Prawda prawd

Będą się z ciebie śmiać i szydzić

będą się twoją wielkością brzydzić

będą poniżać i pluć w twarz z pogardą

Żeś Awangardą

 

Nim pomrzesz

 

Będą cię wielbić a innych łajać

będą się twoją wielkością upajać

będą podziwiać i składać wieńce

Żeś Odszczepieńcem

 

Gdy pomrzesz

 

Tym ich mowa przy potędze twego słowa

Zapomniany Wieszczu

 

Pamięci Charlesa Baudelaire'a - 31.08.2020.

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Zaciekawiony 31.08.2020
    Respons krytykom?
  • Jarema 31.08.2020
    To mi przypomina nieco jakiś wiersz Norwida, już nie pamiętam jaki. Ale ciekawie w sumie ujął temat, niegłupi wiersz. Ja daję pięć.
  • Pan Buczybór 31.08.2020
    Mocno nienowoczesne. Stylizacja jako tako udana, ale niezbyt przekonująca. Dużych liter bym się przynajmniej pozbył - obciążają niepotrzebnie tekst.
  • Dominik Leibner 31.08.2020
    Rozumiem, że dla mojego przedmówcy mentorem odnośnie mody musi być Tomasz Jacyków.Zapewne nie pali również papierosów w lufce i nie posiada starej Nokii.Niby dlaczego mam płynąć z nurtem teraźniejszości? Poezja, która wyszła z obiegu jest dla mnie po stokroć lepsza od współczesnej zupełnie wyzzutej z jakichkolwiek uczuć.To jedynie zapisywanie zastawanej rzeczywistości.Beznamiętnie niczym protokulant w sali sądowej.Należy przy tym tak zagmatwać tekst wyrażeniami typu : paralaksa, protogwiazda, konceptualizm tak, aby czytający miał wrażenie, iż piszący jest wykształciuchem, a nie chłopskim naturszczykiem.Ot i cała zagwozdka.Zarówno ty jak i ja, zakończymy swój żywot jako portalowi pseudopoeci, a większością postępowych tomików będzie się po jakimś czasie podcierać rzyć bądź palić w piecu.Ale ty chyba tego nie rozumiesz.Rilke, Heine, Słowacki są nieśmiertelni.Strąć ich z piedestału a uznam ciebie za Boga.Teraz jesteś jedynie internetowym ziarnkiem piasku.Nowoczesnym ziarnkiem piasku.
  • Zaciekawiony 31.08.2020
    Gdybyś był w stanie pisać tak jak ci wymienieni, to przyklasnąłbym. Ale jesteś początkującym, który nie umie reagować na krytykę.
  • Dominik Leibner 31.08.2020
    Oczywiście.Przecież już o tym wspomniałem.Ale mam chyba prawo pisać w stylistyce jaką lubię, a nie w takiej jaką chcą mi narzucać inni.Krytyka była, jest i będzie.Przyjąłem z pokorą twoje negatywne opinie pod jednym z moich paszkwili.Wszystko jest kwestią gustu.Skoro uważasz, że jesteś w stanie napisać lepiej ode mnie - zrób to.Tyle z mojej strony.Spokojnego wieczoru.
  • Zaciekawiony 01.09.2020
    Nie pisałem, że umiem coś zrobić lepiej. Odbijanie piłeczki to nie odpowiedź na zarzuty.
  • Szpilka 01.09.2020
    na głąby

    niech genija nikt nie rusza,
    mózg genialny, no i dusza,
    czemuż jeszcze nie przoduje?
    bo mu w drogę wchodzą... głąby ?
  • piliery 02.09.2020
    Baudleaira określasz wieszczem? Był znakomitym poetą ale wieszczem? Zmarło mu się wcześnie (to prawda) ale to nie czyni go wieszczem. Nawet jeśli przyznać mu laur prekursora turpizmu to nijak nie da się go wieszczem uczynić. Niemniej za uczczenie pamięci autora "Kwiatów zła", w rocznicę śmierci, wdzięcznym.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania