Południca

W morzu zboża, w słońcu pełnym

przysnął chłopak w chwili przerwy

oczy senne wnet otwiera

bo głos czyjś się w sny mu wdziera.

Starowinka przydreptała

stoi przy nim osowiała

ręce stare, pomarszczone

tylko oczy ma zielone

rzecze cuda o dziewczynie

co z namiętnych czynów słynie.

Ruszył chłopak nie pytając

biegnie szybko niczym zając

i dopada cud-niewiastę

skóra niczym alabaster

usta - czerwień jak czereśnie

kwiatem pachnie jednocześnie

serce jemu miłość ściska,

wnet... dziewczyna brzydnie z pyska...

serce jego wciąż ściśnięte

w trupie palce owinięte

oddech ginie, chłopak także

światło w oczach oddał marze

a jej oczy uśmiechnięte

mają kolor - zieleń-miętę.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (25)

  • Tina12 07.07.2016
    I morał z tego taki, by nie cenić książki po okładce.
    5
  • pharunwh 07.07.2016
    Oraz nie przebywać na polu w południe i znać się na rodzimych wierzeniach i legendach ;)
  • Tina12 07.07.2016
    pharunwh
    Otóż to.
  • xxECxx 07.07.2016
    Na początku myślałam, że będzie nazbyt banalnie, ale NIEEE...
    Bardzo rytmiczne i lekkie, i muszę zaznaczyć, ze jest w tym fabuła :) Chociaż zakończenie nie jest pozytywne to przyjemnie mi się zrobiło.
    I widzę, ze jest tu jakaś geneza przy powstawaniu tego wiersza :)

    PS. Wymyśliłam tytuł :)
  • pharunwh 07.07.2016
    No niestety spotkania z południcami z natury nie kończyły się dobrze :) ostatnio mam bardzo silny klimat na słuchanie folku i uzupełnianie wiedzy z rodzimych wierzeń więc i pewnie mały cykl wierszy na ten temat powstanie, tym bardziej że jestem lekko zmęczony "Uczuciami ukrytymi w pionie".
  • xxECxx 07.07.2016
    pharunwh to może napisz opowiadanie o zasłyszanej legendzie :)
  • pharunwh 07.07.2016
    xxECxx Musiałbym kiedyś spróbować - co prawda nie jestem przekonany do tworzenia takiej formy ponieważ nie uważam się za szczególnie uzdolnionego w tworzeniu opisów. Same opowiadania, to co się tam dzieje itd - ok, ale w takich powinny być opisy - złotego pola, słońca, nieznośnego upału a to jest póki co moja słaba strona... z drugiej strony - praktyka czyni mistrza :) przy chwili czasu spróbuję przelać ten wiersz na opowiadanie :)
  • little girl 07.07.2016
    Niczego kreatywnego nie wymyślę, więc napiszę tylko, że mi się podoba. 5 ;)
  • pharunwh 07.07.2016
    Dziękuję :)
  • Nazareth 07.07.2016
    Ale to fajne, super rym i rytm prawie jak piosenka folkowa. Chciałbym to naprawdę usłyszeć w wykonaniu Żywiołaka. Całość lekka a jednak dosadnie opisująca spotkanie z tym "demonem". Jesli dobrze kojarzę to nie twój pierwszy wiersz w tej tematyce. Czy można spodziewać sie kolejnych?
  • pharunwh 07.07.2016
    Mam ostatnio słowiańsko w głowie i jestem zmęczony "Uczuciami ukrytymi w pionie" więc myślę że tak-będzie tego więcej :) a Żywiołaka ostatnio katuję w biurze i w samochodzie :D na przemian z celtyckim New Age więc przy takim klimacie ciężko nie potworzyć trochę "poetyckiego folku" ;) i dobrze kojarzysz-pierwsza była "Ta szczególna kupałowa noc"
  • Nazareth 07.07.2016
    pharunwh podesłać ci trochę dobrych folkowych kapel Słowiańskich i Nordyckich? Kiedyś mocno w tym siedziałem ;)
  • pharunwh 07.07.2016
    Nazareth bardzo chętnie-mam co nie co swojego ale w naszym folku jestem stosunkowo nowy-głownie katowałem muzykę celtycką i new age z Davidem Arkenstone'em na czele :)
  • Nazareth 07.07.2016
    pharunwh napisz mi maila (mój jest na profilu) wyślę ci listę fajnych kapel może jakieś mp3
  • alfonsyna 07.07.2016
    Zaiste, świetne - odpowiada mi pod każdym względem - rym, rytm, sens, klimat, słowiańskość w bardzo dobrym stylu. Faktycznie, wszystko podane z lekkością, choć zakończenie oczywiście mało wesołe, czego już po samym tytule spodziewać się można było. Pisz takich wierszy jak najwięcej, przypuszczam, że mnie się każdy jednakowo spodoba. 5. ;)
  • pharunwh 07.07.2016
    Dziękuję :) jak już Nazarethowi odpisywałem mam ostatnio folkowy klimat w głowie więc można się spodziewać że coś z niej jeszcze słowiańskiego wyjdzie :)
  • Łowczyni 07.07.2016
    Ło, człowieku! :)
    Wielce mi się ten tekst podoba.:)
    Jeszcze z czymś takim do tej pory nie miałam do czynienia. Zostawiam uśmiechniętą piątkę. :)
  • pharunwh 07.07.2016
    Dzięki wielkie :) entuzjastyczny komentarz zawsze fajnie przeczytać ;)
  • Łowczyni 07.07.2016
    Ano, wiadomo. :)
    Nie ma sprawy!
  • pharunwh 07.07.2016
    Łowczyni zaczynam lubić Twój sposób bycia :D idę Cię poczytać z ciekawości :)
  • Łowczyni 07.07.2016
    pharunwh O, to bardzo mi miło. :)
    Zapraszam. :D
  • pharunwh 08.07.2016
    Łowczyni przeczytałem Cię. "Rzeczywistość" mimo że krótka to bardzo przypadła mi do gustu. Mocna, rzeczowa.
  • Łowczyni 09.07.2016
    A, dziękuję. Doceniam. :)
    Chociaż wiersze to nie moja broszka. Od dawna twierdzę, że bardziej odnajduję się w prozie. :)
  • pharunwh 09.07.2016
    Łowczyni ale podjęłaś wyzwanie i ten Ci wyszedł :)
  • Łowczyni 09.07.2016
    To dobrze. Trzeba się cieszyć, zawsze mogło być gorzej. :D

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania