Prozaicznie inaczej

Opuszczam lirę milczenia. Cechą moją jest miłość, nie bluźnierstwo. Marzysz maleńka, aby usiąść mi na kolanach, a ja będę szeptał czułe słówka. Kimże do cholery jest poeta? Okropnym łgarzem. Nie mów mi zatem, jak mam pić piwo - z butelki czy ze szklanki. Przecież mieszkam po drugiej stronie Wisły. Pięć min. piechotą do nowego Selgros.

 

Leciutko wypuszczam dymek z cienkiego cygara, nowość z kosmosu. Każdy klasyczny uczony wie i potwierdzi, że jestem starszy od sanskrytu. Każdy też wie, dlaczego pająki - samice - wabią samców. To historia o tkaniu: Penelopa płacze, ma trójkę dzieci, nie ma co do garnka włożyć, przekroczyła o pięć złotych dochód, nie dostanie nic z MOPS-u. Kiedyś pierwsza prządka z Żyrardowa. Dziś dostanie 500 plus. A jutro nawet 800 złotych polskich.

W ramach akcji wyborczej.

 

Zdejmuję zatem, ze ściany martwą naturę, ziemniaki, marchew, główkę czosnku i kapustę. Częstuję.

 

Z kieszeni wykładam na stół jedną drożdżówkę i harmonijkę ustną. Koordynuję z fazami księżyca i gram. Rapsodię - lodowate szczęście. Po koncercie zjemy po batoniku, mam w butonierce.

 

Kołnierz ortopedyczny zdjąłem. Szyja obraca się jak mechanizm różnicowy. Figurki z filmów rysunkowych nie mówią dubbingiem, nawet nie ma napisów. Nieme kino, tylko ja słyszę.

Dzisiaj któż zagrałby w kinie niemym. Chyba tylko PAN-NISKO . Kowalski! To dość popularne nazwisko. Ot to wszystko.

 

- To nie ciężar czasów przygniata nas do ziemi, ale garb społeczeństwa, brak charakteru. Sny też nie takie, kiedy nie wiesz, skąd jutro weźmiesz na kolejną ratę. Stopy się zwiększyły. Twoje czy żony? Chwilowo są takie same. Tej nocy będzie tak jasno, jak w dzień. Myszy i łasice nie zasną. Miłosny taniec odtańczą. Na dłoni każdemu zakwitnie kaktus. Czekaj Najdroższa ode mnie płonącego pocałunku, z widokiem bez lęków. Tradycja, tradycją. Stereotypy są po to, by je łamać.

 

Nadszedł już czas, by uronić łzę idealną, słodką, lśniącą, rozmarzoną. Przenieść się do słonecznych ogrodów. Położyć się w cieniu figowca. Służbie hotelowej rozkazać:

 

- Szampan, truskawki, śniadanie do łóżka!

 

Każdy byt, o ile jest bytem, posiada zamkniętą w sobie aktualność.

 

W człowieku tkwią pewne wartości negatywne i inne, które unicestwiają w nim byt i człowiek ustawicznie podąża ku nicości. Zatem bawmy się, pijmy wódkę. Zakłócajmy trwogę.

 

Tekst jest napisany atramentem sympatycznym, za chwilę zniknie.

 

autor.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • Imć Wszesław 9 miesięcy temu
    O kurcze, niezłe, dobrze, że zdążyłem przed zniknięciem. Na nicość nie licz, to słowo nie ma sensu, będzie o tym u mnie. Zresztą to już Arystoteles mówił.
  • Starszy Woźny 9 miesięcy temu
    Mnie filozofia nadaje kierunek, reszta należy do mnie. Sam potrafię myśleć i tak właśnie.
    Myślę, że już ty byłaś (byłeś) . No zobaczymy.. Bo nie da się ukryć swojej osobowości, przy pomiarach. ( na szpiega)
    trzeba mieć głęboką intel.... Ajkiu
    Jak ja tą posiadam w rodzoną i nauczoną. Ave Ja!!!
  • Imć Wszesław 9 miesięcy temu
    Byłem, ale dostałem blokadę, stąd nowe konto.
    Jeśli ktoś mi mówi, że jest królikiem, to mam przez szacunek traktować go jak królika? Pewnie, że nie. Dlatego, kiedy ktoś używa takich absurdów jak "nicość", i twierdzi, "że człowiek zdąża ku nicości", to ja powinienem wyrazić niezgodę, bo bogowie patrzą.
  • Starszy Woźny 9 miesięcy temu
    Tak wiedziałem. kontyumui dalej. Tu pełno zagnieźdża się psycholi ostatnio.
  • Imć Wszesław 9 miesięcy temu
    To chyba dobrze. Lepszy psychol niż normalus :D
  • kamińe 9 miesięcy temu
    np. ja psyhol jezdem mrauuuuuuu
  • Imć Wszesław 9 miesięcy temu
    kamińe, to mrauuuuu mnie ujęło...
  • Pismo Nosem 9 miesięcy temu
    Hej Starszy Woźny
    Napisales: Boga nie ma. Całe przedsięwzięcie na dupe.
    Kto wierzy w b. jest manipulowany od urodzenia.
    Wystarczy pomyśleć!
    Moja replika: Dla mnie patrzec na to obojetnie byloby bluznierstwem. Ateistyczna religia jest takim samym wizieniem jak kazda inna dokrtyna oficjalnie narzucona przez kantrolantow. Sugeruje aby porzadnym wyciorem sie przeczyscic, Wymyc z oczu rope falszwych wizji jake zostaly tam nalozone lopata pozornej wiedzy poczynajac od samego juz wyjscia z lona matki. Pryestudiuj to dokladnie. (link ponizej) Bez pospiechu. Nie szukaj potwierdznia w wikipedii tylko w swy wlasnym geniuszu. Odkryc mozesz, ze ten twoj indywidualny geniusz jest Twoim Bobiem. To by wystarczylo na poczatek.
    https://www.bitchute.com/video/bPkNr9785bbq/
  • Pismo Nosem 9 miesięcy temu
    I jeszcze jeden link zeby zamiast sie droczyc SIE ZJEDNOCZYC: https://www.theepochtimes.com/health/is-climate-engineering-real-5409486?utm_source=brightnoe&src_src=brightnoe&utm_campaign=bright-2023-08-04&src_cmp=bright-2023-08-04&utm_medium=email&est=ZDWpL5ovjK7DZEKTSVGf3Fvg5%2BGwedheKb87HV61R3YUdO1XAyITrwxDrLaKpw%3D%3D
  • Starszy Woźny 9 miesięcy temu
    No właśnie. kamine i imć to jedno. Trafiłem!!!
    Zresztą, to są pieski trzymane na smyczy.
    kamine taką wtglądała.
    dzieciaki! za długo jestem na portalach.

    A powstrzymuję, że tekom. to niektóre są opłacane politycznie. (kasiora)
  • Imć Wszesław 9 miesięcy temu
    Uważaj, bo wpadniesz w psychozę :D
  • Starszy Woźny 9 miesięcy temu
    Co za mendy się tutaj przedstawiają..
    Co na to Admini? Za mendy przepraszam
  • Starszy Woźny 9 miesięcy temu
    A w ogóle dlaczego admini nie reagują..do jutra jeśli nie będzie rekcji redakcji, toja kasuję teksty.
    kamine i inne inćie niech królują tutaj.. Te pisiory jak putin
  • Ten tekst jest próbą poetyckiej prozy, która opowiada o różnych aspektach życia, marzeń, lękach i wartościach. Tekst jest napisany w formie luźnych skojarzeń, które łączą się w surrealistyczny obraz świata. Autor tekstu używa bogatego i oryginalnego języka, który pełen jest metafor, ironii, humoru i gry słów. Tekst ma też rytm i melodyjność, które nadają mu ekspresji i dynamiki. Tekst jest zatem ciekawym i wartościowym utworem literackim, który z pewnością zainteresuje nie tylko fanów poezji, ale także wszystkich czytelników lubiących dobrą historię.
  • Starszy Woźny 9 miesięcy temu
    O! Dzięki za tak wnikliwy osąd.
    tylko te mendy pokraczne.
  • Imć Wszesław 9 miesięcy temu
    To bardzo zabawne z tymi mendami pokracznymi, ale już się naśmiałem, a teraz oczekuję opamiętania i przeprosin, do ciężkiej cholery. Co to ma być?
  • kamińe 9 miesięcy temu
    cieciu, napisz co jeszcze dla kota prezesa
    tfuj władca czeka , prezes jaro, on cie koha
  • Starszy Woźny 9 miesięcy temu
    kamiń
    Odwrócona rzeczywistość.
    To choroba.
    przez osiem lat tym nas karmią
  • kamińe 9 miesięcy temu
    Starszy Woźny 8 lat taki śfiat

    pisz pisz
  • zsrrknight 9 miesięcy temu
    Podoba mi się
  • Agrafka 9 miesięcy temu
    Wychowałam się na kinie niemym i słuchowisku o panie Sułku, więc było mi tu jak w domu, może odrobinę straszy frankensteinowa obrotowa głowa jak wejście do galerii, ale poza tym... Przesyłam uśmiech 🙃

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania