prawak

świat im zawisnął na kiju

tym od zawracania Wisły

cofają

choć atol Bikini zmienił cokolwiek

podobnie jak tabletki BHP

 

ile by nie wymodlili

wszystko pędzi

gdzieś tak gadali Newton z Kopernikiem

wbrew

 

i nic się nie zmieni

w tym biegu do przyszłości

ave

Średnia ocena: 3.1  Głosów: 18

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (83)

  • Ant 26.08.2020
    To chyba jakaś odpowiedź ?
  • Puchacz 26.08.2020
    Nie ma komu odpowiadać.
    Zbyt prymitywna i nachalna była tamta prowokacja.
    Trzeba umieć pisać, aby pisać.
  • befana_di_campi 26.08.2020
    Samochwała w kącie stała ;)
  • Puchacz 26.08.2020
    Lotto
  • befana_di_campi 26.08.2020
    Bingo!!!
  • W punkt!
  • Puchacz 26.08.2020
    Mam nadzieję Maurycy :)
  • Generalnie nie przepadam za wojenkami politycznymi na opowi; ale inteligentnego poczucia humoru nie można ci odmówić. 4
  • Puchacz 26.08.2020
    Prowodyrem baranów politycznych nie jestem, ale ciężko zdzierżyć takie prymitywne prowokacje bogusia.
    Nie wiem, po co on to robi, kiedy ani mózgu chłop ni ma, ani talentu:)
  • Szpilka 26.08.2020
    "świat im zawisnął na kiju
    tym od zawracania Wisły"

    A to dobre i oryginalne, oj tak, pędzi i niech pędzi, bo chyba nikt przy zdrowych zmysłach cofać się nie chce...

    w rozwoju ?
  • Puchacz 26.08.2020
    Można mieć wątpliwości co do kierunku, ale lepiej mieć nadzieję na wpływ na bieg spraw, niż na tępe cofanie nas w czasie.
    Ileż można jeść konserwy?
  • Szpilka 26.08.2020
    Ano, tym bardziej, że człek to istota, która szybko się nudzi ?
  • laura123 26.08.2020
    No dobrze, możemy iść dalej, w całkowitą uległość wobec zmian, a nawet z entuzjazmem, ale dokąd to prowadzi? Nie wnikam w wojenki między użytkownikami, nie obchodzi mnie to. Chcę jedynie wiedzieć, gdzie ma nas zaprowadzić ten rozwój?
  • Puchacz 26.08.2020
    Gdziekolwiek nie zaprowadzi, procesów historycznych się nie zatrzyma.
    Może to oznaczać koniec jakiejś epoki, ale to norma w dziejach.
  • laura123 26.08.2020
    Ale chyba powinniśmy wiedzieć, dokąd historia chce nas zaprowadzić i jaka ma być pisana przy naszym współudziale, czy mamy iść jak barany na rzeź, byle do przodu?
  • Szpilka 26.08.2020
    Laura

    A co my możemy wiedzieć teraz? Dowiemy się po czasie albo i nie, jak np. z covidem, przyjrzyj się, co propaganda z ludźmi zrobiła, własnego cienia się boją. W ogródku piwnym przy zakupie złotego trunku jakaś babcia do mnie skoczyła, że maski nie mam na nosie, niemal umierała ze strachu. Miałam ochotę ją wyśmiać, ale że wiekowa, to dałam spokój, biedna babcia ?
  • laura123 26.08.2020
    A kiedy mamy wiedzieć, jak zawsze po szkodzie? Dlaczego dziwisz się babci, kiedy to osoba z najwyższego stopnia ryzyka?

    Kiedyś chciano nam narzucić uchodźców, osoby sprzeciwiające się tym pomysłom były wyśmiewane, szkalowane itd. Dzisiaj widzimy, co się dzieje w krajach, które były postępowe, otwarte. Są dzielnice, gdzie nikt nie wejdzie, ze strachu oczywiście.

    Teraz znowu szał na LGBT+

    Mamy dać się porwać modzie, jak przy uchodźcach?
  • Szpilka 26.08.2020
    Jakiego ryzyka? Ten wirus nie zabija, za to gospodarka padnie i chyba o to chodzi, i znowu wylądujemy w czarnej doopie, próbując się tam urządzać. Poczytaj profesora Bhakdi, jest na emeryturze i w tyle ma wszystkie rządy świata.

    https://covid1984pl.wordpress.com/2020/05/20/bhakdi-servus-tv/

    Uchodźcy to inna bajka, zbyt duża różnica kulturowa i brak chęci asymilacji z tubylcami. Pomagać trzeba, ale w tym wypadku na odległość.

    A co geje? Niech sobie żyją, przecież kościółkowi nie zagrażają ?
  • laura123 26.08.2020
    To ciekawe, że wirus nie zabija. Na co więc masowo umierali w Lombardii, że aż nie nadążali z pochowaniem nieboszczyków? A może pokazywali nam jakąś sztukę, na żywo tworzoną przez firmy farmaceutyczne?

    Mnie się wydaje, że ideologia LGBT zagraża wszystkim, a już szczególnie populacji, ale co ja tam wiem.
  • Szpilka 26.08.2020
    Propaganda, przekonasz się niebawem, a pokazywać można wiele, ale czy to prawda?
    Od początku wirusowego szaleństwa nie zakładam żadnej maski i wirusa nie mam, i nie dam się stłamsić propagandzie, bo to zamach na moją wolność i zdrowie - niedotlenienie organizmu, a na taki zamach jest paragraf.

    Bardziej nam zagraża życie w pojedynkę, a nie geje ?
  • laura123 26.08.2020
    Szpilka nie wiem czy to prawda, czytam reportaże, które temu przeczą, a z drugiej strony kto i dlaczego wymyślił takie szaleństwo i co najważniejsze po co? Czyżby wielcy tego świata tak się nudzili, że wymyślili sobie taką'' rozrywkę''?
  • Szpilka 27.08.2020
    laura123

    Nie wiem, może Jackowski /ponoć jasnowidz/ wie? ?

    Poczytaj tu:

    https://covid1984pl.wordpress.com/2020/05/14/raport-bmi/
  • Wrotycz 26.08.2020
    Bardzo, bardzo powoli płynie nurt dobrych zmian. Godność każdego człowieka - cel najważniejszy dla ludzkości.
    zawracanie kijem? Raczej budują tamy Ci, którzy koniecznie muszą dzielić.
    Mam nadzieję, że rzeka nie wyschnie.
    I mocno wierzę, że kiedyś: kochaj bliźniego będzie zakotwiczone w świadomości.
  • wicus 26.08.2020
    Zadziwiające, że ci, którzy najwięcej krzyczą o "godności" najchętniej obraźają innych, walczą o prawo do aborcji, eutanazji itd. - lewacka "godność" to domaganie się tolerancji dla swojej ideologii.
  • Jarema 27.08.2020
    wicus otóż to lewackie gułagi to dziesiątki milionów trupów oczywiście wszystko stworzono w imię internacjonalizmu, pokoju, miłości i tolerancji. Oni to zwą postępem. Zbrodnia i przemoc to według nich nowoczesność i nieuchronność. W imię tego postępu nawet miłość do odbytolubnych w sobie zaszczepili;)))
  • wicus 27.08.2020
    Jarema Wielu dzisiejszych lewaków chętnie obnosi się z sierpem i młotem, ale o gułagach jakoś nie wspominają albo - zbyt pochopnie - zaliczają je do "błędów i wypaczeń". Jeśli chodzi o lewacką "miłość" do homoseksualistów, w rzeczywistości ma ona wszelkie znamiona pustosłowa i służy jedynie walce z tradycyjnym.społeczeństwem. Nierzadko zdarza się, że sami homoseksualiści dystansują się od lewackich postulatów.
  • befana_di_campi 27.08.2020
    wicus Afirmacji!
  • Wrotycz 28.08.2020
    Ło, matko! Ileż słów, choć nie krzyczę:)
    Kilka lat po powstaniu ZSRR, obyczajowość rewolucyjna wytępiła zachodnie rozluźnienie, tzw. wolne związki, w tym homoseksualne karała surowo.
    Putin też wydał wojnę niehetero obywatelom, pamiętam rozpędzane manifestacje.
    Wiele macie wspólnego, niestety.
  • wicus 28.08.2020
    befana_di_campi To bez wątpienia słowo o kluczowym znaczeniu dla całej tej sprawy! Środowiska lgbt domagają się akceptacji dla swoich ideologicznych postulatów, a nie szacunku dla ludzi, którego zresztą same nie dochowują.
  • wicus 28.08.2020
    Wrotycz To nie jest takie proste. Zestawienie prawicowości z komunizmem.musi wywołać pewne rozbawienie, szczególnie, że to środowiska lewackie wymachują czerwonymi sztandarami z sierpem.i młotem. A o tym, że homoseksualizm jednak nie był przez bolszewików tak gorliwie zwalczany jak się czasem twierdzi, pisze się ciekawie np. w tym tekście: https://www.rp.pl/Rzecz-o-historii/304069914-Historia-homoseksualizmu-w-Rosji.html
    Przyznam, że śledzę poczynań Putina i wypraszam.sobie porównania z nim, szczególnie, że nikomu nie wypowiadam wojny, a jedynie nie godzę się na absurdalne lewackie postulaty.
  • wicus 28.08.2020
    Wrotycz ... które już wywołują opłakane skutki: są kraje, w których lewacki obłęd doprowadził już do tego, że - jako "opresyjne - zakazane jest mówienie: "pan", "pani" czy "kobieta w ciąży", bo przecież rodzenie dzieci przez kobiety łamie prawa człowieka.
  • Wrotycz 28.08.2020
    Wicus, sorry, po prostu jest rys wspólny i tyle.
  • wicus 28.08.2020
    Wrotycz No, mój drogi, konia z rzędem temu, kogo takimi komami przekonasz.
  • wicus 28.08.2020
    Wrotycz Niechęć Putina do homoseksualizmu wynika m.in. z jego napiętej relacji z Zachodem i z bardzo dobrych, z Patriarchatem Moskiewskim. Problem.w tym, że nie tylko Prawosławie ocenia homoseksualizm nagannie i wcale nie ono jest wobec niego najbardziej stanowcze - fundamentaliści islamscy kamienują homoseksualistów albo zrzucają ich w przepaść..Chrześcijanom, na szczęście, jakoś nie przychodzi to do głowy. Krytyka nie jest formą nienawiści.
  • Puchacz 29.08.2020
    Tobie się coś porąbało i dostałeś amoku.
    Co ty pieprzysz pod tym wierszem, który zawiera podobno lewicowy jad?
    Głupiś niemożebnie.
  • wicus 29.08.2020
    Puchacz Czytając Twój kom, a szczególnie fragment o amoku, nabieram pewności, że zwracasz się w nim do siebie. Spieszę też z informacją, że moje poprzednie komentarze były odpowiedzią na wpisy @Wrotycz, a nie jak to sugerujesz "pieprzeniem nie na temat".
  • Puchacz 29.08.2020
    wicus Ty generalnie pieprzysz, a pod tym wierszem w szczególności.
    Może byś tak sobie poszedł z Jaremą?
  • Jarema 29.08.2020
    Puchacz uspokój się staruszku, i nie obrażaj ludzi.
  • Puchacz 29.08.2020
    Jarema Spadaj oszołomie.
  • Jarema 29.08.2020
    Puchacz uspokój się staruszku.
  • Puchacz 29.08.2020
    Jarema Spieprzaj
  • Jarema 29.08.2020
    Nie ględź trzy po trzy, idź już spać staruszku, bo niedowidzisz.
  • Puchacz 29.08.2020
    Jarema Spieprzaj.
  • Jarema 30.08.2020
    Zażyj waleriany.
  • Puchacz 30.08.2020
    Jarema Spieprzaj
  • Jarema 30.08.2020
    Zmień pieluchy ojczulku.
  • JamCi 30.08.2020
    Puchacz wyciągaj wnioski. Wiesz co robi i po co. Przestań. Niech się dusi własnym jadem, ale Ciebie nie załatwi. Ucz się do jasnej anielki na błędach.
  • Puchacz 30.08.2020
    Jarema Spieprzaj
  • Puchacz 30.08.2020
    JamCi Chyba masz rację.
    Niech się dusi grafoman.
  • Pasja 26.08.2020
    Bez lewej nogi. Bardzo trafnie i na czasie.
    Pozdrawaim
  • wicus 26.08.2020
    Niezła poezja zanurzona w lewackim jadzie.
  • Puchacz 26.08.2020
    Trzeba mieć dobrze naprane do mózgu, aby tu dostrzec jad.
    Od jadu jest tylko jeden specjalista na Opowi.
  • SwanSong 27.08.2020
    Prawackiego jadu nic nie przebije. Łysi troglodyci wycierający sobie gęby Bogiem i Ojczyzną. Bardziej nienawidzącej grupy społecznej nie ma
  • Puchacz 27.08.2020
    SwanSong Trudno się z Tobą nie zgodzić, kiedy ma się odrobinę mózgu.
    Wystarczy ten wiersz zestawić z tworem oszołoma, aby dostrzec, gdzie są pokłady jadu.
  • wicus 27.08.2020
    SwanSong Tak, to oczywiście prawacy demolują pomniki, samochody i wykrzykują obraźliwe hasła...
  • SwanSong 27.08.2020
    wicus
    A co? Mają stać i patrzeć jak kretyni jeżdżą ciężarówkami, głosząc kłamstwa? Gdzie ciężarówki z napisami ile dzieci zgwałcili księża i jak wielu uniknęło kary? Myślicie, że ci LGBT będą takimi chłopcami do bicia? Bo zawsze trzeba znaleźć wroga? Nie ma nic bardziej tchórzliwego od prawaka. Boi się LGBT, Unii, Żydów i myślenia :)
  • befana_di_campi 27.08.2020
    SwanSong Prócz skłotowego LGBT, którego obawiają się nawet uczciwi homo :szok:
  • befana_di_campi 27.08.2020
    https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/515047-gej-mocno-o-srodowisku-lgbtdestrukcyjne-chore-z-nienawisci
  • wicus 28.08.2020
    SwanSong Twój komentarz zniechęca do dyskusji, operując frazesami i "uśmieszkami", które mają zastąpić argumenty, ale trzeba je tu przedstawić. Oceniasz pozytywnie bandytyzm i niszczenie mienia, jeśli dopuszczają się go osoby ze środowisk lgbt: demolowanie pomników i samochodów, wznoszenie nienawistnych okrzyków czy haseł typu: "Zniszczymy wasze społeczeństwo" - ciekawe co byś powiedział, gdyby tak działali ci, których poglądów nie oceniasz. Hipokryzja jest typowa dla ideologicznej ślepoty. Pedofile są niestety we wszystkich środowiskach, fakt źe widzi się ich tylko wśród księźy w oczywisty sposób dowodzi uprzedzeń. Nie tak dawno jedna z posłanek wskazywała - nie bez podstaw - na przypadki pedofilii wśród ojców i matek, ale chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że nie można o to oskarżać wszystkich rodziców. Jeśli ktoś pisze o osobie o odmiennych poglądach: "coś" , "nie ma nic bardziej tchórzliwego", to znaczy, że sam jest chory z nienawiści, więc nie wmawiaj tego innym.
  • SwanSong 29.08.2020
    wicus
    Pozytywnie oceniam niszczenie mienia ludzi, którzy nawołują do nienawiści. Co do haseł i nienawistnych okrzyków, to ty naprawdę taki głupi jesteś? Idź na dowolny marsz narodowców albo mecz kiboli i posłuchaj tam, co się śpiewa i krzyczy. Hipokryzja to wylewa się z takich zaślepionych oszołomów jak ty, wszędzie tylko widzisz wady tylko nie u siebie. Nie widzę, żebyś komentował przypadki molestowania przez księży, za to zawsze, gdy ktoś coś powie o lgbt to od razu sączysz jadem. Może poczytaj o gwałtach dokonanych przez duchownych, skoro tak ich bronisz.
    I owszem, nie każdy ksiądz jest taki, tak jak nie każdy lgbt jest taki, jak piszesz. Ale, jak pisałem, nie ma ciężarówek obklejonych hasłami >Księża gwałcą dzieci<, prawda?
  • Jarema 29.08.2020
    SwanSong ideologia lgbt to jedna wielka propaganda patologicznego stylu życia, rozwiązłości, Niehigienicznego stylu życia.
  • wicus 29.08.2020
    SwanSong Dobrze, że mamy jasność. Sam przyznałeś że dzielisz ludzi: lubianym przez siebie środowiskom lgbt przyznajesz prawa i przywileje, a cała reszta to "ciemni nienawistnicy i oszołomy", których należy nienawidzić. Jeśli mam być szczery, muszę przyznać, że też, mówiąc oględnie, nie jestem zachwycony wieloma hasłami, które padają na Marszach Narodowców, ale to nie o nich tu rozmawiamy, a już na pewno nie ma żadnego uzasadnienie, żeby mnie z nimi identyfikować, do czego jak widzę niewiele tu brakuje.Cieszę się, że przyznajesz, że nie wszyscy księża gwałcą dzieci, ja też nie mam najmniejszego problemu z przyznaniem, że hasło: "Wszyscy homoseksualiści są pedofilami" byłoby bardzo krzywdzącym nieporozumieniem. Natomiast to nikogo nie Upoważna do niszczenia mienia, które zawsze jest łamaniem prawa. Środowiska lgbt (nie mówię tu o homoseksualistach w ogóle, bo wielu z nich dystansuje się od ich działań), nie walczą o szacunek dla siebie, ale o zniszczenie tradycyjnej moralności i religii - one same to przyznają. Ich celem nie jest sianie tolerancji, bo tego nie dokunuje się przez demolowanie, wyzwiska i przemoc psychologiczną, a rewolucja obyczajowa.
  • Pan Buczybór 26.08.2020
    No, i to jest dobry pastisz albo zwyczajnie niezły wiersz. U Bogumiła uczciwe uwagi, że napisał słabo, a tutaj komentarze oderwane od utworu i gadanina o "lewackim jadzie" :) Śmieszne w sumie.
  • IgaIga 26.08.2020
    :)
  • Puchacz 26.08.2020
    Co Cię tak bawi? :)))
  • IgaIga 27.08.2020
    Po prostu cieszę się, że jesteś :)
  • Puchacz 27.08.2020
    IgaIga Aha :)
  • befana_di_campi 27.08.2020
    IgaIga Na piśmie, bo z "przestrzenią publiczną" już gorzej ;-)
  • piliery 27.08.2020
    Dobrze że wiecie o czym piszecie. Dla mnie bardzo niezbyt to jasne.
  • piliery 27.08.2020
    bez bardzo :)
  • Puchacz 27.08.2020
    Proste jak drut.
    Zdziwiony jestem, bo ja nie piszę skomplikowanie metaforycznie.
    Niemniej zaćmienia się zdarzają.
  • Jarema 27.08.2020
    To widać że niezbyt to skomplikowane.
  • Puchacz 27.08.2020
    To dobrze kiedy nawet tępy łeb rozumie dobrą poezję.
  • befana_di_campi 27.08.2020
    Puchacz :-D

    Ja, tępołbowa ;-)
  • befana_di_campi 27.08.2020
    Raczej "tępołba"?

    :-D
  • Jarema 27.08.2020
    Mało skomplikowane móżdżki tworzą poezję na takim poziomie jak ta. W dodatku od rzekomego mistrza oczekiwałoby się doskonałych środków wyrazu artystycznego, kunsztu warsztatowego, ambitnej poezji. A tymczasem, tu co mamy?

    Twór, którego kanwą jest na wskroś tradycjonalistyczne, powiedziałbym archaiczne, w dodatku ludowe powiedzonko, o niezawracaniu kijem Wisły. To nie uchodzi. Zero progresu.
  • Puchacz 27.08.2020
    Zero mozgu dla oszolomow.
    O talencie nie wspomne.
  • Jarema 27.08.2020
    Puchacz to widać po pseudowierszu
  • Szpilka 27.08.2020
    Jarema

    Krytkanctwo uprawiasz, to dobry wiersz i nie jest to kadzenie z mojej strony /brrrrrrr, nie lubię/. Przyjrzyj się, ile zawarto treści w tych niewielu słowach - przysłowie znamionujące bieg zdarzeń, których nikt i nic nie zatrzyma, bikini - wolność kobiet w ubiorze i łożnicy, a nazwisko dwóch uczonych znakomicie puentuje przekaz wiersza ?
  • Jarema 27.08.2020
    Szpilka o tym przysłowiu właśnie pisałem, na wskroś średniowieczne;)))
  • Jarema 28.08.2020
    Puchacz nie nudź staruszku.
  • Jarema 27.08.2020
    H ha ha opinie...
  • befana_di_campi 27.08.2020
    Ale Was wzięło na ujadanie :p

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania