"Projektor"

Ludzki mózg to wspaniała maszyna.

Wszystko rejestruje, własne filmy nagrywa.

Wystarczy że zamkniesz oczy i widzisz piękne rzeczy.

Ukończenie szóstej klasy, pierwsze pocałunki czy kupowanie kwiatów dla mamy.

Jesteś bardzo szczęśliwy bo miło Ci się to wspomina.

Czujesz odprężenie i spokój, masz momenty ekstazy.

Twoja głowa jest dla Ciebie rajem i uśmiech Ci nie znika do momentu kiedy jeden styk się nie przepali i uszkodzi się maszyna.

Wspomnienia stają się nagle zamazane, a do tego zakłamane.

Prześladują Cię złe myśli, niezrozumiałe i niechciane.

Widzisz jak kogoś spoliczkowałeś albo ze sklepu cukierki ukradłeś, a do tego wszystkiego nawet nie żałowałeś.

Masz ich dosyć coraz bardziej, bez senność Cię dopada.

Twój przyjaciel jest Twoim koszmarem i jesteś już na granicy, po czym nagle w jednej sekundzie Twój mózg robi reset i znowu staje się sanktuarium pięknych myśli.

I można by postawić kropkę z tezą że człowieka napadają czasem dewiacje wśród myśli, a może zmieniamy o nich zdanie kiedy stajemy się inni i nigdy nie będzie dla nas tych dobrych i tych złych?

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • Heldeus 21.10.2021
    Hejka, Zero Two!
    Muszę przyznać, że bardzo spodobał mi się Twój tekst. Podoba mi się koncepcja; ludzki umysł jako rejestrator naszych wspomnień, jako nasz własny świat, w którym możemy wykreować dowolną myśl, pomysł, wyobrażenie, itp... Lubię takie przemyślenia.
    Liczę, że w najbliższym czasie napiszesz więcej takich tekstów, bo są one naprawdę interesuje i dają do myślenia. Przyznaję zasłużone 5 oraz czekam na kolejne teksy z Twojej strony.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia, albo wieczoru ;)
  • Pan Buczybór 21.10.2021
    Pomysł fajny, ale wykonanie koślawe. Rymów bym się pozbył. I w ogóle bardziej bym to widział jako czystą prozę, szczególne ze względu na sposób w jaki podejmujesz temat
  • Dekaos Dondi 21.10.2021
    ZeroTwo↔Lubię czytać takie rozważania. Ileż to różnych pytań może się kołatać. Chociażby→sny. Problem z mózgiem ( zresztą nie tylko ) jest taki, że nigdy go nie pojmiemy, całkowicie i do końca, gdyż by trzeba wyjść, poza własne możliwości mózgu. Pomyśleć więcej, niż na to "fałdy" pozwalają. A to jest niemożliwe:)↔Pozdrawiam:)↔%

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania