Poradnik wyborczy

Przed nami najważniejsze wybory od 1989 roku, czyli takie, jakie były cztery lata temu i jakie będą za lat cztery. Lud już ostrzy szable, a intelektualiści wymyślają powody, dlaczego jedna strona stosuje mowę nienawiści, a druga (czyli ja) miłości. Jako że zawsze uczestniczę w wyborach, czy to czynnie (oddając głos, czasami nieważny), czy też biernie (bojkotując wybory) postanowiłem zawczasu stanąć po nieistniejącej stronie barykady i ocenić wielkich naszej polityki.

 

Zacznę on jaśnie nam panujących, czyli Prawa i Sprawiedliwości (jak to pięknie brzmi). Co, jeśli będą rządzić kolejną kadencję? Niektórzy wieszczą katastrofę inni zaś, że Polska będzie pępkiem świata. Powiem wam, kto powinien na nich zagłosować.

 

A więc, jeśli chcesz kupować jak do tej pory: paliwo, gaz oraz gazety od spółki Orlen, a paczkę wysłać także przez tę firmę, to jesteś już blisko. Orlen w ciągu kolejnych lat zaspokoi twoje potrzeby mieszkaniowe także w zakresie zakupu odzieży, czy też sprzętu AGD. No i będziesz pracował w tej najwspanialszej na świecie spółce. W twoim sercu zagości slogan „Orlen to Polska, a Polska to Orlen”. Oczywiście na tym nie skoczy się działanie PiS-u. Będzie prowadzić kolejne batalie z Unią Europejską, głośno krzycząc, a w ciszy gabinetów godząc się na wszystko. Tak więc zgodzą się na kolejne ograniczanie emisji CO2, zwiększenie wymogów ekologicznych (zero emisyjność) m.in. w zakresie mieszkań, także tych starych (łapcie się ludziska za kieszenie), nie mówiąc oczywiście o nieprzyzwoicie kopcących samochodach. Będą głośno krzyczeć, że nie chcą nielegalnych emigrantów, ale będą ich przyjmować (po cichu). No i w telewizji publicznej, jeżeli chcecie usłyszeć o kolejnych sukcesach Polski i jej rosnącej dominacji w Europie, to PiS jest właściwym wyborem. Przy okazji nienawiść do PO jest jak najbardziej na miejscu.

 

Na szczęście w wyborach nie startuje jedynie jednak partia, tak więc możecie zagłosować także na Platformę (Koalicję) Obywatelską, największą partię opozycyjną. Tak zwana totalna opozycja zagwarantuje Wam tak długo oczekiwane pojednanie z Niemcami, bo przecież wiadomo, że to nasz przyjaciel i jeżeli my działamy w jego interesie, to jest korzystne dla nas. Tak więc wrócimy na łono państw „prymusów” w Unii Europejskiej i będziemy się godzić na to samo co PiS, ale będziemy radośnie klaskać. Telewizja publiczna zmieni się nie do poznania, teraz to TVN stanie się centrową stacją telewizyjną. Tak więc każdy nowy pomysł wychodzący z UE będzie przyjmowany oklaskami, a gdy jakieś nieświadome doniosłości chwili medium poda informacją w innym tonie, zostanie w sposób bezbolesny przekonane do zmiany stanowiska. Tak się zresztą już działo w przeszłości, kupiono czasopismo Rzeczpospolita i pożegnano się z niektórymi dziennikarzami, zrobiono też najazd na redakcję WPROST. Takie działania pozwolą Polsce przesunąć się w rankingu wolności prasy (w końcu była wysoko w rankingach za czasów rządów PO/PSL). Tak więc jeżeli jesteś euroentuzjastą i dodatkowo nienawidzisz pisiorów (*****.***), PO jest dla ciebie idealnym wyborem.

 

Na tym nie koniec, ostatecznie Polska to nie ruska restauracja. Mamy także Lewicę. Jest to partia dla każdego, kto czuje się obywatelem świata (lub ewentualnie Europy), a sprawy płci uważa za najważniejsze na świecie. Nie można zapominać także o aborcji (dla każdego, może i mężczyzn) i eutanazji (ta z pewnością już dla każdego) i ekologii w wydaniu UE. Tak więc będzie zajmować się małżeństwami jednopłciowymi, wychwalaniem wolności (wszelakiej) seksualnej, zliberalizuje prawo aborcyjne i zalegalizuje eutanazję. Broń Boże karę śmierci, bo to nieludzkie. Zresztą nie powinienem przy tej formacji używać słowa „Bóg”, bo to przecież średniowiecze. Tak więc jeśli jesteś euroentuzjastą i opowiadasz się za „wolnością” ciała kobiety, to ta formacja jest zdecydowanie dla ciebie. Przy okazji możesz nienawidzić PiS-u i Konfederacji.

 

A jeżeli już mowa o Konfederacji, to tutaj mamy lustrzane odbicie Lewicy. Jesteś Polakiem, nie Europejczykiem, jesteś za zakazem aborcji i przeciw legalizacji eutanazji, ale za karą śmierci. Warto przy okazji zauważyć, że jest to jedyna partia niesocjalistyczna w Polsce. O zgrozo uważają, że każdy człowiek jest panem swojego losu, a podatki powinny być niskie, kosztem tego, że za wszystko zapłacisz sam, a nie państwo. Nie będzie 800+, czternastek i innego socjału. Po prostu nie tędy droga. Nie będzie się też godzić na każde kolejne dziwactwa i wymysły urzędników z UE. Chcą, byśmy mogli wybudować dom, który stoi, ale niekoniecznie jest zeroemisyjny, a jeździć mamy samochodami także tymi na paliwo. Jak kto woli i na co go stać. Jako że nigdy nie rządzili, nie wiadomo, czy to obietnice, czy też mówią na serio. Podsumowując, jak masz dość sporu między PO a PiS-em, jesteś wolnorynkowcem i masz konserwatywne poglądy, to jest twój wybór. Musisz być przygotowany, że do partii doczepią się różne mendy (tak zawsze jest, gdy partia zbyt szybko rośnie, a tak jest w ich przypadku).

 

Na koniec zostawiłem Trzecią Drogę, czyli Hołownię wraz z PSL (najliczniejszą partię w Polsce). Z jednej strony mamy doświadczenie PSL-u w zakresie kupczenia stanowisk, z drugiej zaś Hołownia wprowadza nową jakość. Na pierwszy rzut oka widać, że lider jest uczuciowym facetem, płacze nad konstytucją, a gdy na stację paliw wjeżdża śmieciarka (polecam filmik) nie umie ukryć zaskoczenia tym niespodziewanym wydarzeniem. Tak więc szukamy trzeciej drogi, tak jak to robiliśmy pod koniec lat osiemdziesiątych. Połączyliśmy klocki, które nie pasują do siebie, ale dla zdobycia władzy zrobi się wszystko. Tak więc mamy stary PSL, uczuciowego Hołownię i Panią Różę Thun Róża Maria Barbara Gräfin von Thun und Hohenstein, która w Parlamencie Europejskim zawsze zagłosuje przeciwko Polsce. Jeżeli wkurza cię konflikt PO z PiS-em, nie trawisz Konfederacji, Lewica nie jest dla ciebie, to zagłosuj na Trzecią Drogę. To jest najlepszy wybór.

 

Gdy zaś okaże się, że nic ci nie podpasiło, to zawsze możesz na karcie do głosowania dorysować kratkę, postawić w niej krzyżyk i obok wpisać Józka Kemilka (chyba że też go nienawidzisz, to kogoś innego).

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • zsrrknight 9 miesięcy temu
    taki wybór to jak żaden wybór.
    Ostatnio przy okazji wyborów w Hiszpanii popularne stało się hasło "lepiej być świnią niż faszystą" (cytat z Szkarłatnego Pilota), lecz w przypadku Polski mam wrażenie, że i świnia i faszysta to to samo, a może nawet gorzej.
    Osobiście bym to wszystko zaorał, wprowadził monarchię, dyktaturę lub zmienił demokrację tak, by głosować mogli ludzie tylko powyżej ustalonego ilorazu inteligencji, ale to tylko płonne marzenia - ot, niemożliwa fantazja.
    A ogólnie fajny tekst - podoba mi się taki nieco ironiczny, kąśliwy ton.
  • Józef Kemilk 9 miesięcy temu
    Dzięki. Ja zamierzam dorysować kwadracik👍
    Pozdr
  • Poncki 9 miesięcy temu
    Mówiąc krótko - przedupione. Józef, możesz liczyć na mój głos.
  • Józef Kemilk 9 miesięcy temu
    Dzięki 🤣
  • Poncki 9 miesięcy temu
    Józef Kemilk
    Niby konfederacja wolnorynkowcy i to b mnie najbardziej pasowało, ale gratis wchodzą narodowcy, którzy popsują moim zdaniem marne już coraz bardziej relacje międzynarodowe, nie mówiąc już ozakuciu w sprawach czysto społecznych.
    Z drugiej strony lewica, która kompletnie nie ogarnia gospodarki. Najchętniej rozdaliby wszystko po równo każdemu (nie zdziwił bym się gdyby chcieli wykraść i wskrzesić lenina) dzięki czemu wszyscy mieli by po takim chuju. Jeśli chodzi o sprawy społeczne to sam oczekiwał bym więcej swobody na własnym podwórku, ale nawet dla mnie lewica przesadza.
    POPiS wykluczam dla zasady, bo już mam dość wszystkich tych nieudaczników a raczej cwanych udaczników, dla których jak zwykł mawiać DD koszula bliższa ciału.
    Jest jeszcze Hołownia, ale skreśla go dla mnie wypowiedź na temat pozbywania się gotówki i przechodzenia na pieniądze wirtualne. To jest rozwiązanie parzące dokładnie poza interesem każdego obywatela. Bardzo szybka droga do całkowitej utraty kontroli nad własnym życiem.

    Brakuje mi przy tej całej wyliczance prawdziwych liberałów jak Jerzy Żółtek.
  • Józef Kemilk 9 miesięcy temu
    Poncki w sumie nie znam Żółtka, a Konfederacja nie jest dla mnie wiarygodna. Metzen to taki Tusk/Morawiecki.
  • Poncki 9 miesięcy temu
    Józef Kemilk
    Kto jest wiarygodny 😃
    dla mnie kluczowe jest to co zawarłeś w tekście.: "nigdy nie rządzili" - to czyni ich (nie tylko ich) bardziej wiarygodnych od POPiSu
  • Poncki 9 miesięcy temu
    *wiarygodnymi?
  • Józef Kemilk 9 miesięcy temu
    Poncki Ja tam już nie ufam nikomu. Faktem jest, że jak PiS przegra, to może być niezła zabawa. tyle stanowisk...
  • kamińe 9 miesięcy temu
    jedynie PiS
  • Józef Kemilk 9 miesięcy temu
    W koalicji z PO🤣🤣🤣
  • Grain 9 miesięcy temu
    Po środku to jest miejsce dupy i pizdy. Dorysowanie kratki, nie jest niestety skuteczną próbą
    narcystycznego poprawiania swojego imaża. Lepiej czesać się na przedziałek, na głowie.
  • Józef Kemilk 9 miesięcy temu
    Nie lubię przedziałów na głowie, tak więc nie lepiej. A tak człowiek chociaż ma jaja, a nie godzi się na patologię
    Pozdr i dzięki za opinię
  • Poncki 9 miesięcy temu
    Ty masz Grain pizdę na środku z pewnością.
  • Grain 9 miesięcy temu
    Poncki nawet pizdą nie esteś
  • Poncki 9 miesięcy temu
    Grain obudź się. Zesrałeś się.
  • Pobóg Welebor 9 miesięcy temu
    Słusznie piszesz, jak mi się zdaje, ja to tylko na Korwina, jeśli w ogóle, albo na tego, kogo On wskaże.
    Z sympatji i podziwu przede wszystkim, bo Jego twierdzenie o wyższości tradycyjnych wartości europejskich, ponieważ pozwoliły podbić świat jest chyba wadliwe, bo nie chodzi o podbój, a przetrwanie i przekaz, tak jak w przypadku genów. Skoro cywilizacja białego człowieka umiera, to znaczy że to były złe wartości, idąc tym tropem. Chiny już nieraz miały do czynienia z różnymi barbarzyńcami, co im tam. Polak w chińskiej szkole napisał w wypracowaniu "moim zdaniem", i został wezwany do dyrektora, to na przykład jest znakomite. Niektóre inne rzeczy nie za bardzo, ale Chiny to Chiny. Na przykład dzwoneczki na szatach dworzan kiedyś tam. Zdradliwe myśli powodowały nieharmonijne ruchy i były słyszalne. Tak naprawdę by poruszać się bezbłędnie nie da się myśleć za bardzo, uwaga zajęta jest ciałem. Jakie to genjalne, i co za cywilizacja to była!
    Pozdrawiam :)
  • Józef Kemilk 9 miesięcy temu
    Korwin już stary🤣 Do tej pory zawsze głosowałem na mutacje UPR-u. Ich sojusz z narodowcami nie przekonuje mnie, a Metzen jest "śliski"
    Pozdr
  • Pobóg Welebor 9 miesięcy temu
    Józef Kemilk, wiem, Korwina trzeba zamrozić !!
    Potem się go odmrozi i koronuje :D
    Będzie panował po wsze czasy.
    Mentzen twierdzi, że obecność w UE nam się opłaca, coś mi tu śmierdzi...
  • Józef Kemilk 9 miesięcy temu
    Pobóg Welebor Program gospodarczy UPR z początku lat 90_tych był wspaniały👍
    Czytałeś kiedyś książkę Stana Tymińskiego?
  • Pobóg Welebor 9 miesięcy temu
    Józef Kemilk, nie, nie czytałem. Do UPR nawet się zapisałem kiedyś, zapłaciłem jedną składkę. Korwin zresztą potem wystąpił. A w partji KORWiN oddał władzę. Ciekawe, czy po Jego śmierci nadal będzie nazywać się KORWiN. To byłoby niezłe.
  • Józef Kemilk 9 miesięcy temu
    Pobóg Welebor Czemu nie. W sumie byłoby fajne:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania