Godzina prawdy

Kiedy nadejdzie pora paruzji,

i Syn człowieczy nastanie w chwale,

najwyższy sędzia pomiędzy ludźmi,

wątpię, by znalazł na ziemi wiarę.

 

Kiedy wybije godzina kary,

dobro powróci i sprawiedliwość,

grzesznicy trafią w czeluść otchłani,

piekło pochłonie siewców bezwstydu.

.

.

Z inspiracji listem świętego Pawła do Rzymian (fragment):

 

"Zatem ludzie poznali Boga, ale nie chcieli oddawać Mu czci ani dziękować. Popadli w bezsensowne rozmyślania i pogrążyli swoje serca w ciemnościach. Uważając się za mądrych, w rzeczywistości stali się głupcami. Zamiast oddawać cześć wiecznemu Bogu, zaczęli otaczać kultem podobizny przemijającego człowieka oraz ptaków, czworonożnych zwierząt i płazów. Dlatego Bóg dopuścił, aby poddali się własnym pragnieniom i by hańbili swoje ciała. Bożą prawdę zamienili bowiem na kłamstwo i zaczęli czcić stworzenie zamiast Stwórcy, który jest błogosławiony na całe wieki! Amen! Dlatego właśnie Bóg dopuścił, aby poddali się bezwstydnym pragnieniom. Kobiety porzuciły współżycie zgodne z naturą i zaczęły grzeszyć przeciw naturze. Podobnie mężczyźni, odrzucili normalne współżycie z kobietami i zaczęli pragnąć siebie nawzajem, grzesząc z innymi mężczyznami i ponosząc na sobie samych karę, na jaką zasłużyli. Ponieważ ludzie nie chcieli otaczać Boga należnym Mu szacunkiem, On dopuścił, aby czynili wszystko, co tylko ich nikczemne umysły mogły wymyślić. Napełnili się więc wszelką nieprawością, złem, chciwością, zachłannością, nienawiścią, dążeniem do morderstw, kłótnią, podstępem, złośliwością i plotkarstwem. Ludzie ci nienawidzą Boga, są zuchwali, uparci, pyszni, pomysłowi w czynieniu zła i nieposłuszni rodzicom. Są głupi, podstępni, pozbawieni serca i litości dla innych. Dobrze wiedzą, że ci, którzy popełniają takie przestępstwa, zgodnie z Bożym wyrokiem podlegają karze śmierci. Mimo to jednak nadal grzeszą w ten sposób a nawet popierają innych, którzy tak postępują".

 

https://www.biblegateway.com/passage/?search=List%20%C5%9Bw.%20Paw%C5%82a%20do%20Rzymian%201&version=SZ-PL

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 17

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • SwanSong 20.05.2021
    Uuu, to księża w otchłań polecą pierwsi ;)
  • Morus 20.05.2021
    Raczej myślę, że ty polecisz pierwszy z przyległościami. Ale oczywiście nie mnie o tym decydować. Wystarczy przeczytać list świętego Pawła, żeby wiedzieć kto zostanie ukarany, więc z łaski swojej nie filozofuj, tylko przeczytaj, co powiedział o takich jak ty.
  • SwanSong 20.05.2021
    Morus
    Przeczytałem te bajdurzenia. Słabo napisane. Mitologia skandynawska bardziej do mnie przemawia.
  • Morus 21.05.2021
    Więc miej na uwadze, że życie takie jak opisuje święty Paweł nie popłaca. I to wcale nie trzeba być reprezentantem jakiejś patologii.
  • Szpilka 21.05.2021
    Religia zdołała skutecznie przekonać ludzi, że jest sobie pewien niewidzialny człowiek - gdzieś tam w niebie - który pilnie baczy na wszystko, co robisz, i obserwuje cię każdej minuty i każdego dnia. Ów niewidzialny człowiek ma specjalną listę, na których jest wypisanych dziesięć rzeczy, których on nie chce, żebyś robił. A jeśli zrobisz którąś z tych rzeczy, to ma także specjalne miejsce, pełne dymu i ognia i płomieni i tortur i męczarni, gdzie wyśle cię, byś trwał tam i cierpiał i smażył się, i krztusił, i męczył aż po wieczność... Ale ten człowiek cię kocha!

    Richard Dawkins
  • Morus 21.05.2021
    Facet to sobie bardzo uprościł. Nie ma niewidzialnego faceta, jest Bóg. Wiele osób go widziało, choćby św. siostra Faustyna, czy błogosławiona Dorota z Matowów koło Malborka. Dzięks za komentarz. Pozdro.
  • Szpilka 21.05.2021
    Morus

    Nom, Domański też widział, ale siara na całą Polskę ?
  • skandal 21.05.2021
    niech się święty paweł razem z najjaśniejszym panem w niebiosach pocałuje w trąbkę. mogą mi skoczyć
  • Morus 21.05.2021
    Heh, szanowny czytelniku, żebyś się nie zdziwił. Pozdrawiam.
  • Kotek2020 21.05.2021
    Piękne i prawdziwe słowa, każdy powinien je przeczytać ?gratuluję
  • Morus 21.05.2021
    Bardzo dziękuję Beatko za komentarz. Cieszę się, że się podoba. Pozdrawiam.
  • Dziwny to zwyczaj dawać cytat większy od własnego utworu. Sam wiersz może być; chociaż taki apokaliptycznych miniatur mamy multum, nie wysiliłeś się. Pozdrawiam 3
  • Morus 21.05.2021
    Również pozdrawiam, Marku. Cytat nawiązuje do niedawnej dyskusji na temat homilii biskupa Marka Jędraszewskiego odnośnie "tęczowej zarazy". Święty Paweł określił to zjawisko o wiele dosadniej. Wyobrażam sobie te lewackie media, jakby się zapluły, a za nim opowijskie ciotki rewolucji sodomickiej, gdyby Paweł żył w czasach dzisiejszych i wygłosił taką homilę. Pewnie byłby tak nienawistnie zwalczany jak zakonnik z Torunia.
  • Morus Niedawnej, jak niedawnej była niecały rok temu. I jedna uwaga podobieństwo jest pobieżne. Św. Paweł przestrzega grzeszników, a Jędraszewski grzeszników obraża. To nie jest to samo!
  • A właściwie to nie obraża, a dehumanizuje. Św. Paweł nikogo nie dehumanizował.
  • Morus 21.05.2021
    Marku, lewackie media, które zawyły dosłownie po tej homilii, nakierowały Twoje myślenie w złym kierunku. A one nadal mają siłę i jest ich dużo. Oczywiście, że św. Paweł również obrażał, nazywał ich głupimi, zasługującym na śmierć (Uważając się za mądrych, w rzeczywistości stali się głupcami). Abp Jędraszewski po prostu nawiązał do treści znanego wiersza o "Czerwonej zarazie". Ta tęczowa idologia jest również agresywna. Powiedzmy sobie jasno, przyjęcie tej ideologii jako czegoś normalnego nie jest niczym, tylko mówiąc kolokwialnie, przecweleniem moralnym społeczeństwa. Całego.
    Poza tym, zarówno wypowiedź św. Pawła, która moim zdanie nie odbiega od homilii abp. Jędraszewskiego, były skierowane do chrześcijan, żeby nie postępowali niemoralnie. Więc wtrącanie się w te wypowiedzi mediów, które nic religią nie mają wspólnego i dyktowanie katolikom co mają myśleć, to po prostu nadużycie.
  • Morus 21.05.2021
    Poza tym "tęczowa zaraza" dotyczy lewackiej ofensywy dotyczącej postawienia pederastii w centrum uwagi społeczeństw. Wiele wypowiedzi homoseksualistów, którzy nie mają z tymi lewackimi szaleństwami nic wspólnego wstydzi się, że te sprawy wyciągane są na forum publiczne.
  • Morus Po pierwsze daruj sobie te komentarze że ktoś mnie "nakierował"; umiem myśleć samodzielnie. Św. Paweł nazywa ich tutaj ludźmi, więc ich dehumanizuje, a tam była słowa zaraza, więc nie ludzie. Głupi to łagodna złośliwość, jak na Nowy Testament bardzo umiarkowana. Zasługują na śmierć to znaczy popełniają grzech śmiertelny. Św. Paweł pełen miłości do grzesznika surowo upomina go, żeby nawrócił się.
  • Morus z drugim puntem zgadzam się, chodziło raczej jedynie o działaczy LGBT, nie zaś wszystkich homoseksualistów.
  • Morus 21.05.2021
    Marku, no chyba nie powiesz, że jakieś lewactwo ma prawo do ingerencji w treść homili chrześcijańskich biskupów, jeszcze w tak ordynarny sposób, w jaki to oni tylko umieją prowadzić dyskusję. Poza tym podkreślam jeszcze, że jest to obrzydliwa ideologia, nie mająca nic wspólnego z rzeczywistymi homoseksualistami, którzy się od tego odcinają. Mówienie o kolejnej lewackiej paskudnej ideologii, bo oni nigdy innych nie mają, zaraz to tylko nazywanie sprawy po imieniu, moim zdaniem łagodne. Bo to jest tęczowa zaraza która pełznie po świecie dzięki miliardom dolarów wkładanym w propagandę, opłacanie obleśnych aktorów w ulicznych występach.
  • Morus częściowo zgadzam się. Przykładowo Biedroń powiedział że: "Jędraszewski to diabłem wścielony" - a to też dehumanizowanie. Prawda też, że gdyby Biskup użył innego języka, też byłoby oburzenie.
  • Morus 21.05.2021
    Marku, myślę, że to jest konkluzja, lewactwo jest złe, że ktoś taki jak abp Jędraszewski, został pasterzem krakowskim. On jest bezkompromisowy, a to drażni wielu.
  • kigja 21.05.2021
    Ty sam jesteś "tęczową zarazą" przyjmując kobiece imię Celina.

    Nie zauważyłam, żeby ktoś inny tak robił.
  • Morus 21.05.2021
    Jesteś mało bystra siostro, niemniej dziękuję za czytanie i odsyłam do lektury listu świętego Pawła, wskazującym co czeka tęczową zarazę, z którą jak widać borykano się również w tamtych czasach. Pozdrawiam serdecznie.
  • kigja 21.05.2021
    I tak trafisz do piekła. Zawlokę cię tam!
  • Morus 21.05.2021
    kigja, jestem dżentelmenem, więc przepuszczę Panią przodem i zatrzasnę drzwi, a klucz wyrzucę do kratki ściekowej. Pozdr.
  • kigja 21.05.2021
    A ja będę sprytniejsza i wezmę od diabła widły i dźgnę cię prosto do kotła ze smołą xd

    I będę patrzyła na twój koniec.
  • Morus 21.05.2021
    Tam trafiają tylko synowie i córki ciemności, więc na Twój widok, będą grały fanfary.
  • Szpilka 21.05.2021
    Morus, ja Ci nie życzę, żeby było jak w dowcipie ?

    Pewien facio prowadzi życie brutalne i jest psychopatycznym, seryjnym mordercą. W końcu zdycha i idzie do piekła, a tam diabeł pokazuje mu pokoje:
    - Pokój numer jeden brzydko brudno, pokój numer dwa brzydziej brudniej itd. itp.
    W końcu pokój numer czternaście tysięcy pięćset dwanaście pewna kobieta stawia loda jakiemuś faciowi. Myśli sobie ”Może i mi się tak dostanie”
    - Biorę ten pokój.
    Diabeł mówi:
    - Kasiu, przyszedł Twój zmiennik.
  • kigja 21.05.2021
    I dobrze. Jak tylko zostanę królową piekieł, to spędzisz tam wieczność pod moim obcasem!

    Szach mat!
  • Morus 21.05.2021
    kigja tam jest raczej męska obsada etatowa, kobieta nie ma szans na królową, chyba że wychodka.
  • kigja 23.05.2021
    Morus,

    Byłeś? Widziałeś? Że się mądrzysz.Będę królową i już, a ty paziem xddd
  • Morus 23.05.2021
    kigja
    Siostra Faustyna widziała, nie ma takiej opcji. Mat. Game is over.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania