Pomagaj

Czy pogrzeb to rzecz straszna,

jest ona bardzo poważna?

Może i tak, bo ktoś odchodzi,

ale teraz Pan go swym ciepłem ugodzi.

Przywiązujemy się do kogoś, to przecież naturalne. Każdy się rodzi, a po jakimś okresie krótszym lub dłuższym umiera. To też jest normalne, taka kolej rzeczy. Każdy wie, że odejdzie, każdy się do tego przygotowuje, choć to na marne. Niektórzy niby się niczego nie boją, fałsz! Każdy z nas obawia się śmierci, zastanawia, jaka jest. Bolesna? A może niesie ukojenie? Nikt nie zna odpowiedzi, nikt oprócz Jego. Tego co czuwa nad każdym, ale powiedzmy sobie szczerze. Bóg chciał dobrze, chciał szczęścia, uśmiechu, więc... dlaczego istnieje zło? Coraz więcej tego zła... Może po to, żeby się to równoważyło? Może tak... A może nie... Czym dla Ciebie jest życie? Zabawą? Szczęściem? A może znęcaniem się nad słabszymi? No czym? Przecież to głupie i bezsensu, takie pokazywanie, że jest się fajnym, poniżając kogoś. To nie jest pokazywanie swojej duszy, bo w każdym z nas jest dobro i zło. Tylko niektórzy wpadli w sidła gniewu. Ale czy nie warto im pomóc? Spróbować chociaż, nie bójmy się. Może jedna osoba powie - Tak, potrzebuję pomocy. Dziękuję, że zwrociłeś uwagę na moje postępowanie. - Ktoś inny może to odrzuci, ale nie będziesz mógł sobie zarzucić, że nie próbowałeś. Oczywiście, są tacy ludzie, którzy spieszą z pomocą. Ale czy nie jest ich zbyt mało?

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • Neurotyk 19.02.2016
    Bardzo podobało mi się w tekście to, iż stawiasz pytania i nie narzucasz z góry odpowiedzi. Oczywiście większość z postawionych pytań to pytania retoryczna z jedną właściwą odpowiedzią, aczkolwiek nie czuję w tekście przesadnego moralizatorstwa, a raczej zaniepokojenie kondycją współczesności> 5 :)
  • KarolaKorman 20.02.2016
    Wydaje mi się, że w ostatnim zdaniu zgubiłaś słowo ,,ich''.
    Mnie też się bardzo podoba. Takie rozmyślanie o życiu, śmierci i rzeczach, które nas spotykają po drodze, 5 :)
  • Rasia 20.02.2016
    "zastanawia jaka jest." - przecinek przed "jaka"
    "Tego co czuwa nad każdym" - po "tego", tworzy się wtrącenie
    "uśmiechu więc... " - po "uśmiechu"
    "Może po to, żeby się to rownoważyło?" - równoważyło* i wyrzuciłabym drugie "to", unikając tym samym powtórzenia.
    Lubię takie rozważania nad naszym społeczeństwem i egzystencją, choć wszyscy powoli dochodzą do wniosku, że w dzisiejszych czasach ludzie skupiają większość uwagi na sobie i na tym, co ulotne. Zostawiam 5 :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania