¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 23

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (120)

  • befana_di_campi 12.06.2021
    Przeciętnie oryginalne ;) Bez mojej oceny ;)
  • Szpilka 12.06.2021
    Befana, no cóż, nie zawsze można byłszczeć, przyjmuję z pokorą i dziękuję za wizytę ?
  • Szpilka 12.06.2021
    *błyszczeć
  • befana_di_campi 12.06.2021
    Nie, jednak dam: 3. Wymagająca - wobec siebie, znaczy czytelniczki - jestem ;)
  • Szpilka 12.06.2021
    Befana

    Piękne dzięki ?
  • befana_di_campi 12.06.2021
    Szpilka "Nie za ma co" :p
  • pansowa 12.06.2021
    Pokora wobec dziadostwa to najgorsza rzecz.
    Bez ściemy, to bardzo dobry wiersz.
    Oczywiście zaraz będzie, że "po błatu" opinia.
    Niemniej Ty wiesz i ja wiem co możemy i jak piszemy.
    Ropucha ma swój własny "poziom".:)
    Głównie oszołomstwa.
  • Szpilka 12.06.2021
    Pansowa, dziękuję za bardzo dobry, co do oceny innych, dyć każdy ma prawo oceniać według własnej wiedzy i sumienia, a po drugie to nie konkurs, a Befana w żiri nie siedzi, dzięki Bogu ?
  • pansowa 12.06.2021
    Szpilka Bo wiersz jest naprawdę dobry, więc dziękujmy Bogu (któremukolwiek), że takie przypadki nie zasiadają w żadnym jury.
  • Szpilka 12.06.2021
    Pansowa

    Dlatego wstawiam, żeby ktoś spojrzał rzetelnym okiem, bo ja nie zawsze mam pewność, że dobre jest, dlatego bardzo mnie cieszy Twoja ocena ?
  • pansowa 12.06.2021
    Szpilka A wiesz, że ja walę na odlew jak coś jest kichą.
    Albo przemilczam temat.
  • befana_di_campi 12.06.2021
    Stwierdził niniejszym awatarowy - gdzie indziej - "pan ropuch" :-D :-D :-D
  • Szpilka 12.06.2021
    Pansowa

    U mnie wal na odlew, sztuczny miód mi niepotrzebny, dlatego na grafomańskich portalach nie bywam ?
  • befana_di_campi 12.06.2021
    Szpilka "Grafomańskich" czyli jakich? Bo i na "opowi" nie wszystkie dzieła lśnią jak politura ;-)
  • pansowa 12.06.2021
    befana_di_campi Owszem ropucho.
    Tu się teraz przenosisz? :)))
  • pansowa 12.06.2021
    Szpilka Jak zajdzie taka możliwość :)))
  • befana_di_campi 12.06.2021
    pansowa Tak upiorku z kostnicy zza drugiej strony lustra. Od jakiegoś czasu tu jestem, straszydełko z awataru :-D
  • Szpilka 12.06.2021
    Befana

    Takich, na których się wszystko chwali i wszyscy szczęśliwi są ?
  • pansowa 12.06.2021
    befana_di_campi Śmieszna i tragiczna jednocześnie jesteś.
    Masz znowu parcie na zadymę.
    Znajdź sobie innego.
  • befana_di_campi 12.06.2021
    pansowa Kto zaczął? Moje zdanie jest moim zdaniem, awatarowy ropuszonku z innych portali ;-)
  • pansowa 12.06.2021
    befana_di_campi :)))
    No własnie, kto zaczął pod moim tekstem? :)
  • Dobra wróżka 12.06.2021
    Na przekór prawom leży często w ludzkiej naturze, ja chętnie ocenię, bo wiersz jest na bardzo dobrym poziomie.
    Pozdrawiam
  • Szpilka 12.06.2021
    Dobra wróżka, dziękuję za pozytywną ocenę ?
  • Wertyt 12.06.2021
    Subiektywnie - bo tak się ocenia poezję - mądre słowa o agonii uczucia. Doceniam Twoją pokorę, to klejnot mądrości.
  • Szpilka 12.06.2021
    Wertyt, cieszę się, że wiersz zrozumiały, dziękuję za piękny komentarz. Wiesz, im bardziej człek się w coś wgłębia, tym szybciej zauważa, jak daleka jeszcze droga przed nim ?
  • Wertyt 12.06.2021
    Szpilka
    Tak. Bo droga nigdy nie ma końca...
  • Szpilka 12.06.2021
    Wertyt

    Dlatego warto gonić króliczka ?
  • Wertyt 12.06.2021
    Fakt ☺
  • Pasja 12.06.2021
    Czas mknie nieubłagalnie i "tylko wspomnienie zaszumi w głowie jak stare wino" - tym lepsze im starsze. Dlatego natura nie kieruje się żadnym prawem. Dojrzewa i wybucha nieprzespanymi nocami i po trosze halucynacją.
    Trzeba godzić się z uciekającym czasem.

    Pozdrawiam
  • Szpilka 12.06.2021
    Pasjo, pięknie dziękuję za komentarz ?
  • Morus 12.06.2021
    Ładny, chociaż mój dzisiejszy chyba delikatniejszy.
  • Szpilka 12.06.2021
    Morus, może być, że delikatniejszy, dziękuję za ładny ?
  • kikimora 12.06.2021
    Drugi wers czytam: a noce miały nigdy nie zgasnąć.
    i stale obok jakiś ktoś obcy/ i stale obok jakby ktoś obcy.
    Dla mnie piękny wiersz - pozdrawiam.
  • Szpilka 12.06.2021
    Kikomora, dziękuję za sugestię, chętnie skorzystam i dziękuję za piękny ?
  • Grain 12.06.2021
    No cóż tekst bardzo poprawny, oparty na mało oryginalnych skojarzeniach, nawet jeżeli życie nie jest oryginalne i nie zmieni tego żadna namiętność. Dwa razy obcy - jak dla mnie za dużo albo i za mało z wykorzystaniem zamienników.
    Nie gwiazdkuję - bo kiedy wchodzę np.na portal z brydżem, w miejscu na reklamy pojawia się ***** ***.
    Lekturowanie dało mi porównanie, jak ktoś inny jak ja nazywa to wszystko, co się dzieje i być może nawet dlaczego ja nazwałbym to nie tyle inaczej, co po swojemu. Najważniejsze, że to nie jest poezja pourazowa.
  • Szpilka 12.06.2021
    Grain, powtórzenie to zabieg stylistyczny, zastosowałam świadomie. No cóż, często zbyt oryginalne jest niezrozumiałe, staram się dotrzeć do odbiorcy, a nie pisać tylko dla siebie.

    Pięknie dziękuję za komentarz ?
  • Grain 12.06.2021
    Szpilka w ten sposób to librettom Martyniuka nie podskoczysz. Rzadko, które teksty pozostają dłużej u lirykobiorców, więc można napisać i dla siebie. Niewymagający czytelnik to sztuka, ludzka sztuka, w jakiejś asymetrii do tej, o której kiedyś napisałaś fajny wiersz.
  • Szpilka 13.06.2021
    Grain

    Ano nie podskoczę Martyniukowi i strasznie nad tym ubolewam ? Wszystko pójdzie w zapomnienie, moje pisanie też, bo liczy się tylko tu i teraz ?
  • Opalony Ernest 12.06.2021
    Wiersz jest do dupy.
    Jakieś mamrotanie o niewiadomo czym.
    Zachwyceni jego treścią z kategorii "inni".
    Wiersz ma być o czuciu powiewu piór husarii, bohaterstwie przodków, którzy przy wsparciu Boga sprawili, że wciąż jesteśmy, my, naród, wartość, wybrani, umiłowani.
    Bez nas byłoby inaczej, gorzej.
    U nas wsparcie łaski bożej.
    Królowej Polski, Maryji, i Króla Polski Jezusa.
    Pisanie liryki o czym innym to urąganie tradycji, kulturze i poczuciu czegośtam.
    Nawet mi się jedynki nie chce postawić na tego ohydnego potworka.
  • Szpilka 12.06.2021
    Ernest, hahahahaahah, ale dałeś po garach, ohydny potworek ? Już się łapię za pióra własne albo jakiegoś husara przydybię ?

    Pięknie dziękuję za odjechany komentarz ?
  • Dekaos Dondi 12.06.2021
    Szpilko↔No ładnie:) I myślowo tak:)
    Tak mnie się skojarzyło, że człek zdrapuje ze ścian, kolejne warstwy farby,
    (by zerknąć, co pod, powiększając pokój "wiedzy"...
    ...a tak naprawdę go zmniejsza, bo im więcej "warstw" zdejmie,
    tym bardziej wie, ile jeszcze nie wie. A chwili ostatniej, to już do cna, głupim zejdzie:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Szpilka 12.06.2021
    Dekaos, fajoskie porównanie do farby, w rzecz samej - "ile jeszcze nie wie" ?

    Dziękuję za ładnie ?
  • piliery 12.06.2021
    Miłość zawsze zostawia ślady, szczególnie utracona. Bo mogła być (a może była?) ta jedyna, najprawdziwsza? Na szczęście nie umiera nadzieja. Do mnie ten wiersz trafia. Nie dostrzegam powtórki "obok". Nie mam problemów z jego odczytaniem. Nie mam zastrzeżeń co do formy..
  • Szpilka 12.06.2021
    Piliery, bardzo mnie cieszy, że wiersz do Ciebie trafia i nie masz zastrzeżeń, pięknie dziękuję za komentarz ?
  • "Bogu" małą literą? Ja to się może i czepiam, ale mnie to akurat nie pasuje.
  • Szpilka 12.06.2021
    vanderPoltergeist

    Cały wiersz napisany małą literą, taki styl wybrałam, myślę, że się Pan Bóg nie obrazi. Dziękuję za komentarz ?
  • Tjeri 12.06.2021
    Piękne i smutne.
  • Szpilka 12.06.2021
    Tjeri, bardzo dziękuję za piękne, ano, smutne, gdy miłość umiera ?
  • Tjeri 12.06.2021
    Szpilka
    Miłość umiera dla tych, którzy oczekują jej niezmienności. Miłość zmienia się w czasie, ewoluuje. Rozwija się z pąku by zostać przywiędniętym – ale tym samym kwiatem.
  • Szpilka 12.06.2021
    Tjeri

    Nie każdy o miłość dba, to jak z urodą, nie jest dana na całe życie - trzeba dbać o sylwetkę, żeby wielkiego brzuchala nie wyhodować ? Miłość jak kwat, wymaga troski i uwagi, wtedy przetrwa do końca.
  • Szpilka 12.06.2021
    *kwiat
  • Bożena Joanna 12.06.2021
    Z czasem uczucia tracą na intensywności, ale pozostawiają wspomnienia wiele warto. Miłość nie przetrwa w tej samej formie przez lata, a w życiu liczą się piękne chwile, więc nie chowajmy ich na dno pudełka.

    Pozdrowienia!
  • Szpilka 13.06.2021
    Bożena, właśnie, liczą się tylko piękne chwile, bardzo dziękuję za wizytę ?
  • Piecuszek 13.06.2021
    Miłość nie przetrwała i to jest smutne, ale ładnie ubrałaś w słowa tęsknotę za nią.
    Pozdrawiam :)
  • Szpilka 13.06.2021
    Ahoj, Piecuszku, jak miło, że wpadłaś z wizytą ? Dziękuję za pochlebne słówko ?
  • kigja 13.06.2021
    W bajkach Disneya zawsze żyli długo i szczęśliwie, zawsze, co okazuje się być nieprawdą... :(
    Nie czytam tego. Obraź się, jak chcesz, ale nie czytam.

    ps. Ciekawe rekwizyty zostały użyte:
    w zasięgu wzroku ale już obcy
    gdzieś się rozpłynął wspólny widnokrąg
    w dziwnej pogoni
    za czymś co dawno umarło przecież
    już nie zapłonie.

    Interesujące smuteczki.
    Pozdrawiam.
  • Szpilka 13.06.2021
    O, Kigjusia do mnie przyszła ? Nie umiem się na Ciebie obrazić, mogłabym się tylko na chwilę nadąć jak ryba najeżka, tylko na chwilę.

    Pięknie dziękuję za ciekawe rekwizyty i interesujące smuteczki ?
  • kigja 13.06.2021
    Szpilka,
    W końcu goście se poszli, to ja se przyszłam :)))
  • Szpilka 13.06.2021
    Kigja

    Goście fajni są od czasu do czasu ?
  • kigja 13.06.2021
    Szpilka Dokładnie ?
  • Szpilka 13.06.2021
    Kigja

    Jutro muszę wstać skoro świt, zatem mykam do kąpieli, miej się dobrze, kolorowych snów ?
  • kigja 13.06.2021
    Szpilka,

    Wystarczy nie odpisywać na moje komentarze.
    Zrozumiem xd
    Bajo :]
  • Szpilka 14.06.2021
    Kigja

    Nie ma takiej opcji, chyba że w ferworze dyskusji się pogubię ?
  • kigja 16.06.2021
    Szpilka

    A co powiesz o Błaszczykowskim?
    Czy coś złego?
    Na Euro strzelał bramki, a Lewy se biega po boisku, bo pewnie ma w umowie, że nie może mieć kontuzji, jak gra u innych...
    Rzeczywiście Lewy.

    Szkoda.
  • Szpilka 17.06.2021
    Kigja

    Wszyscy coś znaczący w futbolu grają u innych, innej drogi do sukcesu w piłce nożnej nie ma.

    Błaszczykowski

    Wisła Kraków
    Borussia Dortmund
    ACF Fiorentina
    VfL Wolfsburg

    Lewandowski

    Znicz Pruszów
    Lech Poznań
    Borussia Dortmund
    Bayern Monachium

    Porównanie nieadekwatne, bo Błaszyczykowski gra na pozycji pomocnika, zaś Lewandowski napastnika, ale spójrz:

    Błaszczykowski - rozegranych meczów 108 goli 21
    Lewandowski - rozegranych meczów 120 goli 66

    A prezio PZPN Lato /napastnik/, który zębami i pazurami stanowiska się trzymał, i który dla polskiej piłki nic nie zrobił, baaaaa, jeszcze ją pogrążył, zagrał w 100-u meczach i strzelił 45 bramek. Zauważ, że Lato miał przy sobie złotych chłopców Górskiego, a Lewandowski kogo ma obok siebie, dziadów, którzy nie potrafią piłki nagrać? Sam Lewandowski stwierdził, że żyje z podań, a on i tak nie stoi, i nie czeka jak gwiazda zaranna na podanie, tylko jest bardzo aktywny na boisku, to piłkarz nietuzinkowy - dwunożny, świetnie strzela głową i jest nie do pobicia w egzekwowaniu rzutów karnych.

    I jeszcze coś, Legia Warszawa postawiła na nim krzyżyk i to dwa razy, zwyczajnie go wykopali, gdy nabawił się kontuzji, stwierdzili, że nic z niego nie będzie, Robek się podłamał, ale nie zrezygnował z grania, poszedł grać do trzecioligowego /sic!/ Znicza Pruszków. Za taki numer powinien się wypiąć na zafajdanych działaczy sportowych i polską piłkę, a jednak gra dla reprezentacji, choć widomo, że to dziady, które i tak nic nie osiągną.

    Masz rację, szkoda go na jakąś Andorę, przez kontuzję Robka, Bayern odpadł z Ligi Mistrzów i co znamienne, obcy go cenią, jest uwielbiany i słusznie, przecież to wielki autorytet dla ludzi młodych, wielu podąży jego drogą, tylko w Polsce się na niego pluje.

    Za Nawałki Robek nastrzelał najwięcej goli:

    Najlepsi strzelcy pod wodzą Nawałki:

    27 goli - Robert Lewandowski
    10 goli - Arkadiusz Milik
    9 goli - Kamil Grosicki
    4 gole - Jakub Błaszczykowski
    3 gole - Bartosz Kapustka
    2 gole - Grzegorz Krychowiak, Artur Jędrzejczyk, Sebastian Mila, Paweł Wszołek

    No i ? Co na to powiesz?
  • Narrator 17.06.2021
    Szpilka Niezła analiza piłkarskich możliwości, jak na poetkę :)
  • Szpilka 17.06.2021
    I jeszcze dodam od siebie, jak u nas funkcjonuje sport, bo mam info z pierwszej ręki:

    Zaczynałam trenować u pary trenerów, nauczyłam się wielu technicznych tricków, cała drużyna była mocna, jeszcze nie najlepsza, ale z zadatkami, z przyczyn których się domyślam, przyszedł na ich miejsce jakiś dziad trener z nadania i w szybkim tempie zaczęłyśmy dostawać lanie, no chyba nie sądzisz, że Grzesia Latę zatrudniono na stanowisku prezia za genialny talent organizatorski i znawstwo piłki nożnej?
  • Szpilka 17.06.2021
    Narrator

    Dzięki za komplement, żadna ze mnie poetka, lubię nożną, to i cosik wiem ?
  • Narrator 17.06.2021
    Szpilka A ja myślałem, że kiedy Lato strzelał bramki, ciebie jeszcze na świecie nie było :)

    Ja już od lat nie śledzę piłki nożnej, bo tutaj uważają ją za sport dla kobiet i poofters. O Lewandowskim dowiedziałem się z fejsbuka, ale nigdy go nie widziałem w akcji. Statystycznie to chyba najlepszy polski piłkarz wszech czasów.

    Za to pamiętam mecze na Łazienkowskiej. Kazik Deyna miał płacone od występu, nie za gole, dlatego na murawę wchodził czyściutki, z tylnej kieszonki wyjmował lusterko, poprawiał fryzurę, unikał zabłoconej piłki, aż ktoś spod Żyletki zawołał:
    — Kaziu, skacz w kałużę, bo powiedzą żeś nie grał!

    Kiedyś sędzia wyrzucił go za jakiś faul, to Kazik zamiast zmykać prosto do szatni, powoli, z podniesionymi rękami szedł po bieżni dookoła boiska, ku zachwytom tysięcy fanów:
    — Deyna Kazimierz, nie rusz Kazika, bo zginiesz...

    Karierę zakończył w cyrkowym zespole dla spadających gwiazd, ale z czegoś żyć trzeba.
  • Szpilka 17.06.2021
    Narrator

    Później rozwinę temat, bo teraz muszę na miacho wyskoczyć, tymczasem ?

    Jak Lato grał, to ja małym bąkiem byłam i już kibicowałam, jak cała moja rodzinka ?
  • Szpilka 17.06.2021
    Narrator

    Nasz Kazio ładny był jucha, kobitki za nim szalały a on za nimi ? Kiedyś nie tak łatwo było przenieść się do zagranicznego klubu, tylko po zakończeniu kariery sportowej i to jak partia pozwoliła. Kazia okradł jego własny menedżer - Ted Miodonski, ukradł mu pół miliona dolarów, Kazio zaczął pić, podejrzewa się, że specjalnie wjechał w prawidłowo zaparkowaną ciężarówkę. A Gerda Muellera, najlepszego snajpera Bayernu i Niemiec, klub ściągnął z USA, gdy ten zaczął tam bradziażyć, czyli pić i balować. Klub go ściągnął i mu pomógł, dał zatrudnienie, a naszemu Kaziowi nikt nie pomógł, nawet jego koledzy z drużyny na pogrzeb nie przyjechali. Eeee, w dołku mnie ściska z żalu, gdy o tym wspominam, niby takim szlachetnym i dobrym narodem jesteśmy ? I bogobojnym!
  • Narrator 17.06.2021
    Szpilka Dobre to zestawienie Gerda Müllera i naszego Kazika. Obydwaj zagrali w pamiętnym meczu 3 lipca 1974 we Frankfurcie, doszli do sławy, ale jakże inaczej potoczyły się ich losy. Polsce nigdy nie brakowało talentów, Polsce brakowało organizacji, żeby te talenty wykorzystać.

    Ostatni raz w piłkę grałem w Düsseldorf z kolegami z pracy, seniorzy kontra szczawie. Piętnaście minut i byłem już gotowy, mogłem się tylko gapić jak wybiegani młodziacy strzelają nam gole. A nazajutrz wychodząc z samochodu każdy z moje drużyny „ach, och”, do biura wchodził na obolałych nogach. Na pamiątkę dali mi koszulkę Borussi Mönchengladbach, z numerem 2, tym samym co nosił Bertie Vogts w sezonie 78/79.

    Natomiast na żywo ostatni mecz oglądałem w 2011, Fortuna Düsseldorf z nie pamiętam już kim. Na stadionie kultura, jak w pięciogwiazdkowej restauracji, nie to co kiedyś na Legii. Ferajna leciała na przystanek, a gdy kierowca trolejbusu nie chciał drzwi otworzyć, pałąki mu ściągali.
  • Szpilka 17.06.2021
    Narrator

    Par excellence, Robka talentu mało nie zmarnowano, dobrze, że nie uwierzył tym zafajdanym działaczom, tak w ogóle to za dużo tych działaczy pasożytujących na garbach zawodników.

    A widzisz, ja ćwiczę do dziś i do dziś jestem sprawna - gimnastyka poranna połączona z gimnastyką oddechową, dzięki oddechowej z łatwością się zanurzam w strasznie zimnych alpiejskich jeziorach ?

    Na żywo to tylko w Polsce oglądałam, na różne mecze chodziłam - siatkarzy/arek, koszykarzy/karek,
    piłkarzy ręcznych i nożnych, no i na pokazy judoków/czek.

    W Zurychu obejrzałam sobie stadion piłkarski, otwarty był, ładniusi ?
  • Narrator 17.06.2021
    Szpilka Ćwicz, zgrabne kobiety żyją dłużej :)
  • Szpilka 17.06.2021
    Narrator

    Coś w tym jest, primaballerina Nina Novak urodzona w 1923 roku i nadal ćwiczy ?

    https://de.m.wikipedia.org/wiki/Datei:Nina_Novak_y_Ruta_Butviliene.jpg
  • Narrator 17.06.2021
    Szpilka Ale laska! Pozazdrościć takiej formy.
  • Szpilka 17.06.2021
    Narrator

    Ano, laska! Ćwiczę, żeby szybko zejść bez kwękania i stękania jak mój tata, sprawny był do końca ?
  • kigja 22.06.2021
    Szpilka

    Lewy strzelił gola! WoW!
    Myślisz, że jutro powtórzy swój sukces, czy to był tylko epizod, po którym cała Polska oszalała...
    Ale ten młodzik fajny, co nie?
    Za piłką nożną nie przepadam, ale jak każdego cieszą mnie sukcesy POLAKÓW, bo to trochę sukces każdego z nas :)))
  • Szpilka 22.06.2021
    Kigja, też bym sobie życzyła, żeby Polska wygrała, trzymam kciuki już teraz, jeśli zagrają tak jak ostatnio, to szanse na zwycięstwo są duże. Zaraz Anglicy będą w gałę łupać, oglądam!

    Nom, młodzik fajny ?

    Kolorowych snów ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Grywałaś w futbol kotku?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Nom, na rozgrzewkę przed głównym treningiem, często się lampy bakteriobójcze trzęsły, bo ktoś wykopał piłkę za wysoko ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Sport kobiet jest sexy. Ja w nogę byłem dupa. Pewnie w szkole być miała, że mnie niezły ubaw. ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Akurat nożną lubię tylko w wykonaniu panów, to sport nie dla kobiet, są za wolne. Powolność to zabójca futbolu, tak gra dziś nasza reprezentacja i dlatego bęcki dostają ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Ja generalnie sportów nie oglądam, ale sam fakt dziewczyn na boisku, ringu, torcie ect. jest dla mnie sympatyczny. ? W szkole lubiłaś chłopaków, którzy grają?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Hahahaha, no ja wiem, Ty lubisz popatrzyć na dziewczyny, ja zaś na sport. Pamiętam sparing z akademiczkami, grała dziewczyna z niesamowicie wielkim biustem, cała sala była pełna...

    chłopców ?

    Byli mi obojętni, aczkolwiek często z nimi grałam w piłkę.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka "Byli mi obojętni" - Uff już się bałem, że byli popularni i tylko z nimi chciałaś siedzieć na stołówce. ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Hahahaha, coś Ty, sportsmenka nie ma czasu na chłopców i dobrze ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Ale pewnie wszyscy się w tobie podkochiwali? ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Nie mam pojęcia i zupełnie było mi to obojętne, chłopcy to nie mój konik i tak mi pozostało do dziś ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Jest niedostępna.
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Każdy ma inne priorytety w życiu, nigdy mi nie pasował patrialchalny pogląd, że kobita bez chłopa zginie albo jest mnie wartościowa. Uważam, że kobitka powinna sama zadbać o własną przyszłość i nie wisieć na ramieniu męża-węża ?
  • Szpilka dwa lata temu
    *patriarchalny
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka W dzisiejszych czasach jest to bawet modne. Samemu jestem singlem.
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    W dzisiejszych czasach tak, ale nie w Polsce i nie dla kobiet, facet to co innego, jako starzyk może jeszcze dziecko spłodzić, a kobitce zegar biologiczny bije i ponagla. A cóż warta kobitka bez dziecka i chłopa? NIC wg pewnych kręgów przy władzy /cnoty niewieście/ i taki pogląd jeszcze długo się nie zmieni, jeśli w ogóle kiedykolwiek.

    Modne i wygodne, nie trzeba inwestować w drugą osobę ani za nią odpowiadać i to jest OK, bo lepiej żyć solo, niż wchodzić w związek, którego wewnętrznie się nie chce i nie czuje ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Myślę, jednak że społeczeństwo się zmienia. Bycie singielką przestaje być obciąłem. Kiedyś stare panny to były zabiedzone dewotki, teraz bizneswoman. Są jednak środowiska w których panny i kawalerów się dyskryminuje.
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Ale warunki materialne się nie zmieniły, kogo stać na samodzielne życie? Kto zarobi na wynajem mieszkania? Dobrze wykształcony? A co z masami pracującymi, które nie mają wyższego wykształcenia? W normalnym ekonomicznie kraju ekspedientkę stać na samodzielne życie i to jest piękne i to jest wolność ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Ja to widzę inaczej. Ludzie nie zakładają rodzin bo ich nie stać. To nie jest nowy problem. W średniowieczu rycerz cały majątek oddawał najstarszemu synowi. Młodszy szedł albo na służbę do seniora albo do stanu duchownego. O żeniaczce nie było mowy. W pierwszy przypadku zamiast żony miał damę serca (paniusię seniora), w drugim Maryję.
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    U mnie stać i też nie zakładają rodzin, wolą podróżować albo się bawić, albo hobby rozwijać, które potrafi być bardzo kosztowne. Może człowiek stał się bardziej świadomy i nie robi tego, co mu z góry nakazano, tylko to, co jemu pasuje, a? ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka tacy ludzie też w Polsce są. Ale wielu rezygnuje z rodziny bo ich nie stać. Znam też takich co lekkomyślnie wepchnęli się w małżeństwo, a nie byli przygotowani.
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    To okropne, gdy człeka nie stać na swobodne życie, swobodne w sensie, że się nie musi liczyć z każdą złotówką. Mykam w real, dziękuję za pogawędkę i milusiego dzionka życzę ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Na wzajem!
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski, "nawzajem"
  • Narrator 14.06.2021
    Każdy wiersz (autorki) jest jedyny w swoim rodzaju, bo pisany w chwili, która już się nie powtórzy. Ten mi się wyjątkowo podoba. Odwieczny temat przemijania, niespełnienia, wyobcowania, ukazany nieco inaczej. 5.
  • Szpilka 14.06.2021
    Narrator, staram się pisać inaczej, trudne, gdy wszystko już było. Pięknie dziękuję za komentarz i piątaka ?
  • Trzy Cztery 14.06.2021
    "Dziwna pogoń" - dobre określenie dla podążania za czymś, co jest już martwe. I dobra fraza. Każdą strofę czytam jak refleksję, którą nagle, w trzecim wersie, trzeba uciąć. Niby chce się dopowiedzieć coś jeszcze, ale - nie. Ciach. Krótko. Wystarczy. Takie jakby dwa kroki do przodu i - stop. I znowu dwa kroki - i stop. Forma pasuje do treści! :)
  • Szpilka 14.06.2021
    Trzy Cztery, ale to fajnie ujęłaś, dzięki piękne ?
  • laura123 02.08.2021
    Ten wiersz jest dowodem na to, że można nauczyć się warsztatu, pisać wiersze, ale są one tak mechaniczne, takie bez uczuć, że aż to poraża i nie mam na myśli tematyki. I jedno co rwie mi się na usta, to apel, żeby nikt nie pisał bez weny, bo wtedy takie potworki wychodzą. Przygnębiające.
  • Szpilka 02.08.2021
    Hehehhehehe, po mnie małpuje die dasoachte Matz, inwencji toto nigdy nie miało ???
  • laura123 02.08.2021
    Ty masz... mechaniczną! Hahahaha
  • Szpilka 02.08.2021
    Die dasoachte Matz, chcicę masz, że tak za mną latasz? Obcym babom nie daję.
  • laura123 02.08.2021
    Czekałam, kiedy ''natura'' się w tobie odezwie... i jest.

    To teraz sobie idę... hahahaha
  • Szpilka 02.08.2021
    Zesr@ła się i poszła, hahahahaha, rzeczywiście natura ???
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Ciekawy wiersz o wypalonej miłości. Oglądałaś Kotku "Życie wewnętrzne" z serii o Adamie Miauczyńskim? https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBycie_wewn%C4%99trzne To jest na ten temat. "Bóg" piszemy z dużej litery. Pozdrawiam 5 Ps. W twoich archiwalnych komentarzach jest dużo? Czy to nieudane emotikony?
  • Szpilka dwa lata temu
    Nie, oglądałam tylko 'Nic śmiesznego'.

    Tak, piszemy, ale w wierszu zapisanym małymi literami nie trzeba, jak wszystko małą to wszystko. Dziękuję za ciekawy ?

    Ano, coś się zepsowało i zamiast emotek są znaki zapytania.
  • skandal dwa lata temu
    Bardzo melodyjne. Fajne
  • Szpilka dwa lata temu
    Skandal

    Dziękuję za melodyjne i fajne ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Szpilko↔Przeczytałem jeszcze raz, bo w komciach zerkłem i znowu coś mnie się rymowało.
    A to rymy wciśnięte do wnętrza wiersza?:)
  • Szpilka dwa lata temu
    Dekaos

    Ano, są rymy wewnętrzne, których nie widać na pierwszy rzut oka ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Szpilka↔Muszę spróbować też, jak mnie coś napadnie ?:)
  • Szpilka dwa lata temu
    Dekaos

    Koniecznie, trochę inne rymowanie, chyba się przerzucę na jakiś czas ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania