Pozytywni Ludzie

– Dzień dobry, panie Adams – zawołał cicho pracownik poczty. – Czy chciałby pan kupić może ostatnie wydanie "Księgi Cierni"? Kosztuje niecałe...pięćdziesiąt dolarów.

Adams schował rękę do kieszeni, wyciągnął chudy portfel, a na sam koniec zajrzał do środka. W głównej jego części był wygięty paragon z ostatniego miesiąca, dwa zdjęcia córki z matką i banknot o nominale pięćdziesięciu dolców. Jeśli teraz je wyda, biedą będzie w domu piszczało.

– P-pięćdziesiąt mówisz... – odpowiedział z drżącym głosem. – Ależ oczywiście! Weź moje ostatnie pieniądze : )

– Dziękuję. Oto pański paragon

 

***

 

Po powrocie do domu przytulił córkę i rzucił się na łóżko.

– Kochanie? – Usłyszał nagle zmieszany głos. – Co tu robi ta książka? Po co ją kupiłeś? Ledwie potrafisz czytać...

– Nie podoba ci się? Ma taką piękną okładkę!

 

-------------------------------------------------------

Często wybieramy pierwszą lepszą rzecz, która rzekomo ma dać nam szczęście...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Imć Wszesław 8 miesięcy temu
    Dobre, poza ostatnim zdaniem: on to kupił z innych zupełnie przyczyn, chociaż egoistą jest z pewnością, skoro ma w dupie swoją rodzinę... Był taki film z Jimem Carreyem, i on w tym filmie nigdy nie mówił "nie"; wyszło mu na dobre, no ale nie miał rodziny i obowiązków z tym związanych...
    Pozdrawiam.
  • zsrrknight 8 miesięcy temu
    Może być, choć powiem szczerze że ta emotka bardzo mnie w oczy kole xd
  • DEMONul1234 8 miesięcy temu
    nooo, ona miała tak denerwować : )
  • Archipelag 8 miesięcy temu
    "Adams schował rękę do kieszeni" - moim zdaniem lepiej byłoby "włożył". Ale niekoniecznie mogę mieć rację.
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    Ja też mam kilka odłożonych, nieprzeczytanych książek, aż mi się wstyd zrobiło, że tak je zaniedbałam.
    Mania kupowania, może zbierania, gromadzenia rzeczy też może być ucieczką, tutaj jakby przed biedą.

    ''Czy chciałby pan może kupić może ostatnie wydanie "Księgi Cierni"?'' - drugie może w tym zdaniu chyba pomylone z moje, prawda?
  • DEMONul1234 8 miesięcy temu
    ach, nawet nie zauważyłem tej powtórki - dzięki
  • Imć Wszesław 8 miesięcy temu
    Cofam pozdrowienia.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania