prawdy wątpliwe

i przemówił

kochajcie swoich wrogów

 

ludzie oniemieli

po chwili oznajmił

 

nie bądźcie jak faryzeusze

wypełnieni fałszem

dający zły przykład

takim kamień młyński

i do wody

 

tłum się cieszy

bije brawo

racja racja

krzyczy podpalony

 

twoja matka z braćmi

chcą cię widzieć

mówią uczniowie

 

rodziną mą tylko

słuchający mego słowa

i wypełniający je

 

we śnie przemówił

jesteś gotów bym umarł

za twoje grzechy

 

za swoje tylko ja

umieram umieram...

i tyle

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (47)

  • kamińe 9 miesięcy temu
    adolf lubi to
    https://www.pngegg.com/pl/png-nbhyz
  • Lotos 9 miesięcy temu
    Bogumił, Bogumił...
  • Lotos 9 miesięcy temu
    No a kiedy przerobisz sie w Noico?
  • kamińe 9 miesięcy temu
    Lotos jutro
  • Lotos 9 miesięcy temu
    kamińe ok. Czekam pełen nadziei , LGBT osta6ostatnio mnie interesuje, szczególnie prawicowcy, którzy poco Noico, potem Celina i kamińe.
  • kamińe 9 miesięcy temu
    Lotos wszystkie moje moje moje
  • Sufjen 9 miesięcy temu
    Dobry wiersz. Podoba mi się.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    dzięki za odwiedziny.
  • Dekaos Dondi 9 miesięcy temu
    Lotos↔Zdaniem mym, każde prawdy bywają wątpliwe, jeżeli nie są zgodne z... moją. Pozdrawiam😎
  • Lotos 9 miesięcy temu
    Dekaos Dondi niekoniecznie moją, chodzi o obiektywizm, wątpliwości, przyjmowanie prawdy na wiarę, często źle się kończy.
  • Dekaos Dondi 9 miesięcy temu
    Lotos↔W sumie, rzeczesz właściwie, jednakowoż, dużo zależy od tego, czy szukamy "chcianej prawdy"co jeno umocni nasze przekonania, czy równie silnie, tej "nie chcianej",
    która może zachwiać, nasze przekonania. Czy jesteśmy na to gotowi, by je przyjąć?
    To taki skrót myślowy:)
  • Lotos 9 miesięcy temu
    Dekaos Dondi Tak, zgadzam się i dlatego zadaję pytania.
  • Dekaos Dondi 9 miesięcy temu
    Lotos↔Problem w tym, że nie istnieje na tym świecie, istota, która by odpowiedziała na dane pytanie, prawdą, nie generującą dalszych pytań, w żadnym człowieku. Pytania będą do końca świata. A im więcej, tym mnie stagnacji, jakkolwiek to rozumieć:)
  • Lotos 9 miesięcy temu
    Dekaos Dondi No, nie mów, że na te, które przedstawiłem, w tym tekście, nie da się odpowiedzieć.
  • piliery 9 miesięcy temu
    Cenię sobie wolność myślenia. A i wątpliwości nie są mi obce . Zaplątałeś się w swej logice wiary. Śmierć w żadnej znanej mi religii nie jest karą za grzechy. Wiersz interesujący ale do korekty.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    To dobrze, że cenisz wolność myślenia, nie wydaje mi się, żebym się zaplątał. Być może z Tobą coś nie tak.
  • piliery 9 miesięcy temu
    Lotos Twoja nieuzasadniona agresja wygląda niepokojąco. Dobrze się czujesz?
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery jak najbardziej, nie wiem o co chodzi ci z tą agresją, coś stwierdziłem i tyle.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery A tak ma marginesie, jakby Chrystus zapytał cię, czy ma umrzeć za twoje grzechy, to co byś odpowiedział?
  • piliery 9 miesięcy temu
    Lotos Chrystus nie pytał ani nie pyta Ciebie czy się na to zgadzasz. To Jego ofiara, ofiara bezwarunkowa a Ty nie masz na to wpływu. Masz prawo ją odrzucić ale nie jesteś w stanie jej powstrzymać. Na tym polega Odkupienie. No chyba że wymyśliłeś sobie swojego Chrystusa w którego dziejach Odkupienia nie ma. A za grzechy swoje nie jesteś w stanie umrzeć. Musiałbyś mie Jego, jako Boga, zgodę. Bez Jego zgody zawsze będzie to tylko pusta śmierć - która stanie się kolejnym grzechem. Jeśli wierzysz w Boga. Jeśli nie - nie wierzysz w grzech . A jeśli nie wierzysz w grzech to za co umrzesz?
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery A co z wolną wolą, jeśli nie masz na to wpływu?
  • piliery 9 miesięcy temu
    Lotos Wolna wola dotyczy Twoich czynów a nie tego co czyni Chrystus. Bo to jest Jego dar. Taki jak gwieżdziste niebo, jak słońce i deszcz. Taki jak Miłość. Możesz to wszystko odrzucić ale nie jesteś w stanie temu zaprzeczyć
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery no to on powinien nazywać się Jezus Chytrus, bo sprytnie to wykąbinował.
  • piliery 9 miesięcy temu
    Lotos Nie byłby Bogiem. :)
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery niesamowite!!!
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery czyli nie mam wyboru, kiedy się nie zgadzam, żeby taki pajac jak on umierał za moje grzechy?
  • piliery 9 miesięcy temu
    Lotos Kombinuj, kombinuj, może Ci coś wyjdzie bo jak na razie sam pajacujesz
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery ja nie muszę kombinować, a twoja odpowiedź co do odkupienia i wolnej woli brzmi śmiesznie i wcale nie odpowiada na pytanie.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery A Judasz a Piłat byli igraszką w rękach Boga by jego syn mógł zbawić świat, co znaczy ich wolna wola?
  • piliery 9 miesięcy temu
    Lotos A skąd Ci przyszło że nie mieli wyboru? Mieli. Wybrali sami. Nikt nie wie co by się stało gdyby dokonali innego wyboru. My kierujemy się wymiarowościami świata, które dla Boga nie istnieją. Jeśli wszechświat (nie ważne czy w lm czy lp) , w swej dwubiegunowości, istnieje jednocześnie, w jednej chwili, to chcesz zastosować do niego ludzką logikę dziejów?
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery ponoć Bóg widzi przyszłość i wie wszystko, skoro tak to wiedział kto zdradzi Chrystusa, kto skardze go na śmierć.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery czyli wy ludzie myślcie sobie, że macie wolną wolę, a ja Bóg mam z tego niezły ubaw?
  • piliery 9 miesięcy temu
    Lotos U Boga nie ma czegoś takiego jak przeszłość czy przyszłość bo dla niego czas NIE ISTNIEJE. Istnieją tylko wybory których dokonujemy.
  • piliery 9 miesięcy temu
    Stosujesz kategorie znane z teorii gier. One nie mają tu zastosowania.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery czas nie istnieje? W pierwszy dzień stworzył... W drugi, i to już jest czas, bo czas to pewien porządek, którego Bóg jest uosobieniem.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery po drugie jeżeli coś się przepowiadanie to chyba jednak myśli się o przyszłości.
  • piliery 9 miesięcy temu
    Lotos Pojęcia. :) Chcesz by Bóg kierował się ludzką logiką. :) Nie da się po ludzku zrozumieć wszechświata, procesów które w nim zachodzą, bez pojęcia czasu. Too uproszczenia które stosujemy na swój użytek. We współczesnej fizyce toczy się ciekawa dyskusja nt. funkcji czasu i raczej potwierdza ona że czas to pojęcie stworzone na ludzkie potrzeby ale jako taki nie istnieje. Nie wiem o jakich przepowiedniach piszesz . Zauważ że "przepowiednie" nigdy nie są ulokowane " w czasie". Również zapowiedź końca świata".
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery A skąd wiesz, że nie mają zastosowania, Bóg ci to powiedział?
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery czyli Bóg nie mówił co będzie, np po upadku w raju?
  • piliery 9 miesięcy temu
    Lotos Ciągle wracasz do tego samego punktu. Ramy Ci przeszkadzają. :) https://www.polishexpress.co.uk/czas-nie-istnieje-fizycy-udowadniaja-ze-wszystko-dzieje-sie-w-tym-samym-momencie
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery mówisz o fizykach, KS. Michał Heller, na jednym z wykładów mówił, że przyszłość może działać na przeszłość, są takie teorie, No I to ma związek z czasem.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery no oczywiście, czyli wszystko powstało w jednym momencie, wielki wybuch, upadek człowieka, zbawienie i koniec wszechświata.
  • piliery 9 miesięcy temu
    To włąśnie kwestia wyboru nie czasu. :)
  • piliery 9 miesięcy temu
    Lotos Trudno to inaczej wytłumaczyć. Myślę że teoria wielkiego wiru jest najbardziej adekwatna.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery tak wyboru,wirusy, zapewne też wybierasz, że najpierw coś zjedzą potem jesteś głodny, że najpierw ubierasz a potem się rodzisz.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery no to jest wypowiedź eksperta, zapewne Bóg ci o tym powiedział. Hahaha... Nie ma tu zastosowania, niesamowite ile ty wiesz o boskich prawach.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    piliery ty mi tu nie trudu, tylko skoro uważasz, że czasem nie istnieje, to wszystko musiało powstać w jednej chwili i nie ma przeszłości i przyszłości, a Bóg najpierw coś zjedzą a potem jest głodny, najpierw jest teoria względności, a potem średniowiecze a potem wszystko się króluje a Bóg każe za grzechy słońce bo ziemia jedzenia nie istnieje, najpierw jest holokaust, potem Mojżesz.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania