powoli stopień za stopniem

ostatni samogwałt popełniłem dwa lata temu

poczułem zew na schodach

to były schody do nieba

 

teraz stąpam po jęczących w starej kamienicy

ja skrzypię

one skrzypią

i dobrze nam razem

 

tylko prawidłowo i bez bólu muszę siknąć

łyknąć garść tabletek

i nawet mogę się wyprostować

moralnie też

 

świat zwariował

mówi mi że trzeba być pięknym i młodym

ale one mówią co innego

bo szedłem nimi dzisiaj

głaskałem poręcz

 

i nic

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 18

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (87)

  • Pasja 19.07.2021
    Trzeba było po niej zjechać, a nie głaskać?

    Poniedziałkowo!
  • pansowa 19.07.2021
    W tym stanie?! :)
  • Dekaos Dondi 19.07.2021
    Pansowa↔W jakim stanie? Nie jesteśmy w tej całej...Chameryce:))
    Wiersz mówi, co ma powiedzieć. Chyba na domiar złego, nie było drzazg w poręczach?
    Pozdrawiam:)↔%
  • pansowa 19.07.2021
    Jak chcesz pogłaskać z czułością i osiągnąć wzwód, drzazgi się nie liczą.
    Jak to w jakim stanie?
    Gość ledwo się rusza! :)
  • JamCi 19.07.2021
    Kiedyś był czas i miejsce na wszystko. Młodość, dorosłość, dojrzałość, starzenie się i starość. A teraz albo jesteś młody, albo...
    A Ty dajesz tu coś na swoje miejsce.
    Podoba mi się.
  • pansowa 19.07.2021
    Niezbyt ciekawe to miejsce, ale innego nie ma.
  • JamCi 19.07.2021
    pansowa Ciekawe ciekawe. Tylko takie jest. Człek się odpierdziela od siebie w sensie czy ma taką czy inną facjatę. Innej mieć nie bedzie, bierze co ma. Zaczyna się cieszyć, że ma dwie ręce i dwie nogi, które ciągle miłosiernie chcą go nosić. Zaczyna je lubić za to. Nieważne krzywe czy proste, smukłe czy serdelki. Ręcę, które jeszcze cokolwiek słuchają, oczki, co jak na nie odpowiednią ilość dioptrii.. Itd. Teraz to jest dopiero prawdziwa miłość do siebie. Miłosierna :-)
  • pansowa 19.07.2021
    JamCi Dobrze to ujął skandal.
    Ciało to więzienie o zaostrzającym się rygorze.
  • JamCi 19.07.2021
    pansowa myślisz, ze nie wiem? Ale teraz cenię małe rzeczy a kiedyś nic mi nie pasowało. Teraz wystarczy że coś działa.
  • pansowa 19.07.2021
    JamCi I o tym jest ten wiersz, choć nie wszystko już u peela działa (:
    Nawet głaskanie poręczy nie pomaga.
  • JamCi 19.07.2021
    pansowa hahhahah za to dystansu i autoironii jak widzę nie brakuje :-)
    Komu w tym wieku wszystko działa? Poza tym czasem już sie nawet nie chce głaskać poręczy ;-)
  • pansowa 19.07.2021
    JamCi Zawsze się chce, tylko nie zawsze jest efekt :)
  • skandal 19.07.2021
    JamCi ciekawe, czy Was też nawiedza myśl, że fajnie byłoby mieć swoje młode ciało sprzed 20-30 lat i świadomość jaka się ma teraz. nie przejmować się bzdurami różnymi, być wolnym wewnętrznie i jednocześnie korzystać z posiadania niepsującego się ciała-mechanizmu, który wiezie ducha przez życie. pewnie tak
  • pansowa 19.07.2021
    skandal s-f, ale to oczywiste.
  • JamCi 19.07.2021
    skandal czy ja wiem, raczej jestem realistką, jest to, co jest, nie to, co było.
  • pansowa 19.07.2021
    JamCi Ale byłoby fajnie
  • Patriota 19.07.2021
    Jedną z zalet bycia na opowi jest m.in. możliwość obcowania z tak wybitnymi tworami sztuki, a także przebywanie w gronie wybitnych krytyków literackich o wysokim poziomie inteligencji, zdolnych w swej wrażliwości docenić i nagrodzić oklaskami owe wybitne dzieła.
  • pansowa 19.07.2021
    Ić stąd.
    Twoje miejsce jest poniżej.
  • Patriota 19.07.2021
    Pozwól mi, O mistrzu!, delektować się tym wybitnym dziełem.
  • pansowa 19.07.2021
    Patriota Ty naprawdę nie masz świadomości, że to mokre na twojej gębie to nie deszcz? :)
    Ić stąd.
  • skandal 19.07.2021
    jakby prawie o mnie napisane. z dużym wykopem. ciało jest więzieniem o zaostrzającym się rygorze.
  • pansowa 19.07.2021
    Skandal, prostata Cię męczy? (:
  • skandal 19.07.2021
    pansowa właśnie jestem po zabiegu i chuj piecze mnie jak sto chujów!
  • pansowa 19.07.2021
    skandal Właśnie pisałem żebyś nie odpowiadał.
    Dziś masz kłopoty z prostatą, a jutro się okaże żeś zwyrodnialec co katował ciężarną żonę i malutkie dzieci.
    Ot, potęga chorego umysłu :)
  • skandal 19.07.2021
    pansowa jestem już zdrajcą i folksdojczem i jakoś żyję. twardym trzeba być, a nie miękkim :) żonę zakatowałem już jakiś czas temu. dzieci oddałem do sierocińca, a matkę staruszkę do domu starców.
  • pansowa 19.07.2021
    skandal Toś mi brat!
    Nasza wszechwiedząca też mnie rozszyfrowała (:
  • laura123 19.07.2021
    A co w twoim przypadku było do odszyfrowania? Najpierw się wygadasz, knurze, a później zaklinasz rzeczywistość, bo, nie wstyd, bo tego nie masz, ale obawa, że wreszcie inni zobaczą, jaki naprawdę jesteś, a nie na jakiego tu się kreujesz... marność nad marnościami!
  • IgaIga 19.07.2021
    laura123 - strasznie mnie wnerwia taki język u dam. A jeszcze bardziej wystawianie takiej laurki komuś kogo się nigdy nie spotkało i nie ma się zielonego pojęcia jaki jest naprawdę.
  • laura123 19.07.2021
    IgaIga nie interesuje mnie, co cię wnerwia, to twój problem... a moja opinia o knurze jest poparta faktami... i tyle.
  • IgaIga 19.07.2021
    laura123 - fakty są takie, że na własny użytek stwarzasz sobie historyjkę na czyjś temat i trzymasz się kurczowo owego tworu, bo i pośmiać się można i o sobie nie trzeba myśleć...
  • pansowa 19.07.2021
    laura123 A ty tu czego?
    Spadaj do siebie.
    Nie interesują mnie twoje wywody, szmatławcu.
  • laura123 19.07.2021
    IgaIga niczego nie muszę sobie tworzyć, bo knur jest idiotą, który chwali się bardzo dziwnymi informacjami... ale to narcyz, któremu się wydaje, że jest tak cudowny, że co by nie sprzedał ze swojego życia, to i tak każda go chce, bo jakieś idiotki mu się trafiły i uwierzył w swoje powodzenie. A prawda jest taka, że nikt, kto ma chociaż odrobinę oleju w głowie, na tego śmiecia nie chciałby spojrzeć. To moralne dno.
  • pansowa 19.07.2021
    laura123 Znowu gówno przylazło do mnie i się przylepia?
  • pansowa 19.07.2021
    IgaIga Daj sobie spokój Iga.
    To po prostu idiotka i pieniacz.
    Ja też sobie dam spokój.
    Niech się produkuje pod własnym gniotem.
  • IgaIga 19.07.2021
    laura123 - kamień podać czy sama się pochylisz?
  • IgaIga 19.07.2021
    pansowa - obiecanki.
  • pansowa 19.07.2021
    IgaIga Daj spokój.
    Niech się dusi własnym jadem.
  • IgaIga 19.07.2021
    pansowa - już se poszedłam. Idę borówki poogryzać ze krzaka :)))
  • laura123 19.07.2021
    IgaIga, najśmieszniejsze jest to, że mnie wcale nie potrzebny jest kamień, bo ten śmieć w ogóle mnie nie obchodzi i gdyby nie prowadził tych swoich gierek podjazdowych w moją stronę, to bym nie pamiętała, że takie gówno istnieje.
  • pansowa 19.07.2021
    laura123 Won do siebie przekwitła ścierko.
  • laura123 19.07.2021
    No, młodzieniec do wzięcia... mogłoby się wydawać, a to tylko knur w akcji. Stary cep!
  • pansowa 19.07.2021
    laura123 Won
  • laura123 19.07.2021
    pansowa pochwal się, jak cię dzieci kochają... tatuśku!
  • pansowa 19.07.2021
    laura123 Won
  • Piotrek P. 1988 19.07.2021
    Wyobraziłem sobie piękny, luksusowy budynek, typu willa albo kamienica. Stary, albo nowy ale w starym stylu. 5, pozdrawiam :-)
  • pansowa 19.07.2021
    |To skąd skrzypiące schody?
    Ja przed oczami miałem starą, liszajowatą kamienicę i wiekowego, samotnego emeryta mieszkającego na ostatnim piętrze.
    Ale to Ty w końcu jesteś odbiorcą.
  • Dekaos Dondi 19.07.2021
    Pansowa↔Tak sobie zerkłem drugi raz i mnie olśnił skojarzenia blask↔zdaniem mym:)
    Płyta winylowa→metaforycznie.
    Nowa↔słychać 95% muzyki, 5% trzasków
    W połowie zużyta ↔50 na 50
    Prawie całkiem zużyta wielokrotnym odtwarzaniem↔słychać 5% muzyki 95% trzasków.
    Aż w końcu, nic nie słychać.
  • pansowa 19.07.2021
    A dlaczego nie może być?
    Może:)
    Choć metafory byłyby wyjątkowo odległe, ale Twój mózg inaczej pracuje :)
  • Dobry wiersz; prowokacyjny! Jedziesz po bandzie! Pozdrawiam 5
  • pansowa 19.07.2021
    Ten wiersz nie ma w sobie nic z prowokacji.
  • pansowa Może źle to ująłem. Miałem na myśli, że jest ostry. ?
  • pansowa 19.07.2021
    Marek Adam Grabowski Aa, to się zgodzę.
  • Cichy człowiek 19.07.2021
    Nie wiem o co spory, bo tekst sam w sobie dobry. Chyba o przemijaniu i pogodzeniu się z tym faktem.
  • pansowa 19.07.2021
    O to chodzi w przestrzeni pod wierszem, a tu przychodzi banda oszołomów i robi oborę.
    Nie bardzo się peel z tym godzi.
    Dzięki.
  • kigja 19.07.2021
    Gdyby nie samogwałty, to byłoby więcej psychopatów i samobójców...
    ?
  • pansowa 19.07.2021
    Ciekawa teoria :)
  • kigja 19.07.2021
    Jestę naukofcę ?
  • pansowa 19.07.2021
    kigja Robiłaś badania w temacie?
  • kigja 19.07.2021
    pansowa Badania sa na etapie doświadczalnym, zatem wybacz, ale nie mogę nic więcej rzec.
  • pansowa 19.07.2021
    kigja A temat wdzięczny
  • kigja 19.07.2021
    pansowa Założyłeś na orgu nowe konto?
  • pansowa 19.07.2021
    kigja Nie mogę. Nie wiem dlaczego.
    I nie wiem też co się stało ze starym.
    Chciałem tylko zmienić adres mailowy i wywaliło wszystko.
  • kigja 19.07.2021
    pansowa To kto mógł założyć konto z twoim nickiem? Nie mów, że...
    Nie, chyba nie. Przypomnij sobie, może byłeś zmęczony, założyłeś i teraz nie pamiętasz...
  • kigja 19.07.2021
    pansowa Tak powinieneś wejść po schodach:

    https://kwejk.pl/obrazek/3794751/gdy-twoj-stary-wraca-nawalony-i-czolga-sie-po-schodach.html

    hahahahaha
  • kigja 19.07.2021
    pansowa Jak to zmienić adres mailowy? Na orgu? Jakies dziwne rzeczy piszesz...
  • pansowa 19.07.2021
    kigja Bo założyłem jak nie działa stare, ale nowe działa na obcych kompach, a na moim nie.
  • pansowa 19.07.2021
    kigja Ty kontaktujesz?
    Chciałem zmienić w ustawieniach adres poczty mailowej.
    I tyle.
  • kigja 19.07.2021
    pansowa Nie wiedziałm, że można... ?
  • pansowa 19.07.2021
    kigja Jak się okazuje - nie można
  • kigja 19.07.2021
    pansowa Dobrze, że mam okazje uczyć się na cudzych błędach... xd
  • pansowa 19.07.2021
    kigja Ale dlaczego mam kłopot z nowym, to nie wiem.
  • kigja 19.07.2021
    pansowa Wczoraj założyłeś konto? A co się dzieje? Nie możesz się zalogować? Może napisze do Mateusza, żeby ci pomógł, jeśli masz życzenie.
  • pansowa 19.07.2021
    kigja To trzeba by zobaczyć.
    Wyskakuje mi ciągle komunikat: Ten użytkownik nie oczekuje na potwierdzenie.
  • kigja 19.07.2021
    pansowa Zrób skrina i wrzuć tutaj ptaszku https://zapodaj.net/
  • pansowa 19.07.2021
    kigja Nie znam się na jakiś skrinach
  • kigja 19.07.2021
    Ok.
  • Abbie Faria 20.07.2021
    pansowa To proste. To jest klawisz oznaczony [prt scr]. Jest w górnym rzędzie klawiszy na prawo od F12. Raczej w większości klawiatur. Naciskając go zapamiętujemy obraz jaki nam wyświetla komputer. Trzeba otworzyć jeszcze painta (darmowy program pod windowsem) lub inny program graficzny ( np Irfan view) i nacisnąć klawisze CTRL v . Póżniej w tym programie - plik > zapisz jako (... preferowana nazwa ) i najlepiej zmienić z rozwijalnego menu na format JPEG. Ten zapisany plik w danej lokalizacji można udostępnić w internecie. Uwaga, przed printscreenem trzeba zamknąć osobiste okienka na górze ( mogą zawierać różne dane, których nie chcielibyśmy udostępniać).
  • pansowa 20.07.2021
    Abbie Faria Niespecjalnie mi rozświetliłeś, ale może spróbuję.
  • Szpilka 20.07.2021
    Pansowa

    To se luknij, pokazane, to nie to samo co napisane ?

    https://www.youtube.com/watch?v=e0XStc3Yj6Y
  • Abbie Faria 20.07.2021
    Szpilka Fajne:). Jedna uwaga do filmiku: nie mówimy "dilejt", a "dilit", ale to bardzo powszechny błąd. 99 % Polaków tak mówi.
  • Szpilka 20.07.2021
    Abbie Faria

    Ano, ta się jakoś przyjęło jak "Hi-Fi super star super hit" w piosence Wandy i Bandy ?
  • Szpilka 20.07.2021
    *tak
  • Abbie Faria 20.07.2021
    Szpilka Kolega z pracy z Ukrainy, jak przyjechał do Polski nie wiedział co to "wifi". U nich to wajfaj ( nie "łajfaj", gdyby ktoś mnie chciał poprawiać.)
  • Szpilka 21.07.2021
    Abbie Faria

    Ano to są hybrydy językowe, Niemcy np. mówią na pastę Colgate - kolgate, niemal tak, jak napisane i dziwią się, dlaczego Polacy mówią Manhattan po polsku - [æ], a nie po angielsku ?
  • Abbie Faria 21.07.2021
    Szpilka Najlepsza niemiecka hybryda językowa to "das Handy" - [das hendi]. Częściowo angielskie słowo, którego Anglicy nie rozumieją w Niemczech.
  • laura123 20.07.2021
    Zakaz komentowania!!!
  • pansowa 20.07.2021
    Zapomniał o larwie?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania