeri oznaczy, zna się?
  • Szpilka 20.10.2020
    laura123

    No przecież pokazywałaś i uczyłaś, to jak to?

    Kłamstwo ma krótkie nóżki, co nie? Często powtarzam, że uczciwej powiedzieć - nie wiem, niż udawać, że się wie ?
  • laura123 20.10.2020
    Szpilka pokazywałam rym częstochowski, banalny, gramatyczny... przecież tylko takim kigja się posługuje. Nie zauważyłaś, prawda?

    Ale Ty kombinujesz, jak koń pod górkę. Fajne to.?
  • Szpilka 20.10.2020
    laura123

    Oj, ależ skomplikowana wiedza, gdzież nam maluczkim do takiej, brawo Laura!

    To może oznacz sylaby obligatorycznie bezakcentowe lub monosylaby niepełnoznaczne i określ ich wyrazistość realizacji wzorca.

    Co to dla Ciebie! ?
  • laura123 20.10.2020
    Sorry, ale w pracy jestem. A tak fajnie się konwersuje, aż żal...?
  • laura123 20.10.2020
    Szpilka weź się za to z Tjeri i kigja. Pozniej zobaczę i będę podziwiać. Serio.?
  • Szpilka 20.10.2020
    laura123

    Przecież i tak nie zrozumiesz, bez urazy ?
  • laura123 20.10.2020
    Szpilka co tam ja, wszak Wy dla przyszłości Narodu...?
    Ja naprawdę nie mam czasu. Sorki.
  • Szpilka 20.10.2020
    laura123

    No Ty, no Ty się za nauczanie innych chcesz brać, bo ja to tylko mogę się wiedzą podzielić, ale nie z każdym ?
  • kigja 20.10.2020
    laura123

    Wzięłabym się "za to", ale NIE MAM WIEDZY, jaką mają Szpilka i Tjęri.

    Zresztą Ty też nie masz?
  • laura123 20.10.2020
    Szpilka nie rozsmieszaj mnie, bo ja w poważnych rzeczach siedzę, tyle szczęścia, że sama w pokoju... ?

    Kigja, tak trzymaj, słodz dziewczynom jak najdłużej, choćby do skończenia świata. To Twoje być albo nie być. ?
  • Szpilka 20.10.2020
    laura123

    Boli, gdy robak zawiści gryzie?

    Nie martw się, to typowo polska cecha, zatem z krwi i kości jesteś ?
  • kigja 20.10.2020
    laura123

    Ale ja wszystkim słodzę?
    Bo lubię. Bo człowiek potrzebuje atencji. Potrzebuje dobrego słowa.
    Początkujący autorzy są niczym pisklaki, które uczą się latać, każdy z nich potrzebuje przewodnika, aby nie skończył, jak Ikar.

    Teraz widzę, że twoje tłumaczenia o braku cierpliwości do nauki innych są kłamstwem, bo nie posiadasz odpowiednich narzędzi do nauczania, jaką jest WIEDZA.

    Jesteś utkaną piwierzchnią, bez głębi.

    Wszyscy myśleli, że jesteś wybitnie mądra, ale w końcu Ktoś cię zdemaskował.
    Miło patrzeć, kiedy się ośmieszasz.
  • laura123 20.10.2020
    Szpilka jakiej zawiści i o co? Chyba nie sądzisz, że dobrze bym się czuła wśród czarownic? ?
  • kigja 20.10.2020
    laura123

    Jesteś osobowością kameleonią.

    Żal mi cię. Tak po ludzku. Żal.
  • laura123 20.10.2020
    kigja naprawde? Gdybyś chociaż ociupineczke miała wiedzy, to nie byłabyś kigja... ?

    Żałuj siebie. Zobacz, ja jestem wolna jak ptak, nic mnie nie ogranicza, a Ty bez przychylnosci innych... sama wiesz.

    Miło było, naprawdę. ?
  • kigja 20.10.2020
    laura123

    Wolna, jak ptak?
    Twoje zachowanie pijanego bluszcza świadczy zgoła o cxymś innym.

    Wolny człowiek ceni wolność, tak bardzo, że potrafi ofiarować ją innym.

    A ty, co potrafisz ofiarować innym, lauro?
  • kigja 20.10.2020
    Ale zaszpiliła?
  • Puchacz 20.10.2020
    żenada
  • laura123 20.10.2020
    O, przyjaciel Tjeri na horyzoncie. Walcz, Mirus, niech dama będzie z Ciebie dumna... ?
  • Puchacz 20.10.2020
    żenada
  • laura123 20.10.2020
    Naskoczyly na chlopaka, chociaz on pewnie nawet nie wie, o czym piszą. Nie pokażą na przykladach, tylko jedna przez druga madrzejsza.
    To faktycznie żenada. Wracam do pracy.
  • kigja 20.10.2020
    Ty przez lata robiłaś to samo.
    ?
  • laura123 20.10.2020
    kigja zapomnialas już jak poprawialam Twoje wypociny? Super! ?
  • kigja 20.10.2020
    laura123

    Pamiętam twoje wyzwiska.
    Pamiętam twoje szkalowania.
    Pamiętam twoje złośliwości.
    Pamiętam twoje wyszydzania.
    NIE PAMIĘTAM twojej POMOCY.

    Zrobiłaś to jeden jedyny raz,
    przy BYŁAM JESTEM BĘDĘ.
  • Tjeri 20.10.2020
    Lauro - ode mnie będzie jeden wpis. Od Tjeri z daleka. Nie życzę sobię wycierania gęby moim nickiem.
    A teraz proszę, wskaż - gdzie naskoczyłam na autora? Konkretnie.
    Coś mi mówi, że zaraz zobaczę coś o braku czasu. Nie ma w moich komentach ani w fragmentu agresji. Czego nie można powiedzieć o Tobie. Gdzie przychodzisz, robisz awantury. Kiedy brak Ci argumentów, szkalujesz nieobecnych (ile razy użyłaś mojego nicka w rozmowie nie ze mną? I nawet nie wspominam sprawy za którą poprzednio wyleciałaś z portalu).
    A teraz wracam do tematu:
    gdzie naskoczyłam na autora?
  • Puchacz 20.10.2020
    Tjeri To norma u niej.
  • laura123 20.10.2020
    Tjeri, pozwalałas i Ty sobie nie raz, wycierac gębę moim nickiem, więc nie przesadzaj.

    Naskoczylas pytając o naprawdę zawiłe rzeczy. Żeby poznać zasady pisania wierszy sylabotonicznych trzeba być naprawdę obcykanym, no chyba, że jest się Kochanowskim i potrafi zrobić to jedynie ze sluchu. Niemniej zagłębić się w te meandry sylab akcentowanych i nieakcentowanych, odczuć rytm, dopasować układ wersow, by powstały zestroje akcentowe, to jest wyższa szkoła jazdy. A gdy jeszcze weźmie się pod uwagę że to wszystko zbudowane na poezji antycznej, to ręce opadają. Te trocheje, amfibrachy, jamby, daktyle itd i wiedza, gdzie w trochejach pada akcent, a gdzie w amfibrach, dodatkowo, że jamb, to odwrotnosc trocheja... ja bym nigdy na coś takiego się nie porwala.

    Autor pisze, że chodzi na warsztaty i próbuje. Uznanie za to, że chce mu się, że ma ambicje. Wiadomo, że nie od razu napisze jak Slowacki, czy Mickiewicz... Wy tu jedna przez drugą, zeby Wam wyjaśnił, gdzie padają akcenty i czy to jamb, czy nie.
    On niczego Wam nie musi wyjaśniać, same spróbujcie coś takiego napisać, albo choćby poznać zasady. Ja ich nie znam, dla mnie za trudne. Ale dla Was, moze to być bułka z masłem.

    No, i tyle ode mnie.?
  • Tjeri 20.10.2020
    laura123
    "Tjeri, pozwalałas i Ty sobie nie raz, wycierac gębę moim nickiem, więc nie przesadzaj."

    Nie, nigdy się do tego nie zniżyłam. Jeśli o Tobie - to tylko do Ciebie. Gdyby było tak jak mówisz, to ja bym stąd wyleciała, a to Ty przecież właśnie za to podłe zachowanie (i inne obrażanie użytkowników) dostałaś bana. Więc jeszcze raz: nie życzę sobie wycierania gęby moim nickiem.

    "Naskoczylas pytając o naprawdę zawiłe rzeczy."
    Naprawdę chcesz się tak ośmieszać? Moje pytanie było grzeczne, nieatakujące i do tego zawierało przyznanie do własnej niepewności w temacie. Nie zakładałam swojej racji, bo stawiam pierwsze kroki w tej dziedzinie. Na szczęście komentarze są publiczne i każdy może się przekonać jak wyglądał mój.

    Poza tym, dlaczego z góry oceniasz źle autora? Dlaczego zakładasz jego niewiedzę? Autor jako jedyny na forum (przynajmniej ja nie kojarzę innych) napisał wiersz, który opatrzył dopiskiem "strofa spenserowska". Przyznał też, że chodzi na poetyckie warsztaty. Skąd więc Twoje założenie, że się na tym nie zna?

    To tyle ode mnie dla Ciebie. I tak za dużo, bo wpis miał być jeden.

    Autora przepraszam za spam pod jego tekstem - miałam nadzieję na inną dyskusję.
  • laura123 20.10.2020
    Może w wolnej chwili poszukam odniesień, na razie nie mam czasu.

    Ja nikogo nie ocenialam, zobaczyłam ilość wpisów i domaganie się wyjaśnień, mało tego stwierdzeń, ze Autor na pewno nie wie i nie odpowie - dlatego zareagowałam.

    Autor nie ma żadnego obowiazku odpowiadać i wyjaśniać. Kto nie wie i potrzebuje odpowiedzi na swoje pytania, może ich poszukać u źródeł.
    Zagłębić się w temat, poznać zasady i wtedy ewentualnie napisać swoje zastrzeżenia.

    Jesteś na portalach na tyle długo, że ta wiedza nie jest Ci obca.

    Amen.
  • kigja 20.10.2020
    Cóż za hipokryzja!
  • Szpilka 21.10.2020
    laura123

    Tak, tak, stary numer, zagdakać temat, żeby własną ignorancję ukryć. Tjeri zauważyła i słusznie, a Garść udowodniła, że wiersz nie jest napisany jambem. Koniec. Kropka.

    Można chodzić na warsztaty, tam nawet głuchego na trąbce nauczą grać, będzie grał, tylko jak?
  • laura123 21.10.2020
    Szpilka no i co teraz będzie? Trzeba zabronić Autorowi pisać, spalić mu zeszyty, wygonić z portalu? Czy jakieś inne tortury przewidujesz?
  • Szpilka 21.10.2020
    laura123

    I nic z tego, niech SE pisze, jak chce, sama tak niedawno stwierdziłaś, że każdy SE może pisać, jak chce ?
  • laura123 21.10.2020
    Szpilka a to mnie rozczarowałas... myślałam, że będzie jakaś rewolucja albo przewrót co najmniej... wracam do makijażu. Papatki.
  • Puchacz 20.10.2020
    Lepiej wracaj
  • laura123 20.10.2020
    Słabo Miroslawie, dama nie będzie zadowolona.?
  • Puchacz 20.10.2020
    Przestań się kompromitować więcej niż trzeba.
  • laura123 20.10.2020
    To jeszcze za słabo, Mirus. Stać Ciebie na wiecej...
  • Puchacz 20.10.2020
    Szkoda mojego wysiłku na ciebie.
    Po prostu coś ci uświadamiam.
  • kigja 20.10.2020
    Mirek,
    Po co Ci to?
    Ona teraz będzie wywlekała Wasze sprawy.
    Nie pozwól na to.
  • Puchacz 20.10.2020
    kigja To też u niej norma.
  • laura123 20.10.2020
    Chociaz, jak sobie przypominam, Ty nawet nie stanales w obronie damy, gdy Hal po niej jechala, wiec nie.ma czego oczekiwać...

    Ty mi uswiadomiles? Dobre!

    ?
  • kigja 20.10.2020
    Miłego dnia. Uciekam, bo ona robi to specjalnie.

    Uwaga!
    to
    PROWOKACJA!
  • Garść 20.10.2020
    Jamb to taki układ sylab w wersie, gdzie naprzemiennie pojawia się sylaba nieakcentowana (n) i akcentowana (A)
    Czyli tak trzeba dobrać wyrazy, aby pojawił się szyk: nAnAnAnAnA
    Przykład (z Wik)i:

    Kró-lu-je / w mgłach / świsz-czą-cy / wiatr
    (n - A) - (n/ A) /(n - A) - (n / A) ----- > nAnAnAnA, czyli są tu 4 jamby

    Tutaj:

    Po- e-zja / nie-sie /go- rą- czkę /mych /u-czuć
    ( n - A) - (n / A) - n / (n - A) - (n / A) / A - n ----> nAnAnnAnAAn

    ga – sząc/ pra - gnie - nia / kwi - tną - cej /mi – ło - ści,
    A - n / n - A - n / n - A – n / n – A - n ----> AnnAnnAnnAn

    Mogę się mylić, ale chyba raczej nie.

    Ale I tak brawa za uwzględnienie pozostałych warunków tej strofy.
  • Tjeri 20.10.2020
    I mnie podobnie wyszło, choć ja mam problem z wysłuchiwaniem (przez co sama gubię rytm w swoich wierszach).
    Mam pytanie - o pierwsze słowa trzysylabowe, które zaznaczyłeś inaczej. (n-A) Ja kombinowałam nAn - są tu jakieś zasady?
  • Garść 20.10.2020
    Te nawiasy tylko po to, aby zaznaczyć jamb. W wyrazie poezja - nAn, w pragnienia - też nAn.
  • Tjeri 20.10.2020
    Chodzi mi o pominięcie tej środkowej sylaby.
  • Tjeri 20.10.2020
    A teraz dopiero mi odświeżyło i widzę, że odpowiedziałeś. Rozumiem, dzięki!
  • Jamazur69 22.10.2020
    Dziękuję
  • kigja 20.10.2020
    Kompletnie nic z tego nie rozumiem?
  • Ja nawet tego nie czytałem.
  • już czytałem , rym za prosty, ale nie całkiem banalny.
  • kigja 20.10.2020
    yanko wojownik 1125
    Miałam na myśli komentarz Garścia o jambie. Czarna magia :(
  • Szpilka 21.10.2020
    Kigja, czarna magia to nie jest, ale trzeba trochę przysiąść i się pouczyć, warto zacząć od akcentu w języku polskim, na video pani Garwol pięknie oznacza akcenty:

    https://www.youtube.com/watch?v=8I4pIrCM34Q

    A tu akcent zdaniowy:

    https://www.youtube.com/watch?v=qPU3G-Iu9ak

    W poezji polskiej wyróżniamy pięć rodzajów stóp:

    / - trochej - sylaba akcentowana i nieakcentowana
    - / jamb - sylaba nieakcentowana i akcentowana
    / - - daktyl - sylaba akcentowana i dwie nieakcentowane
    - / - amfibrach - nieakcentowana i akcentowana, nieakcentowana
    - - / anapest - dwie nieakcentowane i akcentowana

    W języku polskim występują naturalne trocheje, to każdy wyraz dwusylabowy np. myszka, była.

    Naturalnych jambów jest mało np. aha, dlatego tworzy się zestrój, czyli łączy z innym wyrazem nieakcentowanym.

    Daktyla też mało w naszej mowie - fizyka, logika, mieliście.

    Amfibrachy występują naturalnie w polskim, są to prawie wszystkie wyrazy złożone z trzech sylab np. kolega.

    Anapestów niemal nie ma w naszej mowie, tworzy się za pomocą odpowiednich wyrazów.

    Akcent to nic innego jak głośniejsze wymówienie sylaby, czyli recytujemy wiersz i staramy się zaznaczyć wyróżniające się sylaby, nie zapominając, że akcent w języku polskim jest paraksytoniczny, czyli pada na ogół na drugą sylabę od końca. A potem próbujemy przyporządkować odpowiednią stopę do wiersza i tak np.
    wiersz Miłosza "Walc" napisany jest amfibrachem, czyli sylaba akcentowana występuje między nieakcentowanymi:

    Już LUstra | dźwięk WALca | poWOli | obRAca
    I ŚWIEcznik | koŁUjąc | odPŁYwa | w głąb SAL.

    W drugim wersie na końcu brakuje sylaby nieakcentowanej, ale tak się robi dla uzyskania rytmu ?
  • kigja 21.10.2020
    Szpilka

    Na razie nie ogarniam tych zawiłości, ale może mnie olśni przy s-tworzeniu klasycznej strofy.

    Dziękuję za próbę wyklarowania meandrów ojczystego jezyka.
    Pozdrawiam
  • Szpilka 21.10.2020
    *paroksytoniczny
  • Szpilka 21.10.2020
    Kigja

    Wszystko się może zdarzyć ?

    https://www.youtube.com/watch?v=3YxOZQqNYY8

    Anita Lipnicka

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania