'' Proces - prolog ''

***

Historia którą wam opowiem, wydarzyła się bardzo dawno temu. W czasach mroku, zabobonów, ciemnoty, mitów, tajemniczych istot i magii, żyli ludzie obdarzeni niezwykłymi umiejętnościami. Społeczeństwo uznawało ich za demony, posądzano o konszachty z diabłem. Potem torturowano i palono na stosie. Pewnie pomyślicie o czarownicach i macie racje, chodzi właśnie o nie. Ludzie panicznie bali się magii i osób, które ją praktykowały. Ale czy naprawdę byli zagrożeniem? Czy naprawdę posiadali nadprzyrodzone zdolności? Czy wszystkie czarownice i czarownicy byli źli?

***

Melinda wracała do domu późnym wieczorem. O tej porze ulice świeciły pustkami. Kobieta była bardzo zmęczona po całym dniu pracy w gospodzie. Pracowała jako kucharka i zajmowała się również obsługą gości. Jedynymi klientami oberży byli śmierdzący pijacy, ludzie z ulicy, żebracy, czasami trafił się jakiś podróżny. Ciężka praca i kiepska płaca, ale z czegoś trzeba było żyć. Melinda musiała z jednej pensji utrzymać siebie i dwunastoletnią córkę, Katie.

Kobieta weszła do małego, skromnie urządzonego domku. Zdjęła czerwoną pelerynę i weszła do pokoju córki.

- Kochanie, dlaczego jeszcze nie śpisz ? – zapytała

- Nie mogę – odpowiedziała cichutko, brązowooka i lekko przestraszona dziewczynka

- Znowu masz koszmary ? – Katie skinęła głową.

– Nie bój się to tylko zły sen – odparła Melinda i mocno przytuliła córkę.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Kakarotto 17.08.2016
    Zapowiada się naprawdę ciekawie. Czekam na ciąg dalszy i zostawiam 5 ;)
  • anonimowa 17.08.2016
    Dziękuję ;)
  • Tina12 17.08.2016
    Nareszcie dodałaś coś nowego. Ciekawie sie zapowiada
    5.
    I zapraszam do mnie.
  • anonimowa 17.08.2016
    Dzięki, na pewno do ciebie wpadnę ;)
  • ferdynand 17.08.2016
    "W czasach mroku, zabobonów, ciemnoty, mitów, tajemniczych istot i magii" Kurde...jesteś pewna, że piszesz o minionych czasach?
  • anonimowa 17.08.2016
    Mam nadzieje, że ciemnota i zabobony to już przeszłość, chociaż niektórzy ludzie żyjący w naszych czasach świetnie nadawaliby się do średniowiecznych reali ;)
  • Margerita 18.08.2016
    pięć
    I hura nareszcie coś dodałaś
    ja też zapraszam do siebie na przyszłą wojowniczkę 6,7,8 i 9
  • anonimowa 18.08.2016
    Dzięki ;)
  • Alicja 20.08.2016
    Ciekawy wstęp, czekam na więcej :) Zostawiam Ci piąteczkę i wspomnę, że jest już kontynuacja losów Twojej imienniczki.
  • anonimowa 20.08.2016
    Dziękuję ;) :)
  • Alexa 23.08.2016
    "Historia (przecinek) którą wam opowiem"
    "Nie bój się (przecinek) to tylko zły sen"
    Generalnie ciekawie się zapowiada, podoba mi się nastrój utworu, czyli ta szczypta magii i tajemniczości. Fajnie, że pojawiły się trzy pytania pod koniec pierwszego tekstu- bardzo mnie one zaintrygowały. Z takich mniej istotnych rzeczy, to strzał w dziesiątkę z wyborem imienia głównej bohaterki- Melinda świetnie tutaj pasuje- skojarzyła mi się z "Zaklinaczką duchów" :) Daję piąteczkę ;)
  • anonimowa 23.08.2016
    Dziękuje bardzo i pozdrawiam ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania