prawo

ciemne chmury Śmieszne rymy

no i las

coś cichutko upomina

zostaw nas

zanurzonych podejrzeniem

może tu?

czy to znowu zostawionych

stek tych bzdur

 

odpowiedziom nie wystarczy

tylko Tak

jakby białym zmontowany

był ten świat

Tak niewielki może trochę

ponad pestkę

czarniejącą z każdym słowem

że chcę więcej

 

czemu światłu odpowiada

tylko mrok

ludziom czyny by następnie

odejść stąd

powstrzymując unikalną

pewną sprawę

chaotycznie zastąpiono

myśli - Prawem

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (32)

  • puszczyk 17.07.2019
    Jak w "dom".
    Myśli pewnie Pitagorasa, a wykonanie i środki - od Sasa, do Lasa.
    Zwyczajna, przeciętna rymowanka.
  • little girl 17.07.2019
    Wiesz, ja nikomu nie każe czytac:) Jeśli do kogoś nie przemawia mój styl pisania, nie jest w stanie dostrzec przesłania A jedynie powierzchowny "zarys " I to nie zawsze trafny. I nieumiejętność czytania aluzji również nieco szwankuje. Ale dziękuję za poświęcony czas:)
  • Canulas 17.07.2019
    Dzień dobronson. Jak lubię Twe pisanie, tak tu zrobię wyjątek od reguły. Nic nie czuję, a że na technicznych sprawach się nie znam, sfera emocjonalna jest dla mnie często główną składową oceny.
    Pozdrox z rana
  • little girl 17.07.2019
    A mi za każdym razem miło widzieć twój komentarz.
    Również pozdrawiam:)
  • puszczyk 17.07.2019
    Wiadomo, że nie umiem czytać i na poezji się nie znam.
    Pozostań więc sobie w świecie iluzji przekonania, że masz jakiś styl.
    Owszem, styl pisana źle.
  • little girl 17.07.2019
    Iluzja? Lepsze zamykanie liryki w pudełku, o ściśle określonych regulach,masz rację. Na tym to polega żeby nie myśleć tylko wszystko mieć na tacy.:)
  • little girl 17.07.2019
    Śmieszy mnie trochę patrzenie na poezję w kategoriach "źle". Ale to twoje PRAWO:))
  • puszczyk 17.07.2019
    Nie ma reguł. Jest zwyczajne wyczucie, którego nie masz.
    A zamykanie się na info, że jest źle, a można lepiej, zamyka cię faktycznie w pudełku.
    Dobra, szkoda mojego czasu.
    Życzę rozwoju stylu.
  • little girl 17.07.2019
    Wyczucie każdy ma indywidualne, a porównywanie do czyjegoś - niewłaściwe. Zwłaszcza że szufladkujesz, nie rozumiesz czegoś to I znaczy że jest zle:) A rozwijamy się ciągle, czy tego chcemy czy nie, choć nie zawsze w korzystną stronę.
    Pozdrawiam I również życzę może hm... szerszych horyzontów:)
  • Shpaque 17.07.2019
    Niby little a niemal zasługuje na miano "poezji" ;)
  • betti 17.07.2019
    ciemne chmury Śmieszne rymy
    no i las - czyli w lesie są śmieszne rymy, tak?
    coś cichutko upomina
    zostaw nas - co lub kto upomina i kogo, bo z tekstu nie wiadomo?
    zanurzonych podejrzeniem - skąd to podejrzenie i do czego się odnosi?
    może tu? - tzn, gdzie?
    czy to znowu zostawionych
    stek tych bzdur

    odpowiedziom nie wystarczy
    tylko Tak
    jakby białym zmontowany
    był ten świat
    Tak niewielki może trochę
    ponad pestkę - znaczy się, że ten świat jest bardzo malutki i czernieje z każdym słowem, a peel chce więcej czarności, bo mu mało?
    czarniejącą z każdym słowem
    że chcę więcej

    czemu światłu odpowiada
    tylko mrok - światłu mrok odpowiada, od kiedy?
    ludziom czyny by następnie
    odejść stąd - ludziom odpowiadają czyny, by następnie odejść?
    powstrzymując unikalną
    pewną sprawę - jaka to może być unikalna sprawa i jak ją można powstrzymać?
    chaotycznie zastąpiono
    myśli - Prawem - nie wiem czym tutaj myśli zastąpiono, wydaje się jedynie, że prawem do bezsensu.
  • akwamen 17.07.2019
    ups hi, hi, hi
  • little girl 17.07.2019
    Las jako stan umysłu raczej;)
    ciemne chmury - zwiastunek burzy(kłótni), o owe śmiszne rymy.
    no i jak upomina "coś" - to juz do dowolnej interpretacji - jako sama chęć uniknięcia konfrontacji
    podejrzenie - szukanie konfrontacji, zwady o ponowny bezsens.
    ponad pestkę - świat jako owoc niewiele ponad pestkę, nieproporcjonalnie do oczekiwań. A czarny to gra z białym, że niby tak - pozytywy - domena bialego swiata, a nie - pogrążania się w tych ciemnych aspektach.
    odpowiada mrok - działają na zasadzie gry wymiennej. Gdy nie ma światła jest ciemność/mrok.
    tak chodzi o bezsensownosc gdzie ludzie cos robią a potem odchodzą i tak nic z tego dla nich nie wynika, ich "istotnych"spraw
    no może być unikalna ale raczej bym na to jako sarkazm patrzyła
    i tak chodzi o - Prawem bezsensu:) - szufladkowanie ect.
  • betti 17.07.2019
    Las jako stan umysłu?

    Odnoszę wrażenie, że słyszysz, że dzwonią, ale nie wiesz, w którym kościele. Kiedy się dowiesz, wtedy zaczniesz z sensem pisać...
  • little girl 17.07.2019
    Jest taki frazeologizm bodajże "byc z czymś w lesie" rownie dobrze sie moze odnosic do umyslu.
    Dla autora jego teksty zazwyczaj powinny miec sens, dla innych to juz roznie, zaleznie od sytuacji.
  • betti 17.07.2019
    little girl w tej chwili tylko dla Ciebie Twoje teksty są zrozumiałe, ponieważ jednak żaden czytelnik nie siedzi w Twojej głowie - pisze, żebyś wyrzuciła coś z tej głowy w taki sposób, żeby dla wszystkich było zrozumiałe. Czy wymaga za dużo?
    To, że coś sobie wyobrazisz, nie znaczy, że to już jest na kartce.
  • little girl 17.07.2019
    betti Tym razem chyba rzeczywiście;) Ale coż, i tak się zdarza. Że wszystkie to bym nie powiedziała, ale to już wiesz, każdego indywidualna kwestia. Lubię jak coś można interpretować na wiele różnych stron, ale nie zawsze się to udaje.
  • betti 17.07.2019
    little girl Ty nie masz interpretować swoich wierszy tylko je pisać. Interpretacja należy do czytelnika.

    Nie jesteś głupia, wiesz o co chodzi, prawda?
  • little girl 17.07.2019
    betti Jasne, że nie ja;) Dzięki za spostrzeżenia.
  • puszczyk 17.07.2019
    Dokładnie o tym pisałem, przy poprzednim wierszu.
    O poukrywanym za dziwnymi kombinacjami flint, przekazie.
    Ale ponoć brak mi było umiejętności wnikania w treść.
  • betti 17.07.2019
    Bo w treść nie jest trudno wniknąć, sztuką jest doszukać się logiki. Niemniej, kiedy Autorka pisząc od razu dorabia interpretację, to i tak te wiersze nie są takie złe... poza tym, ja tak nie umiem, a Ty?
  • puszczyk 17.07.2019
    Jak zwał, tak zwał.
    Jak nie wiesz kompletnie o co kaman, to po cholerę mi sama treść?
  • Pan Buczybór 17.07.2019
    Bardzo spoko wiersz. Dobry rytm, rym. No, i coś w tym jest. Zasady ograniczają swobodę, ale czy swoboda istnieje bez zasad?
  • little girl 17.07.2019
    Dzięki za odwiedziny:) Raczej nie istnieje, bo swoboda z reguły jest od czegoś, w sumie tak jak wspomniała betti. Ale tej całkowitej "wolności"nigdy nie będzie, w każdym aspekcie życia.
  • betti 17.07.2019
    Co ten portal byłby wart bez specjalistów... to jest dobry wiersz, puszczyk i nie dziw się, kiedy i ja to piszę... odpowiedź - znasz.

    Dobre pytanie, czy swoboda istnieje bez zasad... pewnie nie, inaczej nie byłaby swobodą.

    Idę się bawić, życie krótkie...
  • puszczyk 17.07.2019
    Twoje zdanie
  • Tjeri 17.07.2019
    Zastanawiałam się co nie pasuje mi w brzmieniu poprzedniego wiersza i tu słyszę jakoś podobnie. Myślę że chodzi o niczym nieprzełamany jednostajny rytm pociągowy, ale mogę się mylić. Rymy dla mnie lepsze niż w poprzednim.
  • little girl 17.07.2019
    taki pociągowy serce mi dyktuje, przykro mi:)
  • Tjeri 17.07.2019
    little girl - każdy ma swój gust i swoje potrzeby. Pisząc jak odbieram nie oczekuję przecież, że zmienisz pode mnie ;). Choć jakiś kontrapunkt byłby na plus dla tekstu.
  • little girl 17.07.2019
    Tjeri Aj tam aj tam, taki miał być to i taki jest. Każdy jeden kryje w sobie swoistą specyfikę i nie ma co tego zmieniać (teraz fala hejtu na mnie). Myślę ze co ma byc to będzie, każdy się w jakims kierunku rozwija, ale jak to mowia nic na siłę i nic pod kogos:)
  • puszczyk 17.07.2019
    Bo lepsze.
  • little girl 17.07.2019
    Lepsze czy gorsze i tak bez sensu;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania