.

....

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Beznadzieja 20.02.2016
    Dzięki za wszystkie anonimowe oceny, zwłaszcza jedynki. Moje serce raduje się, gdy je widzę :*
  • Slugalegionu 21.02.2016
    Heh, za szybko ta akcja pędzi, brakuje opisów, w dialogach czynności niegębowe wielką literą no i czasem zbędne przecinki, acz nie zwracałem na nie uwagi. :p Na plusy mogę dodać, że miało to spory potencjał. Takie dwa i pół, czyli trzy.
  • Beznadzieja 21.02.2016
    Nie spodziewałam się wyższej oceny. Miałam mało czasu i aż głupio, że wzięłam to do pojedynku. Nie mniej jednak dzięki za ocenę ;)
  • elenawest 24.02.2016
    Prosiłaś o ocenę, a więc ją wystawię ;-)

    "Leżące na mokrej ziemi zwłoki, a raczej to, co z nich pozostało, powoli zaczęły gnić. Dern, dowódca straży niezależnego miasta - Torngrad, skrzywił się z niesmakiem.

     
    (tutaj niepotrzebna jest tak duża przerwa)
    — Te cholerne trupojady,(przecinek zbędny) nie dają mieszkańcom spać.(bez kropki) — rzucił w kierunku stojącej obok niego postaci.

     
    (również bez tej przerwy)
    — Właśnie widzę. I mam rozumieć, że muszę je wytępić? — odpowiedziała melodyjnym głosem.

     
    (tak samo)
    — Dokładnie.

     (i tu)

    ***

     (tu też)

    Wiedza, którą Lealia dysponowała na temat potworów, była bardzo niewielka. Komendant nie powiedział jej nawet, gdzie może być ich kryjówka. Kręciła się, więc,(bez przecinka) po okolicy w poszukiwaniu śladów. Nic dziwnego, nie była profesjonalnym pogromcą potworów, ale jej sakiewka świeciła pustkami.

     
    (bez przerwy, może być w kolejnym akapicie, ale nie tak wyglądającym)
    Właśnie zmarznięta i przemoknięta, wracała z bezowocnych, jak myślała poszukiwań, gdy w oddali dostrzegła migoczące(,) jasne światło. Oczywiście, nie mógł to być trupojad, lecz zjawisko światełka w głębi boru, było dość niezwykłe. Niewiele myśląc, elfka skierowała konia w tamtym kierunku, chociaż na chwilę przestając psioczyć na pogodę.

     
    (bez przerwy)
    Znalazłszy się całkiem blisko, dostrzegła kilka postaci, a mianowicie starca, z którego, różdżki wydostawały się białe iskry, małą dziewczynkę, chowającą się za plecami maga oraz stadko bestii, które zbliżały się do nich. Naokoło leżał wianuszek zmasakrowanych ciał. Białowłosa, natychmiast wyciągnęła miecz,(bez przecinka) z pochwy i rzuciła się na przeciwników. Sztuka szermierki,(bez przecinka) nie była jej obca, wręcz przeciwnie, tam skąd pochodziła,(bez przecinka) uważano ją za prawdziwego mistrza w tej dziedzinie. Z gracją, idealnie wyprowadzając cios, pozbyła się pierwszej bestii, a potem następnej i kolejnej. Miała, jednak,(bez przecinka) nieodparte wrażenie, że przeciwników wciąż przybywa.

     
    (bez przerwy)
    ***

     (tu też)

    — Ghule zniszczyły Torngrad. Jesteś jedynym świadkiem, więc przejdź do konkretów.(bez kropki) — wycedził przez zaciśnięte zęby okryty zielonym kapturem czarownik.

     (bez przerwy)

    — To nie były ghule. To były(Tylko) czarne, włochate bestie.(bez kropki) — powiedziała, wyraźnie już zdenerwowana kobieta. Rozmawiała z radą czarodziejów, a wydawało jej się, że ma do czynienia z bandą kretynów.

     

    — Nieistotne. Mów dalej.

     (A kiedy to się działo? I co to za kobieta? Gdzie oni się znajdują?)

    ***

     (bez przerwy)

    Z każdą chwilą sytuacja robiła się coraz gorsza. Wyczerpana długą walką, nie była w stanie, użyć czarów. Jedyne(,) co mogła, to odpierać atak, kupując całej trójce,(bez przecinka) parę minut życia.

     

    Niespodziewanie usłyszała stukot kopyt i złowrogi okrzyk jeźdźca. Wypowiedział on, kilka niezrozumiałych słów, a białe światło oślepiło ją i jej towarzyszy. Po kilku chwilach, podczas których,(bez przecinka) Lealia nic nie widziała, dostrzegła znajomą sylwetkę majaczącą się(bez się) na koniu.

     

    — Asaral, nawet nie wiesz jak się cieszę.(bez kropki) — wydusiła, rozglądając się po pobojowisku. — Gdyby nie ty, byłoby po nas.

     

    — Do twoich usług, skarbie. — mężczyzna zeskoczył z wierzchowca i ukłonił się nisko.

     

    — Nie nazywaj mnie tak. — skrzywiła się.

     

    — Przecież cię uratowałem! Należy mi się!

     

    — Jestem wdzięczna, ale nie nazywaj mnie tak. Nic tu po mnie, wracam do miasta.

     

    — Nie ma gdzie wracać, Torngrad jest zniszczone.

     

    ***

     

    — Co się stało z magiem i dzieckiem? — wychrypiał starzec, w niebieskiej szacie(.; kim on jest? Gdzie to się dzieje?)

     

    — Nie wiem, nie jestem opiekunką do dzieci. Pomogłam im, rozstaliśmy się i tyle. Tylko zastanawia mnie jedno. Dlaczego,(bez przecinka) nie przesłuchacie Asarala?

     

    — Ponieważ musiał niezwłocznie wracać do Berg.

     

    — Rozumiem. Mogę już iść?

     

    — Taak, to wszystko. — wstała i opuściła salę. Szybko osiodłała karego konia i ruszyła w dalszą drogę traktem. W głowie (jej) kołatała, tylko jedna myśl "Muszę się dowiedzieć więcej,(bez przecinka) o tych bestiach.""

    No to tak. W wielu miejscach masz zbędne przecinki i kropki. Te wielkie spacje też są całkowicie zbędne, bo przez nie tekst czytało się trochę trudno :-/ ogólnie tekst ma potencjał, tyle że tutaj tak naprawdę sprowadza się tylko do rozmów. Opisów sytuacji jest tak mało, że aż to boli, niestety...

    No więc. Ogółem za tekst daję 3, za błędy 4 ;-)
  • Beznadzieja 24.02.2016
    Dzięki za poświęcenie czasu. Serio, aż mi głupio, że to wstawiłam i to jeszcze na pojedynek. Ostatnio cierpiałam na straszny niedobór czasu i pomysłu.
  • elenawest 24.02.2016
    Beznadzieja nie ma problemu ;-)
  • KarolaKorman 01.03.2016
    Beznadzieja, to beznadziejne, ale tylko tyle udało mi się znaleźć :( I bardzo mi przykro, że to tak daleko :(

    To planowane koncerty Guns N' Roses na ten rok

    08 Apr 2016
    21:30
    Las Vegas, Nevada, USA
    T-Mobile Arena
    Guns N' Roses
    From zł1,044.99
    Get Your Tickets
    Sat
    09 Apr 2016
    21:30
    Las Vegas, Nevada, USA
    T-Mobile Arena
    Guns N' Roses
    From zł1,415.02
    Get Your Tickets
    15 - 17 Apr 2016
    Indio, California, USA
    Empire Polo Field
    Guns N' Roses & Calvin Harris - Coachella 2016 - Weekend 1
    From zł262.79
    Get Your Tickets
    15 - 17 Apr 2016
    Indio, California, USA
    Empire Polo Field
    Coachella 2016 - Extras - Weekend 1
    We have only 9 tickets left on our site!
    From zł504.73
    Get Your Tickets
    Tue
    19 Apr 2016
    20:30
    Mexico City, Mexico
    Foro Sol
    Guns N' Roses
    From zł260.19
    Get Your Tickets
    Wed
    20 Apr 2016
    20:30
    Mexico City, Mexico
    Foro Sol
    Guns N' Roses
    From zł263.66
    Get Your Tickets
    22 - 24 Apr 2016
    Indio, California, USA
    Empire Polo Field
    Coachella 2016 - Extras - Weekend 2
    We have only 8 tickets left on our site!
    From zł796.57
    Get Your Tickets
    22 - 24 Apr 2016
    Indio, California, USA
    Empire Polo Field
    Guns N' Roses & Calvin Harris - Coachella 2016 - Weekend 2
    From zł626.65
    Get Your Tickets
  • Beznadzieja 01.03.2016
    Ech... Beznadziejna sprawa. Liczyłam na coś w Europie :(
  • Moni 03.03.2016
    — Te cholerne trupojady, nie dają mieszkańcom spać.
    Bez kropki, bo potem mamy opis tego, jak bohaterka to powiedziała.

    Kręciła się, więc
    Bez przecinka.

    Oczywiście, nie mógł to być trupojad
    Bez przecinka.

    z którego, różdżki wydostawały się białe iskry
    Bez przecinka.

    Białowłosa, natychmiast wyciągnęła miecz, z pochwy i rzuciła się na przeciwników. Sztuka szermierki, nie była jej obca
    Bez przecinków.

    Miała, jednak
    Bez przecinka.

    — Ghule zniszczyły Torngrad. Jesteś jedynym świadkiem, więc przejdź do konkretów.
    Bez kropki, bo potem mamy opis tego, jak bohater to powiedział.

    — To nie były ghule. To były czarne, włochate bestie.
    Bez kropki, bo potem mamy opis tego, jak bohaterka to powiedziała.

    — Asaral, nawet nie wiesz jak się cieszę.
    Bez kropki, bo potem mamy opis tego, jak bohaterka to powiedziała.

    Wypowiedział on, kilka niezrozumiałych słów
    Bez przecinka, a on jest zbędne.

    mężczyzna zeskoczył z wierzchowca i ukłonił się nisko.
    Wielką literą, bo to opis czegoś innego niż mówienie.

    — Nie nazywaj mnie tak.
    Bez kropki, bo potem mamy opis tego, jak bohaterka to powiedziała.

    Dlaczego, nie przesłuchacie Asarala?
    Bez przecinka.

    wstała i opuściła salę.
    Wielką literą, bo to opis czegoś innego niż mówienie.

    Poza tym puste linijki. Dam 4/10.

    Co do pomysłu, nie wiem, czy zrozumiałam go do końca. To wyrywki wspomnień, które nie są uporządkowane chronologicznie? Pokazanie celu bohaterki, a raczej jego zarysu? Koncepcja jest dobra, ale wykonanie niezwykle chaotyczne i skrótowe. Brakuje mi też tych bestii, o nich samych są tylko dwie wzmianki, a nota mówi, że to o nich będzie tekst.
    6/10

    No i całokształt... bardzo krótko i chaotycznie. Poza tym można zadać kilka pytań, nie wiem czy to będzie czepianie czy nie, ale...
    Czemu na bardzo ważną misję wysłano kogoś bez żadnego doświadczenia?
    Jedna osoba ma wytępić cały gatunek?
    Czemu rada miała być kretynami? Bo przesłuchała jedynego świadka wielkiej tragedii, w której brało udział nieznane, potężne zło?
    Kim jest Asaral? Kimś, kto ją kochał i tyle, jest zbędny dla historii. :/
    Jako plus mogę wymienić to, że nie dłużyło się oraz tacy bohaterowie mogli zaistnieć. (Jak odliczymy bycie elfem, magię i takie tam).
    5/10

    Razem: 15
  • Beznadzieja 03.03.2016
    Dzięki za ocenę i poświęcony czas ;) Tak jak już mówiłam (parę razy) pisałam szybko, bo nie miałam czasu. Pomysł owszem był, ale zgubił się gdzieś pomiędzy kartkami książki do francuskiego. Wstawiłam to tylko ze względu na moje dziwne poczucie przyzwoitości. Co do pytań, bo napisałam nie jasno.
    - Miasto wysłało kogoś kto zlikwidował by zagrożenie, nie wiedzieli, że to nieznane bestie. Wysłali kogoś bez doświadczenia, bo sami go nie mieli, myśleli, że bestie to jedynie trupojady.
    - Patrz wyżej. Dodatkowo, myśleli, że to tylko kilka osobników.
    - Z kontekstu można się domyślić, że Lealia już mówiła, że to nie były ghule, a oni nie słuchali jej.
    - Asaral jest dość ważny dla historii, w końcu uratował bohaterkę. Trochę skrzywdziłam go w tym tekście. Miałam całkiem fajny pomysł na tę postać, ale brak czasu na realizację :/
    Serio jest mi głupio.
  • elenawest 03.03.2016
    Beznadzieja nie martw się tak :-) zawsze możesz dopracować ten tekst i wstawić go jako nowe opko :-)
  • Moni 03.03.2016
    Rozumiem. C: Dziękuję za odpowiedź. C: Następnym razem pójdzie Ci lepiej, a Twoje poczucie przyzwoitości nie jest dziwne. Umówiłaś się na jakiś termin, to go dotrzymałaś. C: Tak powinno się robić.
    A i nie ma za co. C:
  • Beznadzieja 03.03.2016
    Moni cieszę się, że rozumiesz :)
    Elena Taki miałam plan ;)
  • Moni 03.03.2016
    Nie ma sprawy. C:
  • KarolaKorman 08.03.2016
    Błędy:
    ,,— Do twoich usług, skarbie. — mężczyzna '' - Mężczyzna
    ,,— Nie nazywaj mnie tak. — skrzywiła się.'' - Skrzywiła się
    Cała reszt jest już wypisana. 6-10

    Pomysł: Pomysł mi się podobał, ale miał potencjał, którego nie wykorzystałaś w pełni. 7-10

    Całokształt: Ogólnie opowiadanie jest ciekawe. Mogło być więcej opisów, co przybliżyłoby czytelnikowi miejsca lub postacie. Te przerwy między akapitami ułatwiają podział na poszczególne części, ale nie wyglądają ładnie. Trochę jakbyś chciała sprawić nim, że opowiadanie jest dłuższe niż w rzeczywistości. Czytało się jednak dobrze, ale ta urwana końcówka wywołuje niedosyt :( Chciałabym wiedzieć, co stało się z magiem i dziewczynką. 6-10

    Pozdrawiam :)
  • Beznadzieja 08.03.2016
    Dzięki wielkie. Z tymi przerwami między akapitami nie wiem co mi do głowy strzeliło. Chyba jednak pisanie o trzeciej w nocy nie jest najlepszym pomysłem. W każdym razie, nie miało to być sztuczne rozciągnięcie tekstu ;)
  • elenawest 14.03.2016
    Beznadzieja, poprawiam mą ocenę z tego pojedynku. Przepraszam, na śmierć o tym zapomniałam...
    No to tak za blędy jak wyżej 4
    Za pomysł... Tekst jest ciekawy, trochę pochachmęcony, ale miałaś orginalny pomysł i to ci się chwali, więc daję... 8
    A za całość spokojne 6 ;-)
  • Beznadzieja 14.03.2016
    Dziękować ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania